بهترین ابزار ها برای یافتن کلمات کلیدی
یکی از چالش هایی که هنگام تولید محتوا برای سایت جدید خود با آن مواجه می شوید پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای بالا رفتن رتبه در موتور های جست و جو می باشد و این مسئله برای افرادی که به تازگی به عرصه سئو وارد شده اند پررنگ تر است. در این مطلب قصد داریم 8 مورد از بهترین ابزار ها برای یافتن کلمات کلیدی که توسط متخصصین این حرفه مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی کنیم.
SEMrush
این ابزار یک پکیج سئوی کامل به منظور بهبود عملکرد سایت و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. به کمک ابزار بررسی کلمات کلیدی یا همان Keyword Overview می توانید یک تصویر کلی از تمام چیز هایی که لازم است بدانید داشته باشید. این شامل مواردی از جمله کلمات پر استفاده که در ماه به دفعات بالا توسط کاربران جست و جو می شوند، ترند ها و از این دست موضوعات می باشد. افزون بر آن، یک فهرست شامل کلمات پیشنهادی نیز در اختیار شما قرار می گیرد. به طور کلی این ابزار دارای امکانات پیشرفته و کاربردی بسیاری است که می تواند شما را در داشتن یک وب سایت موفق یاری کند.
AnswerThePublic
این ابزار کمی متفاوت تر از سایر ابزار هاست و کلمات کلیدی را در یک فهرست جذاب به شما ارائه می دهد. اگر به تازگی به حیطه سئو وارد شده اید این ابزار می تواند به خوبی دست شما را بگیرد. برای استفاده از این ابزار نیازی به داشتن حساب کاربری نیست و تنها کافی است کلمه مورد نظر خود را تایپ کرده و نتایج را دریافت کنید. نتایجی که این ابزار به شما ارائه می کند مربوط به سیستم پیشنهادی گوگل و موتور جست و جوی بینگ می باشد. همچنین، می توانید روی کلمات مورد نظر خود کلیک کرده و آن را در یک تب جدید جست و جو کنید.
Ubersuggest
اوبرساجست یک ابزار رایگان است که موارد اصلی مورد نیاز شما را فراهم می کند. با استفاده از این ابزار، شما می توانید رتبه و میزان جست و جوی کلمات و همچنین کلمات پیشنهادی را مشاهده نمایید. افزون بر این موارد، امکانات بسیار دیگری نیز در این ابزار تعبیه شده که پیشنهاد می کنیم برای خود امتحان کنید.
Ahrefs
یکی دیگر از ابزار های پرطرفدار و پر استفاده در زمینه کلمات کلیدی و سئو است که به SEMrush شباهت زیادی دارد. با استفاده از سیستم جست و جویی که در این ابزار تعبیه شده است می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. افزون بر این، می توانید کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند را بررسی کنید تا در حوزه آن ها نیز خودی نشان دهید.
Google Keyword Planner
این ابزار برای افرادی که قصد تبلیغ در گوگل دارند طراحی شده است. با این حال، Google Keyword Planner، همچنان، با قابلیت های خود یک ابزار نیرومند برای سئو نیز به حساب می آید. خبر خوب دیگر اینکه علی رغم بسیاری دیگر از ابزار های مربوط به این زمینه، Google Keyword Planner رایگان است. تنها موردی که برای استفاده بدان نیاز دارید یک حساب کاربری در Google Ads می باشد.
Long Tail Pro
این ابزار نیز دارای قابلیت های بسیاری از جمله یک نمای کلی از داده های مربوط به کلمه کلیدی شماست. تمرکز این ابزار بر روی رتبه سایتتان در مقایسه با رقبای شما می باشد. به عبارت دیگر، اصلی ترین کاربرد Long Tail Pro ارائه نتایج برتر در مقایسه با رقبای شماست تا بتوانید کلمات مناسبی را در پست های خود به کار بگیرید.
Serpstat
یکی دیگر از ابزار های فوق العاده در زمینه یافتن کلمات کلیدی Serpstat می باشد. به کمک این ابزار می توانید به آسانی نتایج برتر گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر خود را مشاهده نمایید. همچنین می توانید اطلاعات زیادی را پیرامون رقبای خود در کلمه کلیدی انتخابی مشاهده کرده و تعداد بازدید های آن ها را ببینید.
SpyFu
این ابزار طراحی شده است تا به شما امکان مشاهده سودمند ترین کلمات کلیدی در سایت های رقیب را بدهد. برای استفاده از SpyFu نیازی به ساختن اکانت یا حساب کاربری ندارید و می توانید به رایگان آن را امتحان کنید. تنها کافیست URL سایت مورد نظر خود را وارد کرده و نتایج را ببینید. البته در صورتی که تمایل دارید بیش از یک سایت را بررسی کنید باید یک حساب کاربری رایگان بسازید. نکته جالب این است که با SpyFu قادر به بررسی تبلیغات سایت نیز خواهید بود.
سخن آخر
این ابزار ها به شما در بررسی عملکرد کلمات کلیدی گوناگون یاری می رسانند. لازم به ذکر است برای این که هر یک از ابزار های معرفی شده در این مطلب به درستی فعالیت کنند ابتدا باید وبسایت خود را به Google Analytics و Google Search Console متصل نمایید.