همه چیزهایی که باید در مورد بک لینک سازی بدانید

همه چیزهایی که باید در مورد بک لینک سازی بدانید

همه چیزهایی که باید در مورد بک لینک سازی بدانید

یکی از مباحث بسیار مهم در آموزش جامع سئو، لینک سازی است. در این زمینه که تأثیر بک لینک بر سئو تا چه اندازه است و استراتژی اجرای آن چگونه است نظرات متفاوت و گاه متناقضی وجود دارد. به طور کلی لینک سازی و یا ساخت بک لینک فرایندی است که طی آن از سایر سایت‌های اینترنتی برای سایت خودمان لینک دریافت می‌کنیم. در این تعریف منظور از لینک، متون و یا تصاویری هستند که کاربر می‌تواند با کلیک بر روی آن‌ها به صفحات دیگری در اینترنت منتقل گردد. بک لینک ها در انواع مختلفی موجود بوده و می توانند رایگان یا پولی باشند. داشتن بک لینک می تواند برای سایت شما رتبه بالاتری را ایجاد کند و برای اینکه بتوانیم بک لینک داشته باشیم باید محتوای خوبی در زمینه تخصص خود تولید کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع بک لینک بپردازیم و سپس رایج‌ترین شیوه‌های بک لینک سازی خارجی را مطرح نماییم و پس از آن به آموزش ساخت بک لینک اقدام کنیم. همه چیزهایی که باید در مورد بک لینک سازی بدانید در این مقاله بررسی خواهند شد.

 

استفاده از بک لینک رایگان

جهت ساختن بک لینک صحیح، سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما بک لینک رایگان می‌دهند اما توصیه ما به شما این است که از این سایت‌ها استفاده نکنید، زیرا:

  • نه تنها این بک لینک‌ها رتبه سایت شما را بالا نمی‌برند بلکه احتمال پنالتی شدن یا پایین آوردن رتبه شما نیز وجود دارد.
  • معمولا این سایت‌ها فقط پیج رنک بالایی در گذشته داشته‌اند و بازدید یا ارزش چندانی ندارند (با توجه به منسوخ شدن معیار پیج رنک).
  • هرچه تعداد لینک‌های خارجی یک صفحه یا سایت بالا برود، ارزش آن سایت یا صفحه کم‌تر و کم‌تر می‌شود. با مراجعه به یکی از این سایت‌ها متوجه خواهید شد تنها فردی نیستید که قصد گرفتن بک لینک از این سایت‌ها را دارید و صدها یا هزاران لینک به‌وسیله افراد دیگر ایجاد شده است.

 تعداد بک لینک متعادل

برای گرفتن لینک از سایت‌ها زیاد عجله به خرج ندهید. این کار نیازمند صبر و زمان است. در صورت رعایت نکردن زمان مورد نیاز، احتمال پنالتی شدن شما زیاد خواهد شد (از نتایج گوگل حذف خواهید شد). روزانه یک تا پنج backlink با کیفیت کافی است (در ماه چیزی حدود صد و پنجاه تا و سالی 2 هزارتا). بزرگ‌ترین وبسایت‌های ایرانی در طول چند سال فعالیت خود، اکثرا کمتر از 5 هزار بک لینک دارند. تعادل را برقرار کنید و به همین مقدار راضی باشید. بیش‌تر وقت خود را صرف تولید محتوا کنید.

 

انواع بک لینک

بک لینک‌ها انواع مختلفی دارند و در چند دسته کلی بک لینک فالو و نوفالو و لینک داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند . که یکی از دیگری از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است بهتر است نگاهی سریع به این موضوع بیاندازیم:

۱- لینک نوفالو (Nofollow) که توسط موتور های جستجو نادیده گرفته می شود از ارزش و اعتبار بالایی برای سئو برخوردار نیست اما می تواند به طبیعی جلوه دادن بک لینک پروفایل سایت کمک کند.

۲- لینک فالو (Dofollow) لینکی که توسط موتور جستجو دنبال شده و به طور مستقیم بر رتبه بندی نتایج جستجو تاثیر گذار هست اگر لینکی نوفالو نباشد به صورت پیش فالو در نظر گرفته می شود لذا نیازی به قرار دادن کد فالو در تگ <a> نیست.

نکته ای که در خصوص لینک های فالو باید بدانید این است که این لینک ها می توانند باعث افزایش یا رتبه سایت شما در نتایج جستجو شوند اگر بک لینکی از سایت های بی کیفیت و اسپم دارید توصیه می کنیم تا آن ها را Disavow کنید.

 

بک لینک فالو و نوفالو و تفاوت آن‌ها

نوعی از دسته بندی بک لینک‌ها به صورت فالو و نوفالو است. به طور کلی هر لینک به صورت پیش فرض فالو محسوب می‌شود مگر آنکه در کد html آن از ویژگی نوفالو استفاده شده باشد. در مواقعی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو را مشاهده می‌کند اعتباری به صفحه مورد نظر منتقل نمی‌گردد.

 

روش‌های بک لینک سازی و نحوه کسب آن‌ها

به طور کلی می‌توان گفت هر چه سایت‌های بیشتر و شناخته شده‌تری به صفحات سایت شما لینک داده باشند شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل به دست خواهید آورد.

 

1. بک لینک ها EDU

با اینکه بک لینک های EDU ذاتا قدرتمند نیستند، اما وب سایت‌های با دامنه EDU، معمولاً آتوریتی بالایی داشته و این موضع موجب ارزشمندن شدن آنها می گردد.

برای کسب لینک های EDU و دانشگاهی می‌توانید اجازه پست مهمان به دانشجویان را داده و همچنین تخفیفاتی برای آن‌ها در نظر بگیرید. در ادامه از آنها درخواست کنید که لینک پست خود را در صفحه دانشگاهی خود قرار داده یا از استادان و همکلاسی های خود بخواهند که آن را در سایت خود قرار دهد.

 

2. بک لینک های GOV

همانند وب سایت‌های EDU، وب سایت‌ها دارای دامنه GOV نیز معمولاً آتوریتی بسیار بالایی دارند.

برای کسب بک لینک های GOV می‌توانید با سازمان های دولتی ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها همکاری مشترکی داشته باشد. سپس از آن‌ها بخواهید که لینک وب سایت شما را به صورت مستقیم یا در قالب یک پست در وب سایت خود قرار دهند.

 

3. بک لینک های ORG

مزایای این نوع بک لینک ها مانند بک لینک های EDU و GOV است، اما کسب آن‌ها کمی آسان‌تر است. با اسپانسر شدن در یکی این سازمان ها و ارائه خدمات و محصولات خود به آن‌ها، یک گام در کسب ابن نوع بک لینک ها بردارید.

 

4. بک لینک های محتوایی

این‌گونه بک لینک ها به واسطه نوشتن محتوای با کیفیت و ارزشمند در سایتتان ایجاد خواهند شد. محتوای با کیفیت پتانسیل اشتراک گذاری و در نتیجه کسب بک لینک بالاتری دارند.

برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای می بایست برنامه محتوا نویسی جامعی را تهیه کرده تا شانس خود را برای کسب چنین بک لینک های بالاتر ببرید.

 

5. بک لینک از وب سایت‌های خبری

بهترین روش برای کسب بک لینک از وب سایت‌های خبری، تولید محتواییست که خبرنگاران به آن علاقه‌مند باشند. محتوایی که از منابع مختلف جمع آوری شده و بتوان به آن استناد کرد.

 

6. لینک های داخلی

لینک های داخلی ساده‌ترین روش لینک سازی به شمار می روند، چرا که کنترل آن‌ها در دستان شماست. اگر از وردپرس استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم از افزونه related post plugin استفاده کرده تا فرصت های بیشتری برای لینک سازی داخلی در سایت خود به دست آورید.

 

7. بک لینک از کسب و کارهای مکمل

منظور از کسب و کارهای مکمل، آن‌هایی هستند که مخاطبین هدف آن‌ها با شما یکیست اما محصول متفاوتی را تولید می کنند و در نتیجه رقیب شما محسوب نمی شوند.

برای کسب بک لینک از این‌گونه وب سایت‌ها پیشنهاداتی در مورد تبادل پست مهمان به آن‌ها ارائه دهید و یا یک کمپین بازاریابی مشترک ایجاد کنید.

8. بک لینک از رقبا

اگر رقبا را ترغیب به لینک دادن به خود کنید، مطمئنا می‌دانید که این کار به نفع شماست. با تولید محتوای بسیار ارزشمند، آن‌ ها را مجبور به لینک دادن به خود کرده و به این هدف دست یابید.

9. بک لینک از فروم ها

ارزش این بک لینک ها به مخاطبینی است که با کسب و کار شما در ارتباطند.

به دنبال فروم های فعال در حیطه کاری خود گشته و در آن‌ها شروع به فعالیت کنید. ابتدا فعالیت ارزشمندی در سایت انجام داده و در جای خود اگر نیاز بود و همینطور اگر امکان آن وجود داشت، لینکی از سایت خود را قرار دهید.

10. بک لینک از پروفایل شبکه‌های اجتماعی

اگر هنوز لینک وب سایت خود را در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود قرار نداده اید، هم‌ اکنون نسبت به انجام آن اقدام کنید.

انجام این کار بسیار ساده بوده اما اغلب دست کم گرفته می شود، مخصوصا در شرایطی که ما در شبکه‌های اجتماعی زیادی عضویت داشته باشیم. در این راستا به چک کردن پروفایل کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی زیر بپردازید:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Snapchat
  • Goodreads
  • Reddit
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Flickr
  • Quora
  • Periscope

همینطور دیگر شبکه‌های اجتماعی بومی که در هرکشوری وجود دارد می‌تواند گزینه های خوبی برای این کار باشند.

11. بک لینک سازی در پست های شبکه‌های اجتماعی

قرار دادن پست در شبکه‌های اجتماعی یکی از فعالیت‌های اصلی در شبکه‌های اجتماعی است. استفاده از ابزراهایی مانند Buffer یا Hootsuite می‌تواند در این کار کمک زیادی به شما کند. با قرار دادن لینک های سایت در پست ها می‌توانید علاوه بر کسب لینک، ترافیک از شبکه‌های اجتماعی نیز دریافت کنید.

12. لینک از وب سایت Reddit

قرار دادن لینک وب سایت در Reddit جدا از دیگر شبکه‌های اجتماعیست، چرا که کاربران آن خیلی بی رحمانه با این موضوع برخورد می کنند. اما اگر موفق به این کار شدید، بک لینک با‌ ارزشی برای سایت خود ایجاد کرده اید.

13. بک لینک از وب سایت Linkedin

یکی دیگر از روش‌های ساده و کمتر توجه شده، بک لینک از وب سایت Linkedin است. اگر هنوز اقدام به این کار نکرده اید، خیلی ساده صفحه کمپانی برای سایت خود ایجاد کرده و به سایت خود لینک دهید.

14. دیرکتوری های مرتبط

لینک وب سایت خود را در هر دیرکتوری بی‌ارزشی قرار ندهید. در عوض به دنبال دیرکتوری های مرتبطی باشید که اسپم نیز نباشند.

15. بک لینک از دیرکتوری های محلی

دیرکتوری هایی که به لیست کردن کسب و کارها بر اساس محلشان می پردازند نیز سوژه های خوبی برای لینک سازی به شمار می روند. از جمله وبسایت های فارسی در ایران می‌توان به سایت کتاب اول اشاره کرد.

16. بک لینک از دیرکتوری های قالب ها

اگر در تیم خود فردی را دارید که قادر به ساخت قالب می‌باشد (وردپرس، جوملا، دروپال، …) یک قالب ساخته و آن را در دیرکتوری قالب ها همراه لینک سایت خود منتشر کنید.

 

17. بک لینک از ایبوک ها

یک ایبوک در زمینه کاری خود ساخته و لینک سایت خود را در آن قرار دهید. نوشتن ایبوک می‌تواند زمان زیادی ببرد، بنابراین می‌توانید از شخصی برای این کار استفاده کرده تا در این کار به شما کمک کند.

 

18. بک لینک از وب سایت‌های خبری محلی

یکی از استراتژی های ساخت بک لینک این است که بر روی وب سایت‌های محلی و مرتبط با شهر یا محله خود متمرکز شده و نسبت به لینک سازی در آنها اقدام کنید.

 

19. بک لینک از پست مهمان

وبلاگی مرتبط با وبسایت خود یافته و از آن‌ها بخواهید که مطلب شما را به همراه یک لینک و به شکل پست مهمان در وبسایت خود منتشر کنند. این یکی از قدیمی ترین روش‌های بک لینک سازی به شمار می رود.

20. لینک سازی به واسطه کمک به سایت‌ها

به دنبال لینک های نامعتبر در یک سایت گشته و یا مشکلاتی را در آن بیابید. سپس می‌توانید با دادن گزارش رفع مشکلات سایت به وبمستر، از او بخواهید که در عوض لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهد.

21. بک لینک از Google My Business

وب سایت خود را حتماً در Google My Business ثبت کرده و لینک آن را در این پلتفرم قرار دهید. در بسیاری از مواقع کاربران اطلاعات سایت شما را قبل از مشاهده آن از این طریق مطالعه می کنند.

22. بک لینک از نام برندتان

به دنبال نام برندتان در سایت‌های دیگر باشید و سپس از وبمستر سایت بخواهید که نام برند شما همراه با لینک درج کند. با استفاده از Google Alert می‌توانید زمانی که نام برند شما در سایتی اشاره می گردد، اعلانیه ای دریافت کنید.

23. بک لینک از کلمات کلیدیتان

بک لینک با انکرتکست نام برندتان خوب است، اما در عین حال بک لینک از کلمات کلیدتان بهتر نیز هست. به دنبال کلمات کلیدی سایتتان در سایر وب سایت‌ها بوده و در صورت امکان از آن‌ها بخواهید که به شما لینک دهند.

24. لینک از طریق مطالب آموزشی

بک مطلب آموزشی جامع و مرتبط با سایتتان منتشر کنید. سپس صبر کنید تا صاحبین کسب و کارها برای درج بک لینک با شما تماس بگیریند. در این شرایط از آن‌ها بخواهید در عوض لینک سایتتان در وب سایت خود قرار دهند.

25. معرفی منابع

لیستی از کسب و کارهای مرتبط را در صفحه‌ای از سایتتان منتشر کنید. به عنوان مثال 50 وب سایت برتر عکس‌های استوک را به صورت یک‌جا در یک صفحه گرداوری کنید. منتظر تماس دیگر وب سایت‌های مشابه برای قرار گرفتن در این لیست باشید. در این شرایط از آن‌ها بخواهید که لینک سایتتان را در عوض در سایتشان قرار دهند.

26. بک لینک های اینفوگرافیک

شما می توانید با انجام تحقیقاتی دست به تولید اینفوگرافیک بزنید. در ایجاد اینفوگرافیک ها می‌توانید از آمار سایر سایت‌ها نیز استفاده کنید. اینفوگرافیک ها قابلیت اشتراک گذاری بالایی داشته و می‌توانید امید به کسب بک لینک های زیادی از آن‌ها داشته باشید.

27. بک لینک از وب سایت‌های پرسش و پاسخ

با استفاده از وب سایت‌های پرسش و پاسخ می‌توانید پاسخ‌های خوبی به سؤالات بدهید. نمونه خارجی خوب آن وب سایت Quora می باشد. نمونه های فارسی خوبی نیز در وب وجود دارند. نکته کلیدی در پاسخ به پرسش ها این است که جوابی مناسب به کاربران بدهید و هدفتان تنها به کاربر دادن لینک نباشد.

28. بک لینک از ایمیل‌ها

اگر از سیستم خبرنامه در سایت استفاده می نمایید، نهایت استفاده را از آن کنید. مطالب خوب سایت را در قالب خبرنامه به دنبال کنندگان خود ارسال نمایید.

29. لینک های گرافیکی

هر جا که از لوگوی سایتتان استفاده شده است، می‌توانید به وب سایت قرار دهنده ایمیل زده و از آن‌ها بخواهید که لوگوی سایت قابل کلیک کردن باشد.

30. بک لینک از ویدئو

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست و به همین خاطر ویدئوهای خود را در آن به همراه یک لینک قابل کلیک منتشر کنید. هیچگاه ویدئوها را فراموش نکنید. شما می‌توانید ویدئوهایی را به صورت زنده در اینستاگرام منتشر کرده و بعد از ضبط، آن را در یوتیوب یا سایر وب سایت‌های اشتراک ویدئو منتشر کنید.

31. بک لینک از SlideShare

آیا تاکنون سخنرانی داشته اید؟ در کلاسی تدریس کرده اید؟ با اینکه سمیناری ارائه داده اید؟

شما می‌توانید محتوای اسلایدهای آن‌ها را در وب سایت SlideShare منتشر کنید و لینکی از سایت خود به آن بیفزایید.

32. بک لینک از نقد و بررسی ها

از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها در صنعت خود بخواهید که از محصولات و سرویس های شما استفاده کرده و نقدی از آن بنویسند. بعضی از این افراد این کار را در ازای دریافت هزینه یا محصولاتتان انجام می دهند.

33. بک لینک از وب سایت‌های ویکی

وب سایت‌های ویکی زیادی مانند ویکیپدیا وجود دارد. وب سایت ویکی مرتبطی با حوزه کاری خود یافته و در تهیه محتوای آنها مشارکت کنید. انتشار تحقیقات مرتبط با حیطه کسب وکارتان در آن میتواند بسیار سودمند باشد.

34. بک لینک وبلاگی

همان‌طور که از نامش پیداست به لینک شما در وبلاگ‌ها گفته می‌شود که به نوعی sub domain برای دامنه‌های اصلی یعنی همان سرویس‌های وبلاگ‌دهی هستند.

با وجود منسوخ شدن این نوع معیار سنجش، هنوز وبسایت‌هایی هستند که پیج رنک قدیمی وبلاگ‌ها را به شما معرفی کنند. سایت www.seomastering.com/fake-pagerank-checker.php با وارد کردن آدرس وبلاگ، واقعی بودن پیج رنک یا تقلبی بودن آن را با کلمات valid یا fake نشان خواهد.

برای ساختن بک لینک صحیح باید تعداد بازدید از سایت را در نظر بگیریم. خوشبختانه در ایران وبلاگ‌های خوبی از نظر تعداد بازدید داریم. شاید تا به حال متوجه این موضوع نشده‌اید؛ زیرا بسیاری از این وبلاگ‌ها از دامنه‌های جدیدی استفاده می‌کنند و از sub domain بودن بیرون آمده‌اند. 

محتوای وبلاگ‌ها یکی از مهم‌ترین معیار‌های سنجش است. وبلاگی که محتوای اختصاصی و با ارزش تولید می‌کند بیش‌تر می‌تواند به شما بازدید هدفمند بدهد. واضح است که وبلاگ‌های دانلود فیلم، آهنگ و غیره، جزو دسته‌های باکیفیت نیستند؛ زیرا به دلیل نبود امکان آپلود فایل در وبلاگ‌ها، بیش‌تر لینک‌های آن‌ها خارجی، دزدی و مطالبشان کپی شده است.

 

پر بازدیدترین و بزرگ‌ترین وبلاگ‌های ایران

توجه: اعتمادی به آمارگیرهای داخلی وبلاگ‌ها نکنید؛ زیرا قابل دستکاری هستند. معیارتان آمارگیرهای معتبر و مرسوم زیر باشد.

عمر وبلاگ

هرچه وبلاگ قدیمی‌تر باشد ارزش بیشتری دارد. عمر یک وبلاگ را با مراجعه به بخش آرشیو وبلاگ می‌توانید مشاهده کنید (اولین پست آن در چه تاریخی ارسال شده است؟).

وجود وبلاگ موردنظر در سرچ کلمات کلیدی موردنظر شما. در این نوع بک لینک‌گیری اهمیتی ندارد که وبلاگ مورد نظر چه مقدار بازدید یا بک لینک دارد. مهم این است که وقتی کلمه کلیدی و مربوط به سایت خود را جست‌وجو می‌کنید، وبلاگ در صفحه نتایج موجود باشد.

به طور مثال زمانی‌که کلمه کلیدی آموزش طراحی سایت را جست‌وجو می‌کنیم، وبلاگ Php6.persianblog.ir در صفحه اول به نمایش گذاشته می‌شود. اگر به رتبه و بازدید این وبلاگ نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اصلا رتبه و بازدید خوبی ندارد (روزی حدود دویست بازدید کننده). اما این وبلاگ در سرچ کلمه کلیدی مربوط به سایت ما موجود است و در نتیجه اهمیت بالایی در بک لینک‌گیری دارد.

روش گرفتن بک لینک از وبلاگ‌ها

با داشتن تبادل می توان بک لینک صحیحی را ساخت. برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر تبادلی انجام دهند، موجب کاهش ارزش سایت خودشان می‌شود. این موضوع را در نظر بگیرید که تبادل کردن بهتر از نداشتن آن بک لینک است. هم‌چنین وبلاگی برای تبادل پیدا کنید که رتبه‌اش با سایت شما برابری کند.

  • تبادل یا خرید از مدیر وبلاگ: معمولا در وبلاگ‌های پربازدید یک بخش با عنوان تبلیغات ایجاد شده است.
  • شرکت در انجمن‌های وبلاگ (مخصوص رزبلاگ)
  • شرکت در بحث‌ها و گفتگوها (مخصوص بلاگ دات آی آر)
  • خرید بک لینک از شرکت‌های ارائه دهنده ابزار و قالب‌های وبلاگ. برخی از بزرگ‌ترین این شرکت‌ها:
  1. Avazak.ir
  2. Sinak.ir                                                 
  3. Pichak.net
  4. 1abzar.com

36. درخواست لینک از دوستان

از دوستان و هم دانشگاهی های خود که داری وب سایت هستند بخواهید که به وبسایت شما لینک دهند. درخواست کردن ضرری نداشته، منتها با دقت این کار را انجام دهید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که بک لینک ها ارزشمند باشند. لینک دادن یک سایت سیمان سازی به یک وب سایت پخت و پز، خیلی جالب نیست. اما گرفتن لینک از یک وب سایت فروشگاه مکمل های غذایی برای وبسایت متعلق به یک باشگاه ورزشی منطقی به نظر می رسد.

37. برقراری یک مصاحبه

از یک فرد در حیطه کاری خود بخواهید که چندین سوال طرح کرده و آنها را از طریق ایمیل یا مصاحبه زنده از شما بپرسد. دقت داشته باشید که لینکی از سایت خود را به مصاحبه کننده خود بفرستید تا در هنگام انتشار این مصاحبه، از آن استفاده شود.

38. توجه به درخواست مصاحبه

چشمان خود را در شبکه ای اجتماعی بازتر کنید و به درخواست های مصاحبه جواب مثبت دهید. سپس برای ایجاد مصاحبه با سمت مقابل هماهنگی کنید.

39. بک لینک از پادکست ها

به عنوان مهمان در پادکست ها شرکت کرده و یا اینکه خود یک پادکست ایجاد کنید. تنها دقت داشته باشید که در پادکست هایی شرکت کنید که با حیطه کاری شما مرتبط باشد. در انتها نیز از منتشر کننده پادکست بخواهید که لینکی از وبسایت شما در زیر پست خود قرار دهد.

40. نظر دادن در پست ها پر طرفدار

در پست هایی که دارای کامنت زیادی بوده و همچنین نقل قولی از برند شما شده است شرکت کنید و نظر خود را نیز ابراز نمایید. دقت کنید که استفاده از لینک در پاسختان به شکلی کاملا هوشمندانه باشد.

41. نوشتن یک پست پر طرفدار

زمانی صرف کرده و یک پست پر طرفدار بنویسید. دقت داشته باشید که لینک پاسخ ها را به تمام اعضای شرکت کننده در بخش نظرات ارسال نمایید.

42. انتشار خبر

اخبار روز را مورد رصد قرار داده و در هنگام محبوبیت یک خبر، شما نیز مطلبی درباره آن بنویسید. پست های خبری می توانند کوتاه و جذاب باشند. هدف از این گونه پست ها انتشار سریع خبر و تحت پوشش قرار دادن فوری یک موضوع است.

43. ساخت ابزار

ساخت یک ابزار مرتبط با حیطه کاریتان می تواند روش بسیار فوق العاده برای جذب بک لینک باشد.

44. ساخت یک مدل

اگر ساخت یک ابزار از میزان منابع شما خارج است، می توانید مدل هایی با تموجه به حیطه کار خود ایجاد کنید. به عنوان مثال مدلی از ایمیل، اینفوگرافیک یا تقویم کاری می تواند گزینه های خوبی برای هر کسب و کاری باشد.

شما می توانید این مدل ها را در گوگل درایو آپلود کرده و یا از کاربران بخواهید در صورت خواستن آن ها به شما ایمیل بزنند.

45. بک لینک از وبینار

اسپانسر یک وبینار شده و یا اینکه خود دست به ایجاد یکی از آنها بزنید. دقت داشته باشید که بعد از برگزاری آن، اسلایدها را در SlideShare آپلود نمایید.

46. کسب بک لینک به واسطه انجام تحقیقات

انجام تحقیقات و منتشر کردن جزییات آن، یکی از روش های تضمینی گرفتن بک لینک است. یکی از ساده ترین راه ها ایجاد یک نظرسنجی و انتشار نتایج پس از آن می باشد. این نتایج توسط وب سایت های مختلفی به اشتراک گذاشته می شود.

47. بک لینک سازی به واسطه ایجاد واژه نامه

لیستی از اصطلاحات مرتبط با حیطه کاری خود تهیه کرده و واژه نامه ای از آنها را در وب سایت خود ایجاد نمایید. اگر این کار به خوبی انجام شو، قابلیت جذب بک لینک از رقبا، ژورنالیست ها و وبلاگ نویسان را دارد.

48. کسب لینک به واسطه انجام مطالعات

در ابتدا عرض کنیم که نیاز است که شما حتما به انجام مطالعاتی در حیطه کاری خود اقدام کنید. در انجام این مطالعات میدانی میتوانید از کسب و کارهای مشابه نیز کمک گرفته و کار را تقسیم کنید.

49. ایجاد کوپن تخفیف

کوپن های تخفیف در فروشگاه های اینترنتی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته و احتمال اشتراک گذاری آنها بین دوستانشان زیاد است. بنابراین هر از چندگاهی و همراه با مناسبت ها، کوپن های تخفیفی را برای کاربران در نظر بگیرید.

50. گرفتن بک لینک از وب سایت هایی که رقبایتان از آنها لینک دارند

از ابزارهای چک کردن بک لینک استفاده کرده و ببینید که رقبای شما در چه سایت هایی دارای لینک هستند. سپس شما نیز اقدام به لینک سازی در این گونه سایت ها کنید.

  1. بک لینک وبلاگی
  2. بک لینک اجتماعی (شبکه اجتماعی)، شبکه‌های ویدئویی، شبکه‌های متنی، شبکه‌های تصویری و عکسی
  3. بک لینک مسنجری (در پیام‌رسان)
  4. بک لینک آفلاین
  5. بک لینک اپلیکیشنی
  6. بک لینک انجمنی
  7. بک لینک کامنتی
  8. بک لینک فروشگاهی
  9. بک لینک کتابی
  10. بک لینک گرافیکی
  11. بک لینک صوتی
  12. بک لینک ویدئویی
  13. بک لینک ایمیلی
  14. بک لینک رقابتی (مهم)
  15. بک لینک دانشنامه‌ای (دایره‌المعارف)
  16. بک لینک خبری (ریپورتاژی)
  17. بک لینک آپلودی
  18. بک لینک پاپ‌آپی
  19. بک لینک پستی
  20. بک لینک هوایزی
  21. بک لینک مارکتی (گوگل‌پلی)
  22. بک لینک علمی و آموزشی
  23. بک لینک باکسی (link box)
     

اگر دقت کرده باشید از عبارت و اصطلاح بک لینک خریدنی یاد نشد. تمامی موارد بالا می‌توانند رایگان یا پولی باشند. 

نکته: هرچند بک لینک‌های No follow به اندازه دسته دوم ارزش ندارند اما بی‌تاثیر هم نیستند.

بک لینک فالو و نوفالو و تفاوت آن‌ها

نوعی از دسته بندی بک لینک‌ها به صورت فالو و نوفالو است. به طور کلی هر لینک به صورت پیش فرض فالو محسوب می‌شود مگر آنکه در کد html آن از ویژگی نوفالو استفاده شده باشد. در مواقعی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو را مشاهده می‌کند اعتباری به صفحه مورد نظر منتقل نمی‌گردد.

 

بک لینک آفلاین

به لینک‌های شما در محیط سیستم عامل‌ها، بروشور یا کارت‌های ویزیت بک لینک آفلاین گفته می‌شود. حتی اگر فرد آفلاین باشد، زمانی‌که آنلاین شد از لینک شما استفاده خواهد کرد که باعث معرفی سایت یا برند شما به دیگران می‌شود.

بک لینک اپلیکیشنی

به لینک شما در اپلیکیشن‌های موبایل بک لینک اپلیکیشنی گفته می‌شود. این بک لینک‌ها به فروشگاه‌های اپلیکیشن داده شده است و کاربران باید به اپلیکیشن محبوب خود در این سایت‌ها نظر یا امتیاز دهند.

 

بک لینک انجمنی

ساخت یک بک لینک صحیح در انجمن های گفتگو نیز می تواند مسمر ثمر باشد. به لینک شما در انجمن‌های گفت‌وگو بک لینک انجمنی گفته می‌شود، که در تمامی موارد هم رایگان است. حتی برخی سایت‌های پر بازدید، با قیمتی پایین و مناسب در انجمن‌هایشان برایتان بک لینک می‌زنند.

بک لینک کامنتی

یکی از مرسوم‌ترین و ساده‌ترین بک لینک‌ها است که در اکثر مواقع رایگان است. می‌توان آن را از تمام وبسایت‌ها گرفت و گاهی اوقات حتی نیازی به ثبت نام در وبسایت نیست. در ایران این نوع بک لینک‌ها هنوز جا نیفتاده است. در بیش‌تر سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیاز است که نظر شما را مدیر سایت تایید کند، ولی مدیران سایت‌ها این نوع بک لینک را اسپم به حساب می‌آورند.

بک لینک فروشگاهی

در سال‌های اخیر شاهد رشد فروشگاه‌های اینترنتی و جا افتادن فرهنگ این نوع خریدها در ایران بوده‌ایم. در میان هر 10 سایت برتر کشور یک فروشگاه به چشم می‌خورد.

نحوه بک لینک گیری از سایت فروشگاهی

شاید برای شما جالب باشد که چگونه می‌توان از یک سایت فروشگاهی بک لینک گرفت! راه اصلی این نوع بک لینک، ارائه یک محصول حتی گاهی به شکل ظاهری فقط در جهت گرفتن بک لینک و ایجاد یک پست در سایت می‌باشد. راه‌های دیگری مانند گذاشتن کامنت نیز وجود دارد که در بخش  قبل آموزش داده شد.

تذکر: تمام سایت‌های (آگهی) امکان گرفتن بک لینک را دارند (نیازمند به ابتکار و ترفند).

بک لینک کتابی

به بک لینک شما در سایت‌های کتابخانه و pdfهای تحت وب گفته می‌شود. این نوع سایت‌ها اکثرا به شما امکان ارسال پست و اشتراک کتاب را می‌دهند. دید خود را فقط به سایت‌های ایرانی محدود نکنید و تمامی سایت‌های جهان را در نظر بگیرید.

روش گرفتن بک لینک کتابی 

به یک کتاب یا مقاله اختصاصی نوشته شده به‌وسیله خودتان یا یک کتاب از سطح نت نیاز دارید. در هر صورت باید یک کتاب الکترونیکی با موضوع و محتوای مربوط به وبسایت خود ایجاد کنید. حال فقط کافیست به یکی از کتابخانه‌های الکترونیکی مراجعه کنید و با اشتراک‌گذاری کتاب الکترونیکی خود، یک بک لینک از آن سایت بگیرید.
حتما نیاز نیست در پستی که ارسال می‌کنید لینک سایت خود را بیاورید. با آپلود کتاب شما به شکل pdf، یک صفحه به سایت مورد نظر اضافه خواهد شد که به شکل آنلاین است. چنانچه در کتاب مورد نظر لینک سایت خود را ذکر کرده باشید، در سایت قرار می‌گیرد.

بک لینک گرافیکی

به لینک‌های شما که به شکل تصویری و گرافیکی طراحی شده‌اند، بک لینک گرافیکی گفته می‌شود. این نوع بک لینک برای به اشتراک‌گذاری در سایت‌های مختلف و تبلیغ برند شما بسیار مفید است. به طور مثال به لینک تصویر زیر دقت فرمایید:

بک لینک صوتی

به آدرس سایت شما در فایل‌های صوتی، بک لینک صوتی گفته می‌شود که در وبسایت‌های موزیک به شدت مشاهده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر محتوایی با فرمت صوتی منتشر می‌کنید، حتما آدرس سایت خود را در ابتدا و یا انتهای فایل صوتی به شکل گفتاری تکرار کنید

بک لینک ویدئویی

به لینک‌های شما در فایل های ویدئویی، بک لینک ویدئویی گفته می‌شود. بدیهی است که باید به تولید محتوا از نوع ویدئو بپردازید و یا ویدئوهای خارجی را ترجمه کنید. برای گذاشتن آدرس خود در ویدئو می‌توانید از اپلیکیشن Kine Master استفاده کنید.

بک لینک ایمیلی

به لینک‌های ارسال شده به ایمیل افراد، بک لینک ایمیلی می‌گویند. چنانچه لینک‌ها از Gmail یا yahoo کلیک بخورند و باز شوند، تاثیر و سرعت بیشتری خواهد داشت. برای گرفتن این نوع بک لینک به یک بانک ایمیل و پنل ارسال ایمیل نیاز دارید.

بک لینک رقابتی (مهم)

یکی از مهم‌ترین نوع‌های بک لینک، داشتن بک لینک از سایت‌های رقیب خود است که ارزش هزینه کردن را نیز دارد. به طور مثال محتوای سایت آکادمی آی تی طراحی سایت و برنامه نویسی است. اگر این کلمات را در گوگل سرچ کنید، متوجه می‌شوید که چقدر رقابت شدید است. آیا این سایت‌ها راضی می‌شوند به ما بک لینک بفروشند؟ بله برخی از این سایت بک لینک را به شما می‌فروشند و برخی دیگر هم با گرفتن مبلغی بیش‌تر این کار را انجام می‌دهند.

 

بک لینک دانشنامه‌ای (دایره المعارف)

یکی دیگر از روش‌های بک لینک گیری، لینک از دانشنامه‌ها است. معمولا این سرویس‌ها متن باز هستند و شما می‌توانید در آن‌ها مطلب منتشر و یا ویرایش کنید. معروف‌ترین و بزرگ‌ترین این سرویس‌ها ویکی پدیا است اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید دانشنامه‌های مرتبط با حرفه و محتوای سایت خود را برای این کار پیدا کنید.

 

بک لینک خبری (ریپورتاژی)

معمولا بیش‌تر سایت‌های با ارزش ایرانی، بخشی را در تعرفه تبلیغاتی خود دارند به نام ریپورتاژ. ریپورتاژ آگهی (advertorial)، به شکلی از تبلیغات می‌گویند که در قالب یک گزارش منتشر می‌شود. مخاطبان و کاربران سایت یا رسانه مورد نظر تصور می‌کنند پست انتشار یافته در واقع تلاشی سازمان یافته در جهت تقویت جنبه‌های ذهنی، محصولات یا خدمات در نظر آن‌ها است.

بک لینک آپلودی

به بک لینک در آپلود سنترها، بک لینک آپلودی می‌گوییم. بدیهی است وقتی کاربری عکس یا فایلی را در سایتی آپلود میکند، باید آدرس آن فایل را در سایت خودش لینک کند. این امر موجب شده است آپلود سنترها بک لینک‌های نسبتا زیادی در بین بقیه سایت‌ها به‌دست بیاورند.

خرید بک لینک های آپلودی

خرید بک لینک از این سایت‌ها را به شما نیز توصیه می‌کنیم اما راهی رایگان نیز برای بک لینک گرفتن وجود دارد. ابتدا یک فایل (ترجیحا فایل زیپ شده) را آماده کنید و نام فایل را به آدرس سایت خود تغییر دهید، سپس به سایت آپلودی مورد نظر خود مراجعه کنید و این فایل را در آن آپلود نمایید. حال به لینک داده شده برای دانلود فایل مراجعه کنید. همان‌طور که پس باز کردن لینک داده شده مشاهده می‌کنید، لینک سایت شما در این صفحه سایت قرار گرفته است.

بک لینک پاپ‌آپی

در بین سایت‌های ایرانی، سایت‌های زیادی با سرویس خرید و فروش پاپ‌آپ وجود دارد که بازدید بالا و رتبه الکسا مناسبی دارند. این سایت‌ها مانند شرکتی هستند که نمی‌توانید در آن‌ها تغییری بدهید یا کامنتی بگذارید که موجب ثبت لینک سایت شما بشود. توجه کنید که این نوع سایت‌ها بک لینک نیز می‌فروشند و قیمت‌های مناسبی نسبت به رتبه‌شان دارند. توصیه ما به شما این است که اگر زمانی قصد خرید بک لینک داشتید از این نوع سایت‌ها خرید کنید.

حتما در سایت‌های رقیبتان پاپ‌آپ‌هایی مشاهده کرده‌اید که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند. چنانچه سایتی از یک سایت دیگر بک لینک داشته باشد و شما لینک از سایتی که بک لینک گرفته است بگیرید؛ ارزشی معادل نصف بک لینک اولی نصیب شما می‌شود.
هم‌چنین سایتی که می‌خواهد از این سرویس‌ها (به عنوان نمایش‌دهنده) استفاده کند، لازم است کدی را در سایت خود قرار دهد که این کد طبیعتا شامل لینکی از سایت خرید و فروش پاپ‌آپ است، پس یعنی سایت پاپ‌آپی در تمامی سایت‌های نمایش دهنده لینک شده است.

بک لینک پستی

اگر سایتی مطالب شما را کپی کند و مخصوصا اگر رقیب شما باشد، گوگل امتیاز ویژه‌ای برای شما و امتیاز منفی برای سایت کپی‌کننده قائل خواهد شد. در نتیجه رتبه شما در گوگل بهبود خواهد یافت. حال چه کاری باید کرد تا پست‌های شما در سایت‌های دیگر کپی و لینک شوند؟ هیچ کار! فقط لازم است با تولید محتوای با ارزش و کاربردی، مدیران دیگر را تشویق به انتشار مطالب خود در سایتشان کنید یا از تبلیغات ریپورتاژی استفاده کنید که در بالا به آن اشاره شد. اگر می‌خواهید رایگان این امتیاز را بدست بیاورید، مطالب خود را در انجمن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و جاهایی که امکان انتشار مطلب دارند به همراه آدرس سایتتان کپی نمایید.

بک لینک هوایزی

در اینترنت سایت‌های زیادی وجود دارند که اطلاعات دقیق و کاملی از سایتتان را به شما می‌دهند. مانند مشخصات دامنه، رتبه، بازدید سایت شما و هم‌چنین نقد و بررسی بخش‌های مختلف. علاوه بر این، سایت شما را در سایت خود ایندکس (ذخیره) می‌کنند و این عمل موجب می‌شود که شما خیلی ساده و سریع از این سایت‌ها بک لینک بگیرید.

سایت های حاوی بک لینک هوایزی

خوشبختانه تعداد این سایت‌ها زیاد است و با صرف چند ساعت می‌توانید حدود 100 بک لینک با ارزش از این سایت‌ها بگیرید.

بک لینک مارکتی (گوگل‌پلی)

همان‌طور که می‌دانید با شروع ساخت اپلیکیشن‌ها، مارکت‌های زیادی پا به عرصه تولید و فروش این اپلیکیشن‌ها گذاشته‌اند، به‌گونه‌ای‌که کاربران قادر به تولید، توسعه اپلیکیشن‌ها و قرار دادن آن به صورت رایگان در این نوع سرویس‌ها هستند. شما نیز می‌توانید با قرار دادن اپلیکیشن سایت خود از این سایت‌ها بک لینک بگیرید. در تمام این مارکت‌ها از شما آدرس سایتتان را می‌خواهند و آن را به نمایش می‌گذارند.

بک لینک علمی و آموزشی

بک لینک در سایت‌های علمی و آموزشی از ارزش بالایی برخوردار است. گوگل به عنوان مقالات و مطالب علمی از لینک شما یاد خواهد کرد. نحوه شناسایی این نوع سایت‌ها از روی پسوند آن‌ها است. پسوند AC مخفف آکادمی به معنی آموزشکده یا آموزشگاه و مخصوص سایت‌های علمی و آموزشی می‌باشد. سعی کنید با به اشتراک‌گذاری مطلبی تخصصی در مورد شغل و حرفه خود، به‌وسیله تهیه محتوای علمی و آموزشی (فیلم، متن، صدا، تصویر، اینفوگرافیکی و غیره) بک لینک جذب کنید.

بک لینک باکسی (link box)

برخی از سایت‌ها سرویس تبادل رایگان بک لینک ارائه می‌دهند. با ثبت نام و ارسال آدرس سایت خود برای آن‌ها، لینک شما را ثبت خواهند کرد. مانند peyvandha, link.download.ir, 1000site.

 

تفاوت لینک سازی خارجی و لینک سازی داخلی

به طور کلی موضوع لینک سازی در دو بخش اصلی قابل بحث است که عبارتند از لینک سازی خارجی و لینک سازی داخلی. این دو نوع لینک سازی با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. در ادامه به بیان این دو موضوع می‌پردازیم.

لینک سازی داخلی

این روش لینک سازی یعنی ایجاد یک بک لینک در میان صفحات یک سایت. یعنی از این طریق شما می‌توانید از یک صفحه در سایت خود به صفحه دیگری در سایت تان لینک بدهید.

لینک سازی خارجی

این روش لینک سازی زمانی استفاده می‌شود که شما از یک سایت دیگر به سایت خودتان لینک بدهید.
 

تاثیر back link بر سئو

برای مشخص کردن ارزش و تاثیر بک لینک بر سئو سایت شما چند عامل وجود دارد که عبارتند از : اعتبار دامنه لینک دهنده، ارتباط موضوعی سایت شما و صفحه لینک شده، انکر تکست انتخاب شده برای انجام لینک، محل قرار گیری لینک در صفحه، تعداد لینک‌های خروجی صفحه، فالو یا نوفالو بودن لینک. 

قرار گیری لینک در صفحه، تعداد لینک‌های خروجی صفحه، فالو یا نوفالو بودن لینک.به طور کلی و بر طبق اصول کلی گوگل، بک لینک نوفالو اعتباری را به سایت شما منتقل نمی‌کند اما باید توجه داشته باشیم که ایجاد تعادل میان تعداد لینک‌های فالو و نوفالو از فاکتورهای اساسی الگوریتم پنگوئن است که برای تشخیص طبیعی بودن لینک سازی خارجی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین چنانچه لینک‌های نوفالو حضور داشته باشند موجب می‌شود تا احتمال جریمه شدن سایت به شدت کاهش یابد.

رایج‌ترین روش‌های لینک سازی خارجی

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود شما بتوانید از سایت‌های دیگر لینک دریافت نمایید کیفیت محتوای سایت شما است. اما در هر صورت مجموعه‌ای از راهکارها وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید به لینک سازی اقدام نمایید.

مهم‌ترین این روش‌ها عبارتند از: خرید بک لینک متنی، خرید رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ساخت پروفایل در سایت‌های معتبر، کامنت گذاری در سایت‌های مرتبط و….

آموزش ساخت بک لینک

ساخت بک لینک از مهم‌ترین کارها در سئو سایت است. همان‌طور که گفته شد بک لینک‌ها نقشی موثر در افزایش رتبه سایت‌ها و در نتایج جستجوی گوگل دارند. لذا لازم است که یک سئو کار همیشه به فکر ساخت بک لینک قوی و با کیفیت برای سایت خود باشد. بنابراین باید یاد بگیرد که چگونه به ساخت بک لینک اقدام کند. 

چگونه بک لینک بسازیم

بسیاری از افراد توان خریداری نمودن بک لینک‌های با کیفیت را ندارند بنابراین لازم است این دسته از افراد به ساخت بک لینک رایگان اقدام نمایند.به طور کلی بک لینک‌های یک سایت چه رایگان باشند و چه پولی، اعتبار آن سایت را نشان می‌دهند.

بنابراین بک لینک رایگان هم می‌تواند برای سایت شما موثر و مفید باشد. در این زمینه تعدادی از سایت‌ها هستند که برای ساخت بک لینک به شما کمک می‌کنند.

آموزش ساخت بک لینک در سیستم‌های وبلاگ دهی

یکی از بهترین راهکارهای ساخت بک لینک قوی، استفاده از سیستم‌های وبلاگ دهی است. این سیستم‌ها به طور معمول به ارائه بک لینک رایگان فالو می‌پردازند. شما می‌توانید مطالب وب سایت خود را در آن سیستم‌ها باز نشر نموده و از این طریق به دریافت بک لینک رایگان و دائمی اقدام کنید.

در این زمینه می‌توانید از وبلاگ‌های ایرانی برای ساخت بک لینک استفاده نمایید و یا از وبلاگ‌های خارجی برای دریافت بک لینک این وبلاگ‌ها آتوریتی بالایی دارند بنابراین بسیار موثرند. از جمله وبلاگ‌های خارجی که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت بک لینک استفاده کنید می‌توان Wordpress.com و launch.joomla.org و … را نام برد.

آموزش ساخت بک لینک توسط سایت سازه‌ها

در این زمینه لازم به ذکر است که سایت سازهای بسیاری وجود دارند که پلن رایگان و دائمی ارائه می‌دهند و از طریق آن‌ها می‌توانید به ساخت بک لینک قوی اقدام نمایید.از جمله سایت سازهای ایرانی برای این منظور می‌توان سایت سازه شاپ فا را نام برد. سایت سازه‌های خارجی زیادی نیز برای این منظور وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان سایت ساز Wikidot.com و Weebly.com و site123.me و…را نام برد.

آماده سازی وب سایت برای لینک سازی

برای ساخت لینک در ابتدا لازم است اقداماتی انجام گیرد و وب سایت شما برای این منظور آماده شود. بنابراین در ابتدا باید حتما محتوایی در سایت شما موجود باشد. حتی وجود یک مقاله هم در این زمینه کفایت می‌کند.

دومین نکته‌ای که باید حتما به آن توجه شود این است که برای لینک سازی بهتر است محتوای سایت خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید. به طور کلی انتشار محتوای جدید در وب سایت شما مهم‌ترین قسمت در ایندکس شدن سایت شما است.  

پس از این که سایت خود را به طور کامل آماده نمودید می‌توانید از انواع لینک دهی داخلی و خارجی برای مطالب خود استفاده کنید. در این صورت چنانچه لینک دهی داخلی را انتخاب کرده باشید می‌توانید یک مقاله از سایت خود را به مقاله‌ای دیگر در سایت خود، لینک بدهید. 

انجام این کارها موجب می‌شود تا ساختار لینک‌های داخلی وب سایت شما قدرتمند شود. در این زمینه هم‌چنین می‌توانید از انکر تکتس‌ها نیز استفاده نمایید. در این راستا باید از انکر تکست‌هایی خوب که موضوع صفحه مورد نظر را توصیف می‌نماید استفاده کنید.

استراتژی‌های بک لینک سازی

راهبردهای زیادی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید به بک لینک سازی موثر اقدام نمایید. در ادامه به معرفی چند مورد از این استراتژی‌ها می‌پردازیم.

 

کمک گرفتن از اطرافیان درباره لینک دادن

امروزه بسیاری از افراد در اطراف شما دارای وب سایت هستند. آن‌ها می‌توانند در زمینه ساخت بک لینک قوی به شما مشاوره بدهند. از طرف دیگر می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا در سایت خود، جایی برای معرفی وب سایت شما نیز اختصاص دهند تا از این طریق بتوانید مخاطبین بیشتری را جذب نمایید.

 

تاکید بر تخصص خود

در این زمینه هدف شما از تاسیس یک سایت و استراتژی به کار گرفته شده توسط شما حائز اهمیت است. باید اجازه بدهید تا لینک دهی شما طبق فرایند مناسب و از پیش تعیین شده پیش برود. سپس با لینک دادن کلمات کلیدیخود به آرامی مخاطبین را جذب نمایید.

ثبت کامنت در دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها

ثبت کامنت در وب سایت‌های دیگر نمی‌تواند به طور مستقیم در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد. اما این کار در کمک دادن به سئو سایت شما موثر است. همین کامنت گذاری‌ها در بسیاری از مواقع موجب می‌شود تا مدیران بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها به مرور به سایت شما سر بزنند و مطالب شما را تعقیب کنند و این در افزایش سئو شما موثر است.

استفاده از افراد سرشناس و سایت‌های برجسته

یکی از استراتژی‌های موثر در جهت بک لینک سازی، استفاده از سایت‌های مطرح و افراد معروف و سرشناس است. استفاده از چنین امکاناتی نیز موجب می‌شود تاثیرات مثبتی برای سایت شما و سئو سایت شما انجام پذیرد. هر چند برقرار کردن ارتباط با افراد سرشناس برای لینک دهی کار دشواری است اما در پیشبرد هدف شما بسیار موثر است.

ایجاد محتوای موازی

یکی دیگر از استراتژی‌های بک لینک سازی، ایجاد محتوای موازی است. به طور کلی بر طبق نتایج بسیاری از تحقیقات، ایجاد محتواهایی که با موضوع اصلی سایت شما کاملا رابطه مستقیم برقرار نمی‌کنند و از اینگونه محتواها به طور معمول در جهت محتوای تکمیلی استفاده می‌گردد، به میزان سی درصد بیشتر از محتوای کاملا مرتبط با موضوع سایت شما، اثر گذار است.

باید نبایدهای بک لینک

در زمینه بک لینک سازی مجموعه ای از باید ها و نبایدها نیز وجود دارند که لازم است حتما مورد توجه قرار بگیرند.

بایدهای بک لینک

بایدهای بک لینک، مواردی هستند که توجه به انجام آنها در بک لینک سازی بسیار حائز اهمیت است. از جمله بایدهای بک لینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ توجه به ارزش لینک

در این زمینه حتما لازم است به نکاتی توجه داشته باشید از جمله این نکات این است که این لینک برای سایت شما دارای چه ارزشی و چه میزانی است. آیا این لینک می‌تواند برای سایت شما ترافیک ایجاد کند. آیا این لینک با سایت شما و موضوع آن در ارتباط است یا خیر و نکاتی از این دست که حتما قبل از ایجاد لینک باید به آن بیندیشید.

2_ استفاده کردن از لیست محلی

یکی دیگر از بایدهای بک لینک که باید مورد توجه شما قرار بگیرد این است که از لیست محلی برای این منظور استفاده کنید. لیست محلی شامل اطلاعاتی دقیق از محل کسب و کار شما است. اطلاعاتی از قبیل اسم شما، آدرس کسب و کار شما، شماره تلفن و…

یکی از راهکارهایی که سئوکارهای محلی به انجام آن اقدام می‌کنند این است که صفحه‌ای در سایت شما می‌سازند که موقعیت دقیق شما را نشان می‌دهد. بنابراین می‌توانید به لیست‌های محلی لینک بدهید تا به گوگل کمک کند تا شما را ایندکس نماید.

نبایدهای بک لینک

بخشی از مبحث گسترده بک لینک، مربوط به نبایدهای آن است. نبایدها یعنی کارهایی که نباید در بک لینک سازی قوی مورد استفاده شما قرار بگیرند.از جمله نباید های بک لینک می‌توان مورد زیر را نام برد. هر چند این نبایدها بسیار بیشتر از این موارد است.

1_ عدم درخواست انکر تکست خاص از سایت‌ها

در این زمینه لازم است بدانید وب سایت‌ها باید هر طور که مورد صلاح خودشان است و لازم می‌دانند لینک سایت شما را درج نمایند تا این لینک کاملا طبیعی به نظر برسد. لذا از آن‌ها نخواهید تا حتما انکرتکست مد نظر شما را در سایت خود استفاده کنند. چنانچه انکر تکست به کار گرفته شده طبیعی باشد، گوگل نیز این لینک را طبیعی ارزیابی می‌نماید. استفاده از انکر تکست طبیعی، در طولانی مدت به سایت شما و بازدید از آن و ارتقا در رتبه آن، کمک می‌کند.

2_ عدم خرید و فروش لینک‌های فالو

یکی از مواردی که نباید در لینک از آن استفاده کنید خرید و فروش لینک‌های فالو است. شما تنها می‌توانید لینک‌های نوفالو را برای سایت خود خریداری نمایید. این لینک‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند مثلا تبلیغاتی باشند و یا حتی لینک‌هایی که شما آن‌ها را قبول ندارید و…

3_ عدم استفاده از بک لینک مخفی

این نوع از لینک‌ها همانطور که از نامشان نیز مشخص است کاملا مخفی و پنهان هستند. اما خزنده‌ها می‌توانند به سرعت و سهولت آن‌ها را پیدا کنند. استفاده از تکنیک بک لینک مخفی، تکنیکی بسیار قدیمی است و امروزه کاربرد زیادی ندارد. بنابراین نباید در این زمینه مورد استفاده شما قرار بگیرند.

به زیفا امتیاز دهید
مینو طاهری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *