معرفی الگوریتم پاندای گوگل

معرفی الگوریتم پاندای گوگل

 

 

الگوریتم پاندای گوگل اولین بار در فوریه 2011 به عنوان بخشی از تلاش گوگل برای حذف تاکتیک های سئو کلاه سیاه و هرزنامه های اینترنتی راه اندازی شد. در آن زمان، شکایات کاربران در مورد “مزرعه های محتوا” بیداد می کرد. الگوریتم پاندا با این هدف راه اندازی شد که به صفحات یک معیار رتبه بندی کیفی بدهد. معیاری که تنها توسط الگوریتم پاندا خوانده می شود و بر اساس رتبه بندی کیفیت انسانی مدل سازی شده است. تقریبا یک دهه بعد در سال 2022 می توانید ببینید که نخستین اقدام گوگل برای تمرکز بیشتر روی کیفیت محتوا و تجربه کاربری چه تأثیری داشته و تا چه اندازه مهم بوده است. در اینجا به معرفی الگوریتم پاندای گوگل پرداخته ایم و تمام چیزهایی را که باید در مورد این الگوریتم بدانید ذکر کرده ایم.

 

الگوریتم پاندای گوگل چه بود؟

هدف اعلام شده از به‌روزرسانی الگوریتم پاندای گوگل، پاداش دادن به وب‌سایت‌های با کیفیت بالا و کاهش حضور وب‌سایت‌های با کیفیت پایین در نتایج موتور جستجوی ارگانیک Google بود. جالب است بدانید اوایل این الگوریتم با نام “کشاورز” نیز شناخته می شد. طبق گفته گوگل، عرضه اولیه پاندا در طول چند ماه، ۱۲ درصد از نتایج جستجوی زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد.

Google Panda یک به‌روزرسانی الگوریتم اصلی بود که رتبه بندی سایت ها در جستجو را به کل دستخوش تغییر کرد. طبق گفته خود گوگل، پاندا برای کاهش رتبه‌بندی سایت‌های بی کیفیت طراحی شده است (سایت‌هایی که ارزش زیادی برای کاربران ندارند، محتوای خود را از سایر وب‌سایت‌ها کپی می‌کنند یا سایت‌هایی که کلا خیلی مفید نیستند). پاندا همچنین به سایت‌های با کیفیت (سایت‌هایی دارای محتوا و اطلاعات اورجینال مانند تحقیق ها، گزارش‌های عمیق، تجزیه و تحلیل متفکرانه و غیره) پاداش می‌دهد.

این الگوریتم رسماً در 23 فوریه 2011 شروع به کار کرد، اما در 24 فوریه 2011 بود که به صورت رسمی از آن مطلع شدیم. البته، پاندا فقط بر مزارع محتوا تأثیر نداشت؛ در واقع، تمام وب‌سایت‌ها در اندازه‌های مختلف، در صنایع گوناگون خشم پاندا را احساس کردند. گزارش‌های متعددی مبنی بر از کار افتادن شرکت‌ها وجود داشت، زیرا آن ها سال‌ها فقط به ترافیک گوگل متکی بودند. زمانی که آن ترافیک از بین رفت، کسب و کار آن ها هم به دنبال آن از کار افتاد. پس از راه اندازی اولیه، گوگل چندین به روز رسانی برای پاندا اعلام کرد که قرار بود در دو سال آینده به صورت ماهانه (9 آپدیت در سال 2011 و 14 آپدیت در سال 2012) منتشر شود. جدول زمانی کامل و پوشش ما از این به روز رسانی ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

بر خلاف تصور بیشتر افراد، تنها چیزی که الگوریتم پاندای گوگل نبود یک پنالتی یا جریمه است. وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر به روز رسانی پاندا قرار گرفته‌اند به‌صورت الگوریتمی با افت رتبه مواجه شدند. این بدان معناست که هیچ یک از کارمندان گوگل اقدامی برای کاهش رتبه های این سایت ها انجام ندادند. در واقع، پاندا گامی در جهت بهبود کیفیت محتوای اینترنت بود؛ بنابراین، هر کسی که از این الگوریتم ضربه می خورد آن را یک پنالتی خطاب می کرد.

 

چرا گوگل الگوریتم پاندا را ایجاد کرد؟

همان طور که گفته شد، هدف اصلی پاندای گوگل مقابله با محتوای بی کیفیت بود. در سال 2011، گوگل در تلاش بود تا راه حلی برای مشکل مزرعه های محتوا بیابد. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، «مزرعه های محتوا» وب‌سایت هایی بودند که به نویسندگان آزاد (معمولاً ضعیف) پول می‌دادند تا هرچه سریع‌تر محتوا منتشر کنند. تنها هدف این شرکت ها کسب رتبه بسیار خوب در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی پربازدید بود. از این رو، سرعت انتشار مقالات بالا و کیفیت مطالب آن ها به شدت پایین بود.

این رتبه‌بندی‌های بالا به این معنی بود که این مزارع محتوا ترافیک زیادی دریافت می کردند و آن ها نیز از طریق تبلیغات نمایشی از این میزان ترافیک درآمد کسب می کردند؛ جالب اینجاست که بسیاری از این سایت ها از Google AdSense که امروزه به Google Ads تبدیل شده استفاده می کردند. در هر صورت، شاید یکی از بهترین نمونه های کلاسیک مزرعه محتوا، وبسایت Demand Media باشد. سایت Suite 101 نیز مثال دیگری از این گونه وبسایت هاست.

جالب است بدانید بسیاری از مشکلات محتوایی که گوگل در سال 2010 سعی در حل آن ها داشت، پس از آپدیت کافئین به وجود آمده بود. پس از این آپدیت، گوگل قادر بود سریعتر محتوا را کرال کند و تعداد محتواهای ایندکس شده آن به سرعت رشد کرد. اما همین موضوع به این معنی بود که برخی از محتوای «کم عمق» و بی کیفیت رتبه‌بندی برجسته‌ای داشتند. حتی مقالات زیادی منتشر شدند که ادعا می کردند الگوریتم جستجوی Google خراب شده است! در نتیجه، در 24 فوریه 2011، گوگل دنیای مزارع محتوا و کل صنعت سئو را تکان داد. به این ترتیب، گوگل راهی برای جستجوی سیگنال هایی داشت که سایت های با کیفیت بالا و کیفیت پایین را از هم متمایز می کرد.

 

معرفی الگوریتم پاندای گوگل

 

الگوریتم پاندا چگونه کار می کند؟

گمانه زنی های زیادی پس از ورود این الگوریتم به وجود آمد. بسیاری از آن‌ها امروزه نامربوط هستند، بنابراین ما بسیاری از شایعات پاندا را در این مطلب بازگو نمی‌کنیم. در ادامه خلاصه ای از مواردی را آورده ایم که در طی این یازده سال در مورد نحوه عملکرد Google Panda و آنچه آن را منحصر به فرد کرده است، یاد گرفته ایم.

پاندا الگوریتمی است که بر روی سایت ها اعمال می شود مهمترین چیزی که باید در مورد پاندا بدانید این است که این الگوریتم کیفیت کلی تمام صفحات وب سایت را ارزیابی می کند.

طبق صحبت های نماینده ای از گوگل: “ما در حال حاضر پاندا را یک جریمه نمی دانیم، بلکه آن را به عنوان یک الگوریتم اعمال شده برای سایت ها به صورت کلی در نظر می گیریم. پاندا با نگاه کردن به اکثر صفحات یک سایت و بررسی معماری و محتوای آن ها، کیفیت یک سایت را می سنجد. اما اساساً به ما این امکان را می دهد که کیفیت کل سایت را هنگام رتبه بندی سایر صفحات آن سایت خاص در نظر بگیریم و رتبه بندی را بر اساس همان صفحات تنظیم کنیم.”

بنابراین چیزی که توسط خود گوگل تایید شد این است که جمله “پاندا رتبه بندی محتوا را کاهش می دهد”، در اصل به این معنی است که محتوای با کیفیت پایین می تواند به رتبه بندی آسیب برساند.

 

آیا حذف یا بهبود محتوای بی کیفیت کمکی خواهد کرد؟

مجددا بیایید به بررسی یکی از پست های خود گوگل بپردازیم:

“به روز رسانی اخیر ما برای کاهش رتبه سایت های با کیفیت پایین طراحی شده است، بنابراین مهم ترین کاری که مدیران وب باید انجام دهند این است که مطمئن شوند سایت هایشان بالاترین کیفیت ممکن را داراست. ما سیگنال های مختلفی را برای شناسایی سایت های با کیفیت پایین بررسی کردیم. به خاطر داشته باشید. افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند معمولاً نمی‌خواهند محتوای کم‌عمق یا ضعیف، محتوایی که از وب‌سایت‌های دیگر کپی شده است یا اطلاعاتی که چندان مفید نیستند ببینند. به علاوه، وب‌مستر ها باید به خاطر داشته باشند که سایت می تواند بر رتبه یک سایت به طور کلی تأثیر بگذارد. به همین دلیل، اگر فکر می کنید تحت تأثیر این تغییر قرار گرفته اید، باید تمام محتوای سایت خود را ارزیابی کنید و تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت کلی صفحات در دامنه خود انجام دهید. حذف صفحات با کیفیت پایین یا انتقال آنها به دامنه دیگری می تواند به رتبه بندی شما برای محتوای با کیفیت بالاتر کمک کند.”

به آنچه در مورد پاندا مهم است توجه داشته باشید:

  • می تواند محتوایی را که سطحی و ضعیف نوشته شده یا از وب سایت های دیگر کپی شده است شناسایی کند.
  • محتوای ضعیف نوشته شده می تواند به رتبه بندی آسیب برساند.
  • حذف صفحات با کیفیت پایین از بخشی از یک وب سایت می تواند به رتبه بندی صفحات با کیفیت بالا کمک کند.
  • بهبود محتوا (مفید کردن آن) می تواند به رتبه بندی شما کمک کند.

 

علائمی که نشان می دهد وب سایت شما توسط پاندا مورد حمله قرار گرفته است

بدترین چیز در مورد پنالتی پاندا این است که به وسیله اقدامات دستی در گوگل سرچ کنسول شما نشان داده نمی شود. کاهش ترافیک تدریجی است و میزان آسیب می تواند متفاوت باشد؛ همه این موارد تشخیص اینکه آیا سایت شما قربانی الگوریتم پاندا شده است یا خیر را دشوارتر می کند. با این حال، اگر یکی از عوامل زیر را پیدا کردید، احتمالاً برای بازیابی ترافیک و رتبه خود به یک برنامه مطمئن جهت مقابله با پاندا نیاز دارید.

  • کاهش ناگهانی ترافیک که ادامه دارد و در نهایت تثبیت می شود
  • همه صفحات شما تحت تأثیر قرار می گیرند و دیگر نمی توانید برای کلمات کلیدی خاص رتبه کسب کنید(حداقل در جایگاه های بالای گوگل)
  • هر بار که گوگل الگوریتم خود را به روز می کند، رتبه شما بیشتر کاهش می یابد

به یاد داشته باشید که پاندا یک جریمه در کل سایت است و بر رتبه شما برای همه کلمات کلیدی‌تان تأثیر می گذارد. در بدترین موارد، می تواند باعث کاهش ترافیک 75٪ یا بیشتر شود. اگر به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید و متوجه شوید که همه کلمات کلیدی شما با درصد مشابهی کاهش یافته اند، نشانه ای است که سایت شما توسط پاندا ضربه خورده است. در نهایت، می‌توانید از پرسشنامه و چک لیست تشخیصی غیررسمی Google برای تأیید پیش از ادامه فرآیند بازیابی استفاده کنید.

 

معرفی الگوریتم پاندای گوگل

 

چگونه از پاندا نجات پیدا کنیم؟

سوال بزرگی که برای هر کسی که سایتش از پاندا ضربه خورده است به وجود می آید: چگونه می توانم سایتم را بازیابی کنم؟ نجات پیدا کردن از جریمه الگوریتم پاندای گوگل چالش برانگیز است، اما غیرممکن نیست. اگر شما یکی از وبلاگ نویسان و وب مسترهای متعددی هستید که توسط فیلتر های گوگل پاندا ضربه خورده اند، وقت آن رسیده است که رتبه و ترافیک خود را بازگردانید.

پاندا اساساً با الگوریتم پنگوئن گوگل متفاوت است. در حالی که Google Penguin وب‌سایت‌ها را برای بهینه‌سازی خارج از صفحه تجزیه و تحلیل می‌کند، Google Panda مشکلات محتوای شما را جستجو می‌کند.

در واقع الگوریتم پاندا وب سایت هایی با مشکلات زیر را هدف قرار می دهد:

– محتوای تکراری

– صفحاتی با کیفیت پایین و که هیچ ارزش واقعی برای کاربران فراهم نمی کند

– وب سایت هایی با تجربه کاربری بد

– لینک های خارجی به وب سایت های بد

– سایت هایی با تبلیغات زیاد

– سایت های مزرعه محتوا

– گرامر و املای ضعیف

– لینک های خراب خیلی زیاد

بنابراین برای رفع جریمه گوگل باید ابتدا عامل مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. البته پیش از هر چیز اطمینان حاصل کنید که کدام الگوریتم گوگل روی سایت شما تأثیر گذاشته است؛ چرا که بسیاری از الگوریتم های گوگل که در سال های اخیر منتشر شده اند در هماهنگی با هم کار می کنند و ممکن است همگی روی یک بخش سایت شما تأثیر بگذارند. در ادامه چک لیستی آماده کرده ایم که می تواند شما را در مسیر بازیابی سایتتان یاری کند:

 

  1. حذف محتوای بی کیفیت

اصلی ترین عامل جریمه شدن توسط پاندا انتشار محتوای بی کیفیت و بی ارزش است. بنابراین، در اولین قدم باید نسبت به حذف این محتوا ها اقدام کنید. البته، در صورت تمایل می توانید به جای حذف کامل محتوا، آن را ویرایش کرده و مطالب ارزشمند را جایگزین کنید. (توصیه می کنیم اگر مطلب قبلی شما راضی کننده نبوده است به کل یک مطلب جدید ایجاد کنید)

 

  1. داپلیکیت کانتنت یا محتوای تکراری

درست مانند مورد قبلی، محتوا های تکراری ارزش چندانی به سایت اضافه نمی کنند و از جمله عواملی به شمار می روند که الگوریتم پاندا را تحریک می کند. به طور کلی دو نوع داپلیکیت کانتنت داریم: داخلی و خارجی.

محتوای تکراری خارجی یعنی چندین دامنه مختلف یک مطلب را منتشر کنند. در این صورت، گوگل تمام تلاش خود را می کند تا وبسایت اصلی را شناسایی کند؛ از این رو، سایتی را که ارزش کمتری دارد جریمه می کند.

در طرف دیگر داپلیکیت کانتنت داخلی را داریم که خود انواع و اقسام مختلفی دارد اما به طور کلی به محتوایی گفته می شود که در یک سایت تکرار شده باشد. حال این محتوا می تواند آدرس URL باشد که به یک محتوا ختم می شود یا یک مقاله که دو بار منتشر شده است.

 

  1. نسبت تبلیغات به محتوا

تبلیغات جذاب ترین المان هایی نیستند که می توانید در صفحه های خود استفاده کنید و عموما نارضایتی کاربران را بر می انگیزند. اگر منبع اصلی درآمد شما از تبلیغات است سعی کنید تبلیغات خود را در اندازه حداقل نگه دارید؛ حداقل تا زمانی که از پاندا نجات پیدا کنید.

 

جمع بندی و نکات پایانی

امروزه در سال 2022 نیز باید مفاهیم اصلی پاندا را در ذهن خود نگه دارید. از تاکتیک های سئوی سیاه و لینک های اسپم خودداری کنید و روی انتشار محتوای با کیفیت برای کاربر و تجربه آن ها در سایتتان تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که استفاده گوگل از یادگیری ماشینی و فناوری همچنان به این اصول پایبند است. اگرچه ممکن است نام پاندا مانند قبل نمایان نباشد، اما اصول پاندا هنوز هم مطرح است.

 

5/5 - (25 امتیاز)
آیدین سلیمان بیگی
دیدگاه کاربران
42 دیدگاه
  • محمدجواد 26 مرداد 1397 / 5:57 بعد از ظهر

    ممنون بسیار مطلب جالبی بود. یه سوال داشتم اگه چند مقاله رو از سایت های مختلف رو ترکیب کنیم بازم هم پاندا اون مقاله رو ضعیف در نظر میگیره؟

    • admin 26 مرداد 1397 / 6:14 بعد از ظهر

      بله در الگوریتم جدیدی که اردیبهشت امثال و نسخه نهایی اون هفته گذشته رونمایی شد
      گوگل تا حد زیادی توانایی کشف محتواهای مقطع شده از چند مقاله رو هم کسب کرده.

      بنابراین توصیه میکنیم چند مقاله رو بخونین و خودتون مجددا با زبان خودتون بنویسین.

  • amir 26 مرداد 1397 / 6:16 بعد از ظهر

    ممنون بسیار جذاب بود واقعا گوگل یه همچین الگوریتیمی هم داره؟! عجیبه دمش گرم
    ولی به نظرم اگه همه سایت ها دسترسی به کپی رو بردارن تمام مشکلات کپی پیست سایتایه مقاله نویسی حل میشه و مطلبی تکراری باقی نمیمونه

    • admin 26 مرداد 1397 / 6:21 بعد از ظهر

      متاسفانه هرچقدر هم که سایت ها راه های کپی برداری مقالاتشون رو ببندن باز هم ترفندهایی وجود داره که متون مقالات کپی برداری میشه. همچنین اگر کاربری بخواهد بخشی از متن مقاله شما را در تحقیقات یا پایان نامه‌ و… استفاده کند با مشکل مواجه خواهد شد. اینجاست که الگوریتم پاندای گوگل به کمک خواهد آمد و سایت های کپی بردار را جریمه خواهد کرد

  • محمد 26 مرداد 1397 / 7:03 بعد از ظهر

    ممنون مطلب جالبی بود ولی یه سوال دارم کسی که دنبال مقاله نوشتن باشد باید حتما منبعی برای ااین کار داشته باشد کپی برداری از سایت دیگر و تغییر در جمله های آن باعث میشود باز هم پاندا بفهمد ؟؟؟؟چون واقعا تولید محتوا آن هم از صفر غیر ممکن است

    • admin 27 مرداد 1397 / 0:22 قبل از ظهر

      کاربر گرامی باید گفت که اخیرا گوگل انقدر هوشمند شده که کپی از چند مقاله مختلف را هم متوجه می شود. همانطور که اشاره شد بهتر است مقالات را مطالعه کرده و مجددا با زبان خودتان و بیانی دیگر بنویسید. همچنین استفاده از کتاب ها و مقالات دانشگاهی و باز نشر آن ها برای اولین بار می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود. همانطور که گفتیم تولید مقاله یونیک و جدید هم گوگل و هم کاربرانتان‌ را شگفت زده خواهد کرد.

  • Hesam 27 مرداد 1397 / 0:30 قبل از ظهر

    با تشکر .
    خیلی پست آموزنده ای بود.
    مرسی بابت پست های آموزنده تون

  • مهدی 27 مرداد 1397 / 10:13 قبل از ظهر

    تشکر بابت اینکه پست درخواستیم رو قرار دادید.

  • علی محمدی 27 مرداد 1397 / 12:14 بعد از ظهر

    با سلام این الگوریتم یک ایده بسیار ارزشمند چرا که حداقل ما رو از شر محتوا های بی کیفیت و تکراری راحت کرده.

  • محمد 27 مرداد 1397 / 12:27 بعد از ظهر

    فوق العاده بود
    لطفا آموزش قرار دادن یک محتوی استاندارد به صورت مرحله به مرحله را هم در وبسایت قرار دهید استفاده کنیم
    با تشکر❤️

  • sina imanzadeh 27 مرداد 1397 / 12:29 بعد از ظهر

    با سلام و عرض خسته نباشین خدمت شما
    مطلبتون فوق العاده دقیق و کار آمد بود ازتون متشکرم بابت گذاشتن چنین مطالب مفید و پرکاربردیی.

  • علی باقر 27 مرداد 1397 / 12:37 بعد از ظهر

    سلام خسته نباشید مطلب آموزنده ای بود
    فقط یک سوال برای من پیش آمد اگ مطالبی که داخل سایت در گذشته قرار داده ایم و سئو نشده هستن را سئو کنیم و باز هم انتشار بدیم آیا باز هم پاندای گوگل خشمگین میشود؟

    • admin 27 مرداد 1397 / 2:29 بعد از ظهر

      سئو کردن و ویرایش مطالبی که قبلا در سایتتان منتشر شده کاری است که قطعا توصیه می شود و می تواند تاثیر مثبتی بر سئوی سایت شما داشته باشد.
      البته در صورتیکه همان مطلب قبلی را ویرایش کنین و آن را باز نشر نکنین

  • سیاوش امانی 27 مرداد 1397 / 12:43 بعد از ظهر

    با عرض سلام و خسته نباشید
    مطالب سایتتون خیلی مفید و کاربردی هستند.
    آیا کپی تگ ها و برچسب از سایت های دیگر هم تاثیری روی پاندا گوگل دارد؟

    • admin 27 مرداد 1397 / 2:31 بعد از ظهر

      با سلام. خوشحالیم گه مطالبمون مورد توجه شما قرار گرفت.
      این کار البته تاثیری ندارد و همچنین وقتی شما مطلبی تولید می نمایید بهتر است تگ های آن را از میان تگ های با جستجوی بالا در گوگل انتخاب کنید. که روش یافتن آن ها را در مقالات بعدی توضیح خواهیم داد.

  • مجتبی 18 شهریور 1397 / 3:55 بعد از ظهر

    با سلام یه سوال داشتم اینکه داخل سایت الکسا در قسمت پایینش کشورهای بازدید کننده رو میزنه
    من خودم اتفاقی فهمیدم که وقتی از فیلتر شکن هم استفاده میکنیم هم باعث میشه الکسا ورودی رو از کشور دیگه بخونه
    میخواستم بدونه استفاده از فیلتر شکن باعث تغییر در الکسا و رتبه سایت میشه؟؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    • admin 18 شهریور 1397 / 5:29 بعد از ظهر

      با سلام و درود.
      از اینکه مقالات ما مورد توجه شما قرار گرفته متشکریم

      باید خدمتتون عرض کنیم که در کل موتور الکسا دچار ضعف های زیادی است و رتبه الکسا دیگر بعنوان یک معیار اصلی نیست. وقتی شخصی از فیلترشکن استفاده می کند در حقیقت آی پی وی تغغیر کرده و تبدیل به آی پی یک کشور دیگر خواهد شد. بنابراین الکسا ورودی را با توجه به آی پی شناسایی کرده و بازدید سایت شما را از کشور دیگری در نظر خواهد گرفت.

      اگر ورودی های با فیلترشکن سایت شما زیاد باشد در حقیقت در رتبه جهانی پیشرفت می کنید اما در رتبه داخل ایران پیشرفتتان خیلی کمتر خواهد بود.

      بنابراین استفاده از فیلتر شکن دقیقا در نحوه نمایش رتبه الکسا و جابجایی اون تاثیر به سزایی دارد.

  • محمدرضا کریمی 9 آبان 1397 / 12:42 بعد از ظهر

    خسته نباشید
    اگر یک موضوعی رو منتشر کرده باشیم و سپس حذف اش کنیم و در اینده شرایطی پیش بیاید که بخواهیم دوباره منتشرش کنیم باز هم امکانش هست الگوی پاندا بهش گیر بده ؟؟

    • رضا ترکی 9 آبان 1397 / 3:47 بعد از ظهر

      سلام. هیچ وقت حذف مطالب توصیه نمی شود. بهتر است مقالاتتان را ویرایش کنید.
      حذف محتوا بدلینک ایجاد کرده و امتیاز منفی سئو محاسبه می گردد.

  • سید دانیال قریشی 24 اردیبهشت 1398 / 12:18 بعد از ظهر

    سلام خسته نباشید
    جدا از متن و مطالب تصاویر یا فیلم هایی که در مطالب مون قرار میدیم اونا هم نباید کپی باشند

    • admin 24 اردیبهشت 1398 / 12:33 بعد از ظهر

      سلام. هرچه از کپی کاری دور شویم. جایگاه بهتری پیدا خواهیم کرد

  • امین آتش خانه 26 اردیبهشت 1398 / 5:17 بعد از ظهر

    سلام وقت بخیر
    ممنون بابت مطابتون
    اگر ما متن های خود را کپی کنیم و در آخربعضی از کلمه های متن و رو تغییر بدیم بازم پاندا امتیاز پایینی برای این مطلب در نظر میگیرد؟

    • admin 26 اردیبهشت 1398 / 5:22 بعد از ظهر

      سلام.
      وقت شما هم بخیر
      مطمین باشید الگوریتم پاندای گوگل به راحتی این کار شما را متوجه شده و سایت شما را جریمه خواهد کرد

  • علی سعید مسگری 2 تیر 1398 / 0:16 قبل از ظهر

    سلام.با تشکر از سایت خوبتون.مطلب قرار داده شده در مورد الگوریتم پاندا کامل و کاربردی بود.فقط یک سوال دارم.اگه ما یه متن رو کپی کنیم و فقط افعال و بعضی کلمات رو تغییر بدیم ولی ساختار کلی اون متن باقی بمونه،الگوریتم پاندا تشخیص میده؟

    • admin 3 تیر 1398 / 12:40 بعد از ظهر

      با سلام
      امروزه گوگل بسیار هوشمند شده است. در هر صورت بازنویسی متون ریسک بسیار کمتری دارد. لذا به منظور نتیجه گیری دقیق بهتر است از هرنوع کپی برداری محتوا پرهیز شود.

  • محمدعرفان نادعلی نیا 3 تیر 1398 / 10:41 بعد از ظهر

    سلام
    مرسی از نکات کامل و تکمیلیتون
    یه سوال
    کامنت هم به عنوان یک محتوا مورد بررسی قرار می گیرد و در جریمه شدن یا نشدن صفحه تاثیر گذار است؟

    • admin 4 تیر 1398 / 1:52 بعد از ظهر

      سلام.
      بله کامنت نیز بعنوان محتوا در نظر گرفته می شود.

  • siavash 16 آذر 1398 / 4:36 بعد از ظهر

    با سلام و خسته نباشید
    ممنون از مقاله مفیدتون
    وقتی یه عکس و فیلمی رو داخل محتوامون آپلود می کنیم باید حتما لینک محتوا مون رو بدیم بهش ؟؟

  • رنجبر 24 مرداد 1399 / 1:37 قبل از ظهر

    سلام وقتتون بخیر
    من داشتم مقالتون رو میخوندم بعد راجع به ربات های اسپمر رفتم سرچ کنم یهو دیدم یکی دوتا از سایتا عین مقالتون رو کپی کردن
    با توجه به الگوریتم پاندا گوگل چجوری جریمشون میکنه؟؟

    • admin 31 مرداد 1399 / 2:53 بعد از ظهر

      با سلام.
      جریمه گوگل معمولا در مورد یکی دو مقاله کپی عمومی نخواهد بود و صرفا اون مقاله هارو پایین تر از مقاله اصلی نشان خواهد داد.

  • محمدهادی رهروی 11 خرداد 1400 / 0:47 قبل از ظهر

    پاندا خیلی وحشی تره از الگوریتم پنگوئن تفاوت هاشون میشه بگید وجه تمایزشون رو سپاس از سایت خفن خوبتون

  • mona 14 تیر 1401 / 7:52 قبل از ظهر

    سلام با تشکر از مقاله خوبتون
    آیا روشی یا نرم افزاری وجود دارد که به طور شخصی بتوانیم قبل از انتشار محتوی را از نظر plagiarism بررسی کنیم؟

    • admin 17 تیر 1401 / 4:37 بعد از ظهر

      سلام
      سایت هایی هستند که این کار را انجام می دهند اما نمیتوان به طور قطع به آن ها تکیه کرد

      • mona 18 تیر 1401 / 7:03 قبل از ظهر

        لطف می‌کنید سایت ها را معرفی کنید؟

  • Sheida 1 مرداد 1402 / 5:55 بعد از ظهر

    سلام ممنون از مطلب مفيدتون
    پس چطوره كه هنوز مقالات با محتواي تكراري و گاهي كپي پيست شده تو صفحه اول سرچ گوگل ميبينيم؟

    • آیدین سلیمان بیگی 4 مرداد 1402 / 3:16 بعد از ظهر

      این موضوع چند تا دلیل می‌تونه داشته باشه. اول اینکه محتوای کپی یا داپلیکیت کانتنت از نظر منطقی به صفحه‌ای که داخلش قرار گرفته تعلق نداره وگرنه از نظر گوگل کپی نیست. مثلا جدول قیمتی که چند جای سایت کپی پیست شده چندان مشکل بزرگی ایجاد نمی‌کنه. مسئله دوم اینکه گوگل هر از چند گاهی نتایج مختلف رو به رتبه‌های بالاتر می‌بره تا ببینه شایستگی ارتقای رتبه دارن یا نه. علاوه بر همه اینا، محتواهای کپی خیلی برای گوگل دردسر ایجاد می‌کنن چون نمی‌تونه به راحتی تشخیص بده کی از کی کپی کرده. برای همین، برای یه مدت این محتواها تو رتبه‌های نزدیک به هم باقی می‌مونن تا گوگل تعیین کنه کدوم محتوا لیاقت رتبه بالاتر رو داره.

  • فاطمه سمیعی 1 مرداد 1402 / 10:48 بعد از ظهر

    بسیار عالی اما من همین الان هم که مشاهده میکنم که وقتی یه مطلب رو سرچ میکنم پشت سرهم مطالب تکراری رو برام میاره سایت های مختلفی که ففط یه مطلب رو بدون کوچکترین تغیری به اشتراک گذاشتن دلیلش چیه پس

    • آیدین سلیمان بیگی 4 مرداد 1402 / 3:20 بعد از ظهر

      یه عزیزی بالاتر همین سؤال رو داشت. ببینید، خیلی از مردم به خودشون زحمت نمیدن که محتوای اوریجینال بنویسن حالا به هر دلیلی! به جاش یه محتوا که از نظر گوگل رتبه خوبی داره رو کپی می‌کنن تو سایت خودشون. این سایتا بعد یه مدت از نتایج اول گوگل حذف میشن پس جای نگرانی نیست.

  • فائزه سمیعی 2 مرداد 1402 / 10:59 قبل از ظهر

    اگر واقعا رتبه بندی سایت منظم و دقیق باشه و متن های کپی برداشته شوند به نظر میاد این الگوریتم مناسب برای نویسندگان خلاق وب هست و فرصت خوبیه تا دیده بشن

  • چمنی 2 مرداد 1402 / 4:29 بعد از ظهر

    سلام، ممنون از مطالب مفید و ارزشمند سایت
    یه سوال داشتم، در حال حاضر الگوریتم پاندا فعال هست یا نه؟
    چون با توجه به جستجوهایی که داریم و یکی بودن متن اغلب وبسایتها ، ظاهرا هیچ اتفاقی برای رتبه شون نمیفته و همچنان در صدر گوگل هستند !!

    • آیدین سلیمان بیگی 4 مرداد 1402 / 3:41 بعد از ظهر

      الگوریتم پاندا با الگوریتم اصلی گوگل تلفیق شده و هنوز به فعالیت خودش ادامه میده. این الگوریتما طراحی شدن که کار رتبه‌بندی گوگل رو اتوماتیک انجام بدن با این حال، ممکنه بعضی وقتا اشتباه کنن. تو همچین شرایطی، اگر الگوریتم پاندا نتونست به درستی محتوای کپی شده رو شناسایی کنه، میتونید خودتون وارد عمل بشید و این نوع محتواها رو گزارش بدید تا گوگل اونارو پاک کنه.

  • Melli 3 مرداد 1402 / 0:26 قبل از ظهر

    مطلب مفیدی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *