رفتن به بالا
تلفن تماس: 02156071204 و 02156078036
سبد خرید   (0 مورد - 0تومان)
  • سبد خرید شما خالی است.

معرفی اینفوگرافیک و انواع آن

معرفی اینفوگرافیک و انواع آن

اینفوگرافیک در واقع روشی است که با استفاده از آن ، اطلاعات به صورت گرافیکی به کاربران سایت منتقل می شود. در این روش شما می توانید اطلاعات و ارقام خسته کننده را به صورت جذاب و زیبا درآورید.

در حالیکه اغلب اینفوگرافیک ها مجموعه خاصی از اطلاعات را نمایش می دهند ، اما اینفوگرافیک طراحی سایت ابزاری است که با ایجاد یک گرافیک واضح، می توان ترافیک سایت را افزایش داد.

برای سهولت ارتباط با مخاطب روش اینفوگرافی ابداع شده است. این کلمه از دو جز اینفو و گراف تشکیل شده است، اینفو مخفف کلمه information به معنی اطلاعات است و graphic هم به معنی تصویر است، و اینفوگرافی یعنی ارائه اطلاعات یا اطلاع رسانی از طریق تصویر. در روش سنتی آنچه غالب است متن است اما در روش جدید تصویر غالب است.

در تعریف تکمیل‌تر از اینفوگرافی می‌توان گفت: اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند. این تصاویر در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند. استفاده از گرافیک اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد. اینفوگراف‌ها در ارائه مختصر و مفید اطلاعات کاملا موثر هستند.

این نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌هاست، استفاده می‌شوند. مثل نقشه‌ها، علائم و تابلوها، پوسترهای آموزشی،سایت ها و روزنامه‌ها. درحال حاضر سایت ها و برنامه های زیادی برای ارائه اینفوگرافی غالب های آماده و متنوعی را به صورت رایگان در اختیار کاربران می گذارد. اما برای تهیه اینفوگرافی علاوه بر استفاده از این امکانات نیاز به دانش، خلاصه نویسی و کمی ذوق هنری هست.

از لحاظ تجربه می توان گفت که موفقیت اینفوگرافیک ها در برابر پست های عادی وبلاگ ها از اشتراک گذاری بیشتری برخوردار بوده است. این بدان معنی است که یک اینفوگرافیک زیبا و جامع می تواند جلب توجه بیشتری از کاربران را در پی داشته باشد.

 

با انواع مختلف اینفوگرافی آشنا شوید

اینفوگرافیک‌های علت و معلول: در این نوع کار گرافیکی توضیح روابط عِلی بین مراحل مختلف فیزیکی یا مفهومی متن در جریان است. به عنوان مثال برای بررسی رکود اقتصادی در کشور و یا تناسب بین صادرات و واردات می‌توان از این اینفوگرافیک استفاده کرد.

 

اینفوگرافیک‌های زمانی: اینفوگرافیک زمانی که یک رویداد یا فرآیند در یک زمان خاص اتفاق افتاده باشد را توضیح می‌دهد.معمولاً این اینفوگرافیک ها با نمودارها نشان داده می‌شوند، رشد فروش خودرو در بازه‌ی زمانی ده ساله می‌تواند نمونه‌ای از این طراحی باشد.

 

اینفوگرافیک کمی: اینفوگرافیک کمی مجموعه تصاویری است که در آن داده‌های آماری با سرعت و وضوح به خوانندگان را انتقال پیدا می‌کند. در این روش از نمودارها، نقشه‌ها، لیست‌ها و.. استفاده می‌شود و سعی می‌شود در این نوع از اینفوگرافی داده‌ها به خوبی دسته بندی و طبقه بندی شوند تا مخاطب از حجم اطلاعات گیج نشود.

 

اینفوگرافیک جهت: علامت‌های راهنمایی و رانندگی جزو این نوع محتوای اینفوگرافی قرار می‌گیرند، در این نوع از اینفوگرافیک از حرکت، اعداد، نمادها، آیکون‌ها، نمودارها، جداول، نمودارها، فلش و … برای برقراری ارتباط میان داده‌ها استفاده می‌شود. وجود علامت‌های از پیش تعریف شده و آشنا با ذهن مخاطب جزو ملزومات این نوع اینفوگرافیک ها است. مانند مقیاس‌های موجود در نقشه‌ها، علامت‌های راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها و…

 

اینفوگرافیک محصولات: به منظور انتقال اطلاعات به همه کارمندان و بازدید کنندگان از اینفوگرافیک محصولات در تابلو آگهی کارخانه‌ها، دفاتر، شرکت‌های بزرگ و… استفاده می‌شود. ترکیب تصاویر با داده‌ها، موجب کم شدن فضای اطلاعات و افزایش درک مخاطبان می‌شود. برای مثال محصولاتی چون مواد غذایی نیاز به شرح و توضیح دارند، که با ایجاد یک اینفوگرافیک می‌تواند آن را خلاصه وار شرح داد.

 

 

قوانینی که می بایست در اینفوگرافیک طراحی سایت رعایت نمود

– تایپوگرافیک هنر مرتب نمودن کلمات و حروف برای انتقال بهتر مفاهیم است تا کلمات به صورت زیبا نمایش داده شوند در حالیکه اینفوگرافیک بسیار گسترده تر از آن است و علاوه بر کلمات به جنبه های بصری نیز توجه دارد.

– رنگ مهمترین بخش در طراحی سایت و هر چیز دیگری است. شما باید ابتدا در مورد طیف رنگیتان فکر کنید، سپس شروع به طراحی کنید. مهمتر از همه مطمئن شوید که اطلاعاتی که بر روی صفحه نمایش داده می شوند متفاوت با پس زمینه باشد و اصول همخوانی طرح را فراموش نکنید.

دیدگاه

  • amir