![رپورتاژ آگهی](https://zefa.ir/wp-content/uploads/2022/03/repor-agahi.png)
رپورتاژ آگهی به خبر تبلیغاتی گفته می شود که جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کارها نوشته می شود و در سایتهای خبری پربازدید منتشر می گردد. رپورتاژ در اصل به معنی گزارش است که از کلمه ریپورت گرفته شده است. reportage یک کلمه فرانسوی است.
رپورتاژ در حوزه تبلیغات اینترنتی و سئو سایت به عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برندها یا اشخاص در سایتهای خبری مطرح شده است و به صورت یک خبر تبلیغاتی منتشر می شود. در این مقاله قصد داریم باهم بررسی کنیم که چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟
نکته: همچنین یکی از بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند و به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد؛ در واقع انتشار رپورتاژ، نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد می کنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه خواهند کرد.
به بیان ساده تر، رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاریها و سایتهای خبری پربازدید منتشر می شود که شامل یک تیتر جذاب، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلینک فالو می باشد.
مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ آگهی
اول: نحوه تهیه رپرتاژ بسیار مهم است و لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفهای، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود.
دوم: در خبرگزاریها و وبسایتهای خبری معتبر منتشر شود.
سوم: محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.
چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم
برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید.
- ساده و رواننویسی
- انتخاب لحن و ادبیات درست
- کیفیت بالای محتوای متنی
- شناسایی صحیح مخاطبان
- انتخاب خوب موضوع جذاب و بهروز
- نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح
- رعایت اصول نگارشی و درستنویسی
کپی نکنید
تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب در یونیک و منحصربهفرد بودن آن است. به هیچ عنوان نباید رپورتاژ شما کپی باشد یا شباهت زیادی به نمونه های دیگر داشته باشد.
استفاده از کلمات کلیدی
حتما در طول رپورتاژ آگهی خود از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی همخانواده آن استفاده کنید تا مخاطب شما خیلی زود متوجه شود که تمرکز شما روی چه مواردی است. ضمن اینکه موضوع روی بهبود سئوی سایت موثر است.
ارزش آفرینی و کاربردی بودن
در طول رپورتاژ خود بعد از بیان مشکلات و ارائه یک سری از حقایق باید نکاتی را درج کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف میکند.
تیتر جذاب بنویسید
هیچ چیز به اندازه یک تیتر جذاب نمیتواند مخاطب را به بازکردن لینک رپورتاژ و خواندن تمام آن ترغیب کند. نوشتن تیتر و لید حرفهای و جذاب کار سادهای نیست و قطعا به همکاری یک متخصص نیاز خواهید داشت.
تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟
هر سایتی برای نمایش رپورتاژ از شما هزینه دریافت میکند. تعرفه رپورتاژ آگهی در سایتهای مختلف حتی با زمینههای کاری مشترک، ممکن است متفاوت باشد چرا که با توجه به نبود یک مرجع برای مشخص کردن تعرفه و قیمت ثابت، هر وبسایتی بنا بر قوانین داخلی خود قیمتی پیشنهادی برای انتشار رپورتاژ آگهی در نظر میگیرد. شخصی که میخواهد رپورتاژ آگهی سفارش دهد اول از هر چیز به کیفیت سایت توجه میکند. به همین علت افراد معمولا قدرت دامنه (Domain Authority) و قدرت صفحه (Page Authority) وبسایتهای مختلف را با هم مقایسه میکنند تا سایت مناسبی را برای نمایش انتخاب کنند. تعرفه رپورتاژ در سایتهای ایرانی از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲٫۵ میلیون تومان بسته به سایت، متفاوت است.
جمع بندی
رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرونبهصرفهترین روشهای تبلیغات، اطلاعرسانی و ارتباط با مخاطب است که با استفاده از آن یک تیر و دو نشان میزنید. هم اینکه میتوانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایتهای پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژهای میکند. تقریبا همه کسب و کارها میتوانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفهای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید.