رفتن به بالا
تلفن تماس: 02156071204 و 02156078036
سبد خرید   (0 مورد - 0تومان)
  • سبد خرید شما خالی است.

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

سایت moz در واقع یک وب سایت جامع است که بخشی از فعالیت آن به بررسی وب سایت های دیگر و رتبه بندی آنها می پردازد. بررسی سئو سایت نیز بخشی از کارهایی است که در این شرکت به آن پرداخته شده است. در این وبسایت می توانید تحلیل دقیق از وضعیت سئوی وبسایت خودتان را بدست بیاورید.

 

تاریخچه وبسایت و شرکت Moz موز

این وب سایت در سال ۲۰۰۴ در شهر سیتل واشنگتن توسط آقای رَند به همرا مادرش جانم جیلیان تاسیس شد. در اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی اولین رده بندی سایتهای خود را منتشر کرد که در آن از فاکتورهای همین شرکت استفاده شده بود. در ماه فوریه سال ۲۰۰۷ میلادی نیز نسخه ای تحت عنوان پرو یا همان نسخه حرفه ای به سایت اضافه شد که در ازای پرداخت مبلغی مختصر خدمات آنالیز سئو سایت و بهینه سازی سایت از لحاظ سئو را فراهم می کرد. در سال ۲۰۰۸ این وب سایت خزنده قدرتمند خود در زمینه وب را معرفی نمود که نام آن mozscape بود. این خزنده بسیار پرقدرت و مقیاس های فراوانی داشت. در سال ۲۰۰۹ میلادی کد tagfee توسط این سایت به دنیا آمد. در رابطه با این کدها و سایر موارد در آینده مطالبی منتشر خواهیم نمود. در همین سال این شرکت دارای ۵۰۰۰ عضوی شد که از خدمات حرفه ای این وب سایت استفاده می کنند. این خلاصه ای از چند سال فعالیت این وب سایت و در واقع بهتر است بگوییم این شرکت بود. در سالهای بعد این شرکت ابزارهای مختلفی در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت معرفی نمود که برای کاربران بسیار جالب و جذاب بودند.

اما دو فاکتور مهمی که این وب سایت جهت ارزیابی وب سایتها معرفی نمود و قدرت سایت را از دیدهای گوناگون نمایش میداد page authority و domain authority نام دارد. اگر وبمستر باشید قطعا نام این دو فاکتور را شنیده اید. سایت moz با استفاده از این دو فاکتور بصورت مختصر و مفید قدرت یک سایت را معرفی می کند.

در کنار سایت Moz سرویس های مشابه دیگری مانند Majestic و Ahrefs در این حوزه فعالیت دارند که در مقابل موز ناکارآمدتر هستند، در این راستا سایت موز ابزار جدیدی با نام Link Explorer ارائه کرد، که در مقابل سایر ابزارها بسیار قدرتمند است.

 

مزایای کار با وب سایت Moz

اضافه کردن کلیدواژه ها آسان است‬ باید به باکس اصلی رفته و‫ کلیدواژه خود را وارد کنید و سپس بر‬‬ Check Difficulty کلیک نمایید.‬ عبارت کلیدی به لیست اضافه میشود و‬ در پایین صفحه می‌توانید لیست انتظار را ببینید‬ و اطلاعات مورد نیازتان را بدست آورید.‬ حال همانطور که مشاهده می کنید‬ در اینجا امتیاز دشواری کلیدواژه را داریم.‬ مقداری جستجو در اینجا روی داده‬ و در اینجا شما میتوانید گزارش‬ تفسیری از آن مشاهده کنید.‬ ما قصد داریم گزارشهای‬‬ تور شیراز را بررسی کنیم. ‬این گزارش به شما بررسی‬ از کلیدواژه ها در حجم جستجوی محلی میدهد.‬ امتیاز دشواری صفحه ولی منشا امتیاز دشواری را نیز نشان میدهد‬ سپس میتوانیم رنکینگ اصلی صفحه‬ برای تور شیراز‬ را بررسی کنیم و تصویری از‬ اعتبار دامنه و صفحه داشته باشیم‬‬‬‬. ما میتوانیم ببینیم که کجای صفحه اعتباری ندارد‬ چون صفحات زیادی به نویسنده یا‬ کتاب لینک نشده اند.

امتیاز دهنده صفحه Moz‬ شما را قادر میسازد تا‬‬‬ آدرس مشخصی از وب سایت را‫ وارد کنید، در امتیاز دهنده‬ قرار داده و سپس رنک کلیدواژه را دریافت کنید‬ و سپس صفحه را برای کلیدواژه می آزماید‬ و ما میتوانیم ببینیم که باید‬ کاری برای آن انجام دهیم‬. هر چه کلیدواژه های بیشتر را‬ بررسی میکنید ، تعداد دفعات‬ استفاده شدن آن در عنوان صفحه، توضیح متا‬ سرتیتر و تعداد دفعاتی که در کپی بدنه‬ و تعداد دفعاتی که پر رنگ شده یا‬ به عنوان یک تگ Alt‬ در عکس به کار رفته مشخص میشود.‬ در هنگام بررسی المانهای صفحه آنها را توضیح میدهیم.‬

در پایین بهینه سازی صفحه برای کلیدواژه‬‬ تور شیراز را میبینید‬ این به شما اهمیت این چیزها‬ و چگونگی پیاده سازی آنها در صفحه را میگوید‬ بنابراین ابزار Moz‬ اطلاعات زیادی‬ به شما ارائه میکند که باید آنها را درک کنید‬. هر کاری که شما برای صفحه انجام میدهید‬ سریعا رنکی برای آن کلید واژه دریافت میکنید‬ که عمل رقابتی شما و فرصت موجود را نشان می دهد‬‬‬‬.

 

آشنایی با ابزار Link Explorer موتور تحلیل گر Moz

ابزار اولیه موز جهت بررسی قدرت صفحه Open Site Explorer نامیده می شد. این ابزار اعتبار دامنه و اعتبار صفحات را ماهانه بررسی می کرد و فعالیت های هر وب سایت با یک ماه تاخیر نمایش داده می شد. این تاخیر یک ماهه باعث ناکارآمدی این ابزار شد. از این رو شرکت موز این ابزار خود را بازنشسته کرده و ابزار جدید Link Explorerخود را رونمایی کرد. در این ابزار اطلاعات روزانه جمع آوری شده و به آرشیو روز قبل اضافه می شود و تمامی امتیازات دامنه و صفحه بروزرسانی می شود. در ابزار قبلی موز (OSE) تعداد صفحات بررسی شده توسط ربات های آنالیزگر موز کم بودند که این تعداد صفحات در ابزار جدید تا ۲۰ برابر افزایش پیدا کرد. این امر باعث شد ابزار Link Explorer موز با برررسی ۴٫۷ میلیارد صفحه در هر دو ماه نسبت به ابزار ahrefs با ۳ میلیارد صفحه و Majestic با یک میلیارد صفحه در رتبه یک قرار گیرد. بدیهی است برای داشتن آمار دقیق تر و ارزشنمندتر جهت آنالیز بک لینک های سایت بایستی تعداد صفحات بیشتری بررسی شوند.

در ابزار OSE موز هر کاربر بدون داشتن اکانت و ورود به سایت قادر بود سه آدرس را بررسی نماید و با عضویت رایگان در سایت محدودیتی در تعداد گزارشات نبوده و تنها برخی جزئیات محدود شده بودند. اما در ابزار جدید Link Explorer گزارشگیری تنها با ثبت نام در سایت امکان پذیر بوده و ثبت نام رایگان به شما امکان بررسی ۱۰ آدرس درماه را فراهم می کند. چنانچه به تعداد بیشتر از ۱۰ مورد و یا اطلاعات دقیق تری در گزارشات نیاز دارید بایستی اکانت Pro خریداری کنید. اگر اطلاعات تحلیلی و دقیقی نیاز ندارید و تنها اعتبار صفحه و دامنه برای شما مهم است می توانید تنها تولبار موز را نصب کرده و به صورت مستقیم اطلاعات صفحات مورد بازدید خود را دریافت نمایید. درنظر داشته باشید، صفحات ایندکس شده موز هر چقدر بیشتر باشند امتیاز محاسبه شده دقیق تر است. در این ابزار با وارد کردن آدرس وب سایت خود می توانید اطلاعات زیادی بدست آوردید.

 

 


 

 

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

اطلاعات اصلی نمایش داده شده در وبسایت Moz

۱- Overview: اطلاعات کلی وب سایت را ارائه می دهد.

۲- Inbound Links : ضمن مشخص نمودن اعتبار صفحه و دامنه، وب سایت هایی که به شما لینک داده اند و نوعfollow یا nofollow آنها را مشخص می کند. این فاکتور به خوبی به شما کمک می کند تا سایت رقبای خود را بررسی کرده و ببینید از چه سایت هایی بیشترین لینک دریافت کرده اند .

۳- Anchor Text : مشاهده بهترین کلماتی که در لینک گذاری استفاده کرده اید.

۴- Top Pages : مهم ترین قسمت این ابزار است که مشخص کننده بهترین صفحات شماست. در ضمن با تنظیمAll Status Code خطاهای سرور، ریدایرکت و صفحات ۴۰۴ را پیدا خواهید کرد.

۵- Discovered and Lost : تعداد لینک های دریافتی و لینک های از دست رفته را نمایش می دهد.

۶- Compare Link Profiles : با وارد کردن آدرس سایت رقبا می توانید آنها را با سایت خود مقایسه کنید.

 

 


 

آشنایی با ابزار Keyword Explorer موتور تحلیل گر Moz

یکی از مراحل اولیه و مهم شروع بهینه سازی هر وب سایتی انتخاب کلمات کلیدی است. یکی دیگر از ابزارهای شرکت موز در راستای بهینه سازی و سئوی سایت ابزار Keyword Explorer است. چنانچه در انتخاب کلمات کلیدی خود جهت سئو سایت تردید دارید، ابزار Keyword Explorer موز یکی از مناسب ترین ابزارهاست. این ابزار برای هر کلمه کلیدی اطلاعاتی ارائه می دهد که به شما کمک خواهد کرد، آن کلمه برای انتخاب به عنوان کلمه کلیدی مناسب است یا خیر.

 

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

 

پارامترهای ارائه شده در این ابزار عبارتند از :

۱- Monthly Volume : تعداد دفعاتی که این کلمه در یک ماه جستجو شده است.

۲- Difficulty : میزان سختی کلمه برای سئو را مشخص می کند.

۳- Organic CTR : تعداد کلیک های طبیعی نه تبلیغاتی و غیره که بر روی این کلمه می شود.

۴- Priority : با بررسی همه جواب ها یک معیار کلی ارائه می دهد که هر چه بیشتر باشد بهتر است.

۵- Keyword Suggestions : کلمات کلیدی مرتبط با کلمه شما را پیشنهاد می کند.

۶- SERP Analysis : سایت های که با این کلمه کلید رتبه بالایی کسب کرده اند را نمایش می دهد.

 

 


 

کاربران گرامی می توانید با استفاده از پکیج سئوی ویژه وردپرس وضعیت خود را در کلمات کلیدی و نتایج تحلیلی Moz ارتقا بخشید.

 

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

آشنایی با موتور تحلیل گر موز MOZ

 

دیدگاه