روش های بهبود سئو در نوشته های سایت (قسمت دوم)

روش های بهبود سئو در نوشته های سایت (قسمت دوم)

روش های بهبود سئو در نوشته های سایت (قسمت دوم)

بنا به درخواست ها، در این مطلب سعی داریم راهکارهایی جهت بهبود سئو در مطالب سایت به شما عزیزان ارائه دهیم. موارد زیادی برای این امر وجود دارند که در قسمت قبلی به بعضی از آن ها اشاره کردیم. برای 5 روش دیگر بهینه سازی سئوی مقالات با ما همراه باشید.

 

  1. به خوانایی مطالب توجه داشته باشید

خوانایی یکی از موارد بسیار مهم در رتبه بندی موتور جست و جو می باشد. هرچه مطلب منتشر شده بیشتر مطابق سلیقه و رضایت کاربران باشد، رتبه آن در صفحه نتایج بالاتر خواهد بود. صفحه موبایل یا کامپیوتر برای مطالعات طولانی چندان مناسب نیستند و بسیاری از کاربران پس از خواندن بخشی از مقاله، تصمیم به ترک صفحه می گیرند.

طبق آمار ها، شما کمتر از 60 ثانیه زمان دارید تا کاربر را برای خواندن نوشته متقاعد کنید. از این رو، باید توجه ویژه ای به مطالبی که می نویسید و خوانایی آن داشته باشید. برای مثال، از جملات کوتاه استفاده کنید و از پاراگراف های طولانی بپرهیزید. همچنین، با اضافه کردن تصاویر مرتبط به زیبایی مقاله بیفزایید. همچنین، لازم به ذکر است اشتباهات املایی از حرفه ای بودن و جدیت مطالب شما می کاهند و موجب نارضایتی کاربران می شوند.

 

  1. از دسته بندی ها استفاده نمایید

تگ ها و دسته بندی ها به شما کمک می کنند به مطالب خود در سایت نظم دهید. التبه این مسئله تنها برای شما یاری دهنده نیست بلکه در رضایت کاربران و موتور های جست و جو نیز تأثیر فراوانی می گذارد. وب سایت خود را مانند یک کتاب در نظر بگیرید. در این صورت دسته بندی ها همان صفحه فهرست خواهند بود که به کاربران اجازه می دهند راحت تر مطالب مورد نیاز خود را بیابند.

تگ ها نیز مانند دسته بندی ها برای نظم دادن به مطالب مورد استفاده قرار می گیرند. به بیان ساده تر، دسته بندی ها موضوعات اصلی مورد بحث در وب سایت شما را طبقه بندی می کنند و تگ ها موضوعات اصلی مورد بحث در یک مقاله.

 

  1. بکوشید گوگل مطلب شما را به عنوان تکه منتخب قرار دهد

موتور جست و جوی گوگل قابلیتی دارد که به کمک آن به سؤالات کاربران پاسخ می دهد. این قابلیت یک مطلب را به عنوان نتیجه منتخب در صفحه نتایج، بالاتر از باقی موارد به نمایش می گذارد. به عبارت دیگر، گوگل برای پاسخ دادن به چیزی که کاربر جست و جو کرده، تکه ای از مطلب شما که حاوی پاسخ مورد نیاز کاربر است را در بالای صفحه نمایش می دهد و بخش اصلی را هایلایت می کند.

 

  1. مقاله های مفصل بنویسید

به طور کلی، موتور های جست و جو عاشق مقالاتی هستند که موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار می دهند. در واقع، این همان دلیلی است که باید کلمات مترادفی را نیز در کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب کنید. بدین ترتیب، مقاله شما زمین بیشتری را پوشش می دهد و بازدید های بیشتری دریافت می کند.

روش مؤثر دیگری که به شما در انتخاب کلمات کلیدی LSI کمک می کند این است که در نوار جست و جوی گوگل موضوع مورد نظر خود را نوشته و به بخش Google Images مراجعه نمایید. در بالای صفحه حباب هایی را مشاهده می کنید که موارد مربوط به موضوع شما را نمایش داده اند.

 

  1. پست های قدیمی خود را بهینه سازی کنید

غالب افراد پس از انتشار یک مطلب به کل آن را فراموش کرده و دیگر به آن رسیدگی نمی کنند. برخی از کار هایی پس از انتشار باید انجام دهید به شرح زیر است:

  • نگاهی به مطالب قدیمی تر خود انداخته و به مطالب مربوط بک لینک بزنید. این مسئله به کاربران کمک می کند مقاله های قدیمی را نیز به راحتی بیابند و محتوای شما مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
  • رتبه مطالب خود را دنبال کنید. شما مطلبی را منتشر کرده و آن را از نظر سئو بهینه سازی کرده اید. حال باید نتایج را بررسی کنید تا اشتباهات خود را متوجه شوید. برای مثال، گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) به شما این اجازه را می دهد تا کلمات کلیدی مورد استفاده در مطالب خود را مشاهده کرده و عملکرد آن ها را بررسی کنید.
  • مقالات خود را در فضای مجازی نشر دهید. اگر بهترین مطالب را نیز نوشته باشید، در صورتی که راهی برای دیده شدن آن وجود نداشته باشد به اندازه کافی مورد توجه قرار نخواهند گرفت. از این رو، توصیه می شود مطالب خود را از طریق فضای مجازی نیز به اطلاع کاربران و مخاطبان خود برسانید.
به زیفا امتیاز دهید
آیدین سلیمان بیگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.