نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

راه اندازی وبسایت برای اولین بار میتواند تجربه ای با عصبانیت شود. هیجان زیادی وجود دارد، اما در عین حال ترس از نکات ناشناخته وجود دارد. شما می خواهید همه کارهای درست را انجام دهید و از همه مشکلات عمده جلوگیری کنید، بنابراین سایت شما می تواند موفق باشد. در ادامه به نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم خواهیم پرداخت.

 

20 مورد از موضوعاتی که پیش از راه اندازی وبسایت باید به آنها توجه نمائید!

۱- هدف از طراحی وب سایت

در هنگام راه اندازی یک وب سایت اولین پرسشی که باید از خود بپرسید این است که ”هدف از طراحی وب سایت چیست؟” جواب این سوال کاملا واضح است. اگر شما خرده فروش هستید هدف شما فروش محصولاتتان است. اما اگر تمایل دارید که وب سایتی بروشور مانند داشته باشید، طراحی یک صفحه وب برای شما کافیست. این یک شروع خوب است . اما استفاده از افکار خاص تر و ویژه تر، در طراحی یک وب سایت مناسبتر به شما کمک خواهد کرد.

برای فروش بیشتر محصولات نکات زیر را در اولویت قرار دهید. برجسته کردن طیف وسیعی از محصولاتی که به فروش می رسانید، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شما، ترویج پیشنهاد های ویژه ، تاکید بر این نکته که من قابل اعتماد هستم و تاسیس یک تجارت آف لاین به خوبی یک تجارت آن لاین و تشویق مشتریان برای بازدید مرتب از سایت .

اگر شما وب سایتی با اهدافی که در بالا گفته شد طراحی کنید، قطعا به اهداف خود خواهید رسید. البته ارزیابی شرکت طراح وب سایت شما نیز در این زمینه موثر است. اگر در اواسط راه متوجه شدید که مسیر خود را اشتباه رفته اید چه خواهید کرد؟ اما اگر قبل از شروع هر کاری اهداف خود را ارزیابی کنید قطعا اشتباهات پر هزینه ای نخواهید داشت.

برای مثال یک مشتری تقاضا دارد که برای او یک وب سایت تجارت الکترنیکی طراحی کنیم. اما هنگامیکه با او وارد مذاکره شدیم، متوجه شدیم که این کار موفقیت شبکه های نماینده آنها را تضعیف خواهد کرد. پس به او این پیشنهاد را دادیم ، وب سایتی طراحی کند تا از اهداف فروش آنها حمایت کند. بنابراین گاهی اوقات یک راه حل واضح ، بهترین راه حل نمی باشد.

 

۲- مشخصات مشتریان وب سایت

اغلب اوقات یک وب سایت می تواند فرصتی برای رسیدن افراد به اهدافشان باشد. بازاریابی آنلاین نیز مانند بازاریابی آفلاین از قوانین خاصی پیروی می کند. برای این کار ابتدا هدف خود را از بازاریابی مشخص کنید و هیچ وقت سعی نکنید تا همه افراد را از خود راضی و خوشنود نگه دارید. ظاهر و عملکرد وب سایت شما نیز باید بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتری هایتان باشد زیرا وب سایت برای مخاطبان شما طراحی شده است نه برای شما.

 

۳- فرآیند هایی که وب سایت می بایست از آنها حمایت کند

 

backup - نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

 

ترجیح می دهید مردم با شما چگونه تماس برقرار کنند؟ از طریق تلفن یا ایمیل ویا اصلا هیچ تماسی نداشته باشند. آیا مایلید که محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید؟ آیا خودتان وب سایتتان را به روز رسانی می کنید یا ترجیح می دهید یک شرکت طراح وب سایت این کار را برای شما انجام دهد؟ آیا نیاز به یک موتور جستجوگر دارید؟ آیا خدمات آن لاین به مشتریان خود می دهید؟

نیازهای تجاریتان را تجزیه و تحلیل کنید (اهدافی که در بالا یاد آوری شد). به این نکته فکر کنید که وب سایت شما چگونه می تواند از این نیازها پشتیبانی کند؟
به عنوان یک قاعده این مطلب را به یاد داشته باشید که هرچه نیازهای شما بیشتر باشد هزینه شما نیز برای طراحی یک وب سایت بیشتر خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که شما از نیازها و خواسته هایتان گذشته و یا آنها را تقلیل دهید. اگر این خواسته ها همان چیزی باشد که وب سایت به آن نیاز دارد در این صورت باعث پیشرفت و کارایی بهتر سایت شما خواهد شد. این بدان معنی است که در مورد نیازهایتان به خوبی فکر کنید.

اگر لیست محصولات شما بیشتر از چند صفحه باشد آیا به یک موتور جستجو گر نیازدارید؟ اگر به طور منظم نوع محصولاتی را که به فروش می رسانید تعویض می کنید، آیا از شرکت طراح وب سایتتان میخواهید که این کار را انجام دهد و یا با توجه به هزینه ای که برای شما در بر خواهد داشت ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید؟ برای اینکه بر روی اهداف و فرآیندهای وب سایت خود متمرکز شوید ، باید به فرآیند راه اندازی وب سایت به همان صورتی نگاه کنید، که به فرآیند استخدام یک کارمند و پیشرفت او نگاه می کنید.

 

۴- بودجه 

قبل از انجام هر کاری باید در مورد بودجه خود فکر کنید.همیشه توابعی وجود دارند که شما بدون آنها قادر به انجام کاری نیستید. برای مثال اگر تمایل دارید که محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید، نباید در سایت خود صحبتی از این مطلب به میان آورید. اما گاهی اوقات انتخاب های بیشتری در پیش روی شماست. اگر قصد شما از طراحی یک سایت ترویج و تبلیغ هتلتان است باید امکاناتی را برای مشتریان در وب سایت خود در نظر بگیرید. به طور مثال آنها باید بتوانند هتل شما را به صورت آن لاین رزرو کنند و یا اینکه با شماره ای که بر روی سایت قرار می دهید تماس بگیرند.

بودجه شما نباید بر اساس هزینه ها باشد. به هر حال این مطلب را هم مد نظر قرار دهید که اگر برای وب سایت خود سرمایه گذاری بیشتری کنید، درآمد بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد. برای مثال امکانات رزرو آنلاین هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت ، اما با این کار می توانید مشتریان بیشتری برای خود داشته باشید.

در مورد هزینه های جانبی هم فکر کنید. آیا شما به یک لوگو تبلیغاتی احتیاج دارید؟ آیا به رونوشتی از فعالیتهایتان احتیاج دارید؟ آیا می خواهید بیشتر از یک اسم دامین(Domain name) داشته باشید؟ تمامی این کارها هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. اما با یک سرمایه گذاری خوب می توانید یک نام تجاری خوب برای خود داشته باشید. برای مثال اگر وب سایت شما مطالب و رونوشت مناسب و خوبی داشته باشد علاوه بر کسب در آمد بیشتر، هزینه اولیه نیز به شما باز خواهد گشت.

در هنگام راه اندازی یک وب سایت یکی از مهمترین مسائل، تشخیص این نکته است که از وب سایت خود چه می خواهید و بهترین کاری که می توانید انجام دهید چیست؟ اگر می خواهید در وب سایتتان یک نقشه تعاملی داشته باشید ابتدا باید با شرکت طراح وب سایت مشورت کنید و ببینید که آیا انجام این کار نیاز است یا خیر، و اگر لازم است هزینه های آن را برآورد کنید.مطمئن باشید که هر عملکردی از جانب شما، جایگاه خود را در وب سایت پیدا خواهد کرد.

یک قانون ساده هنگام راه اندازی وب سایت : عملکرد بیشتر = هزینه بیشتر

 

۵- آرم و نام تجاری 

ممکن است در حال حاضر شرکت شما نام و آرم تجاری قدرتمندی برای خود داشته باشد.اما اگر آرم و نامی تجاری ندارید ، شرکت طراح وب سایتتان باید آرم و نامی تجاری برای شما طراحی کند و آن را در وب سایت شما قرار دهد.

یک نام تجاری خوب ، اگر به درستی استفاده شود، احساس اطمینان را در مشتریان بوجود می آورد ، و این اطمینان رابه آنها می دهد که شما یک فرد کاملا حرفه ای هستید.به آرم مک دونالد توجه کنید.(شاید این نام مورد علاقه همه افراد نباشد، اما بسیار قوی و قدرتمند است). موفقیت مک دونالد به دلیل وجود یک آرم تجاری قدرتمند است که در همه جای جهان شناخته شده است. شما در هر نقطه از جهان که باشید به سراغ مک دونالد می روید ، حتی اگر در منزل شخصی خود نیز باشید آن را سفارش می دهید.

احساس شناخت ، اعتماد را به وجود می آورد. همه ما به طور ناخود آگاه بیشتر به افرادی اطمینان می کنیم که قبلا آنها را دیده باشیم. نام تجاری شناخته شده نیز به همین صورت است. اگر شما یک فروشگاه با آرم تجاری شناخته شده ای داشته باشید، به راحتی می توانید محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید. مشتریان به وب سایتی که نامی شناخته شده داشته باشد بیشتر اطمینان می کنند.

شما باید از نام تجاری خود در تمامی قسمتها مانند، سربرگ، یونیفورم کارکنان ، آگهی ها و غیره استفاده کنید. اگر مشتریان آرم تجاری شما را قبلا دیده باشند، مطمئنا بیشتر به شما اطمینان خواهند کرد.

 

۶- محتوا: متن وتصاویر

محتوا مهمترین قسمت یک وب سایت است

به دو دلیل که در زیر توضیح داده خواهد شد

اول اینکه مشتریان بدانند که در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و در واقع شما با تولید محتوا به آنها احترام گزاشته اید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار داده اید که این موضوع برای مخاطبان شما بسیار ارزشمند است و دیگر اینکه شما نیز این اطمینان را پیدا کنید که موتورهای جستجو گر بهترین جستجو را در وب سایت شما انجام می دهند.معمولا افراد ترجیح می دهند که برای پس انداز بیشتر ، خودشان مطالب وب سایتشان را آماده کنند. اما همانطور که قبلا اشاره شد، محتوا مهمترین قسمت یک وب سایت است که در دراز مدت درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند.

بعضی افراد دست خط زیبایی دارند و به خوبی نیز می نویسند. اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی، عبارات کلیدی، قابلیت استفاده، ضرورت اسکن کردن و غیره ، ضرورت این امر را می رساند که نگارش مطالب یک وب سایت، خود یک هنر است.

اهمیت استفاده از تصاویر نیز نباید دست کم گرفته شود. وب سایت مانند یک رسانه تصویری است که تفاوت تصاویر خوب و حرفه ای با تصاویر بد نباید دست کم گرفته شود. بنابراین برای این کار شما باید از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید.

 

۷- آیا قادرید که زمانتان را به وب سایتتان اختصاص دهید؟

وب سایت یک ابزار بازاریابی است. اما تنها زمانی به عنوان یک ابزار کار می کند که شما به طور مداوم از آن استفاده کنید.

ممکن است شما بهترین وب سایت دنیا را طراحی کرده باشید، اما اگر زمان خود را به آن اختصاص ندهید، قطعا به اهدافتان نیز نخواهیدرسید

شما باید مطالب را به روز رسانی کنید، سریعا به ایمیلها و سوالات پاسخ دهید و به فکر پیشرفت سایت خود به صورت آن لاین و آف لاین باشید. رعایت تمامی این نکات باعث موفقیت وب سایت شما خواهد شد.اطمینان حاصل کنید که یکی از کارمندانتان و یا خودتان مسئولیت انجام این کارها را به عهده می گیرید. برای مثال اگر شما یک فروشنده هستید، چه کسی مسئول پاسخ به ایمیلها و فروش محصولات شما در ایام تعطیل است؟ آیا تمامی ایمیلها دقیقا در همان روز پاسخ داده می شوند؟ هنگامیکه یک محصول جدید را به وب سایت اضافه می کنید، چه کسی صفحات وب سایتتان را به روز رسانی می کند؟

شما باید برای وب سایت خود کارمندی استخدام کنید تا به سوالات پاسخ گوید، سفارشات را بگیرد و به مشتریان سرویس دهد. رعایت تمامی موارد فوق باعث پیشرفت کار شما و صرفه جویی در وقتتان خواهد شد.حالا اگر ایده های تجاری خوبی دارید به فکر طراحی وب سایت و کسب در آمد باشید.

 

۸- Domain name (اسم دامین)

 

domainname - نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

 

انتخاب نام دامنه مناسب بسیار حائز اهمیت است. یعنی اصلی ترین رکن کسب و کار شما خواهد بود که در روند رشد سایت شما مهم ترین تاثیرات را خواهد داشت.

هرگز یک نام شناخته شده را بایک domain متفاوت ترکیب نکنید (مانند Amazon. TV) قطعا مشتریان شرکت آمازون متوجه نخواهند شد که این نام و این محصولات متعلق به شرکت آمازون نیست.

اطمینان پیدا کنید که از نام انتخابی شما قبلا کسی استفاده نکرده باشد، و اگر اینگونه بود از شرکت طراح وب سایتتان بخواهید که آن نام را برای مدت زمان حداقل ۲ سال برای شما خریداری کند. برای اینکه موتورهای جستجوگر بزرگ Domain هایی را که برای یک سال خریداری شده اند به خوبی جست و جو نمی کنند و نام وب سایت شما را همراه با وب سایت های بی ارزش و بی محتوا نمایش می دهند.

 

چند نکته در انتخاب نام دامنه شما!

  • سعی کنید دامنه شما COM باشد به طور مثال themefars.com
  • انتخاب یک دامنه کوتاه با تلفظ آسان
  • از کلمات کلیدی و نام تجاری خود در نام دامنه استفاده کنید. به عنوان مثال می دانید که ما یک مرجع برای خرید تم وردپرس هستیم و در نام دامنه کلمه تم را به کار برده ایم. (themefars.com)

 

۹- بالا بودن Domain name شما در نتایج صفحات جست و جو

چقدر برای شما اهمیت دارد که در هنگام جست و جوی یک نام به خصوص اسم سایت شما در بالای صفحه گوگل پدیدار شود؟آیا این کار ضروری است؟

برای بعضی از شما این کار ضروری است که در این صورت می بایست از یک متخصص حرفه ای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو استفاده کنید. استفاده از این تجارت(SEO) هزینه زیادی در بر خواهد داشت، بنابراین قبل از شروع به هر کاری باید اطمینان حاصل کنید که هزینه اولیه به شما بر می گردد.

اگر سایت شما جزو ۱۰ صفحه اول رتبه بندی شده در گوگل باشد در آمد سالیانه شما ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال افزایش پیدا خواهد کرد . بنا براین برای کسب این در آمد نیازمند ۳۰۰۰ دلار سرمایه گذاری در سال هستید. حتی اگر قصد دارید که ۲۹۰۰ دلار در سال سرمایه گذاری کنید، بهتر است که به راه دیگری فکر کنید .

مراقب شرکتهای کلاه برداری باشید که به شما وعده می دهند تا نام سایت شما در ۱۰ صفحه اول گوگل قرار دهند . شاید گوگل را بتوان فریب داد تا نام سایت شما جزو ۱۰ صفحه اول باشد اما با این کار قابلیتهای بسیار زیادی از سایت شما از بین خواهد رفت . حتی پس از مدتی ممکن است گوگل نام سایت شما را در ۱۰ صفحه آخر خود نیز نیاورد.

بازاریابی آف لاین که افراد بیشتری را به سمت وب سایت شما می کشاند، به سادگی نوشتن آدرس یک وب سایت در پشت ماشین است. بهتر است که قبل از اقدام به هر کاری واقع بین باشید و راجع به هزینه جست و جو گرهاو استراتژیهای تبلیغاتی خوب فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید. حتی اگر با استفاده از صفحات pay-per-click افراد بسیاری از سایت شما بازدید کردند، باز هم این مطلب را بررسی کنید که آیا سرمایه اولیه به شما باز گشته است؟ این امر نشان دهنده موفقیت شما در استفاده از جست و جو گر هاست.

 

۱۰- احتیاجات وب سایت شما در آینده چیست؟

هنگام راه اندازی یک وب سایت می بایست به چگونگی بسط و گسترش آن نیز فکر کنید. این تمام چیزی است که به آن نیاز دارید.ممکن است شما به یک وب سایت بروشور مانند احتیاج داشته باشید یا با استفاده از تجارت آف لاین محصولات خود را به فروش برسانید. اما باید بررسی کنید که کدامیک از این موارد به گسترش و پیشرفت سایت شما بیشترین کمک را خواهند کرد؟

شما شاید در ابتدا یک یا دو سفارش در هفته داشته باشید که با استفاده از یک سیستم رزرو ساده خودتان از عهده انجام آن بر آیید. اما اگر تعداد آنها به ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ عدد در هفته برسد، چه خواهید کرد؟پس برای اینکه مشتریهای خود را از دست ندهیداز ابتدای راه اندازی وب سایت نیازهای آینده آن را ارزیابی ، تجزیه و تحلیل و بررسی کنید و سایت خود را به روز نگه دارید.

 

11- انتخاب پلتفرم مناسب

 

blogplatforms - نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

 

تعدادی از افراد با سیستم عامل های وبلاگ نویسی محبوب مانند Blogger، Medium و … سایت خود را راه اندازی می کنند، اما این سیستم عامل های وبلاگ نویسی محدود هستند. اگر بخواهید وبلاگ نویسی را جدی بگیرید، و یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید انتخاب مناسب وردپرس خواهد بود!

شما قبل از راه اندازی سایت باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و سر خود عمل نکنید و پول خود را هدر دهید. شما می توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس که حرفه ای ترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای حال حاضر دنیاست و استفاده از آن کاملا رایگان است استفاده کنید.

از سوی دیگر، وردپرس به شما آزادی کامل و کنترل سایت را می دهد. شما می توانید به آسانی وردپرس را مدیریت کنید و با استفاده از افزونه های وردپرس ویژگی هایی که می خواهید را به سایت خود با چند کلیک اضافه کنید.

 

12- انتخاب هاست مناسب

 

wphosting - نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

 

انتخاب هاست مناسب یکی از مهمترین تصمیمات در هنگام راه اندازی یک سایت است زیرا این جایی است که فایل های وب سایت شما ذخیره می شوند.

بسیاری از مبتدیان دنبال گرفتن میزبانی رایگان هستند، اما انتخاب یک میزبانی وب رایگان همیشه یک ایده بد است، و در نهایت به پایانخواهد رسید و در آن زمان شما برای حفظ کسب  و کار خود باید هزینه پیشتری را بپردازید.

مدتی بیش یکی از کاربران از هاست رایگان استفاده کرده بود که بدون اطلاع قبلی هاست وغیر فعال کردند و تمام وب سایت او از دست رفت و راهی برای بازگشت آن نداشت و نتیجه ماه ها تلاش خود را برای یک سهل انگاری از دست داد.

به همین دلیل مهم است که یک شرکت میزبان معتبر را انتخاب کنید. در پایین چند مورد که باید در هنگام انتخاب هسات در نظر داشته باشید را بیان می کنیم:

  • انواع مختلف برنامه های میزبانی وجود دارد. شما باید یک برنامه ای را انتخاب کنید که به نیاز و بودجه شما مرتبط باشد.
  • مقایسه بررسی شرکت های مختلف میزبانی وب.
  • پشتیبانی برای مبتدیان مهم است، پس شما باید یک میزبانی که همیشه به صورت رایگان از شما پشتیبانی خواهد کرد را انتخاب کنید.

 

13- همیشه از سایت خود بک آپ بگیرید

شما باید در انتخاب هاست مناسب این نکته را هم در نظر بگیرید که میزبان شما به صور مداوم از سایت شما بک آپ بگیرد تا در صورت بروز مشکل سایت خود را به مدت زمانی مشخص برگردانید.

پشتیبان گیری اولین خط دفاع شما در برابر حملات خشونت آمیز، هک کردن، و سرقت داده ها می باشد. بک آپ اولین گام برای بهبود امنیت وردپرس شما و حفظ امنیت وب سایت شما است.

 

 

14- تنظیم Google Analytics از روز اول

 

googleanalytics - نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

 

شما تا زمانی که ندانید کاربران چطور سایت شما را پیدا می کنند نمی توانید وب سایت خود را رشد دهید.

Google Analytics بهترین نرم افزار تجزیه و تحلیل در جهان است که توسط میلیون ها وب سایت استفاده می شود. این به شما امکان می دهد که اطلاعاتی در مورد همه بخش های وب سایت خود به دست آورید.

همچنین به شما کمک می کند که تعامل کاربر را در سراسر وب سایت خود پیگیری کنید، تا کسب و کارتان را با استفاده از اطلاعات حقیقی، به جای حدس و گمان، بهبود بخشید. اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، می توانید آن را برای ردیابی مشتری ها و افزایش درآمد خود استفاده کنید.

 

15- راه اندازی یک آدرس ایمیل حرفه ای برای برند خود 

 

emailaddress - نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

 

اگر درباره سایت خود جدی هستید، مهم است که یک آدرس ایمیل حرفه ای برای سایت داشته باشید. و این خود می تواند یک عامل کسب اعتبار برای برند شما باشد.

 

16- ایجاد یک خبرنامه برای ثبت نام کاربران

بیشتر از 70% افرادی که به وب سایت شما می آیند دیگر بر نمی گردند پس شما باید راهی برای برقراری ارتباط با آنها پیداکنید. شما اگر باهوش عمل کنید می توانید درصد زیادی از آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

لازمه این کار ساخت یک خبرنامه می باشد که به راحتی می توانید کاربران را ترغیب به ثبت نام در آن کنید و ایمیل های آنها را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و ایجاد خبرنامه به مقاله ارسال خبرنامه به کاربران در وردپرس مراجعه کنید.

شاید فکر کنید که از طریق شبکه های اجتماعی می توانید مشتریان خود را حفظ کنید اما این تصور اشتباه است چون ممکن است هر لحضه آنها حساب خود را ببندند و یا محدودیتی در شبکه های اجتماعی به وجود بیاید، همان طور که تلگرام در ایران فیلتر شد و درصد زیادی از کاربران خود را از دست داد.

از سوی دیگر، ایمیل همچنان موثر ترین ابزار بازاریابی آنلاین است. شما لیست ایمیل های خود را دارید و می توانید بدون هیچ محدودیتی به مخاطبین خود برسید.

 

17- تنظیم فرم تماس منحصر به فرد برای استفاده های مختلف

 

22 730x370 - نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

 

فرم ها در وب سایت نقش بسیار مهمی دارند و در واقع یک راه برای ارتباط با کاربران است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

افزونه های وردپرس مختلفی برای این منظور وجود دارند اما اگر شما قدرتمند ترین افزونه فرم ساز وردپرس را بخواهید که به راحتی با کشیدن و رها کردن حرفه ای ترین فرم ها را ایجاد کنید افزونه quform کاملا پاسخگوی شما خواهد بود.

 

18- بهینه سازی سایت (سئو) برای رشد 

SEO بهینه سازی موتور جستجو بازدید کنندگان بیشتری به وب سایت شما  از طریق موتورهای جستجو هدایت می کند. که باید بدانید مهم ترین بخش هر سایتی سئو است. حتی اگر برای موارد دیگر سخت تلاش و یا هزینه کنید هچنان اگر سایت شما بهینه و سئو نباشد هیچ ارزشی ندارد!

اولا من پیشنهاد می کنم افزونه Yoast SEO را در وب سایت خود نصب کنید. چون این افزونه وردپرس سئو جامع ترین راهکار سئو وب سایت در جهان است که می توانید همه بخش های سئو وب سایت خود را مدیریت کنید و بدون هیچ دانش خاصی به راحتی سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

 

19- تحقیقات برای کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما

 

semrush - نکاتی که باید در راه اندازی وبسایت مد نظر داشته باشیم

 

اغلب افراد پست های خوب و مفیدی را منتشر می کنند، اما قابل کشف نیستند، زیرا آنها درباره استفاده از کلمات کلیدی مناسب فکر نمی کنند. بیشترین مبتدیان بهترین حدس ها را دنبال می کنند تا ایده هایی برای پست های سایت ارائه دهند. شما لازم نیست این کار را زمانی انجام دهید که ابزارهایی وجود داشته باشد که می توانند به شما در پیدا کردن آنچه که کاربران شما دنبال می کنند کمک کنند. شما می توانید از این کلمات کلیدی برای پست های سایت خود استفاده کنید و ترافیک خود را افزایش دهید.

شما می توانید از ابزار رایگان مانند AnswerThePublic برای پیدا کردن سوالات مورد نظر کاربران خود در هنگام جستجو استفاده کنید. پس از آن می توانید به سؤالات آنها در پست های سایت پاسخ دهید تا ترافیک جستجو بیشتری کسب کنید.

آیا می خواهید بدانید که کدام کلمات کلیدی برای رقبای شما ترافیک ایجاد می کند؟ از SEMRush برای سرقت کلمات کلیدی رقبای خود استفاده کنید.

 

20- سرفصل های چابک برای شبکه های اجتماعی و SEO

می دانید که اولین چیزی که کاربران مشاهده میکنند سرفصل های مطالب شماست پس باید بهترین عنوان ها را انتخاب کنید.

گوگل حتی از CTR (میزان کلیک) به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کند، بنابراین شما باید عنوان های جذاب داشته باشید تا افراد بیشتری بر روی آنها کلیک کنید. چگونه عنوان های مطالب سایت خود را تجزیه و تحلیل میکنید؟ خوشبختانه چندین ابزار وجود دارد که به بهبود سرفصل های شما کمک می کند.

به زیفا امتیاز دهید
مینو طاهری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.