دلایل از دست رفتن ترافیک سایت در 2021
طی سال گذشته، گوگل تغییرات اساسی و آپدیتهای متعددی را در پی الگوریتمهای جست و جوی خود منتشر کرد. در این میان سه آپدیت اصلی و بسیار مهم موجب تکامل هرچه بیشتر این سیستم شد. در نتیجه این آپدیتها، پیچیدگیهایی برای صاحبان وبسایتها در زمینه ترافیک سایتشان پدید آمد. در ادامه به سه مورد از دلایلی که میتواند در از دست رفتن ترافیک سایت شما تأثیرگذار باشد خواهیم پرداخت.
1. سرعت سایت
اولین چیزی که هنگام افت ترافیک سایت به ذهن هر وبمستری خطور میکند سرعت لودینگ و بارگیری صفحات میباشد. پیرو آپدیتی که گوگل در تابستان امسال منتشر کرد، سایتهایی که دارای صفحات سریع و به ویژه ریسپانسیو باشند، امتیاز ویژه ای دریافت میکنند. بنابراین، چنین سایتهایی در اولویت بالاتری قرار میگیرند.
2. محتوای باکیفیت و تجربه کاربری قویتر
بارها گفته شده است که محتوا از اساسی ترین بخشهای یک سایت است و باید به آن توجه ویژه ای داشت. این مسئله همواره جزو مواردی بوده که در سئوی سایت تأثیر فراوان داشته است. در آپدیتهای اخیر، گوگل توجه خود نسبت به کاربران را حتی بیش از قبل کرده است. به این ترتیب، یکی از بهترین کارهایی که از افت ترافیک وب سایت شما جلوگیری میکند، قرار دادن خود در نقش یکی از کاربران سایت و مرور محتوای آن میباشد.
3. لینکهای اسپم و پستهای اسپانسر
اگرچه بک لینکهای مرتبط، همچنان از عوامل مؤثر ارتقای سئوی سایت به شمار میروند اما گوگل در بروزرسانی اخیر خود نسبت به تنبیه محتوای اسپانسر و لینکهای نامربوط اقدامات زیادی را انجام داده است. منظور از چنین محتوایی، پستهایی هستند که از سایتهای نامربوط در صفحات خود قرار میدهید. همچنین، لینک سازی بیش از حد موجب آسیب به سئوی سایت شما میگردد البته این اتفاق، موضوع جدیدی نیست چرا که هرگاه استراتژیهای لینک سازی بیش از اندازه مورد استفاده قرار گیرند، گوگل الگوریتمهایی را برای مقابله با این روشها ارائه میدهد.
سخن آخر
سال 2021 به قطع یکی از چالش انگیز ترین سالها برای صاحبان سایتها بوده است. یکی از این مسائل، از دست رفتن ترافیک است که بسیاری از وب سایتها را تحت تأثیر قرار داده است. در این مطلب به سه مورد از اصلی ترین دلایل چنین مشکلی پرداختیم. شما با توجه به این موارد قادر خواهید بود از افت ترافیک خود جلوگیری نمایید.