نکاتی که باید در ارتباط با انتخاب دامنه توجه کنید

نکاتی که باید در ارتباط با انتخاب دامنه توجه کنید

نکاتی که باید در ارتباط با انتخاب دامنه توجه کنید

دامنه یا دامین (Domain) در واقع نامی است که سایت شما به آن اسم ثبت می شود. دامنه ها به طور کلی از دو بخش پسوند و نام دامنه تشکیل شده اند. رعایت نکات اساسی در انتخاب دامنه مناسب می تواند وب سایت شما را بر روی سرور های قدرتمند لینوکس و ویندوز با امنیت بسیار بالا میزبانی کند. در طراحی وب سایت انتخاب یک نام دامین خوب نیاز به دقت ، ظرافت و زیرکی خاصی دارد تا بتواند برای کاربران مورد نظر شما ، سایت قابل دسترسی باشد. در واقع نام دامین به نحوی نشان دهنده لوگوی شخصی سایت شماست و اگر با دقت و ذکاوت انتخاب شود می تواند در جذب مشتری بسیار کارآمد باشد. پس نام دامنه را می توانیم به عنوان اعتبار پرتال شما نیز در نظر بگیریم.

دامنه بهتر = وب سایت موفق تر

افزایش رتبه سایت و بهتر شدن سئو وب سایت خود را با انتخاب دامنه مناسب تضمین کنید. حسی که با دیدن نام دامنه یک وب سایت در ذهن ما نقش می بندد عامل موثری در ماندگار شدن ما در آن وب سایت دارد. اینکه کاربر با یک بار مشاهده دامین سایت ، بتواند آن را به خاطر بسپارد ، بسیار مهم است.

 

نکات انتخاب دامنه

 

نکات اساسی برای انتخاب دامنه

۱. دامنه شما، برند شما

همیشه گفته شده که بهتر است نام دامنه قابلیت برند شدن را داشته باشد تا اینکه بخواهید یک نام عمومی برای سایتتان درنظر بگیرید. مثلا وب سایت دیوار، دامنه اش دقیقا نام برندش می باشد. همه می دانیم اگر کسی به شما بگوید که برو فلان آگهی را در دیوار ببین، منظورش چیست. دیوار علاوه بر خلاقیت فوق العاده ای که در انتخاب نام دامنه ای داشته، این امر را در زمینه انتخاب نام دامنه سایتش هم رعایت کرده است؛ نام دامنه اش divar و پسوند آن ir. است. این نوع نام دامنه به راحتی قابلیت برند شدن را داشته و دارد. فرض کنید که همین دیوار، به جای انتخاب چنین نام دامنه ای، از عبارت Advertising استفاده می کرد؛ آیا باز هم وقتی شما به عنوان یک کاربر این نام دامنه را در گوگل می دید، متوجه ارتباط آن با مجموعه دیوار می شدید؟

 

۲. راحتی تلفظ و نوشتن دامنه 

شاید بپرسید اصلا چرا همچین چیزی مهم است؟ دیگران که فقط قرار است یا آن را تایپ کنند یا روی آن کلیک کنند. درواقع اینجا یک مسأله روانشناختی وجود و آن اصلِ «آسانی پردازش» است. انسان‌ها معمولا با چیزهایی که راحت به زبان آورده می‌شوند و می‌توانند به آن فکر کنند بهتر ارتباط برقرار می‌کنند و بخاطر می‌سپرند. این قاعده در ذهن ما شامل تلفظ کردن می‌شود. دامنه شما به هر زبانی و برای هر گروهی از افراد که باشد باید بتوانند آن را براحتی تلفظ کنند و وقتی آن را به کسی می‌گویید کاملا متوجه آن بشود.

برای مثال شاید دامنه‌ای مثل rgmsprt.ir یا laghary100.ir انتخاب‌چندان مناسبی نباشند. چون تلفظ و طرز نوشتن آنها شاید کمی مبهم باشد و حتی مفهوم را به درستی منتقل نمی‌کند. مثلا دامنه salamatkade.ir می‌تواند گزینه مناسبی باشد. چون تلفظ آن و نوشتن آن راحت است.

پس نام دامنه باید:

1) به راحتی اسپل و تایپ شود

2) به راحتی تلفظ شود

۳. هرچه کوتاهتر، بهتر

طول دامنه برای در خاطر و ذهن کاربر ماندن نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت. هرچه کاراکترهای دامنه کمتر باشد تایپ و نوشتن آن نیز راحتتر خواهد بود. همچنین برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و همچنین نمایش در صفحه جستجوی گوگل نیز کوتاه بودن دامنه عامل مهمی است. اما توجه داشته باشید که کوتاه شدن را فدای کامل و معنی‌دار کردن دامنه نکنید.

به عنوان مثال برای وبسایتی که درباره رژیم‌های غذایی فعالیت می‌کند دامنه regpedia.com که مخفف regim pedia (encyclopedia) است گزینه مناسبی نمی‌تواند باشد زیرا معنی درست را منتقل نمی‌کند. همچنین در زبان فارسی برخلاف انگلیسی استفاده از مخفف‌ها، مخصوصا اگر بی‌معنی بنظر برسد، چندان رایج نیست. انتخاب دامنه ای کوتاه و همچنین گویا مانند iregime.com انتخاب بهتری است.  

بگذارید این نکته را بیان کنم که هیچکدام از نکاتی که تا الان گفته ام یا در ادامه این مقاله قرار است بگویم، هیچ لزومی در انجام دادنشان وجود ندارد! اما اگر این موارد را در روند کاری خود پیاده سازی کنید، سئو وب سایتتان، رشد بهتری خواهد داشت. این حرف را بر اساس تجربه ای که در نیوسئو به دست آورده ایم به شما می گویم.

همین الان یک تب جدید باز کنید و عبارت آموزش تولید محتوا را در آن جستجو کنید. تک به تک 10 دامنه هایی که در صفحه اول وجود دارند، نام کوتاهی دارند و شما کمتر می توانید نام دامنه هایی را پیدا کنید که طولانی باشند.

شما می توانید 6 الی 14 کاراکتر برای نام دامنه وب سایتتان در نظر بگیرید؛ سعی کنید تا جایی که می توانید از نام دامنه کوتاه استفاده کنید و این کوتاه و مختصر بودن، به هیچ عنوان نباید بستر پیاده سازی دیگر نکات مهم انتخاب نام دامنه سایت را از بین ببرد.

 

۴. انتخاب پسوند دامین مناسب و مرتبط با نوع فعالیت 

پسوند دامین از لحاظ نوع سایت و از لحاظ اعتبار دامین حائز اهمیت است . دامنه های com به علت پر طرفدار بودن، از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. چون بیانگر این هستند که این دامنه با سابقه تر است و ثبت کننده آن زودتر به ثبت آن اقدام نموده است. برای نام های دامنه پسوند های مختلفی ایجاد گردیده است که آنها را به نوع کار و یا کشور خاصی نسبت می دهد. مفهوم تعدادی از پسوندهای معروف در زیر آورده می شود:

  • پسوند .com برای سایت‌های تجاری و عمومی
  • پسوند .net برای شبکه‌ها
  • پسوند .org برای سازمان‌ها و ارگان‌ها
  • پسوند .info بانک های اطلاعاتی
  • پسوند .name نام شخص
  • پسوند .mobi برای موبایل و دستگاههای همراه
  • پسوند .biz تجارت
  • پسوند .travel مسافرت
  • پسوند .gov.ir برای سایت‌های دولتی ایرانی
  • پسوند .ac.ir برای دانشگاه های ایرانی
  • پسوند .co.ir برای شرکت های ایرانی

 

۵. دامنه‌ای که شبیه برند شناخته شده دیگری هست را انتخاب نکنید

شاید خیلی واضح بنظر برسد ولی سعی کنید دامنه‌ای را انتخاب نکنید که مانند دامنه و برند دیگری باشد و یا حتی ممکن است با آن اشتباه گرفته شود. این موضوع را نه فقط از دیدگاه خودتان، که از نظر هر فرد دیگری که ممکن است در برخورد با دامنه شما آن را کپی برند دیگری تلقی کند، در نظر بگیرید. این موضوع حتی می‌تواند با برخورد قضایی از سوی صاحب برند نیز روبرو شود. امیدواریم در آینده کمتر با اسامی و دامین‌هایی روبرو شویم که کلمه «دیجی» را در خود دارند.  

 

6. حقوق دیگران و قوانین کپی رایت را در نظر بگیرید

قبل از انتخاب دامنه مطمئن شوید که علامت تجاری یا هر گونه علامت ثبت شده دیگر که متعلق به غیر بوده و شما قانونا مجوز رسمی جهت استفاده از آن را ندارید در آدرس شما بکار نرفته باشد.

 

7. دامنه‌ای را انتخاب کنید که کاملا قابل فهم باشد

اگر کسی با دیدن و یا شنیدن نام دامنه شما شناختی کلی از فعالیت و محتوای وب‌سایت شما بدست بیاورد نقطه قوتی بسیار مثبت برای شما محسوب می‌شود. اگر به عنوان مثال شما دامنه‌ای با اسم خاص (مثل نام شهر یا نام خودتان) انتخاب کنید و در آن درباره رژیم‌های لاغری بنویسید شاید سخت بتوان به مفهوم اصلی آن پی برد، مگر این که پروسه برندینگ را برای نام خود طی کرده باشید.  

 

8. کلمه کلیدی وبسایت را هنگام انتخاب دامنه لحاظ کنید

یک کلمه کلیدی قوی در URL یک حق امتیاز برای هر وب سایت محسوب می‌شود. این امر به افزایش رتبه وب شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو کمک شایانی خواهد کرد. اگر آدرس url مورد نظر در دسترس نبود، می‌توانید یک پیشوند یا پسوند به کلمه کلیدی مورد نظر خود اضافه نمایید. آدرس اینترنتی که حاوی ترکیبی از کلمات کلیدی می‌باشد به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک خواهد کرد.

شاید این تصور وجود داشته باشد که برای گرفتن نتایج بهتر در گوگل استفاده از کلمه کلیدی در دامنه کارساز باشد اما این تأثیر شاید نسبت به گذشته کمتر شده باشد. استفاده از کلمه‌ای که هدف و مفهوم اصلی سایت شما را می‌رساند در موردی که بالا ذکر کردیم به شما کمک می‌کند. اما توجه کنید از دامنه‌ای که فقط از کلمه کلیدی تشکیل شده است استفاده نکنید. مانند regime-laghari.ir حتی می‌توانید از نام‌هایی استفاده کنید که ظاهرا هیچ ربطی به کسب و کار شما ندارند.

بنابراین مانعی برای خلاقیت به خرج دادن برای انتخاب نام دامنه وجود ندارد. نام‌هایی مثل آمازون، گوگل و یا بامیلو یا اسنپ کلمه کلیدی در دامنه آن بکار برده نشده است. در عین حال نام‌های دیجی کالا، تپ‌سی و… بنحوی از کلمات کلیدی در نام خود استفاده کرده‌اند.  

 

9. نام های مشابه و یا پسوند های رایج را ثبت کنید

اگر نامی که برای برند خود انتخاب کردید دامنه مربوط به آن ثبت شده، می‌توانید با خرج کمی خلاقیت پیشوند و یا پسوندی به آن اضافه کنید که حتی آن را خاص‌تر جلوه دهد. بعنوان مثال اگر دامنه fitshop.ir را انتخاب کرده‌اید ولی قبلا ثبت شده می‌توانید به جای آن ازfitsazshop.ir استفاده کنید.
نکته مهم: سعی کنید تا حد امکان دامنه از پیش استفاده شده که به فروش گذاشته شده است را استفاده نکنید. چرا که علاوه بر گرانی بی دلیل آنها، ممکن است قبلا اسپم شده باشند و شما را متحمل ضرر و زیان بیشتری بکنند. مطمئن باشید دامنه مناسب شما را هنوز هیچ‌کسی ثبت نکرده است.

اشتباهات احتمالی را که ممکن است مشتریان بالقوه در زمان تایپ آدرس شما مرتکب شوند در نظر بگیرید. اگر احتمال اشتباه وجود دارد، به فکر ساده کردن اسم باشید و یا چند نام با اشتباهات متداول تایپی را ثبت کنید تا کاربر در صورت تایپ اشتباه هم بتواند سایت شما را بیابد. و یا اگر تصور می‌کنید که نام دامنه انتخابی شما بخصوص از زمان شروع فعالیت وب سایت، ممکن است با پسوند های دیگر توسط افراد مختلف به ثبت برسد، همزمان با ثبت پسوند اصلی، پسوند های مهم و رایج دیگر را نیز به ثبت برسانید.

 

10. از خط فاصله یا عدد پرهیز کنید

در بالا گفتیم که نام دامنه باید تا جایی که می شود، به راحتی تلفظ و تایپ شود. خط فاصله و عدد یک مانع در این زمینه هستند و به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم حتی الامکان، از استفاده اعداد و خطوط فاصله در انتخاب نام دامنه وب سایت خود خودداری کنید.

این نکته ای که به صورت چشمی هم می توان به آن پی برد. فرض کنید نیوسئو به جای نامه دامنه فعلی خود، از new-seo استفاده می کرد. در این صورت علاوه بر اینکه تایپ و تلفظ آن مشکلاتی را به وجود می آورد، ظاهر جذابی هم نداشت.

البته طبعا برخی از برندها به دلایل متعدد نیاز به استفاده از اعداد دارند که خب کاری نمی شود کرد و ناچارا باید از اعداد استفاده کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، حداقل سعی کنید در پیاده سازی دیگر نکات انتخاب اسم دامنه، نهایت سعی خود را بکنید.

 

11. به چشم استراتژی بلندمدت به نام دامنه نگاه کنید

نمی دانم چه مرضی است که مدت هاست بین هموطنان ما وجود داشته است؛ متاسفانه برخی از افراد طمع خرید دامنه دارند و نمی توانند در این زمینه جلوی خودشان را بگیرند. اما خواهش می کنم شما جزو این افراد نباشید. این افراد کاری کرده اند که امروزه تعداد زیادی از نام دامنه هایی که از اعتبار خوبی برای شروع به کار برخوردار هستند، در اختیار این افرادند.

کاری که می کنید این باشد که تصور کنید قرار است تا آخر عمر، این نام دامنه همراه شما باشد. این مسئله سبب می شود تا شما از سر خوش گذرانی، نام گذاری دامنه را انجام ندهید و بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشید.

همانطور که قبلا هم اشاره کردم به فکر برندتان باشید. اگر قصد دارید برندسازی کنید و برندی خلق کنید که تا ابد در ذهن مخاطبان تان بماند کمی بیشتر در مورد انتخاب دامنه وب سایت خود فکر کنید و وقت بگذارید. تمام مواردی که تا اینجا بهش اشاره کردم رابطه مستقیم با برندی سازی شما از طریق نام دامنه وب سایت تان دارد.

نامی برای وب سایت خود انتخاب کنید که بعد از مدتی از انتخاب آن پشیمان نشوید. بهتر است انتخاب نام دامنه خود را مطابق با اهداف و فعالیت هایی که در آینده قصد انجام آن را دارید انجام دهید. به عنوان مثال اگر هم اکنون فروشگاه محصولات دیجیتال دارید و در آینده قصد دارید محصولات متنوع دیگری را هم عرضه کنید بهتر است نام دامنه خود را فقط مختص به محصولات دیجیتال انتخاب نکنید! البته این فقط یک مثال بود.

 

12. چک کنید که در حال حاضر مورد استفاده برند خاصی نباشد

این اتفاقی است که کم و بیش در انتخاب نام دامنه سایت رخ می دهد. فردی نامی را برای دامنه سایتش انتخاب کرده است، اما بعد از راه اندازی سایتش متوجه می شود که برند دیگری با همین نام در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت است و یا اینکه نام دامنه سایت دیگری با اندکی تغییر مختصر، در حال فعالیت در گوگل می باشد.

 

13. استفاده از ابزارهای انتخاب نام دامنه وب سایت

هیچ اشکلی ندارد؛ شما می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که کار شما در این زمینه را راحت می کنند. سازوکار این ابزارها به این گونه است که شما یک کلمه به آن ها تحویل می دهید و آن ها مجموعه از ایده های مختلف را به شما ارائه می کنند. برای پیدا کردن این ابزارها کافی است عبارت domain name generator را در گوگل جستجو کنید.

14. از نام های فارسی در نام دامنه به هیچ وجه استفاده نکنید

حتما سایت هایی را دیده اید که از نام های فارسی برای انتخاب دامنه خود استفاده می کنند؟ سایت هایی مثل com.تور-ترکیه.www که این سایت ها اکثرا به امید اینکه با استفاده از فاکتور مهم وجود کلمه کلیدی در نام دامنه می توانند رتبه خوبی در گوگل بگیرند راه اندازی می شوند.

همه این سایت ها از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند و به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند. پس هرگز از نام فارسی در نام دامنه خود استفاده نکنید.

 

15. به برندتان لطمه وارد نکنید

این مورد دقیقا مرتبط به دو مورد قبل است. همه چیز را فدای نام دامنه تان نکنید. در قسمت قبل گفتم بهتر است از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه خود استفاده کنید ولی به این شکل نباشد که مثلا شما در حوزه طراحی سایت فعالیت می کنید و از نام tarahisite در نام دامنه خود استفاده کنید. به فکر برندتان باشید. این دامنه اصلا به برندسازی تان کمک نمی کند. یا استفاده از نام های فارسی در انتخاب نام دامنه هم همین طور است. به هیچ وجه نام فارسی در نام دامنه شما برای مخاطبان تان خوشایند نخواهد بود. استفاده از این نام ها به این صورت به شدت به کسب و کارتان لطمه وارد می کند و هیچ وقت مخاطبان تان به شما اعتماد نمی کنند.

16. از خط تیره در نام دامنه خود استفاده نکنید

استفاده از خط تیره باعث دو بخشی شدن نام دامنه وب سایت تان می شود. همین باعث می شود در نوشتن نام دامنه تان اشتباهات تایپی هم رخ دهد. همینطور به خاطر سپردن آن در ذهن مخاطب هم سخت می شود. اگر نام دامنه مورد نظرتان آزاد نبود به هیچ وجه اقدام به ثبت آن با گذاشتن خط تیره در وسط آن نکنید. بهتر است پسوند دیگری را برای ثبت دامنه مورد نظر خود انتخاب کنید یا اینکه به دنبال نام دیگری باشید.

 

17. دامنه شما باید (بهتر است) ترکیبی از حروف A تا Z باشد

امروز دامنه های IDN (قالب ویژه ای برای انطباق با حروف الفبای زبانهای مختلف) داریم اما من به شما توصیه نمی کنم که لهجه ها یا نویسه هایی مانند Ñ یا Ç را در دامنه خود وارد کنید زیرا می توانند از نظر ایمیل مشکلی برای شما ایجاد کنند. از طرف دیگر ، این نوع نوشتارها در همه صفحه کلیدها موجود نیستند. اگر کاربران شما در خارج از ایران باشند (استفاده از حروف فارسی در نام دامنه) یا مجبور باشید پروژه وب خود را در افق های جدید گسترش دهید ، ممکن است با مشکل مواجه شوید.

 

18. نویسه ها در نام دامنه ممنوع است

دامنه شما نمی تواند حاوی ویرگول ، نقطه ، نقطه ویرگول ، علامت تعجب یا علامت سوال باشد. از زیر خط (_) نیز نمی توان استفاده کرد. شما نمی توانید از این کاراکتر ها در نام دامنه استفاده کنید: &٪ $ / () ،؛ . : _ =؟ ”! 

دامنه می تواند حاوی خط تیره (-) باشد اما شما نمی توانید از آن برای شروع یا پایان نام دامنه خود استفاده کنید.

 

10 نکته جهت انتخاب نام دامنه خوب

خلاصه ای از مواردی که باید در انتخاب دامنه رعایت کنید

  1. اگر کسب و کار محلی دارید ، در نام دامنه از آن ها استفاده کنید. مانند iran ، Tehran ، Esfahan و …
  2. سریع اقدام کنید ، ممکن است همین الان شخص دیگری نیز به نام مورد نظر شما فکر کند ، پس اگر نام دامنه ای برایتان جذاب بود ، همان موقع آن را ثبت کنید.
  3. در زمان خرید دامنه هایی که قبلا وجود داشته و در حال حاضر برای فروش قرار داده شده اند، بسیار دقت کنید و حتما سابقه دامنه را بررسی نمایید. برای اینکار می توانید نام دامنه را در گوگل به این صورت جست و جو نمایید.
    • به عنوان مثال برای دامنه behnamkeshani.com به این صورت در گوگل جست و جو میکنیم: site:behnamkeshani.com
  4. حتما حتما دامنه خود را از طریق شرکت های معتبر ثبت نمایید تا در آینده برای آنها مشکلی بوجود نیاید. در بین شرکت های مختلف برای پیدا کردن قیمت مناسب تر تحقیق نمایید. بجز دامنه های عمومی متداول مانند com ، net و… اکثر دامنه ها را در شرکت های مختلف با قیمت های متفاوت می توانید پیدا کنید.
  5. پس از ثبت دامنه و تنظیم DNS های خود ، حتما دامنه خود را اصطلاحا قفل نمایید. برای اطلاع از نحوه قفل کردن دامنه با شرکتی که دامنه را از آن تهیه کرده اید تماس بگیرید.
  6. همواره دامنه را خودتان خریداری نموده و حتما تنها به نام خودتان ثبت نمایید.
  7. دامین های ir را ترجیحا خودتان و از طریق وبسایت nic.ir خریداری نمایید تا کنترل همه چیز در مورد دامنه در اختیار خودتان قرار گیرد.
  8. قابلیت Domain ID Protection یا Whois Privacy را روی دامنه خود فعال نمایید. البته در مورد این قابلیت اختلاف نظرهایی وجود دارد. به نظر می رسد دامین هایی که این قابلیت روی آنها فعال باشد ، در نتایج جست و جوی گوگل رتبه قابل توجهی کسب نمیکنند و از نظر گوگل کسی که اطلاعات هویتی خود را مخفی مینماید اعتبار کمتری دارد ، ولیکن برخی معتقدند که برای عدم دسترسی افراد و به ویژه هکرها به اطلاعات مالک دامنه ، امنیت دامنه بالاتر خواهد بود. پس اگر سئو برایتان اهمیت بیشتری دارد، این قابلیت را فعال نکنید.
  9. مراقب قرارگیری کلمات در کنار هم و ایجاد کلمات جدید در نام دامنه خود باشید، به مثال های انگلیسی زیر و مثال ایرانی آن دقت نمایید:
    • شاید برایتان جالب باشد که در ایران یکی از معروف ترین نمونه های این اشتباه، سایت بانک ملی ایران به آدرس bmi.ir هست که عده ای به طنز و شوخی آن را “بمیر” می خوانند.
  10. اگر دامنه تان برایتان اهمیت دارد ، حتما در هنگام ثبت از اطلاعات واقعی استفاده نمایید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از حقوق خود دفاع کنید.
  11. اگر در نام دامنه از مخفف استفاده می کنید ، ترجیحا از حروفی که در زبان فارسی ممکن است اشتباه گرفته شوند مانند حرف C که ممکن است عدد ۳۰ برداشت شود ، استفاده نکنید.
  12. در استفاده از کلماتی که حروف انگلیسی که تلفظشان نزدیک به هم می باشد دقت نمایید. مانند حروف n و m. به نظر بنده یکی از بهترین ترفندها یا به عبارتی زرنگی هایی که در سایت های ایرانی مشاهده نمودم؛ سایت camva.ir است که به دلیل تشابه با سایت canva.com که یکی از ابزارهای مشهور آنلاین ساخت و ویرایش تصویر است ایجاد شده.
  13. به نظر می رسد برای سئو و وبسایت هایی که ورودی آنها عمدتا از ایران است ، دامین .ir بهتر باشد و توصیه می شود از دامین ir استفاده شود.
  14. اولین کسی که نام دامنه را ثبت می کند صاحب آن است و دیگر کسی نمی تواند یک دامنه با آن نام ثبت کند.
  15. یک نفر می تواند تعداد زیادی دامنه ثبت کند ولی جوامع اینترنتی به شدت با اینکار که نوعی احتکار نام دامنه است مخالفند.
  16. بعد از ثبت دامنه، آن دامنه برای مدت زمانی که ثبت کرده و هزینه آن را پرداخت کرده اید به شما متعلق خواهد بود و اگر بعد از آن زمان مذکور دامنه را تمدید نکرده و هزینه آن را نپردازید ممکن است توسط شخص دیگری به ثبت برسد و مالکیت آن از دست شما خارج شود.
  17. هر چه زمان ثبت دامنه بیشتر باشد موتور های جستجو علاقه بیشتری برای دادن رتبه های بهتر به آنان دارند. اگر دامنه شما تازه ثبت شده است باید بین ۶ تا ۹ ماه در حالت معمولی برای رتبه های بهتر صبر کنید.

 

سخن آخر

امیدوارم که توانسته باشم به شما عزیزان در انتخاب کردن نام دامنه سایتتان کمکی کرده باشم. شاید با خود بگویید که نام دامنه آنقدر مسئله مهمی نیست که نیوسئو انقدر شلوغش کرده است. اما باور بفرمایید که بر اساس تجربه ای که به دست آورده ایم، در برخی از زمان ها، تنها همین ارتباط بین نام دامنه سایت و عبارت کلیدی جستجو شده، سبب قرار گرفتن سایت مورد نظر در رنک یک نتایج گوگل شده است. پس، حوصله به خرج دهید و نامی برای دامنه سایت خود درنظر بگیرید که موجب پیشرفت شما در بین رقبایتان شود.

به زیفا امتیاز دهید
مینو طاهری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *