چرا کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند؟

چرا کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند؟

چرا کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند؟

پیدا کردن وبسایت هایی که تمامی محتوایشان کپی برداری از سایر سایت هاست ، اصلا کار دشواری نیست. متاسفانه بسیاری از سایت ها به جای ارائه مطلب و مقالات جدید به کپی برداری از محتوای سایر سایت ها بسنده می کنند. این نوع سایت ها معمولا دارای مقالات طولانی و با محتوای بی ارزش هستند که مطالعه آن ها برای اکثر کاربران بیهوده جلوه می نماید.

باید بدانیم که کابران اینترنتی همواره علاقه مندند که محتوای آموزشی را بخوانند که به سطح سواد آن ها بیافزاید و از گفتن کلی گویی و زیاده گویی نیز پرهیز شده باشد. کاربران متون موجود در صفحات وب سایت را مانند یک روزنامه نمی خوانند بلکه فقط با چشمان خود محتوای کلی و اطلاعات آن را اسکن می کنند. مطالعات نشان داده است که حدود 79٪ از کاربران آزمایش شده همیشه مطالب موجود در صفحات را اسکن می کنند. تنها 16٪ از افراد کلمه به کلمه مطالب را به صورت آنلاین مطالعه می کنند.

باید به یاد داشته باشیم یک سایت که محتوا تولید می کند در حقیقت با یک روزنامه که کار آن بازنشر اخبار است ؛ بسیار متفاوت است. برای اینکه کاربران از مطالعه مقالات و محتوای سایت ما لذت ببرند و همواره به آن سر بزنند باید نکاتی را رعایت کنیم که ما در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

 


 

نکته اول: محتوای جدید تولید کنید:

همانطور که می دانید ، کپی برداری مقالات و محتوای سایر سایت ها هیچ کمکی که بالا رفتن کاربران سایت شما نمی کند. افرادی که در اینترنت جستجو می کنند قاعدتا به دنبال تکمیل اطلاعات خود هستند. ارائه محتوای جدید که توسط خود شما نوشته شده و حاصل تجربیات شماست قطعا کاربران را به محتوا و سایت شما علاقه مند خواهد کرد.

 

سعی کنید به جای اینکه از سایر سایت ها کپی کنید ؛ طوری بنویسید که سایرین مقاله شما را در سایت هایشان کپی کنند

 

نکته دوم: کلی گویی نکنید:

بهتر است در محتوای خود از ارائه مطالب تکراری و کلی گویی هایی که در همه جا می توان آن را یافت پرهیز نمایید. کاربران بدنبال مطالب جدید و یونیک هستند ، بنابراین بیان مطالبی که در هر سایتی می توان آن ها را یافت آن هم به ادبیاتی متفاوت در دراز مدت استراتژی موفقی نخواهد بود.

 

نکته سوم: زیاده گویی نکنید

خیلی از سایت ها در بیان مطالب خود زیاده گویی می کنند. این مساله می تواند از مواردی چون توضیح های بیش از حد ، عدم تسلط نویسنده بر مطلب و … نشأت بگیرد. سعی کنید توضیحات اضافی در مقاله خود را حذف کرده و یک ضرب به سراغ اصل موضوع رفته و به آن بپردازید. به یاد داشته باشید که کابران علاقه ای به خواندن مقالاتی که بیش از یک صفحه بوده  و طولانی است ندارند.

تمام نویسندگان حرفه ای این موضوع را می دانند ؛ متون طولانی که به صورت افقی حجم بیشتری دارد ، احتمال خوانده شدن آنها نیز کمتر می باشد. روزنامه ها نیز سالهاست که به این راز پی برده و مقالات خود را به صورت ستون هایی کوتاه با عرض کم می نویسند.

 

نکته چهارم: استفاده از علامت گذاری ها و درشت کردن نکات مهم

همانطور که اشاره شد اکثر کاربران محتوای شما را اسکن می کنند به این معنا که تنها بخش های مهم و حائز اهمیت آن را از نظر می گذرانند و علاقه ای به خواندن کلمه به کلمه یک مقاله ندارند. بنابراین شما هم باید به آن ها کمک کنید تا راحت تر بتوانند این کار را انجام دهند. استفاده از علائم اختصاری مهم در محتوا ، تیتر و بولد کردن بخش های مهم یک مقاله و … کاریست که در این زمینه به کاربران کمک زیادی می نماید.

 


 

چرا کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند؟

چرا کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند؟

چرا کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند؟

چرا کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند؟

چرا کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند؟

 

برای مشاهده سایر مقالات این بخش کلیک نمایید.

به زیفا امتیاز دهید
admin
دیدگاه کاربران
15 دیدگاه
  • amir 25 مرداد 1397 / 2:56 بعد از ظهر

    بله درسته چون معمولا کسی که تو فضایه مجازی دنبال یه سری اطلاعاته قطعا دوست داره تمام و کمال استفاده لازمو از مقاله ببره نه اینکه برده بریده دنبال مطلب بگرده و متاسفانه الان بساری از مجله های اینترنتی از یکدیگر کپی میکنن و تنها تیتر موضوع رو عوض میکنن و این مخاطبو اذیت میکنه

    ممنون از محتوای بسیار زیباتون

  • مهدی 25 مرداد 1397 / 2:58 بعد از ظهر

    در مورد زیاده گویی به نظرتون محتوای بیشتر باعث نمیشه که تعداد کلمات موجود در محتوا بالاتر بشه و همین باعث ایجاد ورودی بیشتر و بزرگتر شدن جامعه هدفی که سرچ میکنن تا مقاله رو پیدا کنن بشه؟

    • admin 25 مرداد 1397 / 3:02 بعد از ظهر

      قاعدتا با نظر شما موافق نیستیم. یادمان نرود که مقاله برای کاربران نوشته می شود نه موتورهای جستجو. مطلب مهم تر اینکه طولانی شدن یک مقاله حتی در موتورهای جستجو هم تاثیر منفی می گذارد. چرا که علاوه بر امتیاز منفی بودن حتی در تراکم کلمات کلیدی نهایی سایت شما هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

      • مهدی 25 مرداد 1397 / 3:14 بعد از ظهر

        ولی این رو هم باید توجه کنیم که گوگل به مقاله های بلند علاقه بیشتری داره و ما باید نسبت به هدفی که برای مقالمون تعریف کردیم محتوای مقاله رو تنظیم کنیم.طبق آمار محتوا های طولانی تر و البته با متن مفید ورودی های بیشتری به سایت خواهند داشت و موضوع مقاله در سطح بیشتری پوشش میده این باعث میشه که کاربر سریعتر به نیازش برسه و اطلاعات تکمیل تری بدست بیاره.
        و از لحاظ چگالی کلمات کلیدی هم میشه این کلمات رو با سیستم های تگ بندی مدیریت کرد .

        • admin 25 مرداد 1397 / 3:17 بعد از ظهر

          کاربر گرامی دقیقا گوگل در الگوریتم های جدید خود علاقه ای به مقالات طولانی ندارد. یک مقاله موفق از نظر وگل باید پیزی بین 400 الی 800 کلمه باشد که تقریبا شامل یک مقاله یک صفحه ای می شود. بنابراین توجه داشته باشیم الگوریتم های جدید گوگل تمایلی به مقالات طولانی نشان نمی دهد.

          • مهدی 25 مرداد 1397 / 3:24 بعد از ظهر

            درست میفرمایید.
            طبق گفته گوگل , موتور جستجوی گوگل محتوا های بیش از 1000 کلمه را در سرچ ها بالاتر قرار میدهد ولی 600 الی 700 کلمه بهترین حالت برای سئوی یک مقاله هستش.

  • مهدی 25 مرداد 1397 / 3:16 بعد از ظهر

    لطفا در مقاله بعدیتون در مورد ربات پاندای گوگل محتوا بزارید.

    • admin 25 مرداد 1397 / 3:22 بعد از ظهر

      بله حتما

  • محمدجواد 25 مرداد 1397 / 3:32 بعد از ظهر

    کاملا موافقم با مقالتون ، خیلی از سایت ها واقعا مقاله هاشون با هم یکی هستن که نشان از بی ارزش بودن اون داره ولی در کنار نکاتی که شما فرمودید استفاده از عکس و طرح های گرافیکی برای زیبا جلوه دادن مقاله خیلی مهمه.

  • محمد 25 مرداد 1397 / 7:25 بعد از ظهر

    در رابطه با محتوی زیاد بابد بگم که‌معمولا موتور جستجوی گوگل یک متن ۳۰۰ کلمه ای رو استاندارد میدونه تا اونجایی که بنده مطالعه کردم و اینکه خیلی مهمه که عنوان متن راجع به خود متن و خالی از حشو باشه و اینکه کلمات کلیدی به هیچ عنوان لزومی نداره که زیاد از حد باشه که حتی ضرر هم داره و جز سئوی بلک هَت حساب میشه و به مرور موتور جستجو شما رو نمیبینه که ایندکس کنه .
    در رابطه با کلمات کلیدی هم همونطور که گفتم نیازی نیست زیاد باشه بلکه مرتبط با عنوان و متن بابد باشه
    همچنین میتونیم از روی خود گوگل کلمات پر بازدید رو پیدا کنیم و از اونا با روش الگوریتم استفاده ببریم برای محتوی‌مون😋

  • Hesam 25 مرداد 1397 / 10:24 بعد از ظهر

    بله ، کاملاً درسته ولی آیا فقط به همین ۴ مورد ختم میشود؟

    • admin 25 مرداد 1397 / 10:39 بعد از ظهر

      بزودی و‌ در مقالات آتی در مورد سایر موارد صحبت خواهیم کرد

  • علی محمدی 25 مرداد 1397 / 10:53 بعد از ظهر

    سلام
    مقاله کامل و مفید بود و کاملا با نظر شما موافق هستم.
    لطفا درمورد سئو کردن مقالات هم موارد بیشتری توضیح دهید
    با تشکر

  • امین 26 مرداد 1397 / 11:11 بعد از ظهر

    با تشکر مواردی خوبی ذکر شد ولی بهتر است کمی دقیق تر توضیح داده شود و راه کار ارائه بشود

  • محمد 27 مرداد 1397 / 12:32 بعد از ظهر

    خیلی هم عالی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *