آموزش سئو محتوا ؛ 7 روش ساده برای سئو کردن محتوا | سئو فرآیندی است که از پایه با طراحی سایت عجین شده است. بسیاری از افراد فکر می کنند سئو سخت و غیر ممکن است. در این مقاله قصد داریم درباره نکاتی صحبت کنیم که می تواند سئو را برای شما آسان نماید. سئو فرآیندی است که با انجام آن ، وب سایت شما به صفحه اول گوگل و در نتایج برتر جستجو نمایش داده می شود. اگر طراحی سایت انجام داده اید و به دنبال راهی برای بهبود سئو سایت خود هستید ، توصیه می کنیم این مقاله از فناوری اطلاعات زیفا را مطالعه نمایید.
چرا سئو بر موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار است؟
طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.
اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.
در مجموع میتوان گفت هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت.
در جدیدترین الگوریتم گوگل BERT،گوگل قادر است تا هدف جستجو کاربران را درک کند و بهترین نتیجه را به او نشان دهد. این یعنی اگر بتوانید زبان کاربران را درک کنید و دقیقاً با این زبان با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، شانس کسب جایگاه برتر برای شما بیشتر هم می شود.
قانون ٢٠/٨٠ در تولید محتوا
قانون ۲۰/۸۰ در تولید محتوا، به این نکته اشاره دارد که شما باید ۸۰٪ از محتوایتان را در مورد کلمه کلیدی هدف بنویسید و ۲۰٪ دیگر را میتوانید به مطالب دیگری که به موضوع شما مرتبط اند، بپردازید و از این ۲۰٪، برای لینک سازی داخلی بین صفحاتتان استفاده نمایید.
فرآیند سئو محتوای سایت
1. پیدا کردن کلمات کلیدی
اولین مرحله در آموزش سئو محتوا، تحقیق کلمات کلیدی است. به این منظور، ابتدا يک لیست از كلمات كليدى بسازيد. برای اینکار، شما می توانید عباراتی را مرتبط با موضوعات مورد نظر خود در گوگل جستجو کنید. در انتهای هر جستجو، گوگل به شما نتایج مرتبط یا همان related search را نشان می دهد که می توانید آنها را نیز در لیست خود قرار دهید.
اما به یک نکته توجه داشته باشید، شما قرار است که یک بانک از کلمات کلیدی داشته باشید، بنابراین سعی کنید تا آنجایی که می شود، در مورد موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید کلمه پیدا کنید. البته قرار نیست که بتوانید تمام کلمات کلیدی را یک جا پیدا کنید، بعضی از این کلمات به مرور پیدا می شوند، ولی تا آنجایی که می شود خودتان را جای کاربران قرار دهید و ببینید که چه سوالاتی را ممکن از گوگل بپرسند.
بعد از اینکه لیستی از کلمات کلیدی تهییه کردید، حال وقت آن رسیده که ببینید کدام یک از عبارات و کلمات کلیدی، برای نوشتن یک موضوع ناب، از بقیه بهتر است؟ در ادامه به شما خواهم گفت كه شما چطور كيفيت لیست كلمات کلیدی خود را میتوانید بررسی نمایید.
2. بررسی كيفيت كلمات كليدى
در زیر ۵ موردی که می تواند باعث مشخص شدن میزان ارزش یک کلمه بشوند را معرفی خواهیم کرد:
حجم جستجو
حجم جستجو، یکی از مواردی است که در بررسی کیفیت کلمات کلیدی موثر است و نشان می دهد که یک کلمه به طور میانگین چند بار در ماه، در گوگل سرچ می شود. با استفاده از ابزارهای Google Keyword Planner و KWfinder می توانید به سادگی حجم جستجو را در بیاورید.
اما مشکلی که اکثر افراد دارند این است که تنها به همین ابراز بسنده می کنند و دیگر تحقیق کلمات کلیدی را ادامه نمی دهند و همه ى تصميماتشان را بر اساس اينكه یک کلمه کلیدی چه میزان جستجو دارد، ميگيرند.
این کار کاملاً اشتباه است چراکه، ممكن است يک كلمه ى كليدى میزان سرچ بالایی نداشته باشد، اما شاید بتوان از این کلمات، جملات مختلفی ساخت که به درد کاربران بخورد و باعث شود که آنها به مشتری تبدیل شوند.
ترندها (trends)
برای اینکه میزان ترند بودن یک موضوع را بسنجید، می توانید از ابزار Google Trends استفاده كنيد تا ببينيد چقدر يك كلمه ى كليدى مرسوم است. در شرایط ايده آل، شما فقط كلماتی را مورد هدف قرار مي دهيد كه بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرند، اما اين روش هميشه جواب نمي دهد.
همچنين توجه داشته باشيد كه Google Trends ابزاری است مكمل براى سنجش كيفيت كلمات كليدى. پس به صورت جدا نمیتوان فقط با گوگل ترند موفقیتی در جستجوی کلمات کلیدی به دست آورد.
این ابزار، در ایران اطلاعات خیلی دقیقی را به شما نشان نمی دهد، پس برای پیدا کردن کلمات مناسب برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، فقط به این ابزار اکتفا نکنید.
جذب و درگیر كردن كاربران
در سئو محتوا، میزانی که یک موضوع کاربران را جذب و درگیر می کند، بسیار اهمیت دارد. درست است که حجم جستجوى كلمات كليدى، يك عامل كيفى بزرگ است، اما تعامل كاربران، عاملى بسيار جامع تر و مهم تر در بررسی کیفیت می باشد. كافيست به گروه هاى اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و هر کجایی که کاربرانتان در آن ها آنلاین هستند بروید و ببینید که بیشتر افراد در مورد چه چیزی جستجو انجام می دهند و صحبت می کنند.
بطور مثال، شما ميخواهيد “سئو محتوا” را به عنوان كليدواژه انتخاب كنيد. از قبل مقرر كرده ايد كه حجم جستجوى نسبتاً خوبی هم دارد؛ اما ميخواهيد در كيفيت دادن به آن، بيشتر پيش برويد. کافی است عبارت كليدى را كپى كنيد و عملكرد آن را در هر وبسايتى كه خواستيد ببينيد. این کار به صورت زیر انجام می شود.
در باکس جستجوی گوگل، عبارت زیر را وارد نمایید:
” site:domain.com “keyword
با این کار، گوگل به شما تمام مطالبی را که در این سایت، در مورد آن “keyword” نوشته شده را نمایش می دهد. این کار را می توانید با هر سایتی انجام دهید، بطور مثال در مورد سایت زیفا می توانید جستجو کنید:
سئو محتوا site:zifa.ir
با این جستجو تمام مطالبی را که ما در مورد محتوا قرار داده ایم را می توانید ببینید. اگر تعداد مقالات موجود در فضای وب زیاد نبود، بررسی کنید که کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال چه مطالبی هستند.
سیگنال های شبکه اجتماعى
هر موضوعى ارزش به اشتراک گذاشته شدن را ندارد، اين عمل همچنان يك عامل كيفى مكمل محسوب ميشود. تنها كافيست به BuzzSumo سرى بزنيد و كلمه ى كليديتان را وارد كنيد و ببينيد كه تعداد پست ها در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان چقدر است.
ارزش لینک
بک لینک (backlink) یکی از مهم ترین بخش های سئو خارجی است. شما باید همیشه سعی کنید محتوایی تولید کنید که اولاَ منحصربفرد باشد، دوماً در صورتی که سایت ها از محتوای شما استفاده می کنند، به شما لینک بدهند.
آناليز رقابت کلمات برای تولید محتوای سئو شده
قبل از تولید یک محتوای سئو شده، فهميدن اينكه يك كليد واژه مفيد است یا نه، بسیار حیاتی است. اما علاوه برآن، باید بفهميد كه آیا اصلاً وبسايت شما قابلیت و توانايى رقابت در آن کلمه را دارد یا نه. اين همان چيزي است كه آناليز كلمات برايتان فراهم ساخته است. اولين قدم هم اين است كه ١٠ كلمه را از لیست خود انتخاب كرده و يكى از آنها را آناليز كنيد.
آناليز ١٠ثانيه اى بهترين روش براى ليست كردن كلمات كليدي است.
كارى كه بايد بكنيد اين است:
- Ahrefs و يا Moz toolbar را دانلود كنيد
- در گوگل كلمه ى كليدي خود را وارد نمایید
اكنون نگاهى سريع به نتايج بيندازيد و ببینید که کدام کلمات کلیدی رقابت بیشتری دارند و کدام یک کمتر!
نشانه ى موفقيت كليدواژه ى شما
- سایت هایی با اعتبار کم: اگر دیدید که ۵۰ نتیجه اول در گوگل، سایت هایی با اعتبار کم هستند یا اصطلاحاً دامین آتوریتی پایینی دارند، می فهمید که رقابت در این کلمه، بسیار کم است.
- انجمن ها یا فروم ها: اين صفحات ممكن است كه ازنظر محتوا قوى و پر باشند اما محتواى به هم ريخته و طبقه بندى نشده، زیاد دارند.
- تعداد نتایج کمتر در سرپ (SERP): تعداد نتایج کمتر در صفحه نتایج جستجو، درخشش كليد واژه ى شما را بيشتر ميكند.
- تبليغات گوگل: اگر بعد از وارد کردن کلمه کلیدی خود، در نتایج جستجوی گوگل، تبلیغات را مشاهده کردید، نشان می دهد که رقابت در این کلمه سخت تر است. لینک هایی که کنار آنها کلمه Ads هست، یعنی از گوگل ادز یا همان تبلیغات گوگل استفاده کرده اند.
نشانه ى عدم موفقيت كليد واژه انتخابی
- وبسايتهاى فوق العاده معتبر: اگر DA يا DR صفحاتی که نمایش داده می شوند، بالای ٧٠ باشند، اصلا نشانه ى خوبى نيست. البته به اين معنى نيست كه نتوانيد بين اين مدل سايتها رتبه بياوريد، اما هم سخت تر خواهد بود و هم زمان بر تر.
- تعداد نتایج زیاد در سرپ: هرچه نتایج بیشتری برای کلمه کلیدی مورد نظر شما در سرپ وجود داشته باشد، احتمال اینکه در رتبه های بالاتر قرار بگیرید کمتر است؛ در نتیجه نرخ کلیک شما کاهش می یابد. البته اگر در این کار موفق شوید، ميتوانيد بين اين نتايج جستجو خودى نشان دهيد، اما خيلى هم نميتوان مطمئن بود.
درصورتى كه كلمه تان از اين ارزيابى سربلند بيرون آمد، می توانید از آن برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، استفاده کنید. در غیر این صورت، بهتر است فعلا از آن ها برای سئو محتوا های درون سایتتان استفاده نکنید. می توانید آنها را در انتهای لیست کلمات کلیدی منتخب خود قرار دهید و بعد ها که سایتتان ارزش و اعتبار بیشتری گرفت، از آنها برای تولید محتوای مناسب برای سئو استفاده کنید. فعلا برویم سراغ مرحله ی بعد.
3. تعیین استراتژی هدف جستجو (search intent)
برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، شما باید هدف کاربران از عباراتی که جستجو می کنند را بدانید. به طور مثال، اگر کاربری در گوگل سرچ کند، دستور پخت کیک هویج، نمی خواهد راجع به تاثیر هویج بر سلامتی بداند، می خواهد شما نحوه پختن آن کیک را به او آموزش دهید. بنابراین، تعیین هدف جستجو در سئو محتوا، بسیار اهمیت دارد.
خبر خوب اين است كه رسيدن به هدف جستجو، امرى ساده است. تنها كار لازم، اناليز رتبه كلمات كليدى مد نظرتان است.
اگر بيشتر نتايج، پستهاى وبلاگ بودند، می فهمید كه لازم است شما هم پست وبلاگى بسازيد. اگر بيشتر نتايج صفحات فروش محصولند، پس عاقلانه تر است كه شما هم از اين صفحات داشته باشيد.
4. سازگاری وب سایت با روبات های گوگل
پس از طراحی سایت و باز شدن وب سایت ، باید سایت را به گوگل معرفی کنید تا روبات های گوگل قادر به شناسایی وب سایت شما و ایندکس کردن محتوای آن باشند. معمولا شرکت طراحی سایت ، این کار را پس از راه اندازی سایت انجام می دهد. در زمان تولید محتوا باید به این نکته توجه داشته باشید که این محتوا هم باید برای کاربر مفید باشد و هم باید بگونه ای باشد که از نظر موتورهای جستجو قابل قبول باشد. علاوه براین به منظور سازگاری وب سایت با روبات های گوگل باید چند نکته را در نظر داشته باشید.
- سهولت دسترسی به صفحات و قسمت های مختلف سایت از طریق صفحه اصلی
- انتخاب آدرس url کوتاه
- از نوشتن متن در داخل تصویر خودداری کنید زیرا این گونه نوشته ها توسط موتورهای جستجو شناسایی و ایندکس نمی شوند.
5. به دریافت لینک بیشتر از لایک توجه کنید.
به گونه ای محتوا تولید کنید که ارزشمند باشند و دارای قابلیت دریافت لینک باشند. صفحه های اجتماعی را نیز فراموش نکنید. بنابراین محتوایی جذاب ، اصولی ف کاربرپسند و لینک پذیر تولید کنید.
6. بازاریابی اینترنتی صحیح و اصولی
در کار خود اصولی باشید. از روش های مختلف بازاریابی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید. دوره های مختلف بازاریابی را بگذرانید و به صورت حرفه ای در مورد کار خود بازاریابی کنید.
تمام این موارد می تواند بر سئو سایت شما اثر گذاشته و شما را به صفحه اول گوگل نزدیک تر کند. اینکه سئو و بهینه سازی سایت امری تخصصی است ، صحیح است اما شما می توانید با رعایت نکات ذکر شده در بالا ، تا حد زیادی به موفقیت نزدیک شوید. در این بین بهتر است از کارشناسان و متخصصان در امر سئو نیز کمک بگیرید. برای مشاوره می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت مبنا تماس حاصل فرمایید.
7. انتخاب محتوای مناسب و بهبود آن
گام بعدی برای انجام سئو ، در نظر گرفتن نیاز مخاطبان و تولید محتوای با کیفیت برای آنها می باشد. محتوا در سئو حرف اول را می زند. اگر می خواهید سئو قوی داشته باشید و از رقبای خود پیشی بگیرید، محتوای با کیفیت و مرتبط تولید کنید. در بسیاری از منابع، از محتوا به عنوان پادشاه نام برده اند. از این رو برای تولید محتوای منحصر به فرد باید منابع متعددی را بررسی کنید ودر نهایت به بر اساس نیاز کاربران خود به تولید محتوا بپردازید.
نكات مهم و كليدي كه بايد هنگام نوشتن محتوای مناسب برای سئو در نظر داشته باشيد این است كه:
- شما متفاوت هستيد
- از آنجايي كه تجاربتان منحصر به فرد است، فقط کافی است سعي كنيد خودتان باشيد.
پس تلاش كنيد در كاري كه داريد راه مي اندازيد، از هيچ اينفلوئنسري تقليد نكنيد (البته ميتوانيد از آنها ياد بگيريد، اين دو مورد را باهم اشتباه نگيريد). كافي است سعي كنيد خودتان باشيد و در اينصورت به طور خودكار، محتواي متفاوتی نسبت بقيه داريد.
روش هاي كاربردي و متفاوت براي توليد محتوای سئو شده
تولید case study با اطلاعات منحصر بفرد
يكي از روش هاي خيلي خوب براي اينكه محتواهايتان عميق تر باشند، استفاده از case study یا آموزش های پروژه محور با اطلاعات منحصر به فرد خودتان است. ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد. هركدام از اين متدها، به سئو محتوای سایت شما کمک می کند و آن را يك سطح ارتقا می دهد.
استفاده از داستان در متن (داستان سرایی)
داستان هاي مربوط به محتوا، باعث ميشوند كه محتوا به نظر جذاب تر بيايد. اين داستان ها همچنين يك ابزار قدرتمند براي آموزش و متقاعد كردن مخاطب هستند. شما بايد بر اساس محتوايتان، داستان بسازيد. اين بدان معني است که باید همه ي تجربه های خود، در رابطه با پروژه اي كه دارید روی كار آن کا می کنید را روي هم بگذاريد. اگر انسان زنده هستيد پس در ذهنتان داستان هم براي تعريف كردن داريد! فقط كافي است كه آنها را از ذهنتان بيرون بكشيد.
حالا اگر شما با پروژه اي كه راه انداخته ايد آن قدر آشنايي نداشته باشيد كه بتوانيد در راستايش داستان بسازيد چه؟ نگران نباشيد؛ داستان، داستان است. شما ميتوانيد از داستان هايي كه دوستانتان يا مشتريانتان و يا حتي رقبا و هركس ديگري كه برايتان تعريف كرده استفاده كنيد. هر داستان مرتبطي، مي تواند سئو محتوايتان را تقويت كند و باعث تاثيرگذاري بيشترش بشود.
استفاده از انواع رسانه ها
من معتقدم كه هرچه بيشتر از رسانه هاي مختلف استفاده كنيد، می توانید بیشتر به سئو محتواي خود کمک کنید. هر كسي بسته به سليقه اش، محتواي مختلفي را نسبت به ديگري در اينترنت مي پسندد. مثلا ممكن است يك نفر از مقاله خوشش بياد، در حالي كه يك نفر ديگر از ويدئو خوشش مي آيد. شما بايد به اين اولويت ها توجه داشته باشيد.
با توجه به اولويت هاي مخاطب هايتان ميتوانيد محتواي منحصر بفرد و عميق تري داشته باشيد. اكثر كسب و كارها هيچ تلاشي براي ضبط ويدئو يا فايل صوتي و غيره نمي كنند. اينكه فقط پشت ميز بنشينيد و يك مقاله بنويسيد، كار سختي نيست! اما اگر بتوانيد یک ويدئو و يا یک فايل صوتی با كيفيت ضبط كنيد، از لحاظ منطقي هم چالش برانگيز است و هم می تواند به سئو محتوای سایت شما کمک کند.
اصلاً نترسيد، زيرا با استفاده از رسانه های مختلف مي توانيد، رقبايتان را پشت سر بگذارید! ممكن است در ابتداي كار سخت باشد، اما همين كه سيستمتان را راه اندازي كنيد، به مراتب ساده تر ميشود.
منحصر به فرد
قبل از سئو کردن محتواهای سایتتان، باید توجه داشته باشید که همه ي محتواها از جمله تصاوير، ويدئو، چارت (جدول) و غيره ميشود بايد 100% منحصر بفرد باشند. با اين كار، ميتوانيد سطح محتوايتان را بالا ببريد و به طور قابل ملاحظه اي باعث متفاوت به نظر رسيدن محتوايتان نسبت به رقبايتان شويد. انواع مديا (رسانه) در محتوا شامل تصوير، گرافيك، نمودار، ويدئو، فايل صوتي، Gif و اينفوگرافيک ها مي شود. حالا مي دانيد كه چطور محتواي متفاوت توليد كنيد.
متدهایی در آموزش سئو محتوا
متد HVC
اين كلمه، در واقع خلاصه شده ي سه واژه ي Hook، Value و Call to action است.
اولين تكنيكي كه در آموزش سئو محتوا به شما خیلی کمک خواهد کرد، متد HVC است که در واقع يك تكنيك در بازاريابي آنلاين است كه هدفش جذب و تشويق كاربر است.
Hook
اولين المان این متد، Hook به معنای تله است. هدف از HOOK در واقع بوجود آوردن شرایطی است كه بتواند كاربران را به سمت خود جذب كند. اگر اين كار به درستي انجام شود، این شرایط می تواند باعث شود كه كاربران، جذب محتوايتان بشوند.
المان كليدي يك HOOK موثر، عنوان است. يادتان باشد كه ٨٠٪ كاربران در اينترنت، فقط عناوین را می خوانند و از آن فراتر نميروند. به همين دليل است كه بايد براي ساخت يك عنوان تاثير گذار، زمان بگذاريد. نکته دیگری که در آموزش سئو محتوا باید به آن توجه کرد، این است که پس از آماده شدن محتوایتان بايد عنوان را آزمايش، اصلاح و بهينه كنيد.
در اينجا به يك سري استراتژی و راهکار جهت ساختن HOOK هاي موثر اشاره خواهيم كرد:
استراتژي H&W
يكي از تکنیک ها در آموزش سئو محتوا ، استراتژي H&W است. حرف H مخفف how to و به معنای “چگونه، چطور ” است و حرف W مخفف تمامی افعالی است که با Wh شروح می شوند. مانند What، Why، When، Where یا Who که به ترتیب به معنای چه، چرا، کی، کجا و چه کسی می باشد. تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه از اين واژه ها در عنوانتان استفاده كنيد.
به صورت کلی، استفاده از این گونه عنوان ها، می تواند از دید مخاطب جذاب تر باشد و هم چنین میزان سوال هایی که هر روز از موتور های جستجو پرسیده میشود، بیشتر به این سمت می روند. مثلا نویسنده ی کتاب x کیست؟ یا چگونه میتوان سیستم عامل ویندوز را روی مک بوک نصب کرد؟ و یا چطور یک کاردستی بسازیم و …
استفاده از اعداد، مناسب ترین تکنیک در نوشتن عنوان های مناسب برای سئو
V = Value
المان بعدي متد HVC ، مولفه ي Value یا همان ارزش است. همانطور كه گفتم، با فراهم نمودن ارزش بیشتر از آنچه رقبایتان برای کاربران در محتوایشان فراهم می کنند، ميتوانيد به اين مولفه برسيد. هدف شما بايد اين باشد كه محتواهایی تولید کنید که ارزش آنها 10 برابر بیشتر از ارزش محتواهای رقبایتان باشد.
(C = Call to action (CTA
آخرين المان متد HVC برای نوشتن محتوای سئو شده، استفاده از CTA يا همان call-to-action (فراخوان به عمل) است. همه ي قسمت هاي محتوايتان بايد CTA داشته باشند. شما بايد هميشه از مخاطبتان چيزي بخواهيد كه باعث شود در شبكه هاي اجتماعي دنبالتان كنند، مانند به اشتراك گذاشتن در شبكه اجتماعي، نظر گذاشتن براي پست وبلاگ. يا حتي در شرايط نادر از آنها بخواهيد خريد كنند.
اين جايي است كه فروش را درك ميكنيم! كه البته در رابطه با اين موضوع هم در آينده حرف خواهيم زد.
خب حالا كه کاربرد متد HVC در تولید محتوای مناسب برای سئو را فهمیدید، اجازه دهيد برخي از تکنیک ها ی تعامل با کاربران را به شما معرفی کنم تا باعث شود كاربران با محتواي سئو شده شما ارتباط بهتری برقرار كنند و دلشان بخواهد بيشتر بخوانند.
آموزش سئو و بهينه سازي محتوا
اولين چيزي كه در آموزش سئو محتوا بايد به یاد داشته باشید، اين است كه مهم نيست چقدر يك صفحه را بهينه و سئو می كنيد، اگر محتوايتان بد باشد، این بهينه سازي به درد نمیخورد. پس اول از همه، كيفيت محتوايتان را بسنجید و سپس آن را بهینه كنيد.
مهم ترين كارهايي كه بايد براي بهينه سازي محتوا انجام دهید، عبارت اند از:
- محل قرارگيري كلمات كليدي: كلمات كليدي بايد در URL، تگ عنوان، جمله ي اول و هچنين در قسمت هايي از محتوا، وجود داشته باشند.
- تنوع كلمات كليدي: با استفاده از نتايج پيشنهادي گوگل مي توانيد، كلمات كليدي lsi و متنوع پیدا کنید و از آنها در عنواین و محتوایتان استفاده كنيد.
- سرعت بارگذاري صفحه/موبايل فرندلي بودن: منظور از موبایل فرندلی، سايت هايي است كه ابعادی متناسب با رزولوشن صفحه نمايش موبايل داشته باشند. هم چنین صفحات سایت بايد سرعت بار گذاري بالا داشته باشند.
- لينك هاي خارجي: از سایت های معتبر (مانند .edu ، .gov ، …) در حوزه کاری خود یا سایت های عمومی، به سایت خود لینک بدهید. این کار اعتماد و ارزش محتوایتان را افزایش می دهد.
يادتان باشد فرايند توليد و سئو محتوا با توجه به نوع آن، متفاوت است. براي مثال نوشتن يك مقاله، فرايند توليد محتواي متفاوتي نسبت به توليد يك محتوای صوتي و يا ويديوئی دارد.
پس از بهينه سازي محتوا، ميتوانيد آن را منتشر كنيد. با به کارگیری تکنیک های فوق، می توانید 100% اطمینان داشته باشید که یک محتوای مناسب برای سئو و همچنین مناسب برای کاربران سایتتان نوشته اید.
امیدواریم که از مقاله آموزش سئو محتوا فناوری اطلاعات زیفا لذت برده باشید. اگر نظر یا سوالی راجع به چگونگی نوشتن محتوای مناسب برای سئو داشتید، حتماً در بخش نظرات برایمان بنویسید.