اهمیت اعتبار دامنه (Domain authority)

اهمیت اعتبار دامنه (Domain authority)

اهمیت اعتبار دامنه (Domain authority)

هر چقدر هم که در طراحی وبسایت دقیق و درست عمل کرده باشید ، نهایتا اعتبار دامنه است که تعیین کننده جایگاه و ارزش وبسایت شما خواهد بود. هرچه دامنه سایت شما در موتورهای جستجو و موتورهای تحلیل گر اعتبار بیشتری داشته باشد قاعدتا به تناسب آن ارزش بیشتری از نظر موتورهای جستجو پیدا خواهد کرد و بنابراین از جایگاه و بازدید بالاتری برخوردار می گردد.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را عوامل اعتبار دامنه ( Domain Authority Factors ) و مسائلی که بر رتبه و ارزش دامنه شما تاثیر مستقیم می گذارد آشنا نماییم.

 

 

1- دریافت بک لینک از دامنه های دیگر ؛ اهمیت اعتبار دامنه (Domain authority)

پس از آن که سایت خود را طراحی نمودید ، توجه داشته باشید اعتبار دامنه ( DA ) با توجه به تعداد و ارزش لینک های ورودی به سایت شما تعیین می گردد. فاکتورهایی چون عمر دامنه (مدت زمانی که این دامنه فعالیت داشته است) ، تعداد سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی (فعالیت و بازنشر محتوای سایت شما در شبکه های اجتماعی معتبر ) و… مواردی است که توسط موتور Moz بررسی می گردد و نهایتا اعتبار دامنه شما براساس آن ها محاسبه می شود. به عنوان مثال در صورتی که از یک دامنه 150 لینک ورودی داشته باشید ، اعتبار کمتری از حالتی که 50 لینک از 50 دامنه مختلف داشته باشید ، دریافت خواهید کرد. در حقیقت اینکه سایت شما توسط دامنه های مختلفی لینک داده شده باشد نشان دهنده این است که مطالب شما طرفداران بیشتری دارد.

البته همانطور که در مقالات معرفی الگوریتم های موتور جستجوی گوگل گفتیم ؛ قطعا باید به کیفیت لینک های دریافتی و ارزش دامنه های آنها توجه ویژه ای داشته باشید چرا که دریافت بک لینک از دامنه های بی ارزش هیچ کمکی به اعتبار سایت شما نخواهد کرد.

 

 

2- رتبه موتور تحلیل گر Moz یا همان mozrank

رتبه moz وبسایت شما براساس مشخصات لینک های دریافتی آن تعیین می گردد و دامنه شما در محدوده ی اعداد 0 تا 10 توسط موتور تحلیل گر moz رتبه بندی می شود. بدین صورت که شما هرچقدر به عدد 10 نزدیک تر باشید دامنه شما ارزش و اعتبار بیشتری دارد. توجه داشته باشید که رتبه moz وبسایت شما ارتباط مستقیمی با تعداد بک لینک های دریافتی آن دارد. اینکه سایت های با ارزش دامنه بالا به محتواهای منتشر شده در وبسایت شما بک لینک بدهند بسیار مهم است به طوری که اگر دامنه شما ، چند بک لینک از سایت های با ارزش دامنه بالا داشته باشد بسیار بهتر است از اینکه صدها بک لینک از  دامنه های بی ارزش داشته باشید.

 

 

3- رتبه اعتماد moz یا همان Moztrust  ؛ اهمیت اعتبار دامنه (Domain authority)

اهمیت اعتبار دامنه (Domain authority)Moztrust نیز یکی دیگر از ارزش گذاری هایی است که توسط موتور تحلیل گر moz به دامنه شما داده می شود. Moztrust در حقیقت بر روی ارتباطات و نزدیکی سایت شما با لینک های معتبر تمرکز دارد. این تحلیل گر چگونگی ارتباطات و زنجیره اتصالات دامنه شما با سایر دامنه های با ارزش را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. برای اینکه مطلب برای شما بهتر جا بیافتد مثالی می زنیم. فرض کنید وبسایتی که به شما در یکی از محتواهایش لینک داده است ، در همان محتوا به وبسایت های معتبر و با ارزش دیگری نیز لینک داده باشد و لینک شما هم مابین این سایت ها قرار گرفته باشد ، این همان چیزی است که رتبه اعتماد شما را بالا برده و به سود شما خواهد بود.

چنین ارتباطاتی می تواند رتبه اعتماد یا همان Moztrust شما را ارتقاء دهد.

 

 

4- انتشار محتوای با کیفیت

اگر تاکنون جزو دنبال کنندگان مقالات ما در مبحث سئو بوده باشید ؛ مستحضرید که نکته تولید محتوای با کیفیت ؛ تقریبا پای ثابت تمامی مقالات ماست. کیفیت محتوای تولیدی کلید ارتقای رتبه سایت شما در دنیای SEO می باشد. ادمینی که برای سایت خود وقت بگذارد ، مقالات تخصصی و ارزشمند تولید کند ، برای کاربرپسند شدن مقالاتش تلاش کند و نهایتا آن ها را در شبکه های اجتماعی بازنشر کند ، بزرگترین کمک را به ارتقای رتبه وبسایت خودش کرده است. اینکه دیگران مقالات تخصصی شما را بازنشر می کنند ، دقیقا همان اتفاقی است که بطور غیر مستقیم ارزش دامنه شما را بالا می برد.

 

 

5- بازنشر محتوا و دریافت سیگنال از شبکه های اجتماعی

این آیتم نیز یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث افزایش اعتبار دامنه وبسایت شما شود. مفهموم دریافت سیگنال از شبکه های اجتماعی این است که ، تعداد کل به اشتراک گذاری و لایک مقالات شما بر روی پلت فرم شبکه های اجتماعی مختلف چقدر است. وقتی کاربران مقالات شما را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند در حقیقت نشان دهنده آن است که محتوای شما برای آن ها جذاب و مورد پسندشان بوده است و این نکته برای MOZ بدین معناست که سایت شما باید بعنوان یک مرجع در نظر گرفته شود.

 

 

کلام آخر  ؛ اهمیت اعتبار دامنه (Domain authority)

امیدواریم که مقاله فوق توانسته باشد جایگاه ارزش دامنه و نحوه تعیین آن را برای شما روشن کرده باشد. خوشحال می شویم که سوالات و نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 


 

 

فناوری اطلاعات زیفا ؛ همراه همیشگی شما

4.3/5 - (6 امتیاز)
admin
دیدگاه کاربران
15 دیدگاه
  • امین آتش خانه 28 اردیبهشت 1398 / 5:25 بعد از ظهر

    سلام خسته نباشید
    اینکه چند سایت ضعیف قصد خراب کردن یک سایت بالارتبه داشته باشند از طریق بکلینک
    گوگل میفهمه این قضیه ک دسیسه بوده؟

    • admin 30 اردیبهشت 1398 / 12:31 بعد از ظهر

      سلام. میشه در کنسول گوگل اون سایت ها رو از لیست تاثیرگذاری گوگل حذف کرد

  • سید دانیال قریشی 31 اردیبهشت 1398 / 4:09 بعد از ظهر

    سلام خسته نباشید اگه وبسایتی به یکی از محتوا های ما لینک بده درصورتیکه اون سایت جزو سایت های خطا کار باش و مورد تنبیه گوگل قرار بگیره این مورد برای ما امتیاز منفی محسوب میشه؟

    • admin 1 خرداد 1398 / 1:13 قبل از ظهر

      سلام.
      بله میتونه دامین اتوریتی شما رو کاهش بده
      اما این مشکل هم راه کار داره و میشه از طریق کنسول گوگل مشکل رو حل کرد

  • علی سعید مسگری 4 تیر 1398 / 0:19 قبل از ظهر

    با سلام و خدا قوت.مطلبتون در مورد بک لینک و اعتبار دامنه کامل و جایی برای سوال نمیزاره.ممون

  • محمدعرفان نادعلی نیا 7 تیر 1398 / 5:34 بعد از ظهر

    سلام
    خسته نباشید
    خیلی مختصر و مفید و کامل بود 🙏
    دستتون درد نکنه

  • نگین رنجبر 23 مرداد 1399 / 5:51 بعد از ظهر

    سلام
    مرسی از مطالب مفیدتون
    خسته نباشید

  • محمدهادی رهروی 11 خرداد 1400 / 0:16 قبل از ظهر

    از کجا باید بفهمیم تو کدوم سایت بک لینک بذاریم ارزشش میره بالا رتبه بندی و.. ؟!

  • mona 14 تیر 1401 / 7:12 قبل از ظهر

    درود وقت بخیر
    MOZ مخفف کلمه خاصی هست؟

    • admin 17 تیر 1401 / 4:37 بعد از ظهر

      سلام
      اطلاعی ندارم

  • سپیده نصیری 20 بهمن 1401 / 4:53 بعد از ظهر

    سلام
    قدمت و عمر دامنه که در مقاله ذکر شده بر چه اساسی بررسی میشه و انتقال مالکیت دامنه تاثیری در این موضوع داره؟ کاربر عادی میتونه عمر دامنه را تشخیص بدهد؟

    • admin 22 بهمن 1401 / 3:57 بعد از ظهر

      سلام
      قدمت دامنه از زمانی که روی یه سایت سوییچ میشه از نظر گوگل محاسبه میشه.
      انتقال دامنه یه سایت دارای فعالیت به یه سایت با موضوع متفاوت اسیب های جبران ناپذیر سئویی بدنبال داره

  • سانیکا 28 بهمن 1401 / 2:50 بعد از ظهر

    سلام، ممنون از مطالب مفیدتون👍🏼، اگر برای یه مدت طولانی ما از هیچ دامنه‌ای بک لینگ نگیریم آیا اعتبار دامنه کاهش پیدا می‌کنه ؟ منظورم اینه که تعداد بک لینک‌ها به مرور زمان باید به روال قبل افزایش پیدا کنه برای حداقل ثابت موندن اعتبار دامنه ؟

    • admin 30 بهمن 1401 / 6:40 بعد از ظهر

      سلام
      نگرفتن بک لینک دلیلی بر کاهش اعتبار دامنه نیست

      بک لینک متناسب و با ارزش میتونه عامل بهتر شدن اعتبار دامنه شما بشه.

  • Nedasalimi 26 تیر 1403 / 11:19 بعد از ظهر

    سلام
    مطالبتون بسیار کامل ومفید بود .ممنون🙏

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *