روش های بهبود بانس ریت وبسایت

روش های بهبود بانس ریت وبسایت

روش های بهبود بانس ریت وبسایت

روش های بهبود بانس ریت وبسایت

بانس ریت (bounce rate) سایت چیست؟

برای تعریف بانس ریت یا همان نرخ پرش از سایت باید بگوییم که بانس ریت نشان دهنده درصدی از بازدیدکنندگان وبسایت شماست که پس از ورود به سایت بدون اینکه صفحه دیگری از سایتتان را باز کنند از آن خارج شده اند. بانس ریت به عنوان یک شاخص منفی سئو شناخته می شود ، یعنی هرچه درصد بانس ریت وبسایت شما بیشتر باشد نشان دهنده این است که کاربران وارد وبسایت شما شده اند اما مجذوب آن نشده و بدون بررسی سایر صفحات سایت شما از آن خارج شده اند. مسلم است که هرچه درصد پرش بازدیدکنندگان از سایت شما بیشتر باشد به ضرر شماست.

برای مشاهده وضعیت بانس ریت وبسایت می توانید از طریق تحلیل گر الکسا یا گوگل آنالتیک استفاده نمایید.

 

مقدمه ای بسیار مهم در مورد بانس ریت

شاید شما نیز از آن دسته از افرادی باشید که پس از آشنایی با مفهوم بانس ریت پیش خود بگویند این فاکتور اهمیت خاصی ندارد. مادامی که کاربران از سایت من بازدید می کنند یا چه مدت را در سایت سپری کرده یا صفحات آن را باز می کنند ؛ حداقل با کسب و کار شما آشنا می شوند.  با توجه به داده های آماری و تحلیل وضعیت کارکرد و فروش سایت های مختلف باید بگوییم که سخت در اشتباهید ؛ هرچه کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و صفحات بیشتری را بازدید نمایند شما زمان بیشتری برای معرفی خود و تبدیل آن ها به مشتری دارید.

با توجه به مواردی که به آن ها اشاره شد لازم است که درصد بانس ریت وبسایت خود را کاهش دهید تا بتوانید نتایج بهتر و مطلوب تری را از سایتتان کسب کنید.

 

روش های بهبود بانس ریت وبسایت

1- محتواسازی به صورت پایدار و مداوم: یکی از مهم ترین روش های نگاه داشتن کاربران به مدت طولانی تر در سایت می باشد. محتوای جذاب و کاربردی باعث می شود که کاربر به سایر صفحات سایت شما نیز سری بزند. هرچه محتوای شما با بیانی ساده ، کاربردی و تخصصی باشد می توانید کاربران بیشتری را مجذوب نموده و آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی سایت خود نمایید. به یاد داشته باشید که این موضوع استقامت و پایداری شما را می طلبد. وبسایت باید دائما به روز و مزین به محتوای تازه شود. بر اساس تحقیقات  HubSpot، شرکت هایی که در هر ماه بیش از 16 پست وبلاگ را منتشر می کنند، 4.5 برابر مشتری هدایت شونده بیشتری نسبت به شرکت هایی به دست می آورند که صفر تا چهار پست وبلاگ در ماه منتشر می کنند.

برای ایجاد چنین مهمی در وبسایتتان لازم است که یک استراتژی و برنامه تولید محتوا داشته باشید و براساس یک سیر مشخص اقدام به تولید محتوا (دقت کنید که گفتیم تولید محتوا نه کپی محتوا) نمایید. این محتوا می تواند شامل متن ، تصویر ، ویدئو ، اینفوگرافی ، صوت و لینک پرش به سایر مقالات و محتواهای شما باشد.

 

2- استفاده از تصاویر و ویدئو: برای بهبود نرخ پرش وبسایت بهتر است که فایل های متنی یا محتوای متنی سایت را به تصاویر و ویدئوهای اختصاصی و جذاب مزین نمایید. همواره به یاد داشته باشید که اکثر کاربران استقبال چندانی از محتوای متنی خالی نمی کنند و ضروری است که توجه کاربران را با استفاده از تصویر و ویدئو جلب نمایید. بسیاری از سایت های موفق سعی می نمایند کاربران را در بدو ورود به سایت با استفاده ار ویدئوهای جذاب ماندگار کنند.

 

3- بهبود سرعت لودینگ وبسایت: یکی از موارد مهم برای کاهش نرخ پرش وبسایت یا همان بانس ریت کم کردن سرعت لودینگ صفحات وبسایت است. تجربیات ما نشان می دهد بسیاری از کاربران تحمل منتظر ماندن برای بارگذاری صفحات سایت را ندارند. براساس گزارش های گوگل ؛ 53 درصد از بازدید کنندگان سایت های موبایل، در مواجهه با صفحه ای که مدت زمان بارگذاری اش بیشتر از 3 ثانیه باشد، آن را ترک می کنند و برای هر ثانیه طولانی تر در بارگذاری سایت، احتمال پرش کاربران از سایت شما به صورت محسوس افزایش پیدا می کنند.

شما می توانید با استفاده از موتور GTmetrix سرعت وبسایت خودتان را بررسی نمایید. جی تی متریس نه تنها آنالیزهای دقیقی از سرعت سایت شما نشان می دهد بلکه توصیه هایی را نیز به منظور بهبود سرعت بارگذاری خدمتتان اراده می کند. همچنین اگر سایت شما وردپرسی است می توانید با استفاده از افزونه هایی مانند WP Smush و W3 Total Cache سرعت سایت خودتان را بهبود بخشید.

 

4- کنترل دائمی نرخ پرش یا همان بانس ریت: یک وبسایت موفق همواره خود را دستخوش تغییرات و بروزرسانی های متنوع می نماید. ممکن است در سیر زمان شما بخواهید به وبسایتتان امکانات یا بخش های جدیدی را اضافه نمایید. ضروری است که بعد از گذشت مدتی از اعمال تغییرات جدید حتما وضعیت نرخ پرش وبسایت را کنترل نمایید. به عنوان مثال ممکن است شما از یک سیستم پاپ اپ جدید بر روی سایتتان استفاده کنید ولی پاپ آپ شما باعث نارضایتی کاربران شده و آن ها را از سایت فراری می دهد ، با چنین کنترلی می توانید سریعا متوجه شده و جلوی آسیب را بگیرید.

 

5- هدف گیری کاربرانی که سایت را ترک کرده اند: آیا می دانستید که بیش از 70% از افرادی که وبسایت شما را ترک می کنند دیگر هیچ وقت به آن باز نمی گردند؟ در صورتی که شما همین الان نرخ پرش سایت خودتان را بهبود ندهید، قطعا مشتری های بسیار زیادی را از دست می دهید. یک روش موثر برای جلوگیری از کاهش مشتریان و کاربران و بازگرداندن آن ها به وبسایت و در نهایت تبدیل کردن آن ها به مشترکین و یا مشتریان جدید، استفاده از پاپ آپ در زمان قصد خروج کاربر می باشد.

 

 


توصیه می کنیم حتما مقاله راه های افزایش سریع بازدید پست در وبسایت را مطالعه نمایید.

 

روش های بهبود بانس ریت وبسایت

روش های بهبود بانس ریت وبسایت

روش های بهبود بانس ریت وبسایت

روش های بهبود بانس ریت وبسایت

 

به زیفا امتیاز دهید
admin
دیدگاه کاربران
8 دیدگاه
  • مهدی 28 اردیبهشت 1398 / 5:23 بعد از ظهر

    چه درصد بانس ریتی از گوگل آنالتیکس از نظر گوگل مناسبه ؟

  • علی محمدی تبار 28 اردیبهشت 1398 / 8:23 بعد از ظهر

    سلام آیا بانس ریت سایت فقط درمورد صفحه اصلی سایت هست یا اگر کاربر به هرصفحه وارد بشه بعد بیرون بره محسوب میشه؟ به عنوان مثال لینک همین مقاله که در کانال گذاشتید

    • admin 30 اردیبهشت 1398 / 12:32 بعد از ظهر

      سلام.
      مشخصه که بانس ریت میانگین تمام صفحات وبسایته

  • محمد 29 اردیبهشت 1398 / 3:48 قبل از ظهر

    خیلی مطلب جالبی‌بود اسمش هم نااشنا بود یه سوال داشتم شایذ بنده متوجه نشدم اینکه باز کردن صفحات وبسایت و بستن صفحات قبلی هم جز بانس ریت حساب میشن یا تشخیص میده منظورم اینه از روی ای پی میخونه و براش الویته یا از تعداد لبنک های بسته شده

  • سید دانیال قریشی 28 خرداد 1398 / 12:12 بعد از ظهر

    سلام خسته نباشید
    ازدید تحلیل گرالکسا میزان مطلوب بانس ریت باید چه مقدار باشد؟

    • admin 31 خرداد 1398 / 1:27 قبل از ظهر

      میزان مطلوبی وجود نداره.
      بان ریت هرچه کمتر باشد بهتر است

  • mona 22 تیر 1401 / 5:39 قبل از ظهر

    اگر کاربر به هر دلیلی صفحه را ترک کند اما مجدد به پیج برگردد باز هم امتیاز منفی برای سایت محسوب می‌شود؟

    • admin 2 شهریور 1401 / 4:04 بعد از ظهر

      جمع زمانی بازدید کاربر مد نظر گوگل خواهد بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *