راه های افزایش سریع بازدید پست در وبسایت
راه های افزایش سریع بازدید پست در وبسایت
این مطلب که چگونه می توان بازدید ها و ورودی های یک وبسایت یا بلاگ را افزایش داد ، همواره دغدغه تمامی مدیران وبسایت های مختلف بوده است. قطعا یکی از مهم ترین شروط یک سایت موفق ، این است که آن وبسایت کاربران و بازدیدهای بالاتری داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با روش هایی کاربردی برای دست یافتن به چنین مهمی ، آشنا نماییم. لازم به ذکر است این روش ها برگرفته از تجربیات تیم سئوی Moz و تعدادی از سایت های موفق و معروف می باشد.
افزایش بازدید یک وبسایت از طرق و روش های مختلفی صورت می پذیرد. بعضی از این روش ها که معروف به سئو کلاه سیاه Black hat SEO هستند و برخی دیگر از این روش ها که معمولا نمایان شدن تاثیر آن ها در بازه زمانی طولانی تری اتفاق می افتد معروف به سئو کلاه سفید White hat SEO می باشند. تمامی این روش ها از ابتدای به وجود آمدن سایت ها هر ساله براساس فاکتورهای مختلف علمی و تجربی مانند بازخوردهای کاربران ، علایق مردم ، دگرگونی الگوریتم های موتورهای جستجو و … دچار تغییرات متنوعی شده اند.
به طور کلّی می توان روش های افزایش بازدید را در سه دسته تقسیم نمود. که در این مقاله ما دسته اول را بطور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا بتوانید بازدیدکنندگان وبسایت خود را راضی نگه دارید و نهایتا کسب و کارتان را از طریق سایت رونق ببخشید.
1- مسائل مربوط به سایت شما: شامل مجموعه اقداماتی است که باید بر روی وبسایت خودتان انجام دهید تا بازدیدتان بالاتر برود.
2- مسائل مربوط به سایر سایت ها: روش هایی است که در ارتباط با همکاری با سایر وبسایت ها خواهد بود
3- مسائل مرتبط با شبکه های اجتماعی: مجموعه فعالیت ها و روش هایی که شما باید در شبکه های اجتماعی محبوب انجام بدهید.
همانطور که اشاره شد در این مقاله قرار است ما بخش اول را به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار بدهیم. توجه داشته باشید که یک وبسایت موفق نیز مانند هر کار دیگری نیاز به زمان گذاشتن و انجام فعالیت دقیق و مستمر خواهد داشت.
اقدامات مربوط به وبسایت شما (سئوی داخلی)
اجمالا اشاره کردیم که در این بخش با مجموعه اقداماتی که لازم است داخل وبسایت خودتان انجام دهید تا تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان رقم بزنید و نهایتا نظر الگوریتم های موتورهای جستجو را بیشتر جلب نمایید. مجموعه اقدامات این قسمت تحت عنوان سئوی داخلی وبسایت شناخته می شوند.
الف) تولید محتوای خلاقانه: از ابتدای فعالیت الگوریتم پاندای گوگل ( Google Panda ) ؛ اینکه شما برای وبسایتتان محتوای خلاقانه و یونیک تولید نمایید دارای اهمیت ویژه ای شده است. سعی کنید همیشه خالق محتوا باشید. و از تجربیات و تخصص خود برای دیگران بنویسید. در حال حاضر برنده ی سئو کسی است که در فکر تولید محتوای کاربردی باشد و باید گفت دوران راحت و شیرین کپی پیست خیلی وقت است که تمام شده است.
هنگامی که یک کاربر وارد سایت شما سریعا و به صورت کلّی محتوای شما را بررسی می کند و اگر مطلب جذابی در آن نبیند قاعدتا صفحه مرورگر خود را خواهد بست. بنابراین جذابیت و تازگی محتوا نقش موثری در ماندگاری کاربران در وبسایت شما خواهد داشت. توجه داشته باشید یکی از نکات مهم در افزایش کاربران توانایی حفظ کاربران قبلی خواهد بود.
نکات مهم این بخش:
نکته اول: محتوای پست ها و مقالات شما باید بدون غلط املایی باشد. بنابراین پس از اتمام مقاله آن را کنترل نمایید.
نکته دوم: پست ها باید دقیق و کامل باشد و تمامی ابهامات و سوالات احتمالی کاربران را در برگرفته باشد.
نکته سوم: زمان ارسال مطلب بسیار مهم است. براساس تحقیقات به عمل آمده بهترین زمان انتشار محتوا ساعت 9 الی 11 می باشد.
ب) طراحی حرفه ای وبسایت: طراحی حرفه ای و کاربر پسند یک وبسایت قاعدتا دارای اهمیت زیادی می باشد. امروزه بر کسی پوشیده نیست که تنها ورود کاربر به سایت کافی نیست بلکه پس از ورود کاربران به وبسایت شما ؛ باید محیطی را فراهم کرده باشید که افراد از سایت بهره مند شده و مجددا نیز به آن سر بزنند. بنابراین طراحی اصولی و حرفه ای از نظر ظاهری ، رنگبندی و تناسب بخش ها و راحتی کاربران در استفاده از بخش های مختلف سایت را فراموش نکنید.
تحقیقات نشان می دهد وقتی کاربری وارد یک وبسایت می شود اولین جایی که در سایت های پارسی زبان به چشمم خواهد خورد بالا سمت راست خواهد بود. پس از آن کاربران به سرعت اسکرول و حرکت موس خود در صفحه اصلی وبسایت شما دقت می کنند. به کارگیری افکت های مختلف که باعث کندی مرور صفحات سایت شما شود قطعا کاربران را فراری خواهد داد. برای بررسی دقیق تر این موضوع می توانید وارد اکانت گوگل آنالتیک خود شده و از قسمت On Page Optimization بررسی نمایید که کدام صفحات وبسایت شما بیشترین کلیک را داشته اند.
به کارگیری CSS3 با توجه به اینکه امکان ذخیره سازی اطلاعات در مرورگر کابران را می دهد بنابراین در بارگذاری های بعدی کاربران ؛ مصرف دیتای کمتر و متعاقبا سرعت لودینگ بهتری را به ارمغان خواهد و این از نظر کاربران محبوب خواهد بود. اما دقت کنید که بازدیدکنندگان سایت هایی که به کلی از طریق CSS3 ساخته شده اند را نمی پسندند چرا که بسیاری از افکت های این زبان چشم ها را آزار می دهد ؛ لذا سعی نمایید در استفاده از CSS3 از حد معمول خارج نشوید.
پ) مردمی یا همان کاربر پسند بودن وبسایت: طبق اصول روانشناسی اگر می خواهید مورد استقبال جامعه قرار بگیرید باید سعی نمایید جزیی از مردم باشید وطبق علایق و سلایق آن ها عمل کنید. قطعا فضای مجازی نیز از چنین قاعده ای مستثنی نیست ؛ اگر می خواهید وبسایت شما محبوب باشد سعی کنید در مورد آنچه مردم آن را دوست دارند و یا به آن نیازمندند سخن بگویید.
ت) بالا بودن ضریب بازگشت بازدیدکنندگان وبسایت: در میان کاربران وبسایت شما آن دسته از کاربران که مجددا به شما سر می زنند مهم ترین ها هستند که این موضوع تحت عنوان Returning Visitors عنوان می شود. بیشتر تمرکز مدیر یک وبسایت موفق این است که کاربران و بازدیدکنندگان قبلی را حفظ نماید و طوری رفتار نماید که آن ها مجددا به سایتش سری بزنند و از محتوا یا خدمات آن بهره مند شوند. در یک کلام تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما کمترین درجه اهمیت را دارد ؛ ضریب بازگشت آن ها به سایت و میزان زمان ماندگاری کاربران در سایت از اهمیت و درجه بسیار بالاتری برخوردار است.
ث) راه اندازی خبرنامه فعال: یکی از اصول جذب کاربران ایجاد یک خبرنامه ایمیلی فعال و کاربردی خواهد بود. شما می توانید با دریافت ایمیل افراد و ارسال آخرین اخبار و خدمات خود در قالبی جذاب ؛ به ایمیل کاربرانتان آن ها را به بازدید کننده ی ثابت خود تبدیل نمایید. اگر اصول ایمیل مارکتینگ را رعایت نمایید نرخ تبدیل شما افزایش می یابد و در جذب کاربرانتان موفق تر خواهید بود.
ج) بلاگ فعال و پویا: کربران بخش بلاگ را دوست دارند و همواره اسم بلاگ حس خوبی را در آن ها القا می نماید ، چرا که بلاگ همه چیز را کوتاه و کامل ارائه می دهد. حتی بخش بلاگ از نظر موتورهای جستجو نیز دارای اهمیتی بیشتری است و مورد بررسی بیشتری قرار می گیرد. یک وبسایت موفق دارای بلاگ فعال و کاربردی است.
چ) تخصصی بودن وبسایت: بسیاری از افراد هدف خاصی در راه اندازی سایتشان ندارند و به قولی از هر دری سخنی می گویند و اصلا مشخص نیست که این وبسایت قرار است دقیقا چه چیزی ارائه دهد. هیچ وقت چنین وبسایتی مورد مقبول نمی افتد ، باید برای سایت خود هدفگذاری نمایید و موضوع تخصصی آن را تعیین نمایید. سپس در راستای هدف و موضوع تخصصی وبسایت خود اقدام به تولید و انتشار محتوای مرتبط نمایید. توجه نمایید هر وبسایت در ذهن کاربرانش با چند کلمه کلی ثبت می شود و شما باید بتوانید چیزی در ذهن کاربران ثبت کنید که به دنبال آن هستید که برای رسیدن به آن باید تمام سایتتان حول محوری خاص باشد. راه های افزایش سریع بازدید پست در وبسایت
ه) استفاده از تصاویر و داده های آماری در محتوا: استفاده از عکس ها و داده های اماری در یک محتوا بسیار مهم است. مهم ترین تاثیر چنین کاری این است که محتوای شما دارای اعتبار و زیبایی بیشتری می شود. ممکن است محتواهای نزدیک به محتوای سایت شما در وبسایت رقبا نیز وجود داشته باشد بنابراین می توانید خود را با به کارگیری تصاویر و آمار متفاوت نمایید. از طرفی با استفاده از تصاویر خواهید توانست از طریق Bing Images و Google Images نیز ورودی بگیرید. البته برای بالا آمدن در بخش تصاویر موتورهای جستجو باید اصول بهینه سازی تصاویر را استفاده کنید.
خ) توجه به آمار وبسایت: توجه کردن و آنالیز آمار یک وبسایت بسیار مهم و راهبردی است. چرا که می توانید با استفاده از آمار وبسایت بخش های مقبول و مورد توجه کاربران را بدست آورده و آن ها را تقویت نمایید و با این کار سایت خود را تقویت نمایید. راه های افزایش سریع بازدید پست در وبسایت.
د) استفاده از بک لینک: حتما داخل محتوای خود مطالب مرتبط را معرفی نمایید. مثلا در نوشتار مقاله اشاره ای کوتاه به سایر مقالات دیگرتان نموده و آن ها را لینک نمایید. با این کار کاربران علاوه بر اینکه گشت و گذار بیشتری در سایت خواهند ؛ جذب مطالب شما نیز خواهند شد. باید تلاش کنید تا بازدید کننده را به دنبال خود بکشانید.
راه های افزایش سریع بازدید پست در وبسایت
راه های افزایش سریع بازدید پست در وبسایت
راه های افزایش سریع بازدید پست در وبسایت
سلام وقت بخیر
مقاله کاملی بود و جای هیچ سوالی نذاشت