یکی از تاثیرگذارترین روش های جذب مشتری، تبلیغات و بازاریابی در فیسبوک می باشد. در این مقاله به صورت کامل به تکنیک ها و مراحل خاص این نوع تبلیغ و به طور کلی آموزش تبلیغات از طریق فیسبوک خواهیم پرداخت. درک نحوه استفاده از بازاریابی به صورت تبلیغات در شبکه های اجتماعی میتواند حضور کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی را بدون آسیب زدن به بودجه موجود متحول سازد. در این پست از وبسایت زیفا، هر چیزی که باید در مورد تبلیغات فیسبوک بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم. پس همراه ما باشید.
سه نکته مهم در مورد آموزش تبلیغات از طریق فیسبوک
قبل از اینکه بخواهید در شبکه فیسبوک شروع به فعالیت تبلیغاتی کنید بهتر است این نکات را به یاد داشته باشید:
- همیشه پیش از آن که کار خود را آغاز کنید، اهدافتان را تعیین نمایید.
- در هدف گیری مخاطبان خود خاص باشید.
- تبلیغ خود را به صورت منظم تغییر دهید.
مراحل انجام تبلیغات در فیسبوک
ساخت صفحه تبلیغاتی در فیسبوک
صفحه های تبلیغاتی فیسبوک مانند پروفایل های شخصی افراد هستند با این تفاوت که در صفحات مارکتینگ اطلاعات خاص و دقیقی راجع به یک تجارت و یا برند باید در اختیار مخاطب قرار بگیرد. از پروفایل شخصی خود برای تبلیغات استفاده نکنید زیرا همیشه احتمال بسته شدن این صفحه، توسط تیم فیسبوک وجود دارد. طبق قوانین این شبکه اجتماعی، شما حق استفاده از صفحه شخصی خود برای تبلیغات را ندارید. برای شروع در انتخاب اسم صفحه مارکتینگ بسیار دقت کنید. (گرچه در اکثر مواقع می توانید این اسم را تغییر دهید اما تغییر بیش از حد اسم، اعبتار برند شما را پایین می آورد) برای نظارت بر این صفحه شما باید از صفحه و پروفایل شخصی خود استفاده کنید البته اطلاعات شخصی شما در صفحه تبلیغاتی نمایش داده نمیشود.
انتخاب عکس پروفایل
استفاده از لوگو برند یا علامت تجاری میتواند بسیار کارآمد باشد زیرا زمانی که کاربر در قسمت نیوزفید از شما خبری دریافت میکند، عکس پروفایل شما در کنار آن نمایش داده میشود. معمولا یک عکس ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل مناسب خواهد بود. برای قسمت کاور فوتو (عکس مستطیلی شکل و عمودی در بالای صفحه) باید بسیار بادقت عمل کنید. تقریبا یک عکس با پیکسل های ۳۱۵ در ۸۵۱ مناسب است. اضافه کردن جملهای که معرف برند است و یا لینک وبسایت برای صفحه های تبلیغاتی روند بازاریابی را سریع تر میکند. همچنین، انتخاب طرحی انتزاعی و یا عکس محصول و یا برند در پسزمینه، اتنخابهای بهتری هستند تا عکس بزرگ شده لوگو.
افزودن پیکسل فیسبوک به وب سایتتان
Facebook Pixel میتواند یک روش انعطاف پذیر و سودمند باشد. به این ترتیب، به کمک پیکسل فیسبوک می توانید دریابید که چه نوع تبلیغی بیشترین سود را برای شما فراهم آورده است.
در واقع، Facebook Pixel هر نوع فعالیتی را میتواند در سایتتان پیگیری کند. این مسئله به شما این امکان را میدهد که فهرستی از فعالیتها و اقداماتی که برایتان ارزشمند هستند را ایجاد و پیگیری کنید. اگر هنوز فیسبوک پیکسل در وب سایتتان موجود نیست، توصیه می شود هر چه سریع تر آن را اضافه کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
مخاطبان ایده آل خود را شناسایی کنید
تقریباً ۲ میلیارد کاربر فعال در فیسبوک وجود دارند. متأسفانه غالب آن ها علاقه ای به محصولات و خدمات شما ندارند. خوشبختانه، میتوانید از ترکیب اطلاعات جغرافیایی، مردم شناسی، رفتاری و علایق متعدد آن ها در مورد این که چه افرادی را هدف تبلیغات خود قرار دهید، تصمیم گیری کنید. فیسبوک این امکان را به شما میدهد که بر اساس هر کدام از این پارامترها مشتریان احتمالی را پیدا کنید. میتوانید مشتزنهای آماتور در آرکانزاس را پیدا کنید یا صلح طلبانی را بیابید که چیپس چیتوز میخورند. میتوانید مشتریان ایدهآلتان را پیدا کنید. برای اینکه مخاطبانتان را بهتر شناسایی کنید، لازم است که اینفوگرافی موجود در هدفگیری آگهی فیسبوک را کنترل نمایید.
تکنیکهای بازاریابی و آموزش تبلیغات از طریق فیسبوک
- استفاده از صفحاتی برای تماشا (Pages to Watch)
- عکسها را از طریق اینستاگرام به اشتراک بگذارید
- هشتگها را فراموش کنید
- بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب پست بگذارید
- استفاده از ویدئو
- پستهای کوتاه امّا جذّاب انتخاب کنید
- از Audience Insights استفاده کنید (رنج علاقه مندی ها بر اساس سن و سال)
جمعبندی و نکات پایانی
هدف قرار دادن کاربران اینترنت در فیسبوک کار بسیار ساده ای است، با این حال به منظور موفقیت در این کار، بسیار پر اهمیت است که بدانید انجام تبلیغات در فیسبوک اساساً با دیگر تبلیغات اینترنتی و همچنین بازاریابی اینترنتی در موتور جستجو متفاوت است و باید راهکار های آن را بدانیم. دانستن تکنیکهای بازاریابی و تبلیغات در فیسبوک با توجه به مزایای استفاده از این شبکه اجتماعی ضروری است. پرشین ادز همواره در راستای خدمت به کاربرانش می تازد.