تبلیغات آزار دهنده مجازی از نظر کاربران

تبلیغات آزار دهنده مجازی از نظر کاربران

تبلیغات آزاردهنده مجازی از نظر کاربران

تبلیغات عاملی تأثیر گذار در افزایش فروش محصولات و توسعه کسب و کار هستند. بنابراین استفاده درست از شیوه های تبلیغاتی گوناگون می تواند این امر را محقق سازد. اما توجه داشته باشید که ممکن است استفاده از تبلیغات آزار دهنده و روش های نادرست برای.معرفی یک محصول و یا یک کسب و کار می تواند باعث برعکس شدن شرایط و از دست رفتن محبوبیت محصول و خدمات دهنده بین کاربران شود. بنابراین اگر صاحب یک بیزینس یا وبسایت هستید و می خواهید که از طریق تبلیغات مخاطب جذب کنید، به این موضوع توجه داشته باشید که مهم ترین هدف از تبلیغات رضایت مخاطب و بازگشت سرمایه می باشد. اگر غیر این صورت عمل کنید و به تأثیرات منفی تبلیغات نادرست توجه نداشته باشید، چیزی جز هزینه های سنگین تبلیغات و از دست رفتن مخاطب نخواهید داشت. در ادامه به تبلیغات آزار دهنده مجازی از نظر کاربران خواهیم پرداخت.

 

Modal و Nonmodal رتبه اول در تبلیغات آزار دهنده مجازی از نظر کاربران

تبلیغاتی که با ورود کاربر به صفحه یک سایت بر روی محتوا ظاهر می شود و مانع از این می شود که کار محتوای صفحه را مشاهده کند و تا زمانی که بر روی آن کلیک نکند و یا آن را نبندد نمی تواند محتوا را مشاهده کرد. به این دسته از تبلیغات، تبلیغات مودال گفته می شود. در تبلیغات Nonmodal شیوه متفاوتی برای تبلیغ به کار گرفته می شود. این تبلیغات معمولا به صورت ثابت در صفحه محتوا قرار می گیرند اما از مشاهده محتوا جلوگیری نمی کنند و با اسکرول کردن درون صفحه باقی می مانند.

به این دو نوع از تبلیغ، تبلیغات پاپ آپ نیز می گویند که از جمله منفور ترین تبلیغ ها در بین انواع تبلیغات می باشد. تبلیغات پاپ آپ در موبایل می تواند باعث شود که در کار کاربر اختلال به وجود بیاید و کاربر از وبسایت خارج شود. تبلیغات مودال برای کاربران دسکتاپ نیز به همین اندازه نفرت انگیز می باشد؛ به طوری که امروزه بسیاری از مرورگر ها سعی در این دارند تا قابلیتی ارائه دهند که این نوع تبلیغات دیگر نمایش داده نشوند.

بنر های Persistent

بنر هایی که به صورت یک تصویر در بالا و پایین یک وبسایت قرار گرفته اند و با اسکرول کردن از دید کاربر حذف می شوند بنرهای persistent گفته می شود. این نوع از تبلیغات به این دلیل که ابعاد زیادی دارند و حجم اینترنت بالایی مصرف میکنند در بین تبلیغات آزاردهنده قرار می گیزند.

تبلیغات Intracontent

این نوع از تبلیغات به دو صورت with content reorganization و without content reorganization هستند. نوع اول به این صورت می باشد که اگر محتوای صفحه را به سمت پایین حرکت دهیم نمایش داده می شود. همچنین نوع دوم در میان محتویات و متون اصلی نمایش داده می شود. این سبک از تبلیغات بعد از پاپ آپ منفور ترین نوع تبلیغات می باشد؛ به طوری که سبب می شوند کاربران موبایل نتوانند محتوای مد نظر خود را به راحتی مشاهده کنند.

Right Rail ، محبوب ترین تبلیغ در بین تبلیغات آزار دهنده

تبلیغات right rail به دو صورت تصویر و یا انیمیشن در سمت راست صفحه قرار دارند و در مقایسه با دیگر تبلیغات مزاحمت کمتری برای کاربران دارند. طبق تحقیق های به عمل آمده، تبلیغاتی که به صورت تصویر در سمت راست قرار گرفته اند، در نظرسنجی مقایسه منفور ترین ها، کم ترین میزان آزار تبلیغاتی را به دست آورده اند. این در حالی است که نوع انیمیشنی این تبلیغ امتیاز تقریبا بالایی در بین تبلیغات آزار دهنده به دست آورده است.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال زمانی که وارد یک وبسایت می شوید ممکن است ویدیوهایی برای شما به نمایش در بیاید. به این نوع از تبلیغات پخش ویدیویی خودکار گفته می شود و می توان پس از مدت مشخص شده آن را بست. دسته دیگری از تبلیغات ویدیویی مربوط به محتواهای ویدیویی می باشند. به عنوان مثال وقتی می خواهید ویدویی را در یوتیوب تماشا کنید، ابتدا یک ویدیو تبلیغاتی برای شما نمایش داده می شود. در صورتی که بتوان این تبلیغات را رد کرد در دسته تبلیغات ویدیویی with skip قرار می گیرند و اگر نیاز باشد برای مشاهده ویدیو اصلی تبلیغات را تا انتها ببینید در دسته تبلیغات ویدیویی no skip جای می گیرند. این نوع تبلیغات در کنار تبلیغات پاپ آپ و Intracontent در دسته تبلیغات منفور و آزاردهنده مجازی قرار دارند.

لینک های گمراه کننده

در تبلیغات روشی وجود دارد تحت عنوان Deceptive Links یا لینک های گمراه کننده. لینک هایی شبیه به موضوع مورد نظر کاربر که در کنار لینک های اصلی قرار می گیرد و باعث می شوند کاربر گمراه شود. به عنوان مثال می خواهید فایلی را دانلود کنید اما در قسمت دانلود فایل چندین کلید دانلود می بینید که بعضی از آن ها لینک های تبلیغاتی است و باعث می شود تا صفحه دیگری برای شما باز شود یا برنامه ای نامرتبط را دانلود کند. همین امر باعث می شود تا این لینک ها در رتبه های بالای تبلیغات آزاردهندگی مجازی قرار گیرند.

 

برای آشنایی با فضای تبلیغاتی در دنیای مجازی کلیک کنید

به زیفا امتیاز دهید
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *