کار هایی که قبل از طراحی سایت باید در نظر بگیریم

کار هایی که قبل از طراحی سایت باید در نظر بگیریم

کار هایی که قبل از طراحی سایت باید در نظر بگیریم

قبل از راه اندازی یک وب سایت باید زمانی را به تفکر درباره موضوعاتی اختصاص دهیم ، که در فرآیند طراحی وب سایت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این امر شما یاری خواهد کرد تا پیش زمینه ای برای طراحی یک وب سایت موفق داشته باشید و این اطمینان را به شما می دهد که بهترین سایت را بر اساس نیاز های خود طراحی کنید و از آن استفاده ای سودمندانه ای داشته باشید.

فناوری اطلاعات زیفا در این مطلب قصد دارد تا کار هایی که قبل از طراحی سایت باید در نظر داشته باشید را برایتان شرح دهد ؛ با ما همراه باشید :

هدف از طراحی وب سایت

همواره اولین سوالی که در ذهن کاربران پیش می آیند این است که ” هدف از طراحی یک وب سایت چیست ؟ ” جواب این سوال کاملا واضح و صریح است ، اگر شما خرده فروش هستید هدف شما از طراحی یک وب سایت فقط فروش بیشتر محصولاتتان و کسب در آمد بیشتر از این طریق است. اما اگر تمایل به طراحی وب سایتی دارید که بروشور های خود را در آن به نمایش در بیاورید ؛ طراحی یک وب سایت شرکتی تک صفحه ای برای شما کافی است. این راه ها یک شروع خوب است ، اما بهره مندی از افکار خاص و ویژه در طراحی وب سایت بهتر به شما کمک شایانی در کسب موفقیت های بیشر خواهد کرد.

برای فروش بیشتر محصولات نکات زیر را در اولویت قرار دهید. برجسته کردن طیف وسیعی از محصولاتی که به فروش می رسانید ، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شما ، ترویج پیشنهاد های ویژه ، تاکید بر این نکته که من قابل اعتماد هستم و تاسیس یک تجارت آفلاین به خوبی یک تجارت آنلاین و تشویق مشتریان برای بازدید مرتب از سایت.

اگر شما وب سایتی با اهدافی که در بالا گفته شد طراحی کنید ؛ قطعا به اهداف خود خواهید رسید. البته ارزیابی شرکت طراح وب سایت شما نیز در این زمینه موثر است.

اگر در اواسط راه متوجه شدید که مسیر خود را اشتباه رفته اید چه خواهید کرد ؟ اما اگر قبل از شروع هر کاری اهداف خود را ارزیابی کنید قطعا اشتباهات پر هزینه ای نخواهید داشت.

برای مثال یک مشتری تقاضا دارد که برای او یک وب سایت تجارت الکترنیکی طراحی کنیم. اما هنگامیکه با او وارد مذاکره شدیم، متوجه شدیم که این کار موفقیت شبکه های نماینده آنها را تضعیف خواهد کرد. پس به او این پیشنهاد را دادیم ، وب سایتی طراحی کند تا از اهداف فروش آنها حمایت کند. بنابراین گاهی اوقات یک راه حل واضح ، بهترین راه حل نمی باشد.

مشخصات مشتریان

گاهی اوقات یک وب سایت می تواند فرصتی برای رسیدن افراد به اهدافشان باشد. بازار یابی آنلاین نیز مانند بازار یابی آفلاین قوانین مخصوص به خود را دارد که لازم الاجرا است. برای این کار ابتدا هدف خود را از بازاریابی مشخص کنید و هیچ وقت سعی نکنید تا همه افراد را از خود راضی و خوشنود نگه دارید. ظاهر و عملکرد وب سایت شما نیز باید بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتری هایتان باشد زیرا وب سایت برای مخاطبان شما طراحی شده است نه برای شما ؛ وب سایت طراحی شده باید کاربر محور باشد.

فرآیند هایی که وب سایت باید از ان ها حمایت کند

ترجیح می دهید مردم با شما چگونه تماس برقرار کنند؟ از طریق تلفن یا ایمیل ویا اصلا هیچ تماسی نداشته باشند. آیا مایلید که محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید؟ آیا خودتان وب سایتتان را به روز رسانی می کنید یا ترجیح می دهید یک شرکت طراح وب سایت این کار را برای شما انجام دهد؟ آیا نیاز به یک موتور جستجوگر دارید ؟ آیا خدمات آنلاین به مشتریان خود می دهید ؟

نیازهای تجاریتان را تجزیه و تحلیل کنید. به این نکته فکر کنید که وب سایت شما چگونه می تواند از این نیازها پشتیبانی کند؟
به عنوان یک قاعده این مطلب را به یاد داشته باشید که هرچه نیازهای شما بیشتر باشد هزینه شما نیز برای طراحی یک وب سایت بیشتر خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که شما از نیازها و خواسته هایتان گذشته و یا آنها را تقلیل دهید. اگر این خواسته ها همان چیزی باشد که وب سایت به آن نیاز دارد در این صورت باعث پیشرفت و کارایی بهتر سایت شما خواهد شد. این بدان معنی است که در مورد نیازهایتان به خوبی فکر کنید.

اگر لیست محصولات شما بیشتر از چند صفحه باشد آیا به یک موتور جستجو گر نیازدارید؟ اگر به طور منظم نوع محصولاتی را که به فروش می رسانید تعویض می کنید، آیا از شرکت طراح وب سایتتان میخواهید که این کار را انجام دهد و یا با توجه به هزینه ای که برای شما در بر خواهد داشت ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید؟ برای اینکه بر روی اهداف و فرآیندهای وب سایت خود متمرکز شوید ، باید به فرآیند راه اندازی وب سایت به همان صورتی بنگرید که به فرآیند استخدام یک کارمند و پیشرفت وی در کا نگاه می کنید.

بودجه مورد نظر شما

قبل از انجام هر کاری باید در مورد بودجه خود فکر کنید. همیشه توابعی وجود دارند که شما بدون آنها قادر به انجام کاری نیستید. برای مثال اگر تمایل دارید که محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید، نباید در سایت خود صحبتی از این مطلب به میان آورید. اما گاهی اوقات انتخاب های بیشتری در پیش روی شماست. اگر قصد شما از طراحی یک سایت ترویج و تبلیغ هتل تان است باید امکاناتی را برای مشتریان در وب سایت خود در نظر بگیرید. به طور مثال آنها باید بتوانند هتل شما را به صورت آنلاین رزرو کنند و یا اینکه با شماره ای که بر روی سایت قرار می دهید تماس بگیرند.

بودجه شما نباید بر اساس هزینه ها باشد. به هر حال این مطلب را هم مد نظر قرار دهید که اگر برای وب سایت خود سرمایه گذاری بیشتری کنید، درآمد بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد. برای مثال امکانات رزرو آنلاین هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت ، اما با این کار می توانید مشتریان بیشتری برای خود داشته باشید.

تمامی این کارها هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. اما با یک سرمایه گذاری خوب می توانید یک نام تجاری خوب برای خود داشته باشید. برای مثال اگر وب سایت شما مطالب و رونوشت مناسب و خوبی داشته باشد علاوه بر کسب در آمد بیشتر، هزینه اولیه نیز به شما باز خواهد گشت.

در هنگام راه اندازی یک وب سایت یکی از مهمترین مسائل، تشخیص این نکته است که از وب سایت خود چه می خواهید و بهترین کاری که می توانید انجام دهید چیست؟ اگر می خواهید در وب سایتتان یک نقشه تعاملی داشته باشید ابتدا باید با شرکت طراح وب سایت مشورت کنید و ببینید که آیا انجام این کار نیاز است یا خیر، و اگر لازم است هزینه های آن را برآورد کنید.مطمئن باشید که هر عملکردی از جانب شما، جایگاه خود را در وب سایت پیدا خواهد کرد.

برندینگ و نام تجاری مورد نیاز شما

ممکن است در حال حاضر شرکت شما نام و برند تجاری قدرتمندی برای خود داشته باشد. اما اگر آرم و نامی تجاری ندارید ، شرکت طراح وب سایتتان باید آرم و نامی تجاری برای شما طراحی کند و آن را در وب سایت شما قرار دهد.

یک نام تجاری خوب ، اگر به درستی استفاده شود ، احساس اطمینان را در مشتریان بوجود می آورد ، و این اطمینان رابه آنها می دهد که شما یک فرد کاملا حرفه ای هستید. به آرم مک دونالد توجه کنید ، شاید این نام مورد علاقه همه افراد نباشد، اما بسیار قوی و قدرتمند است. موفقیت مک دونالد به دلیل وجود یک آرم تجاری قدرتمند است که در همه جای جهان شناخته شده است. شما در هر نقطه از جهان که باشید به سراغ مک دونالد می روید ، حتی اگر در منزل شخصی خود نیز باشید آن را سفارش می دهید.

احساس شناخت ، اعتماد و اطمینان را به وجود می آورد. همه ما به طور ناخود آگاه بیشتر به افرادی اطمینان می کنیم که قبلا آنها را دیده باشیم. نام تجاری شناخته شده نیز به همین صورت است. اگر شما یک فروشگاه با آرم تجاری و برند شناخته شده ای داشته باشید ، به راحتی می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. مشتریان به وب سایتی که نامی شناخته شده داشته باشد بیشتر اطمینان می کنند.

شما باید از نام تجاری خود در تمامی قسمتها مانند : سربرگ ، یونیفورم کارکنان ، آگهی ها و غیره استفاده کنید. اگر مشتریان آرم تجاری شما را قبلا دیده باشند ، مطمئنا بیشتر به شما اطمینان خواهند کرد.

محتوا

محتوا یکی از مهم ترین عوامل در بالا آمدن وب سایت شما در صفحه گوگل است چرا که محتوایی خود ساخته و قوی میتواند به بالا آمدن جایگاه وب سایتتان کمک شایانی کند و در نتیجه در آمد شما را افزایش دهد.

این که مشتریان بدانند که در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و در واقع شما با تولید محتوا به آنها احترام گذاشته اید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار داده اید که این موضوع برای مخاطبان شما بسیار ارزشمند است و دیگر اینکه شما نیز این اطمینان را پیدا کنید که موتورهای جستجو گر بهترین جستجو را در وب سایت شما انجام می دهند.معمولا افراد ترجیح می دهند که برای پس انداز بیشتر ، خودشان مطالب وب سایتشان را آماده کنند. اما همانطور که قبلا اشاره شد ، محتوا مهمترین قسمت یک وب سایت است که در دراز مدت درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند.

بعضی افراد دست خط زیبایی دارند و به خوبی نیز می نویسند. اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی ، عبارات کلیدی ، قابلیت استفاده ، ضرورت اسکن کردن و غیره ، ضرورت این امر را می رساند که نگارش مطالب یک وب سایت ، خود یک هنر است که لازمه ی استعداد بالا و تجربه می باشد.

اهمیت استفاده از تصاویر نیز نباید دست کم گرفته شود. وب سایت مانند یک رسانه تصویری است که تفاوت تصاویر خوب و حرفه ای با تصاویر بد نباید دست کم گرفته شود. بنابراین برای این کار شما باید از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید.

به زیفا امتیاز دهید
پشتیبانی زیفا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *