۵ نکته مهم برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل

۵ نکته مهم برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل

 

اگر شما نیز برای تبلیغات محصولات و خدمات خود از بازار هوشمندی نظیر تبلیغات گوگل استفاده می کنید، در واقع، تلاشی قابل تحسین و هوشمندانه برای توسعه تجارت و بهبود سرمایه خود انجام می دهید. البته، باید توجه داشته باشید که اگر گام هایتان را مطمئن بر نمی دارید و به یقین نمی رسید که بیشترین سود را در افزایش سرمایه خود دارید، ممکن است که به حداکثر پتانسیل خود نرسید. مواردی مانند SEISO ابزارهایی هستند که توانایی کمک به بازاریابان را دارند و مشکلاتی که با کمپین‌ های تبلیغاتی گوگل دارند را شناسایی می کنند. اما در ادامه به بررسی ۵ نکته مهم برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل می پردازیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم گیری ها را در این بازار هوشمند تبلیغات انجام دهید.

 

اندازه گیری ایمپرشن (Impression)

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی گوگل موفق وابسته به داده ای است که می توانید از سمت کمپینتان جمع آوری کنید. هنگامی که شما بتوانید داده های بیشتری را به خصوص از میزان تأثیرگذاری جمع آوری کنید. باعث می شود تا برای بهینه سازی کمپین توانایی بیشتری داشته باشید.

شما می‌توانید با اضافه کردن ستون IS‌ از دست‌ رفته‌ جستجو در گروه‌های تبلیغات و گزارشات کلمات کلیدی داده‌های.سهم از تأثیرگذاری را به‌دست آورید. میزان به‌ دست آمده درصدی از زمان که تبلیغتان به دلیل رده‌ ضعیف و بودجه‌ پایین نمایش داده‌ نشده را نمایش می دهد. این یعنی شما دارید فرصت سوزی می کنید و باید فورا دست به کاری بزنید. همچنین، به احتمال زیاد شما بخشی از تأثیری که این تبلیغات می‌ توانست برای شما به همراه داشته باشد.تا یک کمپین تبلیغاتی گوگل موفق و سود آور داشته باشید را از دست داده اید.

SEISO ابزار بهینه ای است که تخصص آن در این است که به تبلیغ‌کنندگان کمک کند که بفهمند تأثیر واقعی از دست رفته یک سهم چقدر می باشد. ابتدا باید بفهمید که از کدام گوشته تبلیغات عقب افتاده اید و برنامه بریزید تا به آن ها برسید. پس از آن، تازه به اقدامات مستقیم مربوط به آن می رسید. شما می توانید با استفاده از ابزار SEISO جهت برآورد پتانسیل رشد کمپین‌ها و سود بودجه استفاده کنید.

 

CTR را افزایش دهید تا امتیاز کیفیتتان بالاتر رود

توجه داشته باشید زمانی که تأثیرات را از تبلیغات بگیرید کارتان تمام نمی شود. در تبلیغات گوگل یکی از اصلی ترین اندازه ها نرخ کلیک‌خور یا CTR و امتیاز کیفیت می باشد. ممکن است که از تبلیغاتتان ترافیک با کیفیت و مقرون به‌ صرفه‌ای دریافت کنید، ولی اگر استانداردهایی که در صنعت لازم است را نداشته باشید، تمام آن ها بی‌فایده می‌شود. با داشتن یک امتیاز خوب هزینه هر کلیک برایتان مقرون به صرفه می شود و باعث افزایش جایگاه تبلیغاتتان می گردد.

اتفاقا تحلیل‌گر تبلیغات گوگل SEISO با ارائه دادن کارکردی که باعث می شود امتیاز تبلیغات گوگل را ارزیابی کنید تا به شما نشان دهد که کجا رونق دارید و در کدام قسمت می توانید پیشرفت کنید. این موضوع می تواند تأثیر بسزایی روی بازگشت سرمایه‌ کمپینتان داشته باشد. SEISO یک راه ساده برای اولویت‌بندی اقداماتتان برای دستیابی به CTR مورد نظر، مربوط‌ بودن تبلیغات و تجربه‌ صفحه فرود تبلیغاتتان را به شما ارائه میدهد.

 

نوع مطابقت با کلمه‌ی کلیدی

زمانی که اقدام به ساخت کمپینتان کردید، یکی از اصلی ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که یک نوع مطابقت را برای استراتژی دستوری کلمه‌ کلیدی خود درست کنید. نوع تطبیق مشخص می‌کند که کلمه‌ کلیدی شما چقدر باید شبیه عبارت آخر باشد. همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، این موضوع، نه فقط روی این‌ که چقدر برای کمپین خود هزینه می کنید، بلکه بر میزان بازگشت از تبلیغات گوگلتان نیز تاثیر بسیار زیاد و قدرتمندی دارد. وقتی از نوع صحیح تطابق کلمات کلیدی استفاده می‌کنید، باعث می شود تا هزینه های مقرون به صرفه جذب مشتری و نرخ بهتر را تجربه کنید. این در صورتی است که اگر نوع مطابقت غلط باشد به سرعت کل بودجه تان بدون اینکه نتیجه ای بگیرید از بین می رود.

تلاش برای فهمیدن اینکه نوع مطابقت را برای کلمات کلیدتان درست انتخاب کنید می تواند برای شما به یک بازی حدس زنی تبدیل شود که شامل یک آزمون و خطای گران قیمت است. اگر می‌خواهید هرچه سریع تر به نوع مطابقت کلمات کلیدی تان برسید و باعث صرفه.جویی در زمان بشوید بهتر است که از SESIO استفاده کنید. این ابزار کاربردی، تحلیل نوع مطابقت با بهترین اقداماتی که برای شما بهینه‌ سازی شده و مناسب کمپین شماست را برایتان فراهم می‌کند.

 

عملکرد تبلیغاتتان را بهینه‌سازی کنید

بهینه سازی تبلیغات، بحرانی ترین قسمت راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی گوگل سود آور و موفق است. بهینه‌ کردن یک کمپین شامل ایجاد و مقیاس کلمات کلیدی و کمپین‌های تبلیغاتی سودآور. و پایان دادن به آن‌هایی است که موفق نمی باشند.
SEISO توانایی این را دارد که شما را بالا ببرد. موتور SEISO به تبلیغات شما نگاه می کند و تعیین می کند که کدام یک از آن ها را بالاتر مقیاس کنید، تعدیل کنید و پایان دهید. حدس و گمان هایی که در این کار وجود دارد زیاد است و می‌توانید قیف‌های فروش سودآور با ماندگاری بالا ایجاد کنید که نتایج فوق العاده ای ارائه می‌دهند.

 

کلمات کلیدی خود را مدیریت کنید

توجه داشته باشید که یک کمپبن بهینه نیاز به مدیریت سطح بالا در کلمات کلیدی دارد. شاید کار بزرگ و دشواری به‌ نظر برسد، اما اگر می خواهید کامل ترین پتانسیل خود را از کمپین بیرون بکشید و به ROI بالایی دست یابید، لازم است این اقدام را انجام دهید. تقریباً در تمامی کمپین های تبلیغاتی گوگل، دو چیز مهم وجود دارد :نخست کلمات کلیدی و سپس بودجه تخصیص داده شده که به هدر می‌رود. شناسایی این دو مورد با به کارگیری گزارش عبارات جستجو شده انجام می گیرد تا بتوانید عبارات با پتانسیل بالای جدید را به‌ دست آورید و با اضافه کردن آن ها به کمپینتان یا عباراتی که به شما نامربوط است، آن ها را در لیست منفی بگذارید و آن ها را مستثنی کنید.

معمولا این کار کافی نیست و شما می توانید با ابزاری همچون موتور SEISO از هدر رفتن آن جلوگیری کنید و سودآوری کمپین تبلیغات گوگل خود را افزایش دهید. به واسطه این ابزار، شما می توانید عوامل از دست رفتن بودجه و سود آوری کمپین تبلیغاتی گوگل را شناسایی کنید و پس‌اندازهای بالقوه را نمایان کنید. این ابزار در یک گزارش، کلمات کلیدی بدون بازگشت و کلمات کلیدی منفی.جهت حذف شدن از لیست و یا عبارات بالقوه را نمایش می دهد. در این مطلب به ۵ نکته مهم برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل اشاره کردیم اما افزون بر مسائل مذکور، موارد زیاد دیگری نظیر نکات تخصصی و بهترین شیوه های تبلیغات گوگل توصیه های مدیریت و تجزیه و تحلیل فعالیت های حساب و … وجود دارد که شما می توانید به کمک گزارش های SEISO آن ها را کشف کنید.

 

به زیفا امتیاز دهید
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *