سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

از نخستین به‌روزرسانی تا آپدیت های جدید

معرفی الگوریتم های گوگل

شکی نداریم که لازمه داشتن یک سایت موفق آشنایی کامل با الگوریتم های گوگل است. الگوریتم های گوگل به صورت ساعتی تغییر می کنند و پیگیری هر تغییر و به‌روزرسانی غیرممکن است؛ از این رو، تیم زیفا تمام الگوریتم های مهم و اصلی گوگل را از صفر تا صد توضیح داده است تا شما عزیزان بتوانید هر چه زودتر یادگیری خودتان را شروع کنید.

معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل در سئو

الگوریتم RankBrain

الگوریتم RankBrain

رنک برین یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که از الگوریتم های یادگیری ماشینی (Machine Learning) بهره گیری می نماید.

الگوریتم Fred

به‌روزرسانی الگوریتم Fred گوگل در تلاشی برای حذف آنچه که گوگل به عنوان نتایج با کیفیت پایین می‌دانست منتشر شد.

الگوریتم EMD

الگوریتم EMD

الگوریتم EMD قرار است دوره ای اجرا شود؛ آن سایت هایی که ضربه خورده اند فرصتی برای اصلاح سایت و فرار از فیلتر خواهند داشت.

الگوریتم Big Daddy

الگوریتم Big Daddy

به‌روزرسانی Big Daddy زیرساخت های گوگل را برای همیشه تغییر داد و به URL ها و ریدایرکت ها رسیدگی کرد.

الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین

کافئین با هدف بازسازی کامل سیستم ایندکس طراحی و عرضه شد. برای درک بهتر کافی است به طبیعت در حال تغییر فضای وب نگاه کنید.

الگوریتم دزد دریایی

الگوریتم دزد دریایی

دزدی فیلم ها، آلبوم ها، بازی های ویدیویی و هر رسانه دیجیتالی دیگر یک مشکل بسیار مهم و رایج است و گوگل هم این را می داند.

الگوریتم فلوریدای

الگوریتم فلوریدا

یک الگوریتم تحلیل لینک. البته، در آن زمان، هیچ کس، چیز زیادی در مورد نحوه عملکرد تحلیل لینک ها نمی دانست.

الگوریتم Jagger

الگوریتم Jagger

جگر بر بک‌لینک های وب‌سایت، اندازه محتوا و نرخ تازه‌سازی و همچنین تعدادی از عوامل فنی دیگر تأثیر می‌گذارد.

الگوریتم Freshness

الگوریتم Freshness

همانطور که از نام آن پیداست، معرفی الگوریتم Freshness گوگل یا به اصطلاح “نتایج تازه‌تر” یک تغییر مهم در الگوریتم رتبه‌بندی بود.

تاریخچه الگوریتم های گوگل

 


 

سئو در گوگل همیشه انقدر پیچیده و رقابتی نبوده است. در گذشته روش های ارتقای جایگاه و بهبود رتبه بسیار ساده تر از آنچه اکنون مشاهده می کنید بود. اما همین سادگی باعث میشد عده ای از روش های غیر قانونی و سئوی سیاه اقدام به کسب رتبه کنند. از این رو، گوگل به فکر افتاد تا قوانینی را ایجاد کند و در حد امکان کیفیت نتایج را بالا ببرد. نخستین الگوریتمی که به صورت رسمی عرضه شد PageRank بود که امروزه نیز به شکل دیگری در الگوریتم اصلی گوگل وجود دارد. با انتشار این الگوریتم، دو دهه پر از به‌روزرسانی های متنوع و کاربردی آغاز شد و موتور جستجوی گوگل را به چیزی که امروز می شناسیم تبدیل کرد.

آشنایی با باغ وحش گوگل

الگوریتم پاندا

توجه به محتوای با کیفیت و جریمه محتواهای کپی و بی ارزش

الگوریتم پاندا

الگوریتم مرغ مگس خوار

افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت برای ارائه نتایج بهتر

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم کبوتر

بهینه‌سازی نتایج محلی گوگل و نمایش نزدیک‌ترین آن‌ها به کاربران

الگوریتم کبوتر

الگوریتم پنگوئن

شناسایی سایت‌هایی که اسپم به نظر می‌رسند و جریمه کردن آن ها

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم گورخر

بررسی و حذف فروشگاه های اینترنتی تقلبی، فیک و بی کیفیت

الگوریتم گورخر

الگوریتم موش کور

فیلتر کسب و کار ها در نتایج محلی گوگل و بهبود نمایش آن ها

الگوریتم موش کور

الگوریتم گوگل چیست؟

 


 

الگوریتم گوگل فرآیندی است که گوگل برای یافتن مرتبط ترین محتوا در هر زمان از آن استفاده می کند. هر الگوریتم از صدها یا حتی هزاران سیگنال داده مختلف تشکیل شده است و هر بار که جستجو می کنید به این سیگنال ها ارجاع داده می شود. این موضوع به Google کمک می‌کند تا بهترین نتایج جستجو را برای هر کاربر نمایش دهد. به این ترتیب، ممکن است نتایج جستجو برای همه یکسان نباشد. در واقع هر بار که جستجو می کنید، گوگل داده هایی را درباره شما جمع آوری می کند. این داده ها می تواند نوع جستجوهایی باشد که معمولاً انجام می دهید، مکانی که از آن جستجو می کنید و حتی سن و جنسیت شما بر اساس جستجوهای قبلی‌تان.

 

هیچ‌کس خارج از گوگل نمی‌داند الگوریتم‌ها دقیقاً چگونه کار می‌کنند، زیرا این شرکت سخت تلاش کرده تا عملکرد موتور جستجوی خود را یک راز نگه دارد. به علاوه، هر الگوریتم به قدری پیچیده است که هیچ کس نمی تواند به طور قطعی تمام پیچیدگی های آن را درک کند. البته، ما برخی از جنبه‌های عملکرد الگوریتم ها را از طریق به‌روزرسانی‌های Google متوجه می شویم که می‌توانیم از آنها برای ایجاد بهترین محتوای ممکن برای وب‌سایت‌هایمان استفاده کنیم.

 

الگوریتم های گوگل در یک سیستم پیچیده با یکدیگر کار می کنند تا به سوالات جستجو به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند؛ برای مثال، مثلاً بیش از 200 عامل رتبه بندی وجود دارد! هر الگوریتم گوگل از مجموعه ای از قوانین ترکیب شده با داده های ایندکس خود استفاده می کند تا محاسبه کند که کدام صفحات وب به کوئری ها و عبارات جستجو شده توسط کاربران بهترین پاسخ را می دهند؛ سپس موتور جستجو از سیگنال های رنکینگ برنامه ریزی شده خود برای سازماندهی و رتبه بندی آن صفحات در نتایج جستجو بر اساس میزان ارتباطشان با کلمات کلیدی استفاده می کند.

موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشند تا بهترین نتایج ممکن را به جستجوگران ارائه دهند. در طول دو دهه گذشته، گوگل به عنوان موتور جستجوی پیشرو،به روز رسانی مهمی را معرفی کرده که هر یک از آن‌ها تأثیر زیادی بر بهترین شیوه های سئو سایت داشته است.
در واقع، گوگل مأموریت دارد تا بهترین پاسخ ها را به کاربران خود ارائه دهد. به همین دلیل است که الگوریتم آن‌ها دائماً تغییر می کند تا مدیران وب را برای ایجاد سایت ها، تجربیات و محتوای بهتر تحت فشار قرار دهد. بنابراین، این به‌روزرسانی‌ها چیزی فراتر از ایجاد مزاحمت برای سئوکاران است.

موتور جستجوی گوگل بیشتر از هر وب‌سایت دیگری ترافیک دریافت می‌کند. در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) نیز پیج هایی که رتبه بالاتری دارند بیشتر ظاهر می شوند؛ به بیان دیگر، بهترین نتایج مرتبط با جستجوی شما اولین صفحاتی هستند که از نظر الگوریتم های گوگل مناسب هستند.
الگوریتم جستجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که به گوگل اجازه می دهد مرتبط ترین صفحات را برای یک عبارت جستجوی خاص پیدا کند، رتبه بندی کند و آن ها را به کاربر نشان دهد. به طور دقیق، کل سیستم رتبه بندی گوگل از الگوریتم های متعددی تشکیل شده است که فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت، ارتباط یا قابلیت استفاده از صفحه را در نظر می گیرند.

الگوریتم گوگل از کلمات کلیدی تا حدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کند. بهترین راه برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاص نیز انجام سئو است. سئو اساساً راهی است که به گوگل بگوییم یک وب سایت در مورد چه موضوعی است.

4.8/5 - (19 امتیاز)
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول