روش های موثر تبلیغات در سال 2022

روش های موثر تبلیغات در سال 2022

روش های موثر تبلیغات در سال 2022

اگر بخواهیم به طور کلی بررسی کنیم امروزه تمامی کسب و کارها به نوعی در فضای مجازی حضور دارند. فرقی نمی‌کند که این کسب و کارها بزرگ باشند یا کوچک، در حوزه دولتی باشد یا به صورت خصوصی فعالیت کند؛ چرا که همه آن‌ها به دنبال یک هدف مشترک هستند و آن هم به دست آوردن بهترین نتیجه با استفاده از کمترین هزینه و دسترسی به بیشترین مخاطب می باشد. اما راه حل مناسب برای دستیابی به این هدف که مخاطب همیشه در دسترس شما باشد و محصولات شمارا دائما دنبال کند تبلیغات در فضای مجازی می باشد. در این مطلب قصد داریم با هم روش های موثر تبلیغات در سال 2022 را زیر ذره بین ببریم.

 

کارآمدترین راهکارهای تبلیغات مجازی در سال 2022

تبلیغات در موتورهای جستجو

SEM یا بازاریابی موتور جستجو یک نوع بازاریابی اینترنتی می‌باشد که به منظور ارتقای وبسایت از طریق دیده شدن در صفحات موتورهای جستحو با استفاده از تبلیغات پولی انجام می‌گردد. بازاریابی موتورهای جستجو یکی از کارامد ترین روش‌های بازاریابی آنلاین می‌باشد. مردم آنچه را که می‌خواهند جستجو می‌کنند و تبلیغ کنندگان، کلمات کلیدی را مورد هدف قرار می‌دهند؛ در صورتی که شما به این تبلیغ کنندگان مبلغ مشخصی را پرداخت کنید، مخاطب (مشتریان بالقوه) بر روی لینک مورد نظر شما کلیک کنند، دقیقا در همین نقطه است که مفهوم تبلیغات PPC (Pay Per Click) به معنای پرداخت به ازای هر کلیک معنی پیدا می کند. بزرگ ترین تفاوت تبلیغات آنلاین با تبلیغات سنتی این است که در تبلیغات سنتی، تبلیغات بدون توجه به تمایل مردم صورت می گیرد و شما در هر صورت برای این تبلیغات هزینه می کنید؛ در حالی که در بازاریابی موتورهای جستجو، مردم محصولات مورد نظر. خود را جستجو می کنند. در واقع تبلیغات در این حوزه به طوری است که این تبلیغات صرفا به مخاطبان هدف نمایش داده می شود و شما تنها در صورت کلیک شدن لینک تبلیغ باید به تبلیغ کنندگان هزینه بپردازید.

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

فعالیت کردن در شبکه های مجازی امروزه مزیت هایی دارد که بر هیچ کسب و کاری پوشیده نیست. امروزه بیشتر شبکه های اجتماعی دارای ابزار های تبلغات نیز هستند. چنین ابزارهایی این امکان را فراهم می کنند تا مخطبان تبلیغات بر اساس رفتارها و علایق خود، و حتی عواملی مثل سن، جنسیت، مکان و … انتخاب شوند. در نتیجه این ابزارها کمک می کنند تا مخاطبان خود را هدفمندتر انتخاب نمایید. مزایای تبلیغات در فضای مجازی عبارت اند از:

  • امکان دیده شدن توسط طیف گسترده‌ای از مخاطبان
  • امکان هدفگذاری دقیق‌تر مخاطبین با توجه به سلیقه و سبک زندگی آن‌ها
  • تأثیرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی بر خرید مشتریان
  • همسویی با اقدامات مربوط به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
  • سهولت دسترسی به مخاطبانی که از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند

 

تبلیغات در بلاگ ها

در این قسمت منظور ما از تبلیغ در بلاگ ها، تبلیغاتی نیست که در سایدبار وبلاگ قرار می گیرد، چرا که شما می توانید با استفاده از تبلیغات بنری یا تبلیغ در گوگل به این هدف دست یابید. منظور تبلیغات غیر مستقیم از طریق رپورتاژ است. این روش از تبلیغات هنوز خیلی مرسوم و شناخته شده نیست ولی یکی از روش های مؤثر در این حوزه می باشد. مقصود از تبلیغات غیر مستقیم این است که شما با پرداخت هزینه به بلاگ های پربازدید از آن ها درخواست کنید که مطلبی پر محتوا و مرتبط با محصول شما را در بلاگشان منتشر کنند. مطلبی که باعث جلب توجه کاربر شود، نظر آن ها را در رابطه با محصولات و خدمات و همچنین کسب‌وکارتان جلب کند و برند شما را به خوبی منعکس کند. اگر بلاگ‌های پربازدیدی می‌شناسید که در میان مخاطبان هدفتان محبوبیت زیادی دارند، انتشار رپورتاژ یکی از بهترین و مؤثرترین روش ها در حوزه تبلیغات مجازی می باشد.

 

 بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

این روش یکی از قدیمی ترین روش ها در حیطه تبلیغات مجازی می باشد اما باید توجه داشته باشید که اگر روش درستی در این تبلیغات نداشته باشید ممکن است که باعث آزار مخاطبانتان شوید. در واقع هدف در ایمیل مارکتینگ ارسال یک پیام ثابت و مشخص به کمک ایمیل نیست، بلکه ایجاد و تقویت یک رابطه عمیق با مخاطب، با استفاده از ایمیل می باشد. شما می توانید برای مشتریانی که تمایل به آگاهی از آخرین محصولات و محتوای شما دارند ایمیل هایی با محتوای ارزشمند و جذاب ارسال کنید و به نوعی خلق ارزش کنید تا مخاطب تمایل پیدا کند کسب و کار شما را دنبال کند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده بازاریابی ایمیلی اگر به صورت اصولی انجام شود بازدهی بالایی خواهد داشت. در واقع طبق شاخص های جهانی به ازای هزینه یک دلاری در این حوزه، امکان بازگشت ۴۴ دلار برای سرمایه برای شما وجود دارد.

 

تبلیغات ویدیویی (Video Advertising)

طبق پیش بینی ها، بیشتر شرکت های بزرگ که روی سئوی محصولاتشان کار می کنند به سئوی ویدیویی نیز می پردازند و اکثر تبلیغاتش را به این سمت می برند. ما هرروز بیشتر و بیشتر از محتوای ویدیویی استفاده می کنیم که این موضوع، به خودی خود Video Advertising را به یکی از کارامدترین روش های تبلیغات مجازی تبدیل می کند. به عنوان مثال شما می توانید با تبلیغ در یوتیوب این امکان را فراهم آورید تا تبلیغات مورد نظر شما در ابتدای ویدیو پخش شود و به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات ویدیویی در مقایسه با دیگر سبک های تبلیغات جذابیت و تأثیر بیشتری دارد.

 

سخن آخر

به طور کلی امروزه تبلیغات مجازی، بسیار بیشتر از سایر تبلیغات فیزیکی.کارآمد هستند چرا که بدین گونه می توان به راحتی و با هزینه کمتر کمپین های تبلیغاتی راه اندازی کرد و خدمات خود را در دسترس عموم مردم قرار داد. به همین دلیل است که غالب کسب و کار ها، هر روز بیشتر به این نوع از تبلیغات علاقه مند می شوند و استراتژی های بازاریابی خود را با آن تطبیق می دهند.

 

برای آشنایی با دیگر روش های تبلیغات در فضای مجازی کلید کنید

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *