ده نکته برای افزایش رتبه وبسایت در گوگل

ده نکته برای افزایش رتبه وبسایت در گوگل

ده نکته برای افزایش رتبه وبسایت در گوگل

 

ده نکته برای افزایش رتبه وبسایت در گوگل – مقدمه

در مقالات گذشته درباره بسیاری از ترفندهای سئوی وبسایت و اقدامات لازم به منظور قرار گرفتن در رتبه های بالاتر گوگل صحبت کرده ایم. سال ها پیش یعنی اوایل سال 2013 برای بالا بردن رتبه وبسایت خود کافی بود که محتوای مناسبی را آماده کرده و با کلمات کلیدی متنوع و زیاد در وبسایت خود درج نمایید. با انجام این کار ساده تقریبا بیشتر مسیر را پیموده بودید و تنها اگر سایتتان اصول فنی اولیه را داشت می توانستید به راحتی خود را در صدر نتایج گوگل ببینید ؛ اما امروزه دیگر اینطوری نیست و گوگل بسیار پیشرفته شده است و از طرفی رقابت بین سایت ها نیز بسیار فنی و تخصصی گشته است.

متاسفانه در سال های اخیر افراد سودجو ادعا می کنند که در سریع ترین زمان ممکن وبسایت شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار خواهند داد. در حقیقت اینگونه افراد با استفاده از روش های سئوی کلاه سیاه برای مدت کوتاهی شما را در رتبه های برتر گوگل قرار خواهند داد. اما با گذشت مدتی باید خود را آماده جریمه های سنگین الگوریتم های گوگل کرده و از رقابت دنیای سئو حذف شده بدانید.

برای قرار گرفتن یک سایت در صدر نتایج جستجو ترفندهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و ما در این مقاله تحت عنوان ” ده نکته برای افزایش رتبه وبسایت در گوگل ” قصد داریم شما را با اصلی ترین روش های افزایش رتبه وبسایت آشنا کنیم.

 

ده نکته برای افزایش رتبه وبسایت در گوگل

1- تولید محتوای تخصصی و ارگانیک: تولید محتوا امروزه بیشتر از هرچیزی در سئوی وبسایت تاثیرگذار است. گوگل ارزش بیشتری را برای سایت هایی که به تولید محتوای یونیک می پردازند می دهد. کپی کردن محتوا از سایر سایت ها چیزی است که از نظر گوگل شامل جریمه های سنگین می شود. در مورد تولید محتوا باید اشاره کنیم که مطالب شما حتما باید در راستای موضوع سایتتان باشد. قرار دادن مطالب نامربوط به موضوع یک سایت باعث خدشه دار شدن هویت اصلی سایت و افت جایگاه و رتبه آن در گوگل می شود. نوشتن محتوای کاربردی و تخصصی و درج آن در وبسایت در حقیقت رمز موفقیت شما در سئوی وبسایت است.

2- بروزرسانی محتوایی وبسایت به صورت منظم: یک سایت موفق باید بصورت منظم و براساس برنامه بروزرسانی شود و در آن محتوای جدید گذاشته شود. بروزرسانی مستمر نه تنها باعث جذب کاربران به سایت شما خواهد شد بلکه از نظر موتورهای جستجو نیز بسیار حائز اهمیت است. برای گوگل بسیار مهم است که یک سایت همواره در حال تغییر و ارائه محتوای جدید باشد. به یاد داشته باشید که تولید مستمر محتوای ارگانیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سایتی که به تولید محتوای تخصصی ، کاربردی و مرتبط آن هم به صورت مستمر اهتمام بورزد تقریبا نصف راه سئو را پیموده است.

3- استفاده صحیح از متاتگ ها: در هر صفحه و برگه سایت شما قسمتی به نام تگ <head> وجود دارد که متاتگ ها در آن قرار می گیرند. هر صفحه متاتگ انحصاری خود را دارد که با سایر صفحه ها متفاوت است. مهم ترین متاتگ ها را میتوان title یا عنوان و متاتگ توضیحات دانست. حتما در پر کردن این دو بخش محتوا از کلمات کلیدی و عبارات مهم استفاده نمایید.

4- رعایت اصول چگالی کلمات کلیدی: رعایت چگالی کلمات کلیدی در افزایش رتبه وبسایت شما در گوگل بسیار حائز اهمیت است. به طور معمول تعداد کلمات هر محتوا چیزی بین 600 الی 1500 کلمه است. تعداد کلمات کمتر از 500 را ممکن است گوگل ایندکس نکند و محتوای زیاد نیز برای کاربران خسته کننده است. تعداد کلمات در محتوا باید استاندارد باشد ؛ به این معنا که نه انقدر کم باشد که گوگل به آن اهمیتی ندهد و نه انقدر زیاد باشد که گوگل احساس کند قصد دور زدن آن را دارید. استفاده از کلمات کلیدی در میان محتوا باید چیزی بین دو الی شش درصد باشد.

5- جایگاه ویژه بک لینک ها: لینک ها یکی از مهم ترین عوامل برای ارتباط بین صفحات داخلی یک سایت و یا سایت های مختلف با هم هستند. لینک های داخلی صفحات سایت شما از طریق انکر تکست انجام می شود. استفاده از انکر تکست و ایجاد لینک های داخلی باعث سریع تر شدن ایندکس شدن صفحات سایت شما می شود.

لینک های خارجی نیز در سئوی وبسایت تاثیرگذاری زیادی دارند. وقتی سایت های معتبر لینک وبسایت شما را قرار دهند  از نظر گوگل بدین معناست که آن ها محتوای سایت شما را مناسب دیده اند و شما را به عنوان یک سایت معتبر معرفی نموده اند. بنابراین لینک های خارجی با کیفیت و معتبر تاثیر زیادی در رتبه سایت شما خواهند داشت.

 

6- فعالیت در شبکه های اجتماعی: امروزه بیشترین روش ارتباط گیری افراد از طریق شبکه های اجتماعی صورت می پذیرد. کاربران شبکه های اجتماعی اگر محتوای صفحه ای مناسب و کاربردی بدانند آن را برای سایر دوستانشان نیز به اشتراک می گذارند و این موضوع باعث بالا رفتن ورودی سایت شما خواهد شد. همچنین گوگل این فعالیت ها را رصد کرده و به آن اهمیت می دهد.

با توجه به این موضوع باز هم به نکته تولید محتوای کاربردی و جدید خواهیم رسید. حتما انتهای مطالب و محتواهای خود در وبسایت دگمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی را قرار دهید. ضمنا بهتر است که در تمامی شبکه های اجتماعی پرکاربرد مانند اینستاگرام ، تلگرام ، فیسبوک ، توییتر ، لینکداین و … صفحه مخصوص به وبسایت و مجموعه خود را بسازید و در آن ها نیز فعالیت داشته باشید.

 

7- گذاشتن تگ Alt برای تصاویر: این تگ شاید تاثیر مستقیم روی سئوی وبسایت شما نداشته باشد. اما بعضی مواقع عکس ها به خوبی آپلود نمی شوند. زمانی که عکس ها در هنگام بارگذاری سایت، نشان داده نشوند، جمله داخل این تگ نشان داده خواهد شد. هر عکسی باید تگ alt مخصوص به خود را داشته باشد و همچنین بهتر است که از کلمه کلیدی اصلی سایت نیز در این تگ استفاده شود. البته در جستجوی عکس گوگل، معیار جستجو و نشان دادن عکس ها، این تگ می باشد.

 

8- بهره مندی از نقشه سایت: نقشه یک سایت در حقیقت راهنمای شما برای موتورهای جستجو به منظور پیمایش راحت تر و سریع تر محتوای سایت شماست. با نوشتن هر محتوای جدید در وبسایت سریعا لینک آن در نقشه سایت قرار می گیرد و گوگل نیز بلافاصله متوجه این موضوع می شود و آن را ایندکس می کند. سایت شما باید از نظر فنی نقشه XML داشته باشد و تنظیمات آن به درستی انجام شده باشد.

 

9- سرعت بارگذاری صفحات سایت: یکی از عوامل مهم در افزایش رتبه سایت در گوگل، سرعت سایت و زمان بارگذاری صفحات مختلف آن است. هر چه سرعت سایت بیشتر باشد و در زمان کمتری لود شود ، علاوه براینکه تاثیر مثبتی می تواند در سئو سایت شما داشته باشد، باعث جذب کاربران می شود. در واقع اگر سرعت بارگذاری سایتی بیش از 2 ثانیه باشد، کاربران آن را ترک خواهند کرد. همانطور که می دانید صبر کاربران امروزه خیلی کمتر از گذشته است و اگر شما تمامی نکات را به خوبی رعایت کرده باشید اما سرعت بارگذاری کم باشد، در واقع می توان گفت که سایت شما هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند کاربری را به سمت خود جذب کند.

 

10- کامپرس و بهسنه سازی تصاویر: اندازه عکس ها و فرمت آن ها تاثیر زیادی بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت. زیرا ممکن است بعضی اوقات، تعدادی از فرمت ها بخوبی پشتیبانی نشوند و تاثیر منفی برروی کیفیت عکس ها بگذارد. هرچه اندازه عکس ها کمتر باشد و از فرمت مناسبی استفاده شود، افزایش رتبه سایت در گوگل سریعتر انجام می شود. همچنین به یاد داشته باشید که هرچه تصاویر با حجم کمتری در صفحات گذاشته شوند بهبود روند لود صفحات خواهند شد. استفاده از تصاویر با حجم بالا شدیدا به سئو آسیب می زند.

 

 

 

 

به زیفا امتیاز دهید
admin
دیدگاه کاربران
10 دیدگاه
  • mohammad 28 خرداد 1398 / 0:52 قبل از ظهر

    با سلام در نوشتن مقاله در وردپرس با تعدادی خطاهای نارنجی رنگ مواجه میشویم اصولی که گفتید رعایت کردیم
    لطفا کنید توضیح بدید چطور میتونیم کل اون تیک های نارنجی سئو رو به سبز تبدیل کنیم

    • admin 31 خرداد 1398 / 1:28 قبل از ظهر

      سلام عزیز.
      منظور شما از خطاهای نارنجی رنگ چیست؟؟؟؟ خخخخخ

  • محمد 28 خرداد 1398 / 8:22 قبل از ظهر

    عالی

  • معین 29 خرداد 1398 / 12:53 بعد از ظهر

    یه سوال بعضی موقع ها میشه که حتی وقتی از ماژول کامپرسینگ فتوشاپ هم استفاده میکنیم باز هم حجم عکس یا فایلمون کمتر از یه حدی نمیشه آیا روشی رو میشناسید که باز هم بشه بیشتر کامپرس کرد عکس ها رو که معرفی کنید؟؟

    • admin 31 خرداد 1398 / 1:26 قبل از ظهر

      سلام. قاعدتا نسبت کیفیت به سایز تصویر قاعده ای خاص داره. میتونین از سایت کامپرس جی پی ای جی استفاده کنین

  • مهدی 29 خرداد 1398 / 5:01 بعد از ظهر

    سلام
    وقتتون بخیر
    مقاله خوب و تکمیلی بود.

  • علی محمدی تبار 30 خرداد 1398 / 7:12 قبل از ظهر

    با عرض سلام و خسته نباشید
    سایت هایی مثل سایت های خبری که همه آن ها یک خبر را همزمان منتشر میکنند چگونه توسط گوگل جریمه میشوند چون اکثرا خبر ها یکی و یا کپی هستند.

    • admin 31 خرداد 1398 / 1:25 قبل از ظهر

      با سلام.
      سایت های خبری با رعایت قانون کپی رایت شامل جریمه نمیشن. اما اونی که تولید محتوا داره رتبه بالاتری خواهد گرفت

  • جواد 30 خرداد 1398 / 11:38 بعد از ظهر

    سلام مرسی بابت مطلب خوبتون عالی بود تحریم دامنه های ir. هم رو سئو تاثیر میزاره؟

    • admin 31 خرداد 1398 / 1:24 قبل از ظهر

      سلام.
      دامنه های Ir در حال حاضر شامل تحریم خاصی نمیشن. و مشکلی با سئو ندارن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *