رفتن به بالا
تلفن تماس: 02156071204 و 02156078036
سبد خرید   (0 مورد - 0تومان)
  • سبد خرید شما خالی است.

سئو کلاه سیاه Black hat SEO چیست؟

سئو کلاه سیاه Black hat SEO چیست؟

 

سئو کلاه سیاه Black hat SEO چیست؟

در مقاله قبلی تحت عنوان ” سئو کلاه سفید White hat SEO چیست ؟ ” شما را با سئوی کلاه سفید آشنا کردیم و در این مقاله قصد داریم شما را با سئوی کلاه سیاه اشنا کنیم.

سئوی کلاه سیاه یا Black hat SEO مجموعه اقداماتی است که بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی موتورهای جستجو (Terms of service ) اقدام به بهینه سازی و بالا آوردن رنک و رتبه یک سایت و یا یک صفحه در موتورهای جستجو می نماید. عبارت کلاه سیاه اخیرا به هکرهای کامپیوتری و یا سازندگان ویروس اطلاق می گردد ؛ همچنین سئوی غیر مجاز نیز در اینترنت با نام سئوی کلاه سیاه یا Black hat SEO شناخته می شود.

 

سئو کلاه سیاه چیست ؟

استراتژی و روش های سئوی کلاه سیاه درست از که در کوتاه مدّت می تواند تاثیر بسیار خوبی در سئوی سایت شما و رتبه آن در موتورهای جستجو از جمله گوگل داشته باشد ؛ اما باید بدانید قطعا و خیلی زود گوگل متوجه روش های شما خواهد شد و آن وقت مورد تنبیه های جدی قرار خواهید گرفت و سایت شما از صدر نتایج جستجو برداشته خواهد شد. به همین خاطر لازم است مدیران وبسایت ها درک صحیحی از خدمات سئو و علی الخصوص نوع سیاه آن داشته باشند تا ناخواسته الگوریتم های گوگل را خشمگین نکنند.

 

ماهیت سئو کلاه سیاه در اصل چیست ؟

سئوی کلاه سیاه Black hat SEO را می توان به عنوان اقدامی غیر اخلاقی و ناپسند شناخت و با استفاده از آن می توان به هر روش ممکن رتبه یک کلمه کلیدی یا یک  صفحه را در نتایج موتورهای جستجو (Serp) ارتقا داد. قاعدتا این اقدامات بر خلاف شرایط اراده سرویس موتورهای جستجو خواهد بود که در نتیجه می تواند منجر به تحریم وبسایت شما از طرف موتورهای جستجو شود.

برای مطالعه لیستی از استراتژی هایی که توسط سئوی کلاه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد را در Google Webmaster Guidlines همچنین Bings Webmaster Guildlines مورد بررسی قرار دهید.

اما در یک کلام باید گفت هدف از یک وبسایت باید کاربرانش باشند نه موتورهای جستجو ؛ بنابراین اگر کاری که بر روی وبسایت انجام می دهید برای کاربران ارزشی نداشته باشد و به درد آن ها نخورد و شما آن اقدامات را تنها برای موتورهای انجام داده باشید می توان گفت به سئوی کلاه سیاه نزدیک شده اید.

یک اصل را فراموش نکنید که هرکاری می کنید نهایتا برای کاربران سایتتان مفید و کاربردی باشد و به هیچ عنوان به فکر دور زدن موتورهای جستجو نباشید.

 

دقت به بی اخلاقی احتمالی رقبایتان

گاها مشاهده می شود رقبای یک وبسایت موفق برای از بین بردن ارزش آن سایت و آسیب رساندن آن اقدام به انجام سئوی کلاه سیاه برای آن می نمایند. تا موتورهای جستجو سایت را تنبیه کرده و آن را از صدر نتایج بردارند. مثلا اقدام به بک لینک سازی اسپم گونه برای سایت شما کنند یا شما را در سایت های اسپم معرفی کنند تا موتور جستجوی گوگل نسبت به سایت شما بدبین شود.

بنابراین لازم است شما ماهانه وبسایت خود و بک لینک های آن را رصد کنید و در صورت افتادن چنین اتفاقاتی موارد فوق را به گوگل کنسول گزارش دهید. تا مورد تنبیه قرار نگیرید.

زمانی که سایت شما توسط ویروس یا بدافزار مورد حمله بدخواهانه قرار گرفت می بایست بعد از پاکسازی کدهای مخرب از سایت خود ، تقاضای خود را جهت بررسی بدافزار ارسال نمایید. زمانی که وبسایت شما مورد هدف کمپین سئوی منفی لینک های اسپم قرار گرفت ، از Disavow Link Tools در قسمت Google’s webmaster tools استفاده نمایید و آن ها را معرفی نمایید.

 

تعدادی از تاکتیک های شناخته شده سئوی کلاه سیاه

لیستی که در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم ؛ در واقع اقدامت اصلی سئوی کلاه سیاه است که برای در امان ماندن از خشم گوگل باید از انجام آن ها اجتناب کنید.

۱- محتوا سازی اتوماتیک (Content Automation): بسایری از سایت ها در گذشته با استفاده از ربات هایی که به وبسایتشان متصل می کردند اقدام به کپی سازی انبوه از محتوای رقبا و درج آن ها در وبسایت خودشان می کردند. چنین کاری مطلقا ممنوع است و گوگل به راحتی آن را شناسایی کرده و سایت شما را از لیست خود به طور کلی خارج می کند.

۲- طراحی صفحات جهت تغییر ایندکس گذاری موتورهای جستجو (Doorway): گاها مشاهده می شود مدیران یک وبسایت محتواهایی را صرفا جهت ایندکس شدن در گوگل در وبسایت خود ایجاد می کنند که باید گفت چنین کاری نیز به مذاق موتورهای جستجو خوش نمی آید.

۳- گزارش کردن رقیب ( یا سئو منفی ): بعضی از مدیران وبسایت ها نیز بی اخلاقی را تکمیل کرده و اقدام به گزارش موارد منفی رقبای خود به گوگل می نمایند تا با کاهش رتبه سایت رقیبشان خود را بالا بکشند. گوگل ارائه گزارش های منفی دروغ را نیز مورد تنبیه قرار می دهد.

۴- درج کلمات کلیدی غیر واقعی: درج کلمات کلیدی غیر مرتبط با موضوع و محتوای منتشر شده در سایت شما نیز می تواند پیامدهای مخربی برایان داشته باشد. همواره کلمات کلیدی اصلی مقالات و صفحات وبسایتتان با موضوع کلی و متن محتوا مرتبط باشند تا موردتنبیه قرار نگیرید.

 

 


 

برای شناخت الگوریتم های گوگل و نحوه کارکرد آن ها توصیه می کنیم مقالات زیر را از دست ندهید.

آپدیت مهم الگوریتم گوگل در ژانویه ۲۰۱۸

معرفی الگوریتم کبوتر گوگل

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

معرفی الگوریتم پاندای گوگل

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل

 

 


 

 

سئو کلاه سیاه Black hat SEO چیست؟

سئو کلاه سیاه Black hat SEO چیست؟

سئو کلاه سیاه Black hat SEO چیست؟

 

دیدگاه