آموزش بازاریابی از طریق ایمیل ، راهنمای ایجاد لیست

ایمیل مارکتینگ + بازاریابی ایمیل + فناوری اطلاعات زیفا

آموزش بازاریابی از طریق ایمیل ، راهنمای ایجاد لیست

اهمیت بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ و میزان اثربخشی آن موضوعی است که برای بسیاری از افراد فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ سوال می باشد. در صورتیکه داشتن یک پلن ایمیل مارکتینگ قدرتمند به همراه استراتژی مناسب برای بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند که به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و با آن ها به برقراری ارتباط هدف دار در راستای افزایش فروش و مشتری مداری بپردازید. با پیشرفت ابزار های بازاریابی ایمیلی، امروزه دسترسی به مشتریان نیز آسان تر شده است.

 

List Building و یا ساخت لیست، بخش مهمی از بازاریابی اینترنتی می باشد در حالی که بسیاری از بازاریابان جدید این مرحله بسیار مهم را نادیده می گیرند. برخی افراد درک درستی از چگونگی انجام این کار را نداشته در حالی که برخی دیگر به میزان اهمیت این موضوع شک دارند. فقط کافی است که از هر بازاریاب اینترنتی موفق بپرسید ، مطمئناً به سرعت درخواهید یافت که ایجاد opt-in لیست (لیست تخصصی ارسال ایمیل افراد مرتبط) چقدر برای انجام بازاریابی ایمیل ضروری و پر اهمیت می باشد.

گاهی اوقات بازاریابان اینترنتی هنگام شروع گیج شده و ساخت لیست را با جمع آوری آدرس های ایمیل مخاطبین اشتباه می گیرند. این دو موضوع دو مقوله کاملاً متفاوت می باشند. هر کسی می تواند اقدام به جمع آوری آدرس های ایمیل و ارسال ایمیل های متعدد نماید اما بخش عمده ای از آن حذف شده و یا در پوشه اسپم ها قرار خواهد گرفت. هنگامی که برای ساخت یک لیست و ارسال ایمیل اقدام می کنید، در واقع در حال ایجاد لیستی از چشم انداز افرادی هستید که در حال حاضر علاقمند به چیزهایی هستند که شما به فروش می رسانید. به همین دلیل است که این روش ساخت فهرست نامیده شده است. کار شما فقط جمع آوری و گردهم آوردن آدرس های ایمیل نیست؛

 

شما باید یک لیست از چشم افراد هدفمند را ایجاد نموده که این کار مسلماً مستلزم صرف زمان می باشد.

 

آموزش بازاریابی از طریق ایمیل ، راهنمای ایجاد لیست

 

به منظور دریافت آدرس ایمیل این افراد و گذاشتن زمان برای ارسال آدرس ایمیل شان می توانید از طریق بازاریابی ایمیل عمل نمایید و در مقابل باید چیزی به عنوان تشکر به آنها ارائه نمایید. در واقع این یکی از ساده ترین روش ها برای گرفتن رضایت افراد به دریافت ایمیل های تبلیغاتی می باشد. بسیاری از بازاریابان اینترنتی اقدام به ارائه کتاب الکترونیک یا نرم افزار و چیزهایی از این قبیل به صورت رایگان می کنند که این شیوه به عنوان بخشی از تکنیک های ساخت لیست می باشد. اگر افراد به وب سایت شما مراجعه می کنند به احتمال زیاد علاقمند به آنچه که هدف شما در بازاریابی است می باشند، پس می توانید از محصولات و یا خدمات تان به عنوان پاداش به صورت رایگان برای افراد استفاده نمایید.

در ازای دریافت نام و آدرس ایمیل مخاطبین تان می توانید به صورت رایگان به آنها چیزی ارائه کنید و شما نیز آدرس ایمیل آنها را به لیست خود در زمینه ای که واقعاً به آن خدمات و یا محصولات علاقمند هستند اضافه نمایید. ایجاد لیست در واقع در مورد ایجاد ارتباط است و نه جمع آوری محض ایمیل آدرس ها…

 

هنگامی که ساخت لیست هدفمند به منظور بازاریابی ایمیل انجام شد، می توانید از طریق ایمیل افراد بازاریابی اینترنتی مورد نظر خود را انجام دهید. شما باید بر روی اعتماد سازی و جلب نظر افراد تمرکز نمایید. مطمئناً تمایل دارید که مخاطبین شما به چشم یک متخصص در زمینهء خودتان به شما نگاه کنند؛ در واقع شخصی که بتوانند آن را باور داشته باشند.

ممکن است ایمیل های متعددی ارسال کنید که حتی منجر به انجام یک معامله فروش نیز نشود. باید در حین ساخت و ایجاد لیست، اقدام به ایجاد ارتباط با مخاطبین خود نمایید تا به دنبال آن با بازاریابی از طریق ایمیل، فروش محصولا و یا خدمات نیز انجام شود.

 

ساخت و ایجاد لیست موضوعی است که باید برای کار کردن بر روی آن زمان صرف کنید.

 

حتی هنگامی که شما لیست بزرگی دارید و همچنین مشتریان شما در حال تعامل با شما هستند نیز هرگز نباید در مورد ایجاد لیست بی تفاوت باشید. هنگامی که شما لیستی از مخاطبین هدفمند برای بازاریابی از طریق ایمیل دارید باید از باز شدن و خوانده شدن ایمیل ها اطمینان حاصل فرمایید. صرف نظر از اینکه پیغام شما چقدر قدرتمند باشد، پیغام های خوانده نشده هنگام فشار کلید حذف، تمامی قدرت خود را از دست خواهند داد. بنابراین باید اطمینان حاصل فرمایید که موضوع ایمیل شما بیننده را متقاعد کرده که ایمیل را باز نموده و مطالعه نماید.

اگر در این مورد تازه کار به حساب می آیید، ممکن است زمان و تلاش بیشتری برای نوشتن متن موضوع متقاعد کننده ایمیل داشته باشید. می توانید با مشاهده موضوعات ایمیل های موجود در صندوق ایمیل تان در این مورد بیشتر بررسی کرده و یاد بگیرید. باید ببینید که خودتان با چه نوع موضوعات (subject) در ایمیل متقاعد به کلیک کردن و باز کردن آن می شوید و یا کدامیک از آنها را حذف می کنید.

 

به موضوعات ایمیل هایتان توجه کنید و با یادگیری تکنیک های استفاده شده در آن در ساخت لیست برای بازاریابی ایمیل از آنها کمک بگیرید.

 

آموزش بازاریابی از طریق ایمیل ، راهنمای ایجاد لیست

آموزش بازاریابی از طریق ایمیل ، راهنمای ایجاد لیست

آموزش بازاریابی از طریق ایمیل ، راهنمای ایجاد لیست

https://zefa.ir/

به زیفا امتیاز دهید
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *