موارد مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

موارد مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

موارد مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی یا همان Cyber mall برای اولین بار در سال 1981 به صورت فروشنده به فروشنده راه اندازی و شروع به کار کرد. فروشگاه های اینترنتی مجموعه ای از وب سایت های تجاری در اینترنت هستند که در حال حاضر هزاران مورد از این وب سایت ها موجود می باشد. این فروشگاه ها بهترین جایگاه برای فروش آنلاین محصولات است.

از زمانی که طراحی وب سایت به عنوان یک تکنولوژی شناخته شد ؛ بیشترین وب ساییتی که تا به اکنون طراحی شده و به بهره برداری رسیده وب سایت های فروشگاه اینترنتی بوده است. فناوری اطلاعات زیفا در نظر دارد در این مطلب برای شما موارد مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی را شرح دهد. با ما همراه باشید :

طراحی تمیز ، خلوت و طیقه بندی شده

درست است که شما در فروشگاهتان کالای فیزیکی عرضه نمیکنید و صرفا تصویر آن را به نمایش میگذارید ولی همین تصاویر هم اگر بی نظم و به طور اتفاقی کنار هم چیده شده باشند قابلیت انتخاب و تصمیم گیری را از مشتری میگیرند و نرخ تبدیل بازدید کننده به خریدار را کاهش میدهند. محصولات را به دقت برچسب گذاری کنید به طوری که توضیحات در مورد محصول و قیمت آن به آسانی در دید و دسترس باشد. همچنین از چیدن پرتعداد محصولات با عکس های ریز در ادامه همدیگر پرهیز کنید.

به مشتری مجال نفس کشیدن و زمان برای تفکر بیشتر بدهید. به خصوص صفحه اول را زیاد شلوغ و بی نظم طراحی نکنید دلیلی ندارد که تمام محصولات شما جلوی ویترین باشد اجازه بدهید مشتری از داخل فروشگاه هم دیدن کند.

شما برای انتخاب کالا میتوانید نقش یک مشاور و راهنمای خوب را بازی کنید. منوهای صفحه اصلی مهمتر از آن چیزی هستند که فکر میکنید.برای محصولات سرفصل تعیین کنید و هریک را در منوی مرتبط با خودش قرار دهید.

هنر سادگی

همانطور که قبلا هم اشاره شد سهولت در استفاده از سایت و دسترسی آسان به تمام چیز هایی که ممکن است بازدید کننده به آنها نیاز داشته باشد یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مد نظر قرار دهید. منوی اصلی موثرترین و پرکاربرد ترین بخش سایت شماست از اضافه کردن لینکهای بیش از حد در منوی اصلی اجتناب کنید.

 drop down menu( دراپ دان منو ) و mega menu   ( مگا منو ) میتوانند جلوی شلوغی و بی نظمی صفحه اصلی را بگیرند. استفاده از  منوهای fly-out   ( تو در تو ) برای جلوگیری از آشفتگی و شلوغی منوی اصلی میتوانند انتخاب خوبی باشند.

برجسته بودن شماره تماس

هرچقدر هم که سعی کنید از مذاکره با مشتری اجتناب نمایید و آنها را به سمت دنیای الکترونیک و فضای اینترنت سوق دهید باز هم تعداد کسانی که تمایل دارند با شخصی در سازمان شما صحبت کنند بسیار زیاد است. زمان هایی وجود دارد که مشتریان شما ممکن است در مورد یک محصول خاص یا روش های پرداخت سوالی داشته باشند.

ارتباط شما با مخاطب از طریق تلفن اگر چه گاهی اوقات به علت ترافیک زیاد بازدید کنندگان غیر ممکن به نظر میرسد ولی تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد و راهنمایی بازدید کنندگان دارد. ساعت کار و آدرس فروشگاه اینترنتی خود را نیز در معرض دید قرار دهید.

استفاده از نوار جستجو

اکثر مشتریان با تصمیم قبلی برای خرید کالا به سایت شما مراجعه میکنند. یعنی اینکه مشتری میداند که دنبال چیست و از قبل تصمیم خود را گرفته است. کمتر اتفاق می افتد که مشتریان بعد از مراجعه به یک فروشگاه، چه اینترنتی باشد و چه مغازه واقعی تصمیم به خرید کالایی بگیرند.

تصور کنید اگر کالایی که در ذهن خریدار است در صفحه اول فروشگاه اینترنتی شما به او نشان داده نشود و برای پیدا کردن کالای مورد نظر مجبور به جستجوی زیاد در صفحات وب سایت شما باشد قطعا و به سرعت فروشگاه را ترک خواهد کرد. تفاوت یک فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه واقعی این است که فروشنده ای آماده به خدمت برای پاسخگویی در فضای وب وجود ندارد. برای پرهیز از سردرگمی خریداران یک نوار جستجو search bar یا یک چت آنلاین میتواند مشکل گشا باشد.

از مشتری انتظار نداشته باشید که مانند یک برنامه نویس فکر کند و معما ها را حل کند. دسترسی سریع به کالا و جلوگیری از خسته شدن مشتری کلید موفقیت شما در تبدیل بازدید کننده به خریدار است. این مسئله مهم را به بخت و اقبال واگذار نکنید و امیدوار نباشید که بازدید کننده فروشگاه اینترنتی شما از منوهای بالای صفحه برای پیدا کردن محصول مورد نیاز خود استفاده کند.

استفاده از تصاویر با کیفیت

مهمترین تفاوت یک مغازه و یک فروشگاه اینترنتی قابل لمس بودن کالاها در یک مغازه است . در یک مغازه شما با برداشتن ، پوشیدن ، بو کردن ، چشیدن و حتی وزن کردن یک کالا میتوانید حس دقیقتری نسبت به آن محصول داشته باشید این تجربه در خرید یا ورود به یک فروشگاه اینترنتی اتفاق نمی افتد. برای جبران این مشکل یا به حداقل رساندن آن باید از تصاویر با کیفیت ودر زوایای مختلف از یک محصول استفاده کنیم .برای بیان و نمایش ویژگیهای محصول سعی کنید که جزئیات هم قابل مشاهده باشند یا حداقل جزئیاتی که در تصمیم گیری برای خرید به بازدید کننده کمک میکنند.
تصاویر باید بیانگر شخصیت و موقعیت برند شما نیز باشند پس نیاز به یک سناریو برای معرفی کالاها دارید به همین دلیل قبل از اینکه تعداد زیادی از عکسها را در فروشگاه اینترنتی خودتان آپلود کنید با افراد متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات مشورت نمایید.

سهولت فرآیند پرداخت

یکی از مهمترین عوامل کاهش در نرخ تبدیل بازدید کنندگان به خریداران، پیچیده بودن فرایند خرید است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از اضافه کردن کالاهای مورد نیازتان به سبد خرید و ورود به مرحله پرداخت از ادامه کار و تکمیل کردن فرایند خرید منصرف شده باشید. علت موفقیت خیلی از برنامه های تحت وب یا اپلیکیشن های اندروید مفید بودن یا کارایی آنها نیست بلکه سادگی و سهولت در کاربری، وجه تمایز و نقطه قوت آنها از سایر برنامه هاست. پس از انتخاب کالا توسط مشتری به سرعت او را به سمت درگاه پرداخت الکترونیکی هدایت کرده و تنها اطلاعات ضروری را برای تکمیل فرایند خرید سئوال نمایید بقیه ماجرا و جزئیات مورد نیاز برای ارسال کالا یا سایر موارد پس از انتقال پول هم قابل پیگیری و تعیین تکلیف است .

استفاده از صفحه ی قوانین و مقررات

زمانی که مشتریان شما در حال جستجوی کالای مورد نظرشان در فروشگاه اینترنتی شما هستند یکی از مهمترین سئوالاتی که به دنبال پاسخ آن میگردند روش ارسال کالا هزینه ارسال و چگونگی عودت دادن آن در صورت پشیمانی از خرید است. اگر اطلاعات مذکور به سادگی در دسترس نباشد انگیزه خرید به شکل قابل توجهی افت خواهد کرد. این مسئله را با قراردادن یک لینک در صفحه اصلی حل کنید به شکلی که با هدایت مشتریان به یک صفحه اختصاصی روشهای ارسال یا عودت دادن کالا را به دقت و با شفافیت برای خریدار توضیح دهد.

 


برای طراحی وب سایت کلیک کنید.

مهدی باقرزاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *