برای سئو صفحه محصولات کدام بهتر است؟ محتوا یا بک لینک

برای سئو صفحه محصولات کدام بهتر است؟ محتوا یا بک لینک

این سوال که برای سئو صفحه محصولات محتوا بهتر عمل می کند یا بک لینک ذهن متخصصان سئو و بهینه سازی را مشغول کرده است. پاسخ این پرسش می تواند به دنیای دیجیتال مارکتینگ کمک شایانی بکند. لذا در این مقاله بر آن شدیم که به بررسی تاثیرات بک لینک و محتوا بر روی بهینه سازی وب سایت بپردازیم.

ضرورت بهینه سازی موتور جست و جو

امروزه حوزه تجارت الکترونیک بسیار رقابتی تر از گذشته شده است. اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را به حداکثر بهره وری برسانید، تمرکز بر همه جنبه های تبلیغات و بازاریابی، با تاکید زیاد بر بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) ضروری است. تاکنون بسیاری از متخصصان در مورد بهینه سازی سایت تجارت الکترونیک شما، از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا SEO فنی و ایجاد لینک بحث کرده اند. اما در اینجا می خواهیم جوابی روشن برای اولویت محتوا یا بک لینک در سئو بگیریم.

محتوا یا بک لینک؟

محتوا و بک لینک، هر دو به یک اندازه مهم هستند. این ایده درست است که “محتوا پادشاه است”؛ اما اگر محتوای با کیفیت بالا، بک لینک های مربوطه را به دست آورد، بدون شک رتبه وب سایت در گوگل افزایش می یابد. با این حال، برخی معتقدند که محتوا کمی حیاتی تر است؛ زیرا شاید بک لینک ها بتوانند رتبه خوبی را ارائه دهند؛ اما اگر محتوا خوب نباشد، مطمئناً بازدیدکنندگان در وب سایت شما نخواهند ماند.
در صفحه محصولات، SEO بخش بسیار خوبی از عوامل رتبه بندی را تشکیل می دهد. بنابراین توسعه محتوا های منحصر به فرد یکی از مهم ترین موارد در برخی جنبه ها محسوب می شود.
وقتی افراد به مطالب باورنکردنی شما از وب سایت های معتبر و مرتبط پیوند می دهند، شما در این زمینه به عنوان یک شخص معتبر شناخته می شوید. بنابراین رتبه شما بدون شک برای آن صفحه افزایش می یابد.
پیوند خارجی به محتوای شما به عنوان اثر انگشت شما برای آن محتوا شناخته می شود. بنابراین مستحق افزایش جایگاه خود در Google هستید.

بک لینک یا محتوا ؟ کدام را انتخاب کنیم
بک لینک یا محتوا ؟ کدام را انتخاب کنیم

آیا بهتر است بر محتوا تمرکز کنید یا بک لینک؟

به جای این که از منظر SEO به آن فکر کنید، به مشتریان خود فکر کنید. علاوه بر این، در نظر بگیرید که چرا کسی در یک فروشگاه آثار هنری، یک پیوند به صفحه کالاها ارائه می دهد.
به طور معمول بک لینک ها به صفحات محصول منتقل نمی شوند، مگر برای یک محصول داغ و جنجالی. لذا شما مستقیماً به تولیدکننده آن محصول مراجعه می کنید.
شما در حال حاضر این امکان را دارید که اگر مشتری به صفحه محصول شما وارد شد، فروش خود را انجام دهید. به چیزی فکر کنید که بدون شک بهترین تجربه را ارائه می دهد.

1. مبانی سئو صفحه محصول

صفحه محصول در یک سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاه آنلاین برای خود یک صفحه مستقل محسوب می شود. بنابراین تمام نکات سئو وب سایت که برای صفحه محتوا و بک لینک اهمیت دارد، با صفحات محصول نیز همراه است.
· یک عنوان فوق العاده، با تمرکز بر نام محصول، شامل نام سازنده، در صورت مناسب، اضافه کنید.
· توضیحات مناسب و ویژه ای از محصول اضافه کنید.
· تصاویر با کیفیت بالا و بهینه سازی شده را با پیام مناسب اضافه کنید.
· برای صفحات محصول خود یک آدرس اینترنتی عالی و به خاطرسپاری آسان کشف کنید.

2. کلمات کلیدی تحقیق

شما می توانید بر روی پول و منابع خود سرمایه گذاری کنید تا صفحات محصول خود را به حداکثر برسانید. با این حال، اگر روی بهترین کلمات کلیدی تمرکز نکنید، محتوا و بک لینک درست نخواهد بود.
کلمات کلیدی مناسب چیست؟
دشوار است؛ زیرا آنچه برای شما مناسب بوده ممکن است برای شرکت دیگر اشتباه باشد، حتی اگر در یک بازار و صنف باشید.
“ابزار عبارت” می تواند به شما در محدود کردن لیست کلمات کلیدی جست و جو، با ایده انتخاب مواردی که بیشترین تأثیر را برای صفحات محصول شما دارند، کمک کند.
هرچه تحقیق درباره عبارت کلیدی بیشتری انجام دهید، اطلاعات بیشتری نیز جمع آوری خواهید کرد. مهم این است که برای در نظر گرفتن همه احتمالات وقت بگذارید.

3. مکان هایی که بازار هدف شما بصورت آنلاین در آنجا حضور دارد را تعیین کنید

معاشرت با مشتریان، بینش شگفت انگیزی را در اختیار ایده ها، نیازها، رویاها و نگرانی های شما قرار می دهد. از آنجایی که پیوند دادن مشتریان در واقعیت به طور مداوم امکان پذیر نیست، توصیه می کنم به مکان هایی بروید که اغلب تمایل به معاشرت آنلاین دارند.

4. محتوای درون صفحه

چندین فروشگاه خرید این اشتباه بزرگ را دارند که اهمیت محتوا درون صفحه را فراموش کرده اند. آنها چندین تصویر، اطلاعات قیمت و شاید بک لینک متن را به اشتراک می گذارند.
با این وجود، آنچه آنها انجام نمی دهند، رعایت کیفیت در محتوا است که می تواند جزئیات بیشتری را ارائه دهد. با استفاده از این مطالب در صفحه خود، به احتمال زیاد در رقابت با رقبای خود مشارکت خواهید داشت.
موارد مهمی که بیشترین سود را برای محتوای شما خواهد داشت شامل موارد زیر است:
· کلمات کلیدی پراکنده در سراسر محتوا (اما نه خیلی زیاد)
· بیش از 250 کلمه از محتوای مفید و قابل اجرا
· پیوندهای داخلی
مهم ترین اشتباهی که می توانید با محتوا انجام دهید افزودن صرف یک متن است. این کار هیچ نتیجه فوق العاده ای به شما نمی دهد. اگر محتوای با کیفیت پایین باشد، می تواند از رتبه بندی وب سایت شما کاسته شود.
سعی کنید برای هر صفحه برنامه ریزی کرده و سپس محتوا های متمایزی را برای هر یک از محصولات ایجاد کنید. از موضوعی که با آن چند کلمه را تغییر می دهید استفاده نکنید، زیرا این کار باعث تکرار محتوا می شود که می تواند نتیجه عکس ایجاد کند.
هیچ نفی کننده ای وجود ندارد که افزودن چند صد کلمه (یا بیشتر) محتوای منحصر به فرد به هر صفحه محصول هزینه و زمان شما را در بر خواهد داشت. اگر واقعاً می خواهید صفحات خود را در بالای موتورهای جست و جو رتبه بندی کنید، افزودن محتوا یونیک و سئو شده چند کلمه ای (یا بیشتر) است که باید در کنار بک لینک به شدت در نظر بگیرید.

5. از محتوای تکراری جلوگیری کنید

در حالی که تعداد صفحات محصول در وب سایت شما گسترش می یابد، طبیعی است که در جهت صرفه جویی در زمان، حجم محتوا را کاهش دهید. معمولاً منجر به استفاده از “تم” و محتوای تکراری می گردد.
به عنوان مثال، شاید شما بخواهید با استفاده از متن های 300 کلمه ای یکسان برای محتوای هر محصول صرفه جویی کنید. ممکن است فکر کنید که تغییر عنوان و کلمات کلیدی برای منحصر به فرد بودن محتوا کافی است، اما موتورهای جست و جو چیز دیگری را می بینند. آنها محتوای تکراری را تشخیص می دهند.
محتوای تکراری یک مشکل بزرگ در رابطه با سئوی صفحه محصول است. درست است که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود؛ اما رسیدن به بالای موتور جست و جو برای شما هزینه دارد.
با این حال، تلاش و زمان بیشتری طول می کشد تا اطمینان حاصل شود که هر برچسب عنوان، توضیحات و موارد محتوای روی صفحه 100 درصد متمایز است.

6. توضیحات متا

جدای از بک لینک و محتوا، اولین تاکتیکی که باید درباره توضیحات متا بدانید این است که موتورهای جست و جو دیگر از آنها به عنوان بخشی از فرمول رتبه بندی خود استفاده نمی کنند.
تگ توضیحات متا در واقع چکیده‌ای از محتوای سایت را ارائه می دهد که از چشم بازدیدکنندگان پنهان است و فقط برای درک بهتر موتورهای جست و جو مورد استفاده قرار می گیرد.
اگرچه توضیحات متای شما تاثیر مستقیمی بر موقعیت ها ندارد، اما می تواند به طور غیر مستقیم بر ترافیک وب تأثیر بگذارد.
«با تفکر خوب، توضیحات متای مفید می تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد.»
وقتی جستجوگران بیشتری به وب سایت شما مراجعه می کنند، موتور جستجو اهمیت آن را تشخیص می دهد که می تواند باعث افزایش رتبه شما شود.
از جمله موارد فوق، چهار مورد وجود دارد که باید با هر توضیح متا انجام دهید:
· سعی کنید از یک تا دو کلمه کلیدی (به روش طبیعی) استفاده کنید؛
· شامل فراخوانی برای اقدام برای بهبود نرخ کلیک کنید؛
· از مرز 300 کاراکتر تجاوز نکنید (هر چیزی بیش از این قطعاً حذف می شود)؛
· برای هر صفحه محصول یک توضیح متا ویژه ایجاد کنید.

7. توصیفات واقعی را اضافه کنید

اگر شما یک تجارت محلی هستید، ارزیابی آنلاین بسیار مهم تر است. اکثر توصیفات بسیار مثبت هستند، اما ممکن است فقط بررسی های نامطلوب باشد که درک بهتری از آنچه در مورد یک شرکت یا محصول در حال رخ دادن است ارائه دهد.
سعی کنید مشتریان خود را مجبور به ترک توصیفات و نشان دادن آنها در صفحه محصول خود کنید. آیا به توصیفات منفی می پردازید؟ با نویسنده تماس بگیرید، دریابید که محتوا چه اشکالی دارد و سعی کنید شرایط را آسان کنید. شاید آنها بتوانند نظرات منفی خود را به نظرات مثبت تبدیل کنند. علاوه بر این، شما دیدگاه جدیدی در مورد وظیفه خود کسب کرده اید.

تولید محتوا مهم تر است یا ساخت بک لینک؟
تولید محتوا مهم تر است یا ساخت بک لینک؟

اهمیت محتوا

یکی دیگر از دلایل اهمیت تولید محتوا این است که محتوا دلیل پیوند ارگانیک به سایت شما را در اختیار افراد قرار می دهد. شما می توانید با ایجاد محتوای قدرتمند و آموزنده، به اشتراک گذاری داده های باکیفیت، ارائه نکات در جنبه های مختلف یا ایجاد هر نوع قالب محتوایی (خواندن مسابقه، بازی ها و غیره) که می تواند به سرعت مکرراً بازدیدکنندگان را جذب کرده و آنها را برای مدت بیشتری درگیر نگه دارد، افراد را جذب کنید.
محتوا برای ساختار و معماری وب سایت شما اجباری است. این از طریق بک لینک به دست می آید. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که ساختار سایت و بهینه سازی رتبه دو چیز متفاوت است.
مورد دوم فقط به منظور سئو انجام می شود. محتوا می تواند به ایجاد یک ساختار پیوند داخلی طبیعی کمک کند. این یک راه عالی برای راهنمایی بازدیدکنندگان به منابع مختلف است. همچنین محتوا می تواند بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد؛ در صورتی که در قالب نمودارهای مقایسه ای یا جداول آموزنده ارائه شود.
نقش مهم محتوا این است که وقتی به درستی ایجاد شود و روی کیفیت بالا متمرکز شود، می تواند به موتورهای جست و جو در کشف مهم ترین صفحات وب سایت کمک کند. همچنین می تواند به بازدیدکنندگان وب سایت در هنگام جست و جوی آنلاین اطلاعات موضوعی مورد نظر خود به نوع محتوایی که به دنبال آن هستند دسترسی پیدا کند.

پاسخ به سوالات

کدام یک از محتواهای با کیفیت مهم تر است یا بک لینک ها؟

محتوا و بک لینک، هر دو ارزشمند هستند. اگر محتوای باکیفیت دارید، تعداد بیشتری اشتراک و بک لینک طبیعی دریافت می کنید. افراد بیشتری مایل به پیوند دادن به شما هستند. با این حال، اگر محتوای خوبی ندارید، باید بک لینک را به تنهایی ایجاد کنید تا آن را بیشتر جلوه دهید.

آیا بک لینک ها در سال 2021 هم مرتبط هستند؟

بله، بک لینک هنوز برای سئو اهمیت دارد. پیوندها برای سئو ضروری هستند؛ زیرا برخی از موتورهای جست و جوی آنلاین مانند گوگل مطمئناً امتیازهای اعتباری بیشتری را به وب سایت هایی که دارای تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا هستند ارائه می دهند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه بسیاری از خرده فروشان آنلاین برای کسب مقام اول مبارزه می کنند، باید کار شایسته ای را انجام دهید. هم محتوا و هم بک لینک ضروری هستند. یکی از آنها بدون دیگری ناقص است. این شبیه یک بازی تنیس است که برای شروع مسابقات به دو بازیکن نیاز دارد. محتوا و بک لینک هر دو دست به دست هم می دهند. برای دریافت خدمات طراحی سایت، سئو وردپرس و… با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تولید محتوای سئو (seo) شده یا بک لینک (backlink) سازی
تولید محتوای سئو (seo) شده یا بک لینک (backlink) سازی
5/5 - (1 امتیاز)
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *