فاکتور های مورد نیاز کاربران در طراحی یک سایت

فاکتور های مورد نیاز کاربران در طراحی یک سایت

فاکتور های مورد نیاز کاربران در طراحی یک سایت

یکی از فاکتور مهم در طراحی یک سایت و تخمین هزینه طراحی در نظر داشتن فاکتور های طراحی وب سایت می باشد که صد البته این فاکتور ها برای هر شخص و هر کسب و کاری متفاوت است. فناوری اطلاعات زیفا قصد دارد در این مطلب به بیان عوامل و فاکتور های مورد نیاز برای طراحی یک وب سایت و هزینه های طراحی آن بپردازد.

فاکتورهای طراحی یک سایت با توجه به اهداف و نیازهای کسب و کار درخواست دهنده متفاوت است. به طور کلی یکی از فاکتورهای اصلی و مشخص در طراحی وب سایت کاستن از برخی هزینه های طراحی وب سایت برای افراد است البته در بعضی موارد نیز فرد به هزینه پروژه اهمیت نمی‌دهد و تنها به افزایش فروش و بیشتر شدن تعداد مشتریان خود فکر می کند.

طراحی وب سایت نه تنها مستلزم پرداخت هزینه است بلکه برای نگهداری و پشتیبانی آن نیز یاید هزینه پرداخت شود ؛  امروزه به دلیل طراحی وب سایت با کمک سیستم های مدیریت محتوای متن باز هزینه طراحی و داشتن یک وبسایت اینترنتی که نقش فروشگاه را نیز داشته باشد بسیار کاهش یافته است و هر صاحب کسب و کار می تواند با صرف هزینه بسیار کم مالک یک وب سایت شود.

انواع فاکتور های طراحی یک سایت :

مهم ترین فاکتور ، نوع زبان برنامه نویسی به کار رفته و روش پیاده سازی آن می باشد.

ما در دنیای اینترنت چند مدل طراحی و برنامه نویسی داریم که عبارتند از :

  • کد نویسی اختصاصی از صفر تا صد با زبان های Back end ( بک اند ) مانند python ، php ، asp-net که اکثرا هزینه های طراحی چندین برابر بالاتر از روش های زیر است.
  • طراحی با استفاده از چارچوب های از پیش تعیین شده مثل Bootstrap ( ظاهر سایت ) و یا Laravel Framework ( بک اند )
  • طراحی با استفاده از CMS های آماده مانند ورد پرس ، جوملا و … که با زیان php عجین شده است و هزینه های آن به مراتب پایین تر از روش های طراحی سایتکه در بالا به آن اشاره شده است.
  • طراحی با استفاده از قالب های آماده ودپرس یا جوملا که به کم هزینه ترین نوع طراحی سایت معروف می باشد.

کاهش هزینه

شرکت های مختلف برای طراحی وب سایت تعرفه های متفاوتی ارائه می‌کنند. این تعرفه بر اساس امکاناتی که برای سایت تعریف کرده اند متفاوت است. از اصلی ترین عوامل تعیین کننده هزینه و تعرفه طراحی وبسایت محتوای آن می باشد تولید محتوا برای وب سایت شامل تولید بنر، عکس، لینک، و غیره می باشد که در کل تشکیل یک صفحه را می دهند.

عوامل تعیین کننده برای هزینه تولید محتوا عبارت است از :

1- فرد گرافیست

2- اپراتور سایت

3- فردی برای ترجمه و نویسنده محتوا در وب سایت

4- فردی برای تغییر محتوا بر اساس اصول سئو

زیبایی و جذابیت وب سایت

یکی از دیگر فاکتورهای مهم در طراحی وب سایت زیبایی آن می باشد در طراحی وب‌سایت اگر توانمندی‌ های بسیار زیاد و مورد نظر کاربر را در قالب ظاهری غیر جذاب و نازیبا در دسترس مخاطبین قرار دهیم این طراحی وب سایت به موفقیت بسیار زیادی دست نخواهد یافت زیرا مخاطب در ابتدا جذب ظاهر زیبای وبسایت می‌شود و در بین آنان به دنبال قسمت و بخش مورد نظر خود می گردد.

ناگفته نماند که زیبایی بدون داشتن سرعت؛ جز یک سایت سنگین و به دردنخور نخواهد بود پس کیفیت در کنار سرعت بارگذاری سریع سایت معنای پررنگ تری پیدا می کند. البته نباید تمام فکر طراح بر روی زیبایی متمرکز شود زیرا قابلیت و توانمندی های خوب از دیگر امکانات وبسایت می باشد. هر وب سایت فاکتورها و توانمندی های مختلفی دارد و باید بر اساس نیاز سنجی انجام شده توسط طراح اجرا شود.

برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خود کلیک کنید.

مدت زمان طراحی وب سایت

وب سایت ها از نظر مدت زمان طراحی به دو بخش تقسیم می شود ، که عبارتند از :

1- وب سایت هایی که شامل صفحات زیادی هستند.

2- وب سایت هایی که شامل صفحات کمتری هستند.

به این دلیل که وب سایت هایی با صفحات بزرگ برای طراحی نیازمند زمان زیادی می باشند پس طبیعی است که برآورد قیمت آن در فاکتور طراحی سایت نیز بیشتر شود.

نحوه محاسبه قیمت یک پروژه و ارائه ی فاکتور آن به مشتری :

برای سایت های کوچک تر می توان هزینه را بر اساس تعداد روز یا ساعت هایی که برای طراحی و تکمیل وب سایت گذاشته شده مشخص کرد.امروز قیمت ها را بر اساس مقدار زمانی که بر روی پروژه صرف می کنند اعمال میکنند. مثلا یک ساعت فعالیت طراح یا برنامه نویس در روزهای عادی مبلغ 50 هزار تومان می افتد. اگر برای یک پروژه از مشتری دریافت کند و آن پروژه 30 روز زمان لازم داشته باشد ؛ و در هر روز حدود 8 ساعت روی آن پروژه فعالیت کند ؛ قیمتی که بایستی به مشتری ارائه دهد 12 میلیون تومان می باشد.

پیچیدگی وب سایت

وب سایت های ساده تر و دارای صفحات ساده تر به مراتب از هزینه کمتری برای طراحی برخوردار هستند. اما سایت هایی با پیچیدگی بیشتر مانند وب سایت های فروشگاهی که از صفحات و گزینه‌های بیشتری برخوردار  هستند و باید برای  انجام خریدهای خود در وبسایت پروسه پیچیده‌تری را طی کرد از هزینه طراحی بیشتری برخوردار هستند، همچنین برای طراحی این وب سایت ها که از پیچیدگی بیشتری برخوردار اند زمان بیشتری نیز باید صرف کرد  پس گرانتر بودن هزینه مقبول می باشد.

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی که اصطلاحاً به آن سئو سایت نیز می گویند  به نوع سایت بستگی دارد برخی از وب سایت ها اصلا نیازی به سئو ندارند و سئو برای وب سایت به درخواست مشتری نیز مربوط می شود و با توجه به درخواست مشتری برای آن وب سایت سئو در نظر گرفته می‌شود  با توجه اینکه امروزه اکثر مردم زمان خود را در وب سایت ها و در فضای آنلاین و مجازی می گذرانند و اطلاعات مورد نیاز خود را از این فضا دریافت می‌کنند  سئو یکی از بهترین روشها برای تبلیغات و ماندگاری تبلیغ می باشد.

پشتیبانی و هاستینگ

پشتیبانی و هاستینگ نیز از دیگر فاکتورهای موجود برای طراحی وب سایت می باشد این پشتیبانی شامل رفع خطاهای موجود در وب سایت و به روزرسانی وب سایت و همچنین نگهداری وب سایت می باشد که همگی این عوامل بر تعیین قیمت طراحی وب سایت تاثیر دارد. البته برخی از شرکت‌ها در ابتدای قرارداد این کار را به طور رایگان انجام می‌دهند اما در ادامه فعالیت، تا چند درصد از مبلغ قرارداد به صورت ماهیانه و یا سالیانه از مشتری دریافت می کنند.

همچنین شیوه پیاده سازی وب سایت از اصلی‌ترین دلیل ها برای تفاوت هزینه طراحی وب سایت می باشد و استفاده از قالب های آماده برای طراحی وب سایت مانند :

1- استفاده از سیستم های مدیریت محتوای حاضر و آماده ،

2- اختصاصی

3- کد نویسی  در پیاده سازی یک سایت ارزان و با قیمت کمتر بسیار موثر است به طور کلی هر یک از این روش‌ها و فاکتور ها عامل مهمی در طراحی وب سایت می باشد.

به طور کلی هدف نهایی در هر وب سایت جذب مخاطب ، رشد کسب و کار و  افزایش فروش در وب سایت های فروشگاهی و شرکتی می باشد که طراحی با کیفیت وب سایت می تواند گامی موثر در راستای رسیدن به این هدف والا باشد.

به زیفا امتیاز دهید
پشتیبانی زیفا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *