هزینه طراحی سایت شرکتی
آیا می دانستید که چیزی حدود 75 درصد از مشتریان کسب و کارتان، اعتبار شرکت شما را بر اساس طراحی سایت شما قضاوت می کنند؟ بنابراین باید وب سایت را به عنوان بهترین نماینده فروش خود در نظر بگیرید. آیا سایت شرکتی ما کاربران را جذب می کند؟ آیا به آن ها ارزش و انگیزه ای برای تعامل با برند شما می دهد؟ آیا مقصود و اهداف شما را واضح و کارآمد بیان می کند؟ اگر به دنبال بهبود طراحی سایت شرکتی فعلی خود و یا ایجاد یک وب سایت جدید هستید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله، به بررسی طراحی سایت شرکتی و همچنین هزینه طراحی سایت شرکتی می پردازیم تا رویکرد های مختلف آن را با یکدیگر مقایسه کنیم و فرآیند و ملاحظات ایجاد سایت شرکتی شما را توضیح دهیم.
طراحی سایت شرکتی چیست؟
طراحی سایت شرکتی فرآیند طراحی و توسعه یک وب سایت تجاری است تا به عنوان ستونی برای حضور آنلاین یک شرکت عمل کند. توجه داشته باشید که نباید سایت های شرکتی را با سایت های فروشگاهی یا وب سایت آگهی و تبلیغاتی اشتباه بگیرید؛ تمرکز یک سایت شرکتی روی تبلیغ کل شرکت و برند شماست و چندان روی فروش محصولات یا تبلیغ یک برند فرعی متمرکز نمی باشد.
این در حالی است که وب سایت های تبلیغاتی و فروشگاهی بر روی محصولات یا خدمات خاصی متمرکز هستند. یک وب سایت شرکتی محصولات را تبلیغ یا بازاریابی نمی کند، بلکه بر عملکرد تجاری، اخبار شرکت، کارکنان و مسئولیت اجتماعی تأکید دارد. هدف اصلی طراحی سایت شرکتی بازتاب موفقیت شرکت، تقویت شهرت و حضور آنلاین آن، ایجاد اعتماد و اطلاع رسانی در مورد خدمات و محصولات است – اما تمرکزی بر آن ها ندارد.
ساخت سایت شرکتی: ملاحظات و مراحل کلیدی
اگر در حال ساخت و طراحی یک وب سایت برای بانک، هتل، شرکت تولیدی یا هر حرفه دیگری باشید، چندین نکته وجود دارد که باید پیش از شروع فرآیند ساخت سایت آن ها را در نظر بگیرید.
تحقیق درباره مخاطبان هدف
اولین مرحله از فرآیند ساخت سایت این است که تعیین کنید وب سایت شما برای چه کسی است. به مخاطبان هدف خود به عنوان پایه وب سایت فکر کنید. با انجام تحقیقات جامع، مخاطبان هدف خود را مشخص کرده و به حدس و گمان بسنده نکنید. این فرآیند به شما کمک می کند تا تعیین کنید:
- مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند
- نیازها یا دغدغه های آن ها چیست
- چگونه وب سایت و کسب و کار شما می تواند به آن ها کمک کند تا این نیازها را برآورده کنند یا دغدغه ها را کاهش دهند
تحقیقات درباره رقبا
علاوه بر خدمات رسانی به مشتریان، سایت شرکتی شما باید یک دارایی متمایز برای برند شما باشد. وب سایت های جذاب و کاربرپسند، برندها را از رقبای خود متمایز می کند. برای دستیابی به این هدف، تحقیق در مورد رقبا یکی از ملاحظات اساسی در فرآیند پیش از طراحی است.
در طول این مرحله، شما وبسایتهای رقبای کلیدی خود را تجزیه و تحلیل میکنید و به دنبال الگوهایی برای شناسایی بهترین شیوهها، نقاط ضعف و راههای پیشبرد تجربه کاربری و طراحی وبسایت میگردید که شرکت شما را از رقبا متمایز میکند.
این بینش همچنین به شما کمک خواهد کرد:
- ارزش منحصر به فرد برند خود را تعیین کنید
- قیف نرخ تبدیل مشتریان را بر اساس داده های خود مشخص کنید
- تحقیق جامع کلمات کلیدی انجام دهید
اهداف وب سایت
سومین و آخرین موردی که باید پیش از شروع طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید، هدف اصلی آن است. منظور همان قیف تبدیل وب سایت شماست. به بیان دیگر سفری که بازدیدکنندگان وب سایت شما طی می کنند تا در نهایت به جایی که شما می خواهید برسند. تعریف تبدیل و ساختار قیف تبدیل بسته به کسب و کار و اهداف آن متفاوت است. به عنوان مثال، در وب سایت های فروشگاهی قیف تبدیل باید کاربر را از صفحه اصلی شما به صفحات فروشگاه و محصولات شما و در نهایت به صفحه پرداخت راهنمایی کند. از طرف دیگر، سایت های شرکتی باید بازدیدکنندگان شما را وادار کنند تا برای ثبت نام در یک طرح درخواست قیمت کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شما ارتباط بگیرند.
به عبارت دیگر، وب سایت شما علاوه بر اینکه برند شما را در معرض دید مخاطبان هدف قرار می دهد، باید سهم مشخص و قابل توجهی در عملکرد و نتیجه کسب و کار شما داشته باشد. همانطور که ممکن است تعجب آور به نظر برسد، طراحی وب سایت شما تأثیر مستقیمی بر این موضوع دارد؛ از محل قرار گیری دعوت به عمل و CTA ها گرفته تا بخش درباره ما و توضیحی که درباره شرکت می نویسید.
عنصر طراحی سایت شرکتی موفق
طراحی سایت زمینهای است که به سرعت در حال تحول است و مدام با روندهای جدید و شیوههای مدرن که سریعتر و آسان تر از نسخه های پیشین است ارتقا می یابد. با این حال، چند عنصر اساسی وجود دارد که همواره یکسان بوده و کلیت آن تغییری پیدا نمی کند. رعایت این موارد برای موفقیت وب سایت شما ضروری هستند. در ادامه توصیه های ما را می بینید:
طرح بندی تمیز
زمانی که نوبت به بهترین شیوههای طراحی سایت شرکتی میرسد، این گفته را به خاطر داشته باشید که هرچه کمتر، غنی تر! هدف از طراحی خوب و اصولی وب سایت این است که مسیری روشن برای کاربران فراهم کند و مهم ترین عناصر وب سایت را در جلو و مرکز دید قرار دهد.
وبسایتی با طراحی تمیز نه تنها سریعتر بارگذاری میشود، بلکه مرور سریع آن آسانتر میشود، و اجازه میدهد تا در زمان کمتر، اطلاعات بیشتری توسط بازدیدکننده دریافت شود؛ در نتیجه، کاربران تعامل بیشتری در سایت داشته و نرخ پرش پایینتر خواهد بود. حذف عناصر غیر ضروری به شما کمک می کند تا توجه خواننده را به آنچه مهم تر است جلب کنید. این طراحی شیک و تمیز بر ارزشی که برای مشتریان و کاربران خود قائل می شوید می افزاید و پیام برند شما را واضح تر می کند؛ بدون اینکه حواس آنها را پرت کند یا آنها را تحت تأثیر عناصر غیر ضروری دیگر قرار دهد.
یک تجربه کاربری عالی
اولین برداشت همیشه مهم است. زمانی که کاربری برای اولین بار با سایت شما مواجه می شود تنها در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرد که آیا می خواهد بماند یا ترجیح می دهد سایت مناسب تری را انتخاب کند. بنابراین، ظاهر سایتتان و عناصری که در آن استفاده کرده اید می تواند تعیین کننده باشد. اگر وب سایت شما کند باشد یا رابط کاربری ضعیفی داشته باشد، داشتن یک محصول یا خدمات عالی معنی زیادی ندارد چرا که کاربر پیش از آن که به صفحه های محتوایی شما برسد سایت را ترک می کند.
طراحی کاربر محور، کاربر را در اولویت می گذارد و نیازها و اهداف او را در اولویت اصلی فرآیند طراحی سایت قرار می دهد. تجربه کاربری به اندازه ای مهم است که می تواند به تنهایی باعث موفقیت یا شکست وب سایت، محصول یا خدمات شما و اعتبار شرکت شود.
این همانجایی است که بینش پژوهشی مخاطب وارد عمل می شود. تحقیق جامع درباره مخاطبان هدف به شما کمک می کند تا به مهم ترین سؤالات مربوط به مخاطبان خود پاسخ دهید. شما از این بینش برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد مراحل بعدی در فرآیند طراحی استفاده خواهید کرد. هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، بهتر است.
برخی از عناصر کلیدی تجربه کاربری مطلوب عبارتند از:
- کارایی: وب سایت شما باید نیازهای کاربران را برآورده کند
- کاربرد پذیری: استفاده از سایت شما باید آسان باشد
- مطلوبیت: عناصر طراحی باید احساسات کاربران را برانگیزد
- قابلیت واکاوی: کاربران باید بتوانند به راحتی محتوای شما را پیدا کرده و به قسمت های مختلف سایت بروند.
- دسترسی: وب سایت شما باید برای همه افراد قابل دسترسی باشد
- اعتبار: کاربران باید به برند شما اعتماد کنند و آنچه را که به آنها می گویید باور کنند
محتوای جذاب
اگرچه طراحی درست و اصولی در اولین نگاه سایت شما را باالا می برد و کاربران راضی می کند تا در سایت باقی بمانند اما چیزی است که باعث میشود مخاطبان شما دوباره برگردند محتواست. داشتن یک وب سایت غنی از محتوا به طور مثبت بر رتبه بندی کلی سئو شما تأثیر می گذارد و به شما کمک می کند تا اعتبار و مشتریان خود را حفظ کنید.
محتوا شامل همه چیز از مقالات، توضیحات محصول و خدمات گرفته تا فیلم ها، عکس ها و پست های وبلاگ است. به بیان دیگر، محتوا اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان شما قرار می دهد و هدف نهایی آن افزایش آگاهی از برند، وفاداری به برند و تعامل بیشتر بازدیدکنندگان است. محتوا برای بازدیدکنندگان شما ارزش ایجاد می کند.
محتوا باید برای ترویج ایدهها، بحث و علاقه به صنعت، وبلاگ یا کسبوکار شما، پاسخ به سوالاتی که بازدیدکنندگان ممکن است داشته باشند و ارائه اطلاعات مفیدی که منجر به حجم ترافیک هدفمند بالاتر و افزایش نرخ تبدیل و تعامل میشود، استفاده شود. انواع دیگر محتوا مانند نقد و نظرات برای ایجاد اعتماد و وفاداری به برند مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان عنصر ضروری وب سایت در نظر گرفته می شود.
برای اینکه محتوای شما موثر باشد و نتایج دلخواه را به دست آورد، مخاطبان شما باید بتوانند آن را پیدا کنند و این تنها با SEO قابل دستیابی است که شامل استفاده از کلمات کلیدی، لینک های داخلی و خارجی، متن جایگزین برای تصاویر و موارد دیگر می شود.
هزینه طراحی سایت شرکتی
هزینه طراحی سایت شرکتی بسته به شیوه انجام کار و مواردی که می خواهید می تواند بسیار متفاوت باشد. بعضی افراد با محدود ترین بودجه ها نسبت به طراحی سایت اقدام می کنند و برخی از شرکت های بزرگ تر چند صد میلیون برای این کار بودجه تعیین می کنند تا یک وب سایت پیشرفته و سفارشی در سطح سازمانی داشته باشند. از آنجایی که کسبوکارها اغلب از هزینه طراحی سایت شرکتی آگاه نیستند و نمیدانند چقدر باید برای طراحی سایت شرکتی بپردازند، یک بار برای همیشه به این سؤال پاسخ می دهیم.
در واقع، هزینه های شما به سه دسته کلی تقسیم می شود:
- هزینه طراحی وب سایت شرکتی توسط خودتان
- هزینه استخدام فریلنسر برای طراحی سایت شرکتی شما
- هزینه استخدام یک تیم طراحی سایت
بدیهی است هنگامی که خودتان سایت را طراحی می کنید هزینه حق الزحمه به طور کامل حذف می شود و شما صرفا هزینه خرید هاست و دامنه، افزونه ها، قالب ها و از این دست موارد را می پردازید. بنابراین، کم هزینه ترین روش طراحی سایت شرکتی این است که خودتان دست به کار شوید. البته این امر به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که طراحی سایت قواعد و اصول خاصی دارد و در صورتی که آگاهی کافی نداشته باشید ممکن است خطا ها و باگ هایی در سایتتان ایجاد شود که علاوه بر به خطر انداختن اطلاعات شما، سبب افت رتبه آن نیز شوند.
راه دیگری که وجود دارد استخدام یک فریلنسر است. فریلنسر ها به شرکت خاصی وابستگی ندارند و از همین رو هزینه زیادی دریافت نمی کنند. همچنین، آگاهی کامل از فرآیند طراحی سایت دارند و قادرند سایت های ساده و در عین حال مؤثری طراحی کنند. با این وجود، شما تمام بخش های طراحی سایت را بر عهده یک فرد قرار می دهید و این یعنی به سبب فشار کاری، ممکن است ایرادات بسیاری در کار پیدا شود. در نهایت، چون پس از اتمام کار و تحویل پروژه ارتباط شما با فریلنسر قطع می شود، نمی توانید در مورد مشکلات پیش آمده و مسائل امنیتی پشتیبانی بگیرید.
گزینه دیگر استخدام یک تیم باتجربه برای مدیریت طراحی وب سایت شماست که به شما اجازه می دهد به تیمی از متخصصان دسترسی داشته باشید. این افراد در مورد چیزی که در سر دارید و طراحی وب سایت حول اهدافتان تجربه کافی دارند و قادرند با کیفیت ترین طراحی ها را به شما ارائه دهند. با این وجود، همانطور که انتظار دارید، هزینه طراحی سایت شرکتی توسط تیم طراحی بسیار بیشتر خواهد بود.
در این میان، تیم فناوری اطلاعات زیفا پکیج هایی را تعریف کرده است تا پاسخگوی همه بودجه ها باشد. این بسته ها از نظر کیفیت وبسایت همگی در حد حرفه ای و پیشرفته می باشند و بسته های گران تر صرفا به سئو بهتر یا امکانات خاص بستگی دارد. به علاوه، پشتیبانی، حفظ امنیت، آموزش مختصر و طراحی اصولی و زیبا مواردی است که با خرید پکیج های طراحی سایت زیفا نصیبتان می شود. در صورتی که هنوز برای شرکت خود سایتی ایجاد نکرده اید یا مدت زیادی است که به سایت خود نرسیده اید، پیشنهاد می کنیم همین حالا یکی از بسته های زیفا را امتحان کنید.