معرفی انواع وبسایت و قابلیت های آنها

معرفی انواع وبسایت و قابلیت های آنها

معرفی انواع وبسایت و قابلیت های آنها

اصولا تمامی وبسایت ها بر اساس روش طراحی و نوع وبسایت تقسیم بندی میشوند که بر اساس طراحی به وب سایت های استاتیک ، داینامیک ، پرتال و وب سایت فلش و از نظر نوع طراحی به وب سایت فروشگاهی ، شرکتی ، شخصی ، اشتراک گذاری عکس ، اشتراک گذاری فیلم ، دایرکتوری ، شبکه های اجتماعی ، آموزشی و وبلاگ ها دسته بندی می شوند. در ابتدای این مطلب بهتر است تا تعریفی از یک وبسایت داشته باشیم ؛ به اطلاعاتی که به صورت متن ، عکس و ویدیو و یا به ضورت صوت در کنار هم قرار میگیرند وب سایت می گویند.

فناوری اطلاعات زیفا ذر این مطلب وب سایت ها را بر اساس روش طراحی و نوع وبسایت برای شما طبقه بندی کرده و شرح داده است ؛ با ما همراه باشید :

تقسیم بندی وبسایت ها بر اساس نوع طراحی عبارتند از :

  • استاتیک

به وب سایتهایی که در طراحی آنها از زبانهای HTML ، CSS و جاوا اسکریپت استفاده شده است و فاقد بانک اطلاعاتی می باشد ، گفته می شود. هزینه طراحی این وب سایت ها پایین است اما هزینه نگهداری و بروز رسانی آنها بالا است.

  • داینامیک

وب سایت هایی هستند که معمولاً با زبانهای برنامه نویسی ASP. net ،  PHP و سیستم های مدیریت محتوا تولید شده و محتوای این وب سایت ها توسط صاحبان آنها قابل بروز رسانی و تغییر است.

  • پرتال

به وب سایت های بزرگ و داینامیک گفته می شود و معمولاً از چند وبسایت در کنار هم تشکیل شده است. به عنوان مثال پرتال های خبری که شامل بخش های انتشار خبر ، عضوگیری ، نظر سنجی و … می باشد.

  • وب سایت های فلش

این وب سایت ها از جذابیتهای گرافیکی و بصری بسیار بالایی برخوردار هستند، اما سه ایراد عمده دارند که عبارتند از :

1. یکی بارگذاری

2. عدم خوانده شدن محتوا توسط موتورهای جستجوگر

3. عدم توانایی در بروز رسانی این وب سایت ها توسط صاحبان آنها

تقسیم بندی وب سایت ها بر اساس نوع طراحی و شرح آنها عبارتند از :

  • وب سایت فروشگاه اینترنتی
  • وب سایت شرکتی
  • وب سایت شخصی
  • وب سایت اشتراک گذاری عکس
  • وب سایت اشتراک گذاری فیلم
  • وب سایت های دایرکتوری
  • وب سایت شبکه های اجتماعی
  • وب سایت های آموزش
  • وبلاگ

وب سایت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. نوع اول آن ها تولید کننده هایی هستند که محصولات خود را از طریق فروشگاه آنلاینی که متعلق به خود است، به فروش می رسانند. نوع دوم دقیقا مشابه فروشگاه های سنتی است و به فروش محصولات تولیدی از کارخانه ها یا تولیدی ها می پردازند. نوع سوم فروشگاه های اینترنتی به مارکت پلیس معروف هستند در واقع شبیه یک بازارچه می باشد که هر فروشنده ای اقدام به فروش محصولاتی می کند. این محصولات می تواند فیزیکی یا مجازی باشد. صاحب فروشگاه اینترنتی از هر تراکنش، مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت می کند.

وب سایت شرکتی

شرکت ها و کارخانه ها برای افزایش برند سازی کسب و کار خود اقدام به طراحی وب سایت های شرکتی میکند. در این گونه وبسایت ها معمولاً صفحاتی برای معرفی انواع محصولات، بروشور ها، تاریخچه تاسیس شرکت، راه های تماس، راهنمایی برای اخذ نمایندگی و … وجود دارد. به نوعی یک بروشور آنلاین برای کارخانه یا شرکت به حساب می آید.

امروزه با افزایش سرسام آور هزینه های تبلیغات محیطی، بسیاری از شرکت ها به تبلیغات در بستر اینترنت روی آوردند. زیرا با هزینه بسیار کمتری نسبت به هزینه های تبلیغاتی محیطی،‌بهره وری بسیار بیشتری را بدست می آورند. مهمترین تفاوت بین تبلیغات محیطی و تبلیغات در بستر اینترنت شاید این باشد که عموم مخاطبانی که وارد وبسایت شما میشوند علاقه مند به حوزه کسب و کار مربوطه هستند. این عامل مهم درصد تبدیل مخاطب به مشتری را بسیار افزایش می دهد.

وب سایت شخصی

بسیاری از افراد دارای تخصص های خاصی در حوزه های مختلفی هستند. امروزه متخصصان با طراحی وب سایت های شخصی می‌توانند خود را ارائه کنند. و درآمد خود را از طریق معرفی در وبسایت ها چندین برابر افزایش دهند. متخصص ها علاوه بر انجام پروژه های تخصصی میتوانند اقدام به آموزش در این حوزه کنند. به صورت فیلم های آموزشی، دوره های آموزشی و کارگاه های آموزشی می توانند درآمد خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

وب سایت اشتراک گذاری عکس

سایت های زیادی وجود دارند که می توانید عکس های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. برخی از این وبسایت ها عمومی هستند.

معرفی انواع وبسایت و قابلیت های آنها

وب سایت های اشتراک گذاری فیلم

سایت های مختلفی با توجه به حوزه های تخصصی و عمومی برای اشتراک گذاری ویدئو وجود دارد. نمونه خارجی آن یوتیوب و نمونه داخلی آن آپارات می باشد. در سایت یوتیوب شما میتوانید اقدام به تولید فیلم‌هایی کنید. اگر این فیلمها مخاطبان زیادی را جذب کند. بابت هر تماشا کردن ویدیوی شما توسط مخاطبان، مبلغی به حساب شما واریز می شود. به این معنی که امروزه افرادی تنها با تولید فیلم و اشتراک گذاری آنها در یوتیوب درآمدزایی می کنند. به آنها اصطلاحا یوتیوبر می گویند.

سایت های دایرکتوری

در این نوع وب سایت ها مشاغل، کسب و کارها، آدرس ها، تلفن ها و … به صورت حروف الفبا و یا یصورت دسته بندی شده، قرار دارند. شما می توانید با توجه به حوزه جغرافیایی که انتخاب می کنید، به راحتی مکانهایی را که به دنبال آن هستید را بیابید. و آدرس، شماره تلفن و موارد مورد نیاز مربوط به آن مکان را بدست بیاورید.

وب سایت های شبکه های اجتماعی

امروزه شاید فردی نباشد که با واژه شبکه‌های اجتماعی آشنا نباشد. این گونه وب سایت ها به مردم جهان اجازه می دهند، تا عکس ها، ویدئو ها، افکار و مطالب خود را با دوستان و دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین برای مطالبی که دیگران به اشتراک گذاشته اند، پیغام، لایک و … بگذارند. سایت هایی نظیر فیس بوک، توئیتر  و … از این دست وب سایت ها هستند.

وب سایت های آموزشی

برخی از وب سایت ها وجود دارند که  فقط در حوزه آموزشی فعالیت می کنند. این گونه سایت ها می توانند، توسط یک شرکت یا گروه به فعالیت ادامه دهد. یا آنکه وبسایت مربوطه به نوعی باشد که افراد مختلف بتوانند در حوزه تخصصی خاص به تولید محتوا بپردازند و دانش خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

این دسته از سایت ها، معمولا وب سایت های بسیار بزرگی هستند. این وب سایت ها به شما این امکان را می‌دهند که به صورت رایگان چیزی شبیه به یک وب‌سایت را داشته باشید. البته یک وبلاگ با یک وبسایت اختصاصی بسیار متفاوت است. شاید از جهتی هم می توان گفت این دو اصلا قابل مقایسه نیست. معمولاً در این وبلاگ ها افراد خاطرات، روزمرگی ها  و … را می نویسند. البته باید گفت در دنیا افرادی بنام وبلاگ نویس وجود دارند که درآمد بسیار زیادی را از طریق نوشتن بدست می آورند. زیرا قلم این دست افراد می تواند جریان های اقتصادی را تغییر دهد! شاید باورش قدری سخت باشد اما واقعا همینطور است.

به زیفا امتیاز دهید
پشتیبانی زیفا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *