روشی است که در آن از تولید محتوایی جذاب، طنز یا حتی عجیب برای افزایش اشتراکگذاری مطالب و جذب بازدیدکنندههای بیشتر استفاده میشود. بازاریابی ویروسی، ترافیک وبسایت را در یک بازه زمانی کوتاه به طور قابل توجهی افزایش میدهد. انجام این روش بسیار دشوار است اما ارزش امتحان کردن را دارد. شرکتهایی با مدل کسب و کار B2C بیشترین علاقه را به این نوع بازاریابی از خود نشان میدهند. این شرکتها میتوانند با استفاده از حسابهای شبکههای اجتماعی خود در پلتفرمهای مختلف، بازدیدکنندههای بسیار زیادی را جذب کنند.
مقصود از بازاریابی چیست؟
هدف اصلی از این کار، پخش کردن پیام مشخصی میان مردم به بیشترین تعداد ممکن است، بدون این که پولی برای تبلیغات صرف شود. در واقع این نوع بازاریابی، مانند ویروس خود را تکثیر میکند و مشتری منتشرکننده آن است.
محتوای بازاریابی ویروسی از چه جنسی است؟
نوع محتوا در بازاریابی ویروسی چندان مسئله مهمی نیست. محتوای ویروسی شما میتواند یک مقاله جذاب باشد، یا یک توییت متفاوت، یا شاید یک آهنگ کوتاه یا یک بازی کم حجم. اما نکته بسیار مهمی که همواره بایستی در نظر داشت این است که محتوای ویروسی هر چیزی که باشد، باید افراد را تشویق کند تا آن را با سایرین به اشتراک بگذارند. هر میزان تعداد افرادی که پیام ویروسی شما را دریافت میکنند بیشتر باشد، محتوای شما ویروسیتر و اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.
بازاریابی ویروسی را از کجا شروع کنیم؟
قبل از شروع بازاریابی ویروسی باید اهداف خود از شروع بازاریابی را مشخص کنید. ابتدا ببینید به دنبال معرفی شرکت یا برند هستید، یا معرفی محصول و خدمات، یا شاید هم به دنبال برندسازی شخصی؛ هر کدام از این انتخاب ها راه شما را در انجام و شروع ویرال مارکتینگ تغییر می دهد.
در وایرال مارکتینگ شما می توانید از شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ برای انجام این نوع بازاریابی استفاده کنید.
چهار ویژگی اصلی برای یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق
- در این شیوه، خدمات یا محصولات با ارزشی ارائه میشود
- محتوای ویروسی، بدون زحمت برند منتشر میشود
- در این نوع بازاریابی به سراغ انگیزهها و رفتارهای مشترک انسانی میرویم
- محتوای ویروسی برای انتشار از شبکههای ارتباطی موجود استفاده میکند
برای مشاهده انواع مقالات در بحث تبلیغات در فضای مجازی کلیک بفرمایید