بک لینک داخلی و انواع آن

بک لینک داخلی و انواع آن

امروزه کمتر کسی است که از اهمیت سئو آگاه نباشد. این فرآیند به سایت شما کمک می کند تا در رتبه بندی گوگل بالا آمده و در صفحات نخست نتایج این موتور جستجو قرار بگیرد. ما در این مقاله از آموزش سئو سایت به بررسی بک لینک داخلی و انواع آن می پردازیم. همچنین، با هم بررسی می کنیم لینک سازی داخلی چه تأثیری می تواند در سئوی سایت شما داشته باشد.

 

منظور از بک لینک داخلی چیست

تقریباً برای تمام افراد، افزایش رنکینگ وبسایتشان از همه چیز مهم تر است. در این میان، برخی از افراد هستند که هزینه های زیادی را برای خرید بک لینک های مختلف به منظور ارتقای سایتشان صرف می کنند. این در حالی است که یکی از مؤثرترین روش ها برای ارتقای سایت، لینک سازی داخلی می باشد.

بک لینک داخلی به لینک های بین صفحات یک سایت گفته می شود که کاربر را مجبور می کند تا در صفحات مختلف سایت جا به جا شود. ربات های گوگل نیز از طریق همین لینک ها می توانند تمامی مطالب سایت را شناسایی کنند. پس می توان نتیجه گرفت که لینک سازی داخلی یک امر بسیار مهم و حیاتی است و برای ساخت این لینک ها باید دقت لازم را به خرج داد.

بک لینک سازی داخلی به عبارتی یک شبکه داخلی درون سایتتان ایجاد می کند که می تواند صفحات مهم سایت را به گوگل و کاربران معرفی نماید.

 

تقسیم بندی بک لینک داخلی و انواع آن

  • منوی هدر سایت
  • لینک های موجود در محتوا
  • لینک های موجود در فوتر یا سایدبار

 

دلایل اهمیت بک لینک ها

  • این فرصت را در اختیار کاربر قرار می دهد تا در بین صفحات سایت جا به جا شود
  • باعث تقسیم شدن اعتبار یک صفحه بین صفحات داخلی سایت می شوند
  • این بک لینک ها به ایجاد سلسله مراتب صفحات سایت کمک می کند

 

نکاتی که باید در لینک بیلدینگ داخل سایت به آن توجه کنید

لینک ها را با رعایت اصول بسازید

اگر لینک هایی که در محتوا استفاده می کنید کاملا اصولی و با رعایت نکات لازم ساخته شوند، علاوه بر اینکه از نظر سئو و ایندکس شدن صفحات برای گوگل کاربرد دارند برای کاربران نیز بسیار مفید خواهند بود.

 

لینک های درون محتوا بسیار ارزشمند می باشند

شما با لینک دادن در محتوای مقاله یا محصول خود ارزش زیادی را به صفحه هدف خود می دهید؛ چه بسا که بسیاری معتقدند لینک هایی که در هدر و منوی سایت قرار دارند ارزشمند تر می باشند. البته، دلیل اصلی این تأثیرگذاری به سبب تکرار در صفحات بسیار است نه اینکه این فضا ارزش بیشتری دارد.

 

لینک ها باعث ارتباط صفحات باهم میشوند

وقتی شما لینکی را درون محتوای خود قرار می دهید به این منظور است که ارتباط مستقیمی میان این دو صفحه وجود دارد و از نظر موضوعی به هم نزدیک هستند. شما با این کار، یعنی معرفی صفحه در میان مطالب دیگر خود، باعث می شوید که صفحه شما بین موتور های جستجو از جمله گوگل ارزش دوچندانی دریافت کند.

  • باید توجه داشته باشید لینک سازی هایی که انجام می دهید بی هدف نباشد چرا که تأثیر آن بر سئو از دست می رود

 

در استفاده از لینک ها زیاده روی نکنید

نباید از لینک های زیادی در محتوا استفاده کنید چرا که هرچه تعداد لینک ها بیشتر باشند ارزش کمتری خواهند داشت.

 

یک صفحه را چندین بار لینک نکنید

اگر از یک صفحه چندین لینک به صفحه دیگر بدهیم فقط داریم وقت خودمان را هدر می دهیم. زیرا گوگل تنها لینک نخست را می خواند و سایر پیوند ها را نادیده می گیرد.

 

تاثیر لینک های محتوایی

بعضی از افراد بر این باورند که می توان لینک محتوایی خود را به گوگل فهماند. البته در صورتی که مثلا همین صفحه با عبارت نامناسبی مانند صفحه اصلی یا محصولات در منو یا محتوای سایت لینک شده باشد، لینک شما عملا تاثیر محتوایی خود را از دست می دهد.

 

برای لینک کردن از فوتر یا سایدبار استفاده نکنید

لینک هایی که در فوتر یا سایدبار قرار می گیرند غالبا نادیده گرفته می شوند. در واقع اگر صفحه ای را در فوتر یا سایدبار لینک کنید ارزش و اعتبار کمی به صفحه هدف منتقل می کنید.

 

ارزش لینک های محتوایی

از دید گوگل لینک های محتوایی ارزش بیشتری دارند اما لینک هایی که در منوی سایت قرار می گیرند بر روی سئو صفحه هدف تأثیر بیشتری خواهند داشت. دلیل این امر نیز تکرار لینک در تمامی صفحات می باشد.

 

در آخر حتما باید به این نکته توجه کنید

هرگز تعداد لینک های خود را در منوی سایت افزایش ندهید؛ چرا که با افزایش لینک در منوی سایت، لینک های خروجی ارزش کمتری می گیرند.

به زیفا امتیاز دهید
آیدین سلیمان بیگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.