اصول نوشتن متن پیامک تاثیرگذار

اصول نوشتن متن پیامک تاثیرگذار

اصول نوشتن متن پیامک تاثیرگذار

امروزه یکی از پرکاربردترین روش های بازاریابی استفاده از ارسال انبوه پیامک های تبلیغاتی است. ممکن است با خواندن این جمله به این فکر کنید که با همه گیر شدن استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی ، دیگر جایگاهی برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی باقی نمی ماند.

همچنین با توجه به خرابکاری عده ای در ارسال پیامک های تبلیغاتی بی ارزش و خسته کننده ، بسیاری از مردم شماره خود در لیست سیاه قرار داده و اجازه ارسال تبلیغات پیام کوتاه را مسدود کرده اند. باید به شما بگوییم ؛ با تمام این تفاسیر همچنان ارسال تبلیغات پیامکی مشتریان خاص خود و بازار مخصوص به خود را دارد. البته اگر متن تبلیغاتی مخصوص به کسب و کار خودتان را با هوشمندی و رعایت اصول انتخاب کنید و آن را به جامعه هدف ارسال نمایید.

 

محتوا و ساختار پیامک شما باید طوری انتخاب شود که حداکثر تاثیر را بر روی کاربران بگذارد.

 

قواعد و اصول کلی نوشتار متن پیام کوتاه تبلیغاتی

 

1- استفاده نکردن از کلمات تخصصی:

مساله بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که نباید در متون تبلیغاتی خود از کلمات تخصصی و حرفه ای کسب و کارمان استفاده کنیم ، این کار باعث می شود که کاربران متوجه معانی کلمات نشوند و تبلیغات ما را نادیده بگیرند.

 

 

2- استفاده از کاراکترهای جذاب:

برای اینکه بخش های مهم متن تبلیغاتی شما در چشم کاربر بیشتر جلوه کند ، حتما از کاراکترهای ویژه در میان متن خود استفاده کنید.  کاراکترهایی مانند ( ! * & ^ $ ) و … می توانند بخش های مهم متن شما مثل تخفیف ها و خدمات خاصتان را در نظر کاربر بولد نمایند.

 

 

3- ساختار مناسب متن پیام کوتاه:

رعایت ساختار مناسب در متن پیامک تبلیغاتی ضریب نفوذ تبلیغات شما را افزایش می دهد . در نظر داشته باشید که متون شما نباید طولانی باشد چرا که از حوصله کاربران خارج شده و باعث می شود که آن را پاک نمایند. در ادامه نظر شما را به 4 نکته مهم در این زمینه جلب می نماییم.

 

1 min 1 - اصول نوشتن متن پیامک تاثیرگذار

الف) انتخاب نام برند یا شعار تبلیغاتی: تلاش نمایید برای متن پیام کوتاه خود شعاری تبلیغاتی که مختصر و مفید باشد انتخاب نمایید. این کار باعث می 

شود که هر بار مشترکین با شعار شنا مواجه شوند  به یاد خدمات یا محصولات شما بیافتند. همچنین این کار باعث می شود که متون شما جایگاه ویژه تری در ذهن مخاطب پیدا کند.

ب) بیان ویژگی و خدمات خاص شما: بهتر است پس از اعلام شعار و برند بلافاصله خدمات خاص و ویژه خودتان را با استفاده از کاراکترهایی که گفته شد بنویسید.

ج) تعیین روش سفارش محصول و ارتباط گیری مشتریان: اگر خدمات یا محصولات شما فروشی است در بخش سوم لازم است روشی ساده و کارآمد برای ثبت سفارش به مشتریان معرفی کنید مثلا عددی خاص را به همین شماره ارسال کنند تا با آن ها تماس بگیرید.

د) نحوه ارتباط مشتریان با شما: در بخش آخر متن خود لازم است اطلاعات تماس یا آدرس وبسایت خودتان را برای مشتریان درج نمایید تا بتوانند در صورت نیاز با شما ارتباط برقرار کنند.

 

4- تعیین زمان ارسال پیامک ( اصول نوشتن متن پیامک تاثیرگذار )

زمانی که برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود انتخاب می کنید می تواند بسیار تاثیرگذار و مهم باشد. توجه نمایید که اگر زمان ارسال پیامک برای مخاطبان ساعات پرمشغله یا ساعات استراحت آن ها باشد قاعدتا به آن توجهی نمی کنند. پیشنهاد می کنیم پیام های تبلیغاتی خود را پس از ساعات اداری یا با توجه به جامعه هدفتان انتخاب نمایید.

 

5- استفاده از نام مشتریان در ابتدای پیام ( اصول نوشتن متن پیامک تاثیرگذار )

اگر سیست شما به گونه ای است که نام و نام خانووادگی مشتریانتان را دارید ، بهتر است در ابتدای پیام تبلغاتی خودتان از آن استفاده کنید. این کار نظر مخاطبین را حسابی جلب خواهد کرد و ضریب نفود تبلیغاتتان را به شدت افزایش می دهد.

 

6- انتخاب هوشمندانه جامعه هدف ( اصول نوشتن متن پیامک تاثیرگذار )

در ارسال پیام های تبلیغاتی خود حتما تناسب جامعه هدف با خدمات یا محصولات خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ارسال تبلیغ محصولات آشپزخانه برای آقایان کار مناسبی نیست و پیام هایتان را بی ارزش می کند. بهتر است در ارسال هر پیام تبلیغاتی تفکیک سن ، تفکیک جنسیت ، تفکیک محل زندگی و … را اعمال نمایید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

 

کلام آخر ( اصول نوشتن متن پیامک تاثیرگذار )

با رعایت اصولی که به آن اشاره شد می توانید ضریب نفوذ تبلیغات پیامکی خود را به شدت افزایش داده و نتایج بهتری از آن ها کسب نمایید. امیدواریم مقاله فوق بتواند برای شا مثبت و مفید واقع شود. ما را از نظرات ارزشند خود بهره مند سازید.

 


 

برای ثبت نام دریافت سامانه های هوشمند پیام کوتاه زیتون کلیک نمایید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *