رعایت ساختار نوشتار متن چه اهمیتی در سئو دارد؟

رعایت ساختار نوشتار متن چه اهمیتی در سئو دارد؟

رعایت ساختار نوشتار متن چه اهمیتی در سئو دارد؟

ساختار نوشتار متن برای سئو و همچنین برای جذب کاربران به وبسایت دارای اهمیت زیادیست. اگر محتوای شما ساختاری واضح داشته باشد ، شانس شما برای رتبه خوب در گوگل بیشتر خواهد شد. درست است که نوشتن متون متناسب و خوش ساخت آسان نیست اما ما معتقد به اهمیت محتوای با کیفیت هستیم. الگوریتم های گوگل با تجزیه و تحلیل خوانایی متن و ارتباط عناوین و جملات و پاراگراف ها با یکدیگر به رتبه بندی مطالب می پردازند. از طرفی کاربران نیز با نگاهی کلی به مطلب در ابتدای کار تصمیم گیری می کنند که آیا به خواندن آن ادامه دهند یا خیر.

 

مردم چگونه متن را درک می کنند؟

مردم قبل از تصمیم گیری در مورد خواندن یا نخواندن چیزی ، تمایل دارند که کلیات متن را ببینند. آنها می خواهند بدانند که متن شما درمورد چه چیزی است.

بخش هایی وجود دارد که افراد هنگام دیدن متن به طور خاص به آنها نگاه می کنند یا می خوانند. سرفصل ها و زیرنویس ها مانند اولین بند یک متن بسیار مهم هستند. اما ، اولین جملات هر پاراگراف توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

 

گوگل چگونه متن را درک می کند؟

درست مانند مردم ، گوگل نیز متن را به روشی خاص درک می کند. گوگل در برخی از الگوریتم های خود ، سیگنال هایی مانند نزدیکی معنایی را در رتبه بندی استفاده کرده است. نزدیکی معنایی به نزدیکی کلمات مرتبط با یک متن ضمن در نظر گرفتن قالب بندی آن متن اشاره دارد. برای درک نزدیک بودن معنایی کلمات ، ساختار متن شما باید واضح باشد.

گوگل با گذشت زمان ، در تحلیل محتوا ، بسیار بهتر شده است. هرچه بهتر بنویسید ، درک Google از محتوای شما و بنابراین رتبه بندی آن برای Google آسانتر می شود. بعلاوه ، گوگل برای درک واقعی زبان ، سخت تلاش می کند. به عنوان مثال ، در سال 2019 ، گوگل الگوریتم BERT را که یک مدل پردازش زبان طبیعی (NLP) است را معرفی کرد که به Google کمک می کند تا زبان را بهتر درک کند تا بتواند نتایج مرتبط تر را ارائه دهد.

تنظیم مقالات با ساختار واضح نیز به دلایلی تأثیر مثبتی در رتبه بندی دارد. متون خوب ساختار یافته دارای نرخ بی توجهی پایین تر و شانس بیشتری برای توجه رسانه های اجتماعی هستند. این به خودی خود منجر به رتبه های بالاتر می شود.

 

برای بهبود ساختار نوشتار متن محتوا چه باید کرد؟ 

اگر می خواهید ساختار متن خود را بهبود ببخشید، باید به موارد زیر توجه کنید:

1. پاراگراف اول متن 

2. سرفصل های مطلب

3. جمله اول هر پاراگراف جدید

در ادامه مروری هرچند کوتاه به هریک از این موارد خواهیم داشت.

 

  • تاثیر پاراگراف اول 

شما باید به طور واضح در مورد نحوه نوشتن پاراگراف اول محتوا یک فرمول بندی و قاعده خاص داشته باشید. در متون چاپی، نویسنده معمولا با نوعی تیزر شروع می کند، اما وقتی برای وب سایت می نویسید و محتوا تولید می کنید، چنین تایمی را نخواهید داشت. شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا توجه خواننده را جلب کنید. بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا پاراگراف اول پیام اصلی کل مطلب را بیان کند.

با عمل به این توصیه به کاربر کمک می کنید تا مطلب را به خوبی و آسانی درک کند. همچنین به گوگل می گویید که مطلب شما در ارتباط با چه چیزی است. این رویکرد به سبک هرم معکوس نیز معروف است.

فراموش نکنید که حتما کلمه کلیدی متمرکز خود را در پاراگراف اول قرار دهید.

 

  • عناوین مناسب

عناوین باید جذاب باشند و محتوای پاراگراف زیر آن را به وضوح بیان کنند. عناوین اجازه می دهند تا خوانندگان به سرعت متن شما را اسکن کنند و تصمیم بگیرند که آیا تمایل به خواندن مقاله شما را دارند و یا کدام قسمت ها را ترجیح می دهند.

توصیه ما به شما این است که بالای هر پاراگراف طولانی یا بالاتر از یک گروه از پاراگراف ها که از لحاظ موضوعی مشابه هستند، یک عنوان مناسب قرار دهید.

اگر عنوانی مشخص کنید که نشان دهد متن از چه چیزی تشکیل شده است، برای موتورهای جستجو بسیار مفید است. جدای از اینکه آیا عناوین یک عامل رتبه بندی محسوب می شوند یا خیر، برای ساختار نوشتار متن بسیار با اهمیت هستند. بنابراین حداقل می توان با اطمینان گفت که گوگل از آنها برای تعیین نوع متن استفاده خواهد کرد.

 

  • جملات اول هر پاراگراف 

دقت کنید که اولین جمله هر پاراگراف، مهمترین جمله اصلی آن پاراگراف باشد. 

علت این تاکید این است که افراد در حالی که محتوا را اسکن می کنند، تمایل دارند اولین جمله هر پاراگراف جدید را نیز بخوانند. معمولا جملات بعدی در پاراگراف به شرح اولین جمله اصلی می پردازند. به احتمال زیاد گوگل برای تعیین موضوع متن به این جملات توجه بیشتری نشان می دهد. در صورت امکان جملات اول مکان های بسیار خوبی برای استفاده از کلمات کلیدی هستند.

 

نتیجه

ساختار متن برای جذب خوانندگان به وبلاگ شما و همچنین به دلایل سئو سایت بسیار مهم است. هرچند نوشتن متون خوب و ساختار یافته کار ساده ای نیست. در آپسئو ، ما به اهمیت محتوای با کیفیت معتقد هستیم. ساختار متن هم به کاربر و هم به گوگل کمک میکند متن بهتری داشته باشند. نوشتن یک ساختار خوب و معنا دار ، نیازمند تمرین و درک متنی است که قصد نوشتن آن را دارید ، با تسلط به موضوعی که می خواهید بنویسید ، حس مناسب را به نوشته خود انتقال دهید. عنوان هر پاراگراف به درک بیشتر کاربر و گوگل کمک زیادی میکند و در واقع یک سیگنال ارتباط می باشد.

به زیفا امتیاز دهید
مینو طاهری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *