همه چیزهایی که باید در مورد بک لینک سازی بدانید
یکی از مباحث بسیار مهم در آموزش جامع سئو، لینک سازی است. در این زمینه که تأثیر بک لینک بر سئو تا چه اندازه است و استراتژی اجرای آن چگونه است نظرات متفاوت و گاه متناقضی وجود دارد. به طور کلی لینک سازی و یا ساخت بک لینک فرایندی است که طی آن از سایر سایتهای اینترنتی برای سایت خودمان لینک دریافت میکنیم. در این تعریف منظور از لینک، متون و یا تصاویری هستند که کاربر میتواند با کلیک بر روی آنها به صفحات دیگری در اینترنت منتقل گردد. بک لینک ها در انواع مختلفی موجود بوده و می توانند رایگان یا پولی باشند. داشتن بک لینک می تواند برای سایت شما رتبه بالاتری را ایجاد کند و برای اینکه بتوانیم بک لینک داشته باشیم باید محتوای خوبی در زمینه تخصص خود تولید کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع بک لینک بپردازیم و سپس رایجترین شیوههای بک لینک سازی خارجی را مطرح نماییم و پس از آن به آموزش ساخت بک لینک اقدام کنیم. همه چیزهایی که باید در مورد بک لینک سازی بدانید در این مقاله بررسی خواهند شد.
استفاده از بک لینک رایگان
جهت ساختن بک لینک صحیح، سایتهای زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما بک لینک رایگان میدهند اما توصیه ما به شما این است که از این سایتها استفاده نکنید، زیرا:
- نه تنها این بک لینکها رتبه سایت شما را بالا نمیبرند بلکه احتمال پنالتی شدن یا پایین آوردن رتبه شما نیز وجود دارد.
- معمولا این سایتها فقط پیج رنک بالایی در گذشته داشتهاند و بازدید یا ارزش چندانی ندارند (با توجه به منسوخ شدن معیار پیج رنک).
- هرچه تعداد لینکهای خارجی یک صفحه یا سایت بالا برود، ارزش آن سایت یا صفحه کمتر و کمتر میشود. با مراجعه به یکی از این سایتها متوجه خواهید شد تنها فردی نیستید که قصد گرفتن بک لینک از این سایتها را دارید و صدها یا هزاران لینک بهوسیله افراد دیگر ایجاد شده است.
تعداد بک لینک متعادل
برای گرفتن لینک از سایتها زیاد عجله به خرج ندهید. این کار نیازمند صبر و زمان است. در صورت رعایت نکردن زمان مورد نیاز، احتمال پنالتی شدن شما زیاد خواهد شد (از نتایج گوگل حذف خواهید شد). روزانه یک تا پنج backlink با کیفیت کافی است (در ماه چیزی حدود صد و پنجاه تا و سالی 2 هزارتا). بزرگترین وبسایتهای ایرانی در طول چند سال فعالیت خود، اکثرا کمتر از 5 هزار بک لینک دارند. تعادل را برقرار کنید و به همین مقدار راضی باشید. بیشتر وقت خود را صرف تولید محتوا کنید.
انواع بک لینک
بک لینکها انواع مختلفی دارند و در چند دسته کلی بک لینک فالو و نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم میشوند . که یکی از دیگری از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است بهتر است نگاهی سریع به این موضوع بیاندازیم:
۱- لینک نوفالو (Nofollow) که توسط موتور های جستجو نادیده گرفته می شود از ارزش و اعتبار بالایی برای سئو برخوردار نیست اما می تواند به طبیعی جلوه دادن بک لینک پروفایل سایت کمک کند.
۲- لینک فالو (Dofollow) لینکی که توسط موتور جستجو دنبال شده و به طور مستقیم بر رتبه بندی نتایج جستجو تاثیر گذار هست اگر لینکی نوفالو نباشد به صورت پیش فالو در نظر گرفته می شود لذا نیازی به قرار دادن کد فالو در تگ <a> نیست.
نکته ای که در خصوص لینک های فالو باید بدانید این است که این لینک ها می توانند باعث افزایش یا رتبه سایت شما در نتایج جستجو شوند اگر بک لینکی از سایت های بی کیفیت و اسپم دارید توصیه می کنیم تا آن ها را Disavow کنید.
بک لینک فالو و نوفالو و تفاوت آنها
نوعی از دسته بندی بک لینکها به صورت فالو و نوفالو است. به طور کلی هر لینک به صورت پیش فرض فالو محسوب میشود مگر آنکه در کد html آن از ویژگی نوفالو استفاده شده باشد. در مواقعی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو را مشاهده میکند اعتباری به صفحه مورد نظر منتقل نمیگردد.
روشهای بک لینک سازی و نحوه کسب آنها
به طور کلی میتوان گفت هر چه سایتهای بیشتر و شناخته شدهتری به صفحات سایت شما لینک داده باشند شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل به دست خواهید آورد.
1. بک لینک ها EDU
با اینکه بک لینک های EDU ذاتا قدرتمند نیستند، اما وب سایتهای با دامنه EDU، معمولاً آتوریتی بالایی داشته و این موضع موجب ارزشمندن شدن آنها می گردد.
برای کسب لینک های EDU و دانشگاهی میتوانید اجازه پست مهمان به دانشجویان را داده و همچنین تخفیفاتی برای آنها در نظر بگیرید. در ادامه از آنها درخواست کنید که لینک پست خود را در صفحه دانشگاهی خود قرار داده یا از استادان و همکلاسی های خود بخواهند که آن را در سایت خود قرار دهد.
2. بک لینک های GOV
همانند وب سایتهای EDU، وب سایتها دارای دامنه GOV نیز معمولاً آتوریتی بسیار بالایی دارند.
برای کسب بک لینک های GOV میتوانید با سازمان های دولتی ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری مشترکی داشته باشد. سپس از آنها بخواهید که لینک وب سایت شما را به صورت مستقیم یا در قالب یک پست در وب سایت خود قرار دهند.
3. بک لینک های ORG
مزایای این نوع بک لینک ها مانند بک لینک های EDU و GOV است، اما کسب آنها کمی آسانتر است. با اسپانسر شدن در یکی این سازمان ها و ارائه خدمات و محصولات خود به آنها، یک گام در کسب ابن نوع بک لینک ها بردارید.
4. بک لینک های محتوایی
اینگونه بک لینک ها به واسطه نوشتن محتوای با کیفیت و ارزشمند در سایتتان ایجاد خواهند شد. محتوای با کیفیت پتانسیل اشتراک گذاری و در نتیجه کسب بک لینک بالاتری دارند.
برای رسیدن به چنین نتیجهای می بایست برنامه محتوا نویسی جامعی را تهیه کرده تا شانس خود را برای کسب چنین بک لینک های بالاتر ببرید.
5. بک لینک از وب سایتهای خبری
بهترین روش برای کسب بک لینک از وب سایتهای خبری، تولید محتواییست که خبرنگاران به آن علاقهمند باشند. محتوایی که از منابع مختلف جمع آوری شده و بتوان به آن استناد کرد.
6. لینک های داخلی
لینک های داخلی سادهترین روش لینک سازی به شمار می روند، چرا که کنترل آنها در دستان شماست. اگر از وردپرس استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم از افزونه related post plugin استفاده کرده تا فرصت های بیشتری برای لینک سازی داخلی در سایت خود به دست آورید.
7. بک لینک از کسب و کارهای مکمل
منظور از کسب و کارهای مکمل، آنهایی هستند که مخاطبین هدف آنها با شما یکیست اما محصول متفاوتی را تولید می کنند و در نتیجه رقیب شما محسوب نمی شوند.
برای کسب بک لینک از اینگونه وب سایتها پیشنهاداتی در مورد تبادل پست مهمان به آنها ارائه دهید و یا یک کمپین بازاریابی مشترک ایجاد کنید.
8. بک لینک از رقبا
اگر رقبا را ترغیب به لینک دادن به خود کنید، مطمئنا میدانید که این کار به نفع شماست. با تولید محتوای بسیار ارزشمند، آن ها را مجبور به لینک دادن به خود کرده و به این هدف دست یابید.
9. بک لینک از فروم ها
ارزش این بک لینک ها به مخاطبینی است که با کسب و کار شما در ارتباطند.
به دنبال فروم های فعال در حیطه کاری خود گشته و در آنها شروع به فعالیت کنید. ابتدا فعالیت ارزشمندی در سایت انجام داده و در جای خود اگر نیاز بود و همینطور اگر امکان آن وجود داشت، لینکی از سایت خود را قرار دهید.
10. بک لینک از پروفایل شبکههای اجتماعی
اگر هنوز لینک وب سایت خود را در پروفایل شبکههای اجتماعی خود قرار نداده اید، هم اکنون نسبت به انجام آن اقدام کنید.
انجام این کار بسیار ساده بوده اما اغلب دست کم گرفته می شود، مخصوصا در شرایطی که ما در شبکههای اجتماعی زیادی عضویت داشته باشیم. در این راستا به چک کردن پروفایل کسب و کار خود در شبکههای اجتماعی زیر بپردازید:
- Snapchat
- Goodreads
- Tumblr
- Flickr
- Quora
- Periscope
همینطور دیگر شبکههای اجتماعی بومی که در هرکشوری وجود دارد میتواند گزینه های خوبی برای این کار باشند.
11. بک لینک سازی در پست های شبکههای اجتماعی
قرار دادن پست در شبکههای اجتماعی یکی از فعالیتهای اصلی در شبکههای اجتماعی است. استفاده از ابزراهایی مانند Buffer یا Hootsuite میتواند در این کار کمک زیادی به شما کند. با قرار دادن لینک های سایت در پست ها میتوانید علاوه بر کسب لینک، ترافیک از شبکههای اجتماعی نیز دریافت کنید.
12. لینک از وب سایت Reddit
قرار دادن لینک وب سایت در Reddit جدا از دیگر شبکههای اجتماعیست، چرا که کاربران آن خیلی بی رحمانه با این موضوع برخورد می کنند. اما اگر موفق به این کار شدید، بک لینک با ارزشی برای سایت خود ایجاد کرده اید.
13. بک لینک از وب سایت Linkedin
یکی دیگر از روشهای ساده و کمتر توجه شده، بک لینک از وب سایت Linkedin است. اگر هنوز اقدام به این کار نکرده اید، خیلی ساده صفحه کمپانی برای سایت خود ایجاد کرده و به سایت خود لینک دهید.
14. دیرکتوری های مرتبط
لینک وب سایت خود را در هر دیرکتوری بیارزشی قرار ندهید. در عوض به دنبال دیرکتوری های مرتبطی باشید که اسپم نیز نباشند.
15. بک لینک از دیرکتوری های محلی
دیرکتوری هایی که به لیست کردن کسب و کارها بر اساس محلشان می پردازند نیز سوژه های خوبی برای لینک سازی به شمار می روند. از جمله وبسایت های فارسی در ایران میتوان به سایت کتاب اول اشاره کرد.
16. بک لینک از دیرکتوری های قالب ها
اگر در تیم خود فردی را دارید که قادر به ساخت قالب میباشد (وردپرس، جوملا، دروپال، …) یک قالب ساخته و آن را در دیرکتوری قالب ها همراه لینک سایت خود منتشر کنید.
17. بک لینک از ایبوک ها
یک ایبوک در زمینه کاری خود ساخته و لینک سایت خود را در آن قرار دهید. نوشتن ایبوک میتواند زمان زیادی ببرد، بنابراین میتوانید از شخصی برای این کار استفاده کرده تا در این کار به شما کمک کند.
18. بک لینک از وب سایتهای خبری محلی
یکی از استراتژی های ساخت بک لینک این است که بر روی وب سایتهای محلی و مرتبط با شهر یا محله خود متمرکز شده و نسبت به لینک سازی در آنها اقدام کنید.
19. بک لینک از پست مهمان
وبلاگی مرتبط با وبسایت خود یافته و از آنها بخواهید که مطلب شما را به همراه یک لینک و به شکل پست مهمان در وبسایت خود منتشر کنند. این یکی از قدیمی ترین روشهای بک لینک سازی به شمار می رود.
20. لینک سازی به واسطه کمک به سایتها
به دنبال لینک های نامعتبر در یک سایت گشته و یا مشکلاتی را در آن بیابید. سپس میتوانید با دادن گزارش رفع مشکلات سایت به وبمستر، از او بخواهید که در عوض لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهد.
21. بک لینک از Google My Business
وب سایت خود را حتماً در Google My Business ثبت کرده و لینک آن را در این پلتفرم قرار دهید. در بسیاری از مواقع کاربران اطلاعات سایت شما را قبل از مشاهده آن از این طریق مطالعه می کنند.
22. بک لینک از نام برندتان
به دنبال نام برندتان در سایتهای دیگر باشید و سپس از وبمستر سایت بخواهید که نام برند شما همراه با لینک درج کند. با استفاده از Google Alert میتوانید زمانی که نام برند شما در سایتی اشاره می گردد، اعلانیه ای دریافت کنید.
23. بک لینک از کلمات کلیدیتان
بک لینک با انکرتکست نام برندتان خوب است، اما در عین حال بک لینک از کلمات کلیدتان بهتر نیز هست. به دنبال کلمات کلیدی سایتتان در سایر وب سایتها بوده و در صورت امکان از آنها بخواهید که به شما لینک دهند.
24. لینک از طریق مطالب آموزشی
بک مطلب آموزشی جامع و مرتبط با سایتتان منتشر کنید. سپس صبر کنید تا صاحبین کسب و کارها برای درج بک لینک با شما تماس بگیریند. در این شرایط از آنها بخواهید در عوض لینک سایتتان در وب سایت خود قرار دهند.
25. معرفی منابع
لیستی از کسب و کارهای مرتبط را در صفحهای از سایتتان منتشر کنید. به عنوان مثال 50 وب سایت برتر عکسهای استوک را به صورت یکجا در یک صفحه گرداوری کنید. منتظر تماس دیگر وب سایتهای مشابه برای قرار گرفتن در این لیست باشید. در این شرایط از آنها بخواهید که لینک سایتتان را در عوض در سایتشان قرار دهند.
26. بک لینک های اینفوگرافیک
شما می توانید با انجام تحقیقاتی دست به تولید اینفوگرافیک بزنید. در ایجاد اینفوگرافیک ها میتوانید از آمار سایر سایتها نیز استفاده کنید. اینفوگرافیک ها قابلیت اشتراک گذاری بالایی داشته و میتوانید امید به کسب بک لینک های زیادی از آنها داشته باشید.
27. بک لینک از وب سایتهای پرسش و پاسخ
با استفاده از وب سایتهای پرسش و پاسخ میتوانید پاسخهای خوبی به سؤالات بدهید. نمونه خارجی خوب آن وب سایت Quora می باشد. نمونه های فارسی خوبی نیز در وب وجود دارند. نکته کلیدی در پاسخ به پرسش ها این است که جوابی مناسب به کاربران بدهید و هدفتان تنها به کاربر دادن لینک نباشد.
28. بک لینک از ایمیلها
اگر از سیستم خبرنامه در سایت استفاده می نمایید، نهایت استفاده را از آن کنید. مطالب خوب سایت را در قالب خبرنامه به دنبال کنندگان خود ارسال نمایید.
29. لینک های گرافیکی
هر جا که از لوگوی سایتتان استفاده شده است، میتوانید به وب سایت قرار دهنده ایمیل زده و از آنها بخواهید که لوگوی سایت قابل کلیک کردن باشد.
30. بک لینک از ویدئو
یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست و به همین خاطر ویدئوهای خود را در آن به همراه یک لینک قابل کلیک منتشر کنید. هیچگاه ویدئوها را فراموش نکنید. شما میتوانید ویدئوهایی را به صورت زنده در اینستاگرام منتشر کرده و بعد از ضبط، آن را در یوتیوب یا سایر وب سایتهای اشتراک ویدئو منتشر کنید.
31. بک لینک از SlideShare
آیا تاکنون سخنرانی داشته اید؟ در کلاسی تدریس کرده اید؟ با اینکه سمیناری ارائه داده اید؟
شما میتوانید محتوای اسلایدهای آنها را در وب سایت SlideShare منتشر کنید و لینکی از سایت خود به آن بیفزایید.
32. بک لینک از نقد و بررسی ها
از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها در صنعت خود بخواهید که از محصولات و سرویس های شما استفاده کرده و نقدی از آن بنویسند. بعضی از این افراد این کار را در ازای دریافت هزینه یا محصولاتتان انجام می دهند.
33. بک لینک از وب سایتهای ویکی
وب سایتهای ویکی زیادی مانند ویکیپدیا وجود دارد. وب سایت ویکی مرتبطی با حوزه کاری خود یافته و در تهیه محتوای آنها مشارکت کنید. انتشار تحقیقات مرتبط با حیطه کسب وکارتان در آن میتواند بسیار سودمند باشد.
34. بک لینک وبلاگی
همانطور که از نامش پیداست به لینک شما در وبلاگها گفته میشود که به نوعی sub domain برای دامنههای اصلی یعنی همان سرویسهای وبلاگدهی هستند.
با وجود منسوخ شدن این نوع معیار سنجش، هنوز وبسایتهایی هستند که پیج رنک قدیمی وبلاگها را به شما معرفی کنند. سایت www.seomastering.com/fake-pagerank-checker.php با وارد کردن آدرس وبلاگ، واقعی بودن پیج رنک یا تقلبی بودن آن را با کلمات valid یا fake نشان خواهد.
برای ساختن بک لینک صحیح باید تعداد بازدید از سایت را در نظر بگیریم. خوشبختانه در ایران وبلاگهای خوبی از نظر تعداد بازدید داریم. شاید تا به حال متوجه این موضوع نشدهاید؛ زیرا بسیاری از این وبلاگها از دامنههای جدیدی استفاده میکنند و از sub domain بودن بیرون آمدهاند.
محتوای وبلاگها یکی از مهمترین معیارهای سنجش است. وبلاگی که محتوای اختصاصی و با ارزش تولید میکند بیشتر میتواند به شما بازدید هدفمند بدهد. واضح است که وبلاگهای دانلود فیلم، آهنگ و غیره، جزو دستههای باکیفیت نیستند؛ زیرا به دلیل نبود امکان آپلود فایل در وبلاگها، بیشتر لینکهای آنها خارجی، دزدی و مطالبشان کپی شده است.
پر بازدیدترین و بزرگترین وبلاگهای ایران
توجه: اعتمادی به آمارگیرهای داخلی وبلاگها نکنید؛ زیرا قابل دستکاری هستند. معیارتان آمارگیرهای معتبر و مرسوم زیر باشد.
عمر وبلاگ
هرچه وبلاگ قدیمیتر باشد ارزش بیشتری دارد. عمر یک وبلاگ را با مراجعه به بخش آرشیو وبلاگ میتوانید مشاهده کنید (اولین پست آن در چه تاریخی ارسال شده است؟).
وجود وبلاگ موردنظر در سرچ کلمات کلیدی موردنظر شما. در این نوع بک لینکگیری اهمیتی ندارد که وبلاگ مورد نظر چه مقدار بازدید یا بک لینک دارد. مهم این است که وقتی کلمه کلیدی و مربوط به سایت خود را جستوجو میکنید، وبلاگ در صفحه نتایج موجود باشد.
به طور مثال زمانیکه کلمه کلیدی آموزش طراحی سایت را جستوجو میکنیم، وبلاگ Php6.persianblog.ir در صفحه اول به نمایش گذاشته میشود. اگر به رتبه و بازدید این وبلاگ نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اصلا رتبه و بازدید خوبی ندارد (روزی حدود دویست بازدید کننده). اما این وبلاگ در سرچ کلمه کلیدی مربوط به سایت ما موجود است و در نتیجه اهمیت بالایی در بک لینکگیری دارد.
روش گرفتن بک لینک از وبلاگها
با داشتن تبادل می توان بک لینک صحیحی را ساخت. برخی از افراد تصور میکنند که اگر تبادلی انجام دهند، موجب کاهش ارزش سایت خودشان میشود. این موضوع را در نظر بگیرید که تبادل کردن بهتر از نداشتن آن بک لینک است. همچنین وبلاگی برای تبادل پیدا کنید که رتبهاش با سایت شما برابری کند.
- تبادل یا خرید از مدیر وبلاگ: معمولا در وبلاگهای پربازدید یک بخش با عنوان تبلیغات ایجاد شده است.
- شرکت در انجمنهای وبلاگ (مخصوص رزبلاگ)
- شرکت در بحثها و گفتگوها (مخصوص بلاگ دات آی آر)
- خرید بک لینک از شرکتهای ارائه دهنده ابزار و قالبهای وبلاگ. برخی از بزرگترین این شرکتها:
- Avazak.ir
- Sinak.ir
- Pichak.net
- 1abzar.com
36. درخواست لینک از دوستان
از دوستان و هم دانشگاهی های خود که داری وب سایت هستند بخواهید که به وبسایت شما لینک دهند. درخواست کردن ضرری نداشته، منتها با دقت این کار را انجام دهید.
همچنین اطمینان حاصل کنید که بک لینک ها ارزشمند باشند. لینک دادن یک سایت سیمان سازی به یک وب سایت پخت و پز، خیلی جالب نیست. اما گرفتن لینک از یک وب سایت فروشگاه مکمل های غذایی برای وبسایت متعلق به یک باشگاه ورزشی منطقی به نظر می رسد.
37. برقراری یک مصاحبه
از یک فرد در حیطه کاری خود بخواهید که چندین سوال طرح کرده و آنها را از طریق ایمیل یا مصاحبه زنده از شما بپرسد. دقت داشته باشید که لینکی از سایت خود را به مصاحبه کننده خود بفرستید تا در هنگام انتشار این مصاحبه، از آن استفاده شود.
38. توجه به درخواست مصاحبه
چشمان خود را در شبکه ای اجتماعی بازتر کنید و به درخواست های مصاحبه جواب مثبت دهید. سپس برای ایجاد مصاحبه با سمت مقابل هماهنگی کنید.
39. بک لینک از پادکست ها
به عنوان مهمان در پادکست ها شرکت کرده و یا اینکه خود یک پادکست ایجاد کنید. تنها دقت داشته باشید که در پادکست هایی شرکت کنید که با حیطه کاری شما مرتبط باشد. در انتها نیز از منتشر کننده پادکست بخواهید که لینکی از وبسایت شما در زیر پست خود قرار دهد.
40. نظر دادن در پست ها پر طرفدار
در پست هایی که دارای کامنت زیادی بوده و همچنین نقل قولی از برند شما شده است شرکت کنید و نظر خود را نیز ابراز نمایید. دقت کنید که استفاده از لینک در پاسختان به شکلی کاملا هوشمندانه باشد.
41. نوشتن یک پست پر طرفدار
زمانی صرف کرده و یک پست پر طرفدار بنویسید. دقت داشته باشید که لینک پاسخ ها را به تمام اعضای شرکت کننده در بخش نظرات ارسال نمایید.
42. انتشار خبر
اخبار روز را مورد رصد قرار داده و در هنگام محبوبیت یک خبر، شما نیز مطلبی درباره آن بنویسید. پست های خبری می توانند کوتاه و جذاب باشند. هدف از این گونه پست ها انتشار سریع خبر و تحت پوشش قرار دادن فوری یک موضوع است.
43. ساخت ابزار
ساخت یک ابزار مرتبط با حیطه کاریتان می تواند روش بسیار فوق العاده برای جذب بک لینک باشد.
44. ساخت یک مدل
اگر ساخت یک ابزار از میزان منابع شما خارج است، می توانید مدل هایی با تموجه به حیطه کار خود ایجاد کنید. به عنوان مثال مدلی از ایمیل، اینفوگرافیک یا تقویم کاری می تواند گزینه های خوبی برای هر کسب و کاری باشد.
شما می توانید این مدل ها را در گوگل درایو آپلود کرده و یا از کاربران بخواهید در صورت خواستن آن ها به شما ایمیل بزنند.
45. بک لینک از وبینار
اسپانسر یک وبینار شده و یا اینکه خود دست به ایجاد یکی از آنها بزنید. دقت داشته باشید که بعد از برگزاری آن، اسلایدها را در SlideShare آپلود نمایید.
46. کسب بک لینک به واسطه انجام تحقیقات
انجام تحقیقات و منتشر کردن جزییات آن، یکی از روش های تضمینی گرفتن بک لینک است. یکی از ساده ترین راه ها ایجاد یک نظرسنجی و انتشار نتایج پس از آن می باشد. این نتایج توسط وب سایت های مختلفی به اشتراک گذاشته می شود.
47. بک لینک سازی به واسطه ایجاد واژه نامه
لیستی از اصطلاحات مرتبط با حیطه کاری خود تهیه کرده و واژه نامه ای از آنها را در وب سایت خود ایجاد نمایید. اگر این کار به خوبی انجام شو، قابلیت جذب بک لینک از رقبا، ژورنالیست ها و وبلاگ نویسان را دارد.
48. کسب لینک به واسطه انجام مطالعات
در ابتدا عرض کنیم که نیاز است که شما حتما به انجام مطالعاتی در حیطه کاری خود اقدام کنید. در انجام این مطالعات میدانی میتوانید از کسب و کارهای مشابه نیز کمک گرفته و کار را تقسیم کنید.
49. ایجاد کوپن تخفیف
کوپن های تخفیف در فروشگاه های اینترنتی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و احتمال اشتراک گذاری آنها بین دوستانشان زیاد است. بنابراین هر از چندگاهی و همراه با مناسبت ها، کوپن های تخفیفی را برای کاربران در نظر بگیرید.
50. گرفتن بک لینک از وب سایت هایی که رقبایتان از آنها لینک دارند
از ابزارهای چک کردن بک لینک استفاده کرده و ببینید که رقبای شما در چه سایت هایی دارای لینک هستند. سپس شما نیز اقدام به لینک سازی در این گونه سایت ها کنید.
- بک لینک وبلاگی
- بک لینک اجتماعی (شبکه اجتماعی)، شبکههای ویدئویی، شبکههای متنی، شبکههای تصویری و عکسی
- بک لینک مسنجری (در پیامرسان)
- بک لینک آفلاین
- بک لینک اپلیکیشنی
- بک لینک انجمنی
- بک لینک کامنتی
- بک لینک فروشگاهی
- بک لینک کتابی
- بک لینک گرافیکی
- بک لینک صوتی
- بک لینک ویدئویی
- بک لینک ایمیلی
- بک لینک رقابتی (مهم)
- بک لینک دانشنامهای (دایرهالمعارف)
- بک لینک خبری (ریپورتاژی)
- بک لینک آپلودی
- بک لینک پاپآپی
- بک لینک پستی
- بک لینک هوایزی
- بک لینک مارکتی (گوگلپلی)
- بک لینک علمی و آموزشی
- بک لینک باکسی (link box)
اگر دقت کرده باشید از عبارت و اصطلاح بک لینک خریدنی یاد نشد. تمامی موارد بالا میتوانند رایگان یا پولی باشند.
نکته: هرچند بک لینکهای No follow به اندازه دسته دوم ارزش ندارند اما بیتاثیر هم نیستند.
بک لینک فالو و نوفالو و تفاوت آنها
نوعی از دسته بندی بک لینکها به صورت فالو و نوفالو است. به طور کلی هر لینک به صورت پیش فرض فالو محسوب میشود مگر آنکه در کد html آن از ویژگی نوفالو استفاده شده باشد. در مواقعی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو را مشاهده میکند اعتباری به صفحه مورد نظر منتقل نمیگردد.
بک لینک آفلاین
به لینکهای شما در محیط سیستم عاملها، بروشور یا کارتهای ویزیت بک لینک آفلاین گفته میشود. حتی اگر فرد آفلاین باشد، زمانیکه آنلاین شد از لینک شما استفاده خواهد کرد که باعث معرفی سایت یا برند شما به دیگران میشود.
بک لینک اپلیکیشنی
به لینک شما در اپلیکیشنهای موبایل بک لینک اپلیکیشنی گفته میشود. این بک لینکها به فروشگاههای اپلیکیشن داده شده است و کاربران باید به اپلیکیشن محبوب خود در این سایتها نظر یا امتیاز دهند.