آموزش تولید محتوای مناسب برای سایت

آموزش تولید محتوای مناسب برای سایت

آموزش تولید محتوای مناسب برای سایت

 

همانطور که می دانید ، تولید محتوای مناسب و فنی برای وبسایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است ، تا جایی که حتی اگر یک سایت از توان فنی زیادی برخوردار باشد ولی محتوای ارائه شده در آن از نظر رعایت استاندارد های لازم و اصول فنی سئو ضعیف باشد مسلما این وبسایت جایگاه خوبی از نظر بازدید کننده و مخاطب پیدا نخواهد کرد.

بنابراین می توان با قاطعیت گفت تولید محتوای مناسب برای سئو در وبسایت نیاز به دقت و مهارت کافی داشته و هرگونه کوتاهی و بی دقتی در این موضوع باعث صدمات جدی به سایت شما می شود. لذا در نظر داشته باشید ، ایجاد محتوای مناسب و سئو شده در سایت شم نیاز به برنامه ریزی و تلاش مستمر دارد.

Content is king محتوا پادشاه است ؛ این اصطلاح معروف جمله ای است که تقریبا تمامی کارشناسان فنی حوزه سئو به آن معتقدند ؛ به این معنا که هرچقدر از نظر تبلیغ ، بک لینک سازی ، رعایت اصول فنی و بصری و … قوی عمل کنید اما همچنان آن چیزی که در صدر اهمیت قرار دارد و پادشاه حوزه سئوست همان محتوای سایت شماست. لذا توصیه می شود این مهم را از دست نداده و با استفاده از کارشناسان فنی این حوزه نسبت به ایجاد و انتشار محتوای جذاب و فنی در سایت خود اقدام نمایید. به یاد داشته باشید سرمایه گذاری در این بخش بسیار هزینه کمتری در بر دارد و در دراز مدت نتایج بهتری می دهد.

 

با این مقدمه به آموزش تولید محتوای مناسب برای سایت خواهیم پرداخت.

 

انتخاب موضوع مناسب برای محتوا

برای تولید محتوای مناسب لازم است که ابتدا به موضوع اصلی سایت خود رجوع نمایید ؛ یعنی محتوایی در سایت خود منتشر کنید که دقیقا با موضوع سایت شما مرتبط باشد. در قدم بعدی باید محتوایی در نظر بگیرید که علاوه بر مرتبط بودن با موضوعات اصلی سایت شما کاربر پسند بوده و کاربران فضای مجازی در موتورهای جستجو به دنبال آن باشند. بنابراین محتوای شما باید مربوط و کارآمد باشد.

 

عنوان و اندازه ی محتوا

انتخاب عنوان اصلی محتوا یا اصطلاحا همان تیتر مطلب نکته ای است که حائز اهمیت فراوان است ؛ کاربر باید بتواند با مشاهده تیتر مطلب یا همان عنوان محتوا به راحتی تشخیص دهد که در مقاله شما قرار است با چه چیزی روبرو شود. توجه داشته باشید که انتخاب عنوان نامربوط یا اغراق آمیز به اعتبار سایت شما لطمه فراوانی می زند.

لازم به ذکر است ، برای انتخاب عنوان مطلب از کلمات خیلی کوتاه (در حد یک کلمه) یا جملات خیلی بلند استفاده نکنید ، یک عنوان استاندارد چیزی بین 20 الی 30 کاراکتر باید باشد.

 

عدم استفاده از محتوای تکراری و کپی

استفاده از مطلب کپی برداری شده از سایت های دیگران آن هم بدون ذکر منبع نه تنها از نظر اخلاقی کار درستی نیست بلکه بر روی سئوی سایت شما تاثیر منفی دارد. مد نظر قرار دهید که گوگل سایت هایی که مطالب خود را کپی برداری می کنند آن هم بدون ذکر منبع اصلی ؛ جریمه می کند و رتبه آن ها را کاهش می دهد. نکته مهم اینجاست ، اگر حتی در کپی برداری مطالب ذکر منبع هم کنید قاعدتا سایتی که خودش محتوای فنی و کاربردی تولید می کند با سایتی که کپی برداری می کند ؛ هم از نظر موتورهای جستجو و هم از نظر کاربران زمین تا آسمان تفاوت دارند.

 

استفاده از هدینگ های H1 تا H6 در محتوا

برای عناوین اصلی و فرعی محتوای خود حتما از هدینگ های مناسبی استفاده نمایید. توجه داشته باشید هرچه از هدینگ H6 به سمت H1 برویم در حقیقت ارزش عنوان را بالاتر در نظر گرفته ایم. بعنوان مثال اگر عنوان محتوایی را H3 بگذارید ارزش آن از عنوانی که H4 است بیشتر خواهد بود.

 

استفاده از تصاویر مناسب برای محتوا

برای محتوای خود حتما از تصاویر اختصاصی و مرتبط استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای تصاویر حتما بخش متن جایگزین و خاصیت alt تصویر را با عناوین مناسب پر نمایید.

همچنین توجه نمایید که تا می توانید عکس های مورد استفاده شما باید با کیفیت و کم حجم باشد. این موضوع بر سرعت لودینگ صفحات وبسایت شما و قاعدتا در سئوی آن تاثیر به سزایی می گذارد.

 

استفاده از لینک های مناسب

برای محتوای خود لینک های داخلی و خارجی متناسب در نظر بگیرید ؛ لینک های  داخلی لینک هایی است که به محتوای دیگر از داخل سایت شما ارجاع می شود و لینک های خارجی لینک هایی است که به مطالبی از سایت های دیگر ارجاع داده می شود.

توجه داشته باشید ؛ در صورتی که لینک را بر روی یک متن مرتبط با عنوان مطلب یا کلمه کلیدی مطلب قرار دهید ، ارزش مطلب به آن لینک اختصاص داده خواهد شد!

 

بهره گیری از کلمات کلیدی مناسب

سعی کنید برای هر محتوای داخل سایت خود بین 6 الی 10 کلمه کلیدی مرتبط استفاده نمایید. این کلمات کلیدی علاوه بر اینکه باید کاملا منطبق با محتوای شما باشند لازم است کلماتی باشند که کاربران در موتورهای جستجو آن ها را سرچ می نمایند. دقت نمایید که حتما از به کار بردن کلمات کلیدی زیاد یا نامربوط برای محتوای خود خودداری نمایید چرا که این کار باعث اسپم شدن موضوع می گردد.

 

محتوا را برای کابران تولید نمایید نه موتورهای جستجو

گاهی اوقات انقدر درگیر رعایت اصول فنی در محتواهایمان می شویم ؛ که فراموش میکنیم نهایتا این کاربر است که باید محتوای ما ر ا مطالعه کند و از آن لذت ببرد. درست است که رعایت اصول فنی و سئو در تولید یک محتوا بسیار مهم است اما به یاد داشته باشید این موضوع در قبال کاربردی بودن محتواهایمان در درجه دوم قرار می گیرد. هدف اصلی هر محتوایی این است که کاربران آن را با لذت مطالعه کرده و برایشان کاربردی باشد.

 

توجه به شبکه های اجتماعی

همواره در محتواهای منتشر شده خود امکان انتشار در شبکه های اجتماعی مهم را در نظر بگیرید. از این طریق کاربرانی که از مطلب شما خوششان بیاید می توانند محتوا را با سایرین به اشتراک گذاشته و موجب بازدید بیشتر محتوای شما شوند.

 

آخرین و مهم ترین نکته:

به یاد داشته باشید آن چیزی که از همه مهم تر است داشتن صبر  و پشتکار است ، هیچ موفقیتی در سئو به سرعت به دست نمی آید مگر اینکه گذرا باشد. این کار نیاز به پشتکار فراوان و صبر زیاد خواهد داشت و ممکن است برای بالا آمدن در عناوین مهم در گوگل نیاز به یک سال یا بیشتر زمان باشد. و این رمز و راز سایت های موفق و معروف است.

 


 

برای مشاهده خدمات انتشار محتوا و سئو کلیک نمایید.

 

آموزش تولید محتوای مناسب برای سایت

4.4/5 - (7 امتیاز)
admin
دیدگاه کاربران
32 دیدگاه
  • علی محمدی تبار 12 مرداد 1397 / 6:19 بعد از ظهر

    بسیار مطلب کاربردی و مفیدی بود ممنون از شما

  • Sa4 12 مرداد 1397 / 6:31 بعد از ظهر

    Nice❤❤❤

  • محمدجواد علی نیافرد 12 مرداد 1397 / 8:56 بعد از ظهر

    ممنون خیلی اصولی و کامل بود

  • کیوان شهامت نادری 12 مرداد 1397 / 9:22 بعد از ظهر

    مقاله خوب و مفیدی بود.ممنون از شما

  • مهدی باقر 12 مرداد 1397 / 10:54 بعد از ظهر

    عالی بود
    لطفا در مورد ربات های که این محتوا رو بررسی میکنن هم پست بزارید.

  • محمد 13 مرداد 1397 / 8:07 قبل از ظهر

    خیلی هم عالی 🌹مرسی از مطالب خوبتون

  • Amin 13 مرداد 1397 / 10:20 قبل از ظهر

    بسیار عالی و کاربردی ممنون از سایت خوبتون❤️

  • Hesam 13 مرداد 1397 / 10:30 قبل از ظهر

    🙏🙏Ba tashakor
    Besyar amozandh bod

  • محمد 16 مرداد 1397 / 9:38 قبل از ظهر

    عالی فقط اینکه راجع به اصول فنی هم محبت کنین مقاله بزارید استفاده کنیم

  • علی باقر 16 مرداد 1397 / 9:51 قبل از ظهر

    مطلب آموزنده ای بود فقط برای من یک سوال پیش آومد
    اگر محتوایی که داخل سایت قرار دادیم کلمات کلیدی زیادی داشته باشد و همه ی کلمات کلیدی مربوط به محتوا باشد آیا میتوانیم از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنیم؟

    • admin 16 مرداد 1397 / 10:14 قبل از ظهر

      با سلام و خسته نباشید خدمت شما کاربر گرامی
      قاعدتا به هیچ عنوان استفاده از کلمات کلیدی زیاد رو تاکید نمیکنیم

      بهتره اهم و مهم کنین و‌کلمات کلیدی اصلی و درکاربرد رو استفاده بفرمایین

      گذاشتن کلمات کلیذی زیاد امتیاز منفی حساب شده و حتی میتواند باعث اسپم شدن مطلب شود
      همچنین این کار باعث می شود گوگل ارزش بسیار کمتری برای محتوای شما قائل شود

  • sina imanzadeh 16 مرداد 1397 / 10:03 قبل از ظهر

    مطلب بسیار آموزنده و کاربردی بود . باسپاس فراوان فقط یه سوال ؟ اگه از عنوان H1 چند بار استفاده شود چه اتفاقی می افتد؟

    • admin 16 مرداد 1397 / 10:12 قبل از ظهر

      با سلام
      در صورتی که دو یا چند عنوان با یک ارزش مثلا H1 استفاده شود . موتور جستجو آن ها را هم عرض و هم‌ارزش با هم‌قرار خواهد داد

  • امیر 16 مرداد 1397 / 10:19 بعد از ظهر

    با سلام بسیار زیبا و کاربردی بود مقالتون

    فقط اینکه فواصل بین ویرگول و نقطه با حروف رو هم اگر اضافه میکردید مفید بود چون ربات های شناسایی حروف فرضا ویرگول و نقطه رو اگه فاصله ای با کلمات نداشته باشن رو با هم یک کلمه جدا گانه محسوب میکنه به طور مثال ( مقاله؛،، )خودش یک کلمه حساب میشه و تفاوتش با ( مقاله ، ؛ ) در این است

    ممنون از سایت اکتیوتون عالی بود

    • admin 16 مرداد 1397 / 10:53 بعد از ظهر

      با سلام
      ممنون از نکته مهمتون
      البته در مقالات بعدی در مورد مسائل ریزتر هم صحبت خواهیم کرد

  • امین آتش خانه 22 اردیبهشت 1398 / 12:10 بعد از ظهر

    سلام خسته نباشید
    ممنون از مطلب آموزندتون
    🙂

  • سید دانیال قریشی 22 اردیبهشت 1398 / 2:33 بعد از ظهر

    تشکر بابت مطالب کاربردی تون

  • <