
روش های بهبود سئو در نوشته های سایت (قسمت اول)
همان گونه که می دانید نشر محتوای مناسب اصلی ترین کلید داشتن یک وب سایت موفق می باشد. به عبارت دیگر هرچه سئوی پست های شما بهتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما فراهم آورده و در نتیجه بازدید های بیشتری خواهید گرفت. به منظور ارتقای سئو در مطالب سایت خود، روش های متعددی وجود دارند که در ادامه بخشی از آن ها را مطرح می کنیم.
جست و جو برای موضوعات مناسب و جذاب
بسیاری از افراد درباره مواردی می نویسند که گمان می کنند کاربران تمایل به خواندن آن را دارند. این روش مطلوب است اما به اندازه کافی اصولی نیست و جای پیشرفت دارد. نیازی نیست تنها به نظر شخصی خود اکتفا کنید زمانی که می توانید با یک جست و جوی ساده، کلمات و موضوعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند بیابید. سئوکاران حرفه ای و تولیدکنندگان محتوا همگی از این تکنیک استفاده می کنند چرا که این روش یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن ایده های جدید و موضوعات جذاب می باشد. خوشبختانه امروزه ابزار های زیادی برای این منظور وجود دارند.
کلمه کلیدی اصلی و کلمات مترادف مشخص کنید
پس از این که یک موضوع مناسب پیدا کردید وقت آن می رسد که کلمات کلیدی خود را مشخص نمایید. حال باید یکی از کلمات پرطرفدار خود را به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این کلمه باید دفعات زیادی جست و جو شده باشد و نباید سایت های رقیب زیادی داشته باشد. تمرکز اصلی سئوی مطلب شما بر روی این کلمه خواهد بود. سپس باید کلمات LSI که بعنوان مترادف هایی برای کلمه کلیدی اصلی شما عمل می کنند را انتخاب نمایید. ساده ترین روش انجام این کار جست و جوی کلمه کلیدی اصلی در صفحه نتایج گوگل است. به انتهای صفحه رفته و از کلمات ذکر شده در بخش Related Searches استفاده نمایید. استفاده از کلمات کلیدی این اطمینان را به شما می دهد که محتوای کاملی را به مخاطبان خود ارائه می دهید.
انتخاب عنوان مناسب برای نوشته
افزون بر کلمات کلیدی، انتخاب یک عنوان مناسب نیز در بالارفتن رتبه سئوی سایت شما تأثیرگذار می باشد. به بیان ساده تر، یک عنوان مناسب کاربران را مشتاق می کند تا روی مقاله شما کلیک کنند و بازدید های نوشته شما بالاتر می رود. همچنین، شما می توانید با درج کردن کلمه کلیدی اصلی خود در عنوان مطلب آن را از نظر سئو ارتقا بخشید. جدا از این مسئله، تلاش کنید از عنوان جذاب و کاربر پسندی استفاده نمایید.
بک لینک های داخلی را به یک عادت تبدیل کنید
پس از گذشت زمان کوتاهی، سایتی پر از محتوا خواهید داشت. در این زمان، می توانید با استفاده از بک لینک های داخلی، کاربران را به سایر مطالب خود هدایت کرده و آن ها را برای مدت بیشتری در سایت خود نگه دارید. این تکنیک بهترین روش برای برقراری ارتباط میان مطالب جدید و نوشته های قدیمی تر سایتتان می باشد.
به سایت خود تصویر و ویدیو اضافه کنید
به طور کلی موتور های جست و جو به مطالب درگیرکننده در صفحه نتایج اولویت بالاتری می دهند. بدیهی است که تصاویر و ویدیو ها بسیار درگیرکننده تر از یک متن ساده می باشند. سعی کنید میان هر چند پاراگراف یک تصویر یا ویدیوی مرتبط قرار دهید.
به پست های خود توضیحات متا بیفزایید
توضیح متا در حقیقت یک تگ متای HTML است که می توانید به هر صفحه ای اضافه کنید. هدف از این قسمت ارائه توضیح مختصری برای موتور جست و جو است. لازم به ذکر است برخی معتقدند این توضیحات منسوخ شده اند و دیگر تأثیر چندانی ندارن چرا که هیچ یک از کاربران این توضیحات را نمی خوانند اما ما توصیه می کنیم در مطالب خود این مورد را به کار ببرید. سایت هایی نظیر اینستاگرام، توییتر و فیسبوک نیز هنگام انتشار سایت شما این توضیحات را به نمایش می گذارند.
سخن آخر
اگرچه امکان اصلاح همه پست ها در آینده نیز وجود دارد، بهترین زمان برای انجام تنظیمات سئو هنگامی است که در حال تولید محتوای جدید هستید. با این حال فکر بدی نیست که هر از چند گاهی به مطالب قبلی خود نیز سری زده و سئوی آن ها را نیز با توجه به دانسته های جدید خود ارتقا بدهید. این موارد تنها بخشی از روش های بهبود سئوی مطالب سایت شما بودند؛ در صورت تمایل به قسمت دوم این مقاله مراجعه کنید.