تولید محتوای سئو برای گوگل _ بخش دوم
با فناوری اطلاعات زیفا در تولید محتوای سئو برای گوگل بخش دوم همراه باشید. برای داشتن درک بهتری از این مقاله از شما دعوت می شود تا بخش اول این مقاله را در ابتدا مطالع نمودخ سپس به بخش دوم رجوع نمایید.
اعتبار ( Authority )
داشتن تخصص همواره خوب و مفید است اما به تنهایی کافی نیست و کاربرد چندانی ندارد. وقتی متخصصین و اینفلوئنسر های دیگر در زمینه ی کاربردی خود ، شما را به عنوان یک منع اطلاعات خوب و قوی معرفی کنند ؛ و یا وثتی که نام و برند برای این موضوعات اعتبار داشته باشد ، در نتیجه شما یک فرد و یا مجموعه متخصص و معتبر در حوزه فعالیت و کسب و کار خود خواهید بود.
در رابطه با تعیین اعتبار یا همان Designation Authority چند KPI وجود دارد که به بررس آن ها می پردازیم :
- لینک های به دست آمده از وبسایت های معتبر و مرتبط، در زمان رتبه بندی وبسایت تاثیر بسیار زیادی دارند. قطعا بدون تاکید بر روی این موضوع، ما نمی توانیم چارچوبی برای موفقیت سئو داشته باشیم.
نکته: زمانی که در رابطه با لینک ها صحبت می کنیم، هدف ما ایجاد کردن اعتبار برای دامنه می باشد. این یعنی ما می خواهیم وبسایت های مرتبط که از قبل در زمینه کاری ما اعتبار دارند، ما را به دیگران پیشنهاد دهند. یک لینک بهترین روش برای این هدف است که یک وبسایت، وبسایت دیگری را پیشنهاد کند.
- لینک ها بسیار عالی هستند؛ این که شما صرفا در اخبار یا وبسایت های معتبر در زمینه کاری خودتان مطرح شوید٬ از نظر گوگل نیز باعث افزایش اعتبار شما می شود. در نتیجه، حتی ذکر برند شما بر روی اعتبار شما تاثیر دارد.
- ما می توانیم از شاخص Moz Domain Authority استفاده کرده تا اعتبار یک وبسایت را اندازه گیری کنیم. همچنین٬ می توان از این شاخص برای بررسی سریع وبسایت خودمان یا وبسایت هایی که به ما لینک شده اند استفاده کرد تا سطح اعتبار آن ها را بررسی کنیم.
- یک شاخص معتبر دیگر برای اندازه گیری اعتبار و قابلیت اعتماد به یک وبسایت، استفاده از شاخص ‘trust ratio’ می باشد که توسط Majestic ارائه شده است. در صورتی که شما بتوانید شاخصی نزدیک به 1.0 به دست بیاورید، قطعا کار شما خیلی خوب بوده است!
- در صورتی که محتوای شما به صورت گسترده و توسط کاربران واقعی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، این هم نشان دهنده اعتبار شما می باشد.
- ایجاد کردن یک برند٬ ایده ی بسیار خوبی است که علاوه بر اینکه برای اعتبار سئو مفید بوده٬ مزایای زیاد دیگری نیز دارد. حجم جستجوی برند معیار خوبی است که نشان دهنده ی اعتبار برند شما می باشد. در صورتی که افراد زیادی برای نام برند شما جستجو کنند، این خیلی خوب است. در صورتی که آن ها نام برند شما را همراه با کلمات کلیدی مربوطه جستجو کنند، نتایج بهتری به دست می آورید.
- داشتن یک صفحه ویکیپدیا برای برند شما و یا افرادی که در شرکت شما کار می کنند٬ نشان می دهد که شما فرد یا شرکت معتبری هستید. باید در نظر بگیرید که اگر یک فرد یا برند شناخته شده نباشید ، به دست آوردن یک صفحه در ویکیپدیا کار دشواری برای شما خواهد بود. اما، این موضوع مطابق با رهنمود های گوگل می باشد و شما به صورت امن، می توانید در این زمینه تلاش کنید.
نکات مهم در تولید محتوایی ارزشمند و معتبر
اگر شما در رابطه با موضوعی مطلبی را منتشر می کنید، باید تخصص، اعتبار و قابلیت اعتمادتان را برای گوگل اثبات کنید تا گوگل مطالب شما را نمایش دهد. مخصوصا اگر این مطالب در حوزه پزشکی، سلامت و یا موضوعات مالی باشند.
زمانی که گوگل یک صفحه را به یک جستجو کننده ارائه می کند، دوست ندارد که اطلاعات غلط در اختیار کاربران قرار بگیرد! به خصوص در صورتی که این اطلاعات بر روی سلامت، موضوعات مالی و یا رفاه آن ها تاثیر داشته باشد. توصیه های بد هیچ وقت ارزشمند نیست؛ به خصوص در زمینه های حساس!
در صورتی که شما در زمان کار بر روی برنامه های بازاریابی دیجیتال٬ مفهوم E.T.A را در نظر داشته باشید، قطعا می توانید یک روش جامع سئو و بازاریابی محتوایی را تدوین کنید. پوشش دادن این سه مفهوم اصلی کار هوشمندانه ای است. به خصوص در صورتی که می خواهید برای عبارات جستجوی خاصی در صنعت کاری خودتان، در گوگل رتبه بندی شوید.
البته شاید خبر تلخ این باشد که نمی توان اعتبار، تخصص و قابلیت اعتماد را یک شبه ایجاد کرد و این کار نیازمند تلاش و زمان زیادی می باشد! شما همیشه باید این موضوع را به یاد داشته باشید که دیگر آن روز ها گذشته که شما بتوانید یک شبه به صفحه اول گوگل برسید. معیار E.T.A بر اساس تعریف ارائه شده، به معنی رشد مداوم برند و حضور مثبت آنلاین به صورت طبیعی می باشد.
در صورتی که شما بتوانید به E.T.A بالایی برسید٬ قطعا رقبای شما به سختی می توانند رو در روی شما بایستند.