معرفی موتور جستجوی Moz

معرفی موتور جستجوی Moz

معرفی موتور جستجوی Moz

طی سال‌های اخیر، موتورهای جستجو مدیریت سهم قابل توجهی از ترافیک وب در سطح جهان را در اختیار گرفته‌اند. هر کس سایت یا وبلاگی داشته باشد، بی‌تردید باید به این نکته هم فکر کند که چگونه می‌تواند موتورهای جستجو را متقاعد کند که مطالب او را به کسانی که در وب جستجو می‌کنند، پیشنهاد دهند. ما در این مقاله، به بررسی و معرفی موتور جستجوی Moz که یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین وبلاگ‌هاست پرداخته ایم.

تعبیر متقاعدسازی در مورد موتورهای جستجو تعبیر دقیقی است؛ چون برخلاف سال‌های دور (پنج یا ده سال قبل)، هر چه جلوتر می‌رویم قواعد ارزیابی و تصمیم گیری موتورهای جستجو پیچیده‌تر می‌شود و عملاً متقاعد کردن آن‌ها، خود دانشی گسترده و مهارتی پیچیده است که در طول زمان، به سرعت تغییر می‌کند. سایت‌ها و وبلاگ‌های بسیاری در سطح جهان، به بحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو سایت (SEO) پرداخته‌اند.

 

وبلاگ Moz

سایت Moz کار خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد و در ابتدا به ارائه‌ی خدمات مشاوره در حوزه SEO پرداخت. به تدریج اپلیکیشن‌ها و خدمات آنلاین متعددی هم عرضه کرد و منبع درآمد اصلی آن ، از مشاوره‌های فیزیکی به فروش خدمات آنلاین تغییر کرد. کارشناس اصلی Moz، آقای رند فیشکین (Rand Fishkin) است که بررسی حرف‌ها و مصاحبه‌ها و نوشته‌هایش همیشه می‌تواند آموزنده باشد.

وبلاگ Moz هم اگر با هدف جا افتادن بیشتر برند Moz و فروش خدمات ایجاد شده است، اما استراتژی محتوای قدرتمندی برای آن در نظر گرفته شده و با پیگیری آن می‌توانید بدون اینکه تحت فشار خرید خدمات قرار بگیرید نکات بسیار زیادی را در زمینه سئو و بهینه سازی بیاموزید.

کسانی که کار سئو را به صورت حرفه ای انجام می دهند پس از مدتی برای تسهیل روند آنالیزهایشان به ابزار های سئو نیاز پیدا می کند. ابزار های سئو هر کدام قابلیت های خاصی دارند و به عنوان مرجع در آن حوزه وارد می شود. اگر می خواهید مهارت های زیادی در حوزه سئو کسب کنید و برای آوردن ترافیک به وب سایت می توانید از کمک موتور جستجوی Moz استفاده کنید.

کسانی که با موتور جستجوی Moz پیش از این کار کرده اند، می دانند که تا چه اندازه این سایت می تواند کمک کننده باشد. اگر می خواهید تحلیل های دقیق تری از سایت خود داشته باشید ، بهتر است از قابلیت های این سایت استفاده کنید.

 

معرفی موتور جستجوی Moz

 

سایت Moz چگونه کار می کند؟

سئو یا بهینه سازی برای موتور های جستجو یکی از مهم ترین ابعاد دیجیتال مارکتینگ است . اگر از استراتژی های بهینه سازی موتور های جستجو به خوبی استفاده کنید می توانید در آینده هزینه های تبلیغات در گوگل و دیگر هزینه های تبلیغ آنلاین را کاهش دهید. هدف موتور جستجوی Moz این است که فرآیند تحلیل برای موتور های جستجو ها را تسریع می کند. این ابزار تمامی راه های سئو کلاه سیاه را در اختیار شما می گذارد و کمک می کند برند شما روزانه قدرت بیشتری بگیرد.

 

چگونه از سایت Moz استفاده کنیم؟

Moz Pro ابزاری عالی برای بازاریابان مشتاق است که مایل به بالا بردن رتبه خود و اندازه گیری نتایج آنها بصورت آنلاین هستند. با این حال، پیش از ثبت نام، برای تصمیم گیری بهتر از نسخه آزمایشی 30 روزه استفاده کنید. شما می توانید به یک مجموعه همه در یک از بهترین ابزارهای سئو دسترسی داشته باشید که شامل موارد زیر است:

 

  • Keyword Explorer:

با این ابزار خواهید دانست که کاربران چگونه محصولات و خدمات شما را جستجو می کنند. قبل از وارد کردن کلمات کلیدی در محتوای خود با استفاده از این ابزار حجم سرچ این کلمات را در بیاورید و اینگونه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب خواهید کرد.

 

  • Rank Tracking:

نحوه رتبه بندی سایت شما برای کلمات کلیدی انتخاب شده خود را با دقت بررسی کنید. همچنین می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی رقبا را پیگیری کنید؛ بنابراین می توانید روند موفقیت آن‌ها را تکرار کنید تا از آن‌ها در موتورهای جستجو فراتر رود.

 

  • Site Crawl:

با استفاده از سایت Moz و گزینه Site Crawl می توانید تمامی مشکلاتی که در سایت وجود دارد را شناسایی کنید. این اطلاعات برای وب مستر ها خیلی مهم و حیاتی است زیرا می تواند عملکرد کار را بهبود بخشد.

 

  • On-page Optimisation:

برای بهینه سازی صفحه ها این گزینه به شما امکان می دهد که تمامی محتوای پیج ها را پیش از پیشنهاد های بهبود برای شما بررسی کامل می کند. بعد از این مرحله شما تمام تمرکز خود را بر روی پیشنهاد ها می گذارید و نهایتا می توانید سایت خود را بهینه سازی کنید.

 

  • Link Explorer:

داشتن یک لیست از بک لینک های سایت می تواند در بهبود رتبه ی شما بسیار اثر بخش باشد. با مراجعه به ابزار Moz Link Explorer می توانید موقعیت های جدید برای بک لینک های خود داشتبه باشید. همچنین شما می توانید به لینک هایی که از قبل داشته اید نیز دسترسی پیدا کنید. همچنین با استفاده از متریک های سایت Moz مانند قدرت دامنه Domain Authority و قدرت صفحه Page Authority و امتیاز منفی Spam Score می توانید به خوبی انتخاب کنید که در چه سایت هایی ریپورتاژ قرار دهید.

 

  • Custom Reports:

برای بالا بردن بهره روی می توانید از گزارشات سایت Moz استفاده کنید. با استفاده از امکانات بسیار عالی PDF ها را به راحتی ویرایش کنید و گزارش های قانع کننده ایی ایجاد کنید.

 

آیا من به سایت Moz نیاز دارم؟

اگر شما یک وب سایت اینترنتی دارید و می خواهید برای پیشرفت آن کاری انجام دهید این سایت یکی از بهترین ابزار های سئو است. مهم نیست که شما یک شرکت هستید و یا بر روی برند شخصی خود کار می کنید ابزار های سایت Moz کمک می کنند که بهترین تکنیک های سئو را به کار بگیرید. در این مطلب تلاش کردیم ضمن معرفی موتور جستجوی Moz شما را با امکانات مختلف آن آشنا کنیم. اگر پرسشی دارید می توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
مینو طاهری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *