سئو کلاه سفید White hat SEO چیست؟

سئو کلاه سفید White hat SEO چیست ؟

سئو کلاه سفید White hat SEO چیست ؟

 

مقدمه ای در معرفی سئو کلاه سفید White hat SEO

قبل از هرچیز بهتر است شما را با معنا و مفهوم سئوسازی بصورت کلی آشنا کنیم. سئو یا بهینه سازی وبسایت مجموعه اقداماتی است که شما به منظور بهینه کردن وبسایت خود و کسب جایگاه بهتر و بالاتر در نتایج موتورهای جستجو انجام می دهید. اگر این اقدامات شما در راستای قوانین و استاندارد های معرفی شده توسط موتورهای جستجو مانند گوگل باشد. شما در حقیقت در حال استفاده از سئوی سفید هستید که اصطلاحا به آن سئو کلاه سفید White hat SEO می گویند.

 

 

سئو کلاه سفید White hat SEO چیست ؟

همانطور که اشاره شد ، اگر یک مدیر سایت یا سئوکار در راستای بهبود جایگاه وبسایت خود از روش های استاندارد و به دور از کلک استفاده نماید به آن سئوی کلاه سفید می گوییم. به عنوان مثال یکی از مسائل در سئو داشتن بک لینک مناسب است. در همین راستا اگر بک لینک های خود را به مرور و با تبلیغ دریافت کنید سئوی کلاه سفید و اگر از طریق سایر سایت ها اقدام به خرید انبوه بک لینک نمایید از سئوی کلاه سفید عدول کرده اید.

باید اشاره کرد که مهم ترین عامل در سئوی کلاه سفید همان انتشار محتوای تخصصی و یونیک است. یعنی اینکه خودتان بنشینید و با توجه به تخصص و تجربیاتتان مقاله بنویسید و آن را منتشر کنید. این کار تقریبا پایه سئوی کلاه سفید را تشکیل می دهد. همچنین عدم انجام تبلیغات گوناگون و نامربوط نیز از اصول اخلاقی این روش می باشد.

سئوی کلاه سفید همان اخلاق مدار بودن در فضای مجازی است ، بدین معنا که شما اصول و استانداردهای مورد نظر موتورهای جستجو را شناخته و براساس آن ها قدم به قدم پیش رفته و به دور از عجله سایت خود را طی مرور زمان بالا بیاورید.

 

برای مطالعه سایر مقالات سئو و آشنایی بیشتر با اصول سئو کلیک نمایید.

 

 

مهم ترین اصول سئو کلاه سفید White hat SEO

مرحله اول: اولین و اصلی ترین قدم انتشار محتوای کاربردی و تخصصی مربوط به حوزه فعالیت وبسایت شما است. باید سعی کنید تا محتوای یونیک و منحصر به فردی را در وب سایتتان قرار دهید یعنی اینکه نباید مطالب کپی شده از یک وب سایت دیگر باشد . زمانی که محتوای خاص را تولید می کنید سعی در استفاده از کلمات کلیدی اصلی که در معرفی وب سایت شما تلاش می کند داشته باشید . مثلا برای یک سایت طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت کلماتی مانند : سئوی وبسایت ، بهینه سازی وب سایت ، آنلاین مارکتینگ ، دیجیتال مارکتینگ و… می تواند کلمات کلیدی محسوب شود.

مرحله دوم: استفاده از کلمات کلیدی مربوط و مناسب در متاتگ ها است. سعی کنید هرگز از مطالب هرز و بی معنی که پر از کلمات کلیدی است استفاده نکنید چرا که الگوریتم های جدید گوگل مطالب اینچنینی را منسوخ کرده و امکان پنالتی شدن سایت وجود دارد .

مرحله سوم: راحتی کاربران در گشت و گذار داخل وبسایت شما و کاربردی بودن مطالب است. یادتان نرود که مطالب خود را برای کاربران می نویسید نه موتورهای جستجو. یک طراحی مناسب برای وب سایت باعث می شود تا کاربر به راحتی بتواند در آن جواب سوال خود یا محصول مورد نظر را بیابد . قطعا از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر سئو وب سایت می تواند Bounce rate یا ضریب بازگشت آن سایت باشد که به طور میانگین مدت زمان حضور کاربر در وب سایت را نشان می دهد . پس اگر یک کار بر در یک وب سایت احساس راحتی نکند بلافاصله از آن خارج می شود که این اتفاق برای سئو سایت جالب نیست .

 

 

سئو کلاه سفید White hat SEO چه اهمیتی دارد ؟

قاعدتا موتورهای جستجو از جمله گوگل تمام تلاش خود را می کنند تا همه مدیران سایت ها و وبمسترها را به سمت استفاده از سئوی کلاه سفید سوق دهند. و از حق نگذریم موتور جستجوی گوگل در سال های اخیر در این زمینه پیشرفت چشم گیری داشته است. گوگل تمام تلاش خود را می کند تا حق به حق دار برسد و کاربرانش را به سمت سایت هایی هدایت کند که به معنای واقعی مطالب ارزشمندی داشته باشند. 

در اینجا تنها موضوع زمان است ، ممکن است با روش های غیر استاندارد مدتی بتوانید موتورهای جستجو را گول بزنید. اما یادتان نرود که بالاخره ربات های جستجگر گوگل متوجه اقدامات شما خواهند شد و آن وقت است که باید منتظر جریمه های سنگین از قبیل افت رتبه شدید وبسایتتان تا پنالتی شدن و حذف شدن از موتور جستجوی گوگل باشید.

درست است که بالا آمدن در نتایج جستجو از طریق رعایت استانداردها کاری سخت و نیازمند زمان است ، اما مطمین ترین روش همین است. تمام تلاش خود را بکنید تا اخلاق مداری را رعایت کرده و خدای نکرده با خشم گوگل مواجه نشوید چرا که تنبیه گوگل می تواند کسب و کار شما را با اختلالات جدی مواجه کند.

 

سئو کلاه سفید White hat SEO چیست ؟

سئو کلاه سفید White hat SEO چیست ؟

 

 

به زیفا امتیاز دهید
admin
دیدگاه کاربران
17 دیدگاه
  • مهدی 25 مهر 1397 / 2:30 بعد از ظهر

    عنوان مقالات با اینکه تفاوت دارند ولی دارند به سمت تکراری شدن محتوا میرن و همه این رو میگن که مقاله باید یکتا باشه و خودتون نوشته باشید ؛ کپی نباشه تا موتور های جستجو اهمیت بیشتری بدن بهتون.

    • رضا ترکی 25 مهر 1397 / 2:37 بعد از ظهر

      قاعدتا در سئو بخش های هم پوشان زیاد بوده و این امر اجتناب ناپذیر است. البته فکر نمیکنیم محتواهای تفاوت منتشر شده توسط ما کپی یا تکراری باشن.

  • محمدرضا 25 مهر 1397 / 2:41 بعد از ظهر

    سلام
    اینکه تبلیغات نامربوط تو سئو کلاه سفید غیراخلاقی محسوب میشه، گوگل میتونه متوجه بشه و در نهایت موجب کاهش سئو سایت بشه؟

    • رضا ترکی 25 مهر 1397 / 3:14 بعد از ظهر

      بله قطعا گوگل دیر یا زود متوجه خواهد شد و وبسایت خاطی را تنبیه خواهد کرد.

  • امیر 25 مهر 1397 / 2:41 بعد از ظهر

    تشکر ویژه بابت تمامی مقالاتتون که خیلی صریح و ساده توضیح داده شدن
    و اینکه یک سوال: حتما باید به هنگام بک لینک دادن که تاثیر مثبت داشته باشه رو سئو ؛ لینکی رو قرار بدیم که صفحه اصلی سایتمون حساب میشه یا تاثیرشو اگه رو صفحات دیگه هم بزاریم میده ؟

    • رضا ترکی 25 مهر 1397 / 3:15 بعد از ظهر

      بک لینک دادن زیاد به یک صفحه خاص باعث اسپم شدن آن صفحه می شود. بنابراین توصیه می شود که بک لینک ها ، مخصوصا بک لینک های داخلی به صفحات مختلف سایت باشد.

  • علی باقرزاده 26 مهر 1397 / 9:44 قبل از ظهر

    سلام ممنون بابت مقالات آموزنده ای که داخل سایت قرار میدید
    فقط یک سوال : چه مقدار زمان میبره که موتور های جستجوگر گوگل متوجه رعایت نکردن سئوی کلاه سفید ما بشن؟

    • رضا ترکی 26 مهر 1397 / 3:03 بعد از ظهر

      با سلام و ارادت
      زمان دقیقی نمی توان گفت ؛ فقط مطمین هستیم که دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد

  • محمدجواد علی نیا فرد 26 مهر 1397 / 3:06 بعد از ظهر

    سلام ممنون از مطلب خوبتون . اگه ما کلمات کلیدی های سایتو کاملا به روش استاندارد تنظیم کنیم ، ممکنه گوگل اشتباهی سایت رو سئو شده شناسایی نکنه؟ ینی تا حالا این اتفاق افتاده؟

  • محمد 27 مهر 1397 / 10:03 قبل از ظهر

    خیلی ممنون از مطلبتون
    میشه در مقاله بعدیتون سیستم بهبود سئو وردپرس‌رو اموزش بدید

  • علی محمدی تبار 27 مهر 1397 / 5:48 بعد از ظهر

    سلام با توجه به اینکه سایت های ما زبان فارسی هستند و معمولا موتور های جستجو کمتر از زبان فارسی پشتیبانی میکنند ممکن است که رباب ها و موتور های جستجو ارزش سایت را به درستی بررسی نکنند؟

    • رضا ترکی 28 مهر 1397 / 1:10 بعد از ظهر

      سلام.
      این جمله که موتورهای جستجو معمولا زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند
      نمی دانیم از کجا آمده است.

      تمامی موتورهای جستجوی بزرگ و مهم کاملا از زبان فارسی پشتیبانی می نمایند. و هیچ مشکلی هم برای ارزشگذاری سایت های فارسی زبان وجود ندارد.

  • محمد 29 مهر 1397 / 2:01 بعد از ظهر

    سلامبسیار عالی
    دوره آموزشی سئو ندارین شما ؟؟

  • علی سعید مسگری 15 تیر 1398 / 9:03 قبل از ظهر

    با سلام.کلا سفید بودن همون رعایت کردن الگوریتم های گوگل هست که باید برای سئو رعایت بشه

  • محمدعرفان نادعلی نیا 26 تیر 1398 / 3:16 بعد از ظهر

    سلام خسته نباشید
    یه سوال اگه با یک دستگاهی وارد سایت خودمون شیم 1 ساعت 1 ساعت بیاییم بیرون ازش تا بانس ریتمون بره بالا
    آیا این هم جریمه داره؟

    • محمدعرفان نادعلی نیا 30 تیر 1398 / 1:07 بعد از ظهر

      یه اشتباه لپی پیش اومد
      بانس ریتمون بیاد پایین

  • mona 22 تیر 1401 / 5:31 قبل از ظهر

    چطور می‌توان فقط با تکیه بر تخصص و تجربه شخصی مقاله نوشت؟
    ( بیشتر دانش ما از کتاب ها و وبسایت های علمی نشات میگیره و در هر صورت مطالب تکراری میشن. )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *