رفتن به بالا
تلفن تماس: 02156071204 و 02156078036
سبد خرید   (0 مورد - 0تومان)
  • سبد خرید شما خالی است.

معرفی الگوریتم پاندای گوگل

معرفی الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم پاندای گوگل یکی از مهم ترین ، تاثیرگذارترین و چه بسا خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که چند سال پیش توسط مانتین ویویی ها (محل استقرار شرکت گوگل) معرفی شده و آغاز به فعالیت نمود. در ابتدا بعضی از سایت ها پاندا را جدی نگرفته و به هشدارهای آن توجهی نکردند ؛ که البته باید گفت خیلی از این سایت ها امروز از کرده خود شدیدا پشیمانند و روزگار خوبی را سپری نمی کنند.

در حقیقت الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وبسایت ها و روش تولید آن ها گذاشته است و سایت هایی که محتوای بی کیفیت تولید کرده و یا به کپی برداری از مقالات سایر سایت ها می پردازند را شناسایی می نماید و آن ها را تنبیه می کند.

امروزه تمام کارشناسان حوزه محتواگذاری به خوبی می دانند که باید به پاندای گوگل احترام گذاشته و موجبات خشم و غضب آن را فراهم نکنند چرا که پیامدهای آن برای یک وبسایت جبران ناپذیر است. البته باید گفت که هیچ کسی نمیتواند ادعا کند که تمام راز و رمزهای الگوریتم پاندا را می داند چون که بخشی از آن جزو اسرار گوگل است ؛ اما ما در این مقاله شما را به اندازه ای با پاندا آشنا می کنیم که بتوانید رابطه خوبی بین سایتتان با پاندا بسازید.

 

علت به وجود آمدن الگوریتم پاندای گوگل ( معرفی الگوریتم پاندای گوگل )

همانطور که می دانید قبل از معرفی پاندا توسط گوگل (قبل از سال ۲۰۱۱) ، سیستم موتور جستجوی گوگل بر اساس الگوریتمی به نام کافئین کار می کرد ، اگر بخواهیم کافئین را در یک جمله به شما معرفی کنیم باید بگوییم شعار اصلی کافئین گوگل این بود – محتوای بیشتر ، بهتر – البته باید اشاره کنیم که گوگل هیچ گاه چنین شعاری را تایید یا رد نکرد اما این چیزی است که تمام کارشناسان در آن زمان به آن پی برده بودند و براساس آن محتوای وبسایت خودشان را بارگذاری می کردند و تا می توانستند محتوا تولید می نمودند.

در آن زمان فضای اینترنت پر شده بود از محتواهای بی کیفیت و تکراری ؛ محتواهایی که واقعا کاربران نمی توانستند از آن ها استفاده کنند و فقط موجبات آزار و اذیت آن ها را فراهم می کرد. کافی بود یک سایت محتوای جدیدی را تولید می کرد ، طی یکی دو روز هر سایتی آن محتوا را کپی و استفاده می کرد و کار به جایی رسید که بازار ربات های اسپمر که به کپی برداری محتوا از سایر سایت ها و درج آن ها در سایت شما می پرداختند ، حسابی داغ شد.

پس از مدتی گوگل پر شد از محتواهای بی ارزش و بی کیفیت و تکراری که همین امر باعث شده بود مدیریت و طبقه بندی وبسایت ها توسط گوگل کاری بسیار سخت و دشوار شود.

 

اینجا بود که گوگل تصمیم گرفت با یک تغییر راهبردی الگوریتم پاندا  را معرفی کند و خود را از شر این مسائل خلاصی بخشد.

 

الگوریتم پاندای گوگل معرفی شد تا خط پایانی باشد بر این مسیر بیهوده ؛ و براساس راهبرد تازه به طور کلی محتوای جدید و با کیفیت مورد توجه قرار گرفته و محتواهای کپی و بی ارزش نادیده گرفته شوند. این کار علاوه بر اینکه باعث محبوبیت بیشتر گوگل در میان کاربران شد (چون کاربران بدنبال محتوای کاربردی و با ارزش هستند) همچنین توانست مشکلات گوگل در طبقه بندی و ارزش گذاری سایت ها را مرتفع کند. دیگر همه می دانستند سایت هایی که محتوای کارشناسی شده و با کیفیت تولید کنند در اولویت قرار دارند.

 

حساسیت های پاندای گوگل بر روی چه چیزهایی است؟ ( معرفی الگوریتم پاندای گوگل )

پاندا آمده است تا شما را وادار کند ، دست به کار شده و با استفاده از علم و تجربه خود مقالات جدید  و کاربرپسند تولید نمایید. به یاد داشته باشید این پاندای مهربان می تواند بسیار تند و خشن شده و وبسایت شما را با تنبیه های جدی و غیر قابل بازگشتی مواجه کند.

معرفی الگوریتم پاندای گوگلشاید شما هم به افرادی برخورده باشید که با وعده های وسوسه انگیز تحت این عنوان که طی دو هفته رتبه سایت شما را در کلمات کلیدی مورد نظرتان در گوگل اول خواهند کرد سعی در بازاریابی دارند و حتی وعده می دهند که پس از اجرای کامل کار و مشاهده نتیجه توسط شما ؛ هزینه آن را از شما خواهند گرفت. باید گفت این افراد که به کلاه سیاه ها معروفند توانایی انجام چنین کاری را دارند البته به طور موقت. کلاه سیاه ها با استفاده از ترفندهایی که می دانند پاندای گوگل را کلک زده و سایت شما را از طریق روش هایی به غیر از محتواگذاری و به سرعت تبدیل به رتبه یک خواهند کرد و آن را تحویل شما می دهند ؛ اما این اتفاق موقت خواهد بود و پاندای گوگل متوجه این ترفندها خواهد شد و آن وقت است که جریمه های سنگین پاندا سایت شما را به ورطه نابودی خواهد کشاند.

 

خطوط قرمز الگوریتم پاندای گوگل ( معرفی الگوریتم پاندای گوگل )

در این بخش شما را با نکات اصلی که الگوریتم پاندای روی آن ها حساسیت ویژه ای دارد به طور کامل آشنا می کنیم:

۱- کپی کردن محتوا از سایر سایت ها را فراموش کنید ( پاندا از این کار متنفر است)

۲- باز نشر یک محتوا در سایت ممنوع (یعنی یک محتوا را دو یا چند بار در سایت منتشر نکنید)

۳- محتوای خود را به فیلم و تصاویر مرتبط و جذاب مزین کنید. (این موضوع از نظر پاندا حائز امتیاز است)

۴- از انتشار محتوای غیر مرتبط پرهیز کنید. (مثلا انتشار محتوای دانلود موزیک در یک سایت با موضوع آموزشی)

۵- سعی کنید مقالاتتان تعاملی و دارای کامنت باشد. (مقالاتی که دارای کامنت هستند از نظر گوگل ارزش بالاتری دارند)

۶- استفاده بیش از حد تبلیغاتی ممنوع است. (گذاشتن بیش از حد متون و بنرهای تبلیغاتی در سایت امتیاز منفی است)

۷- مطالب گذشته را به روز کنید. (محتواهای قدیمی و منسوخ شده را آپدیت کنید تا پاندا به شما امتیاز مثبت بدهد)

 

سخن پایانی ما در مورد الگوریتم پاندا گوگل ( معرفی الگوریتم پاندای گوگل )

موتور جستجوی گوگل شدیدا خواستار محتوای با کیفیت است و این بهترین و آسان ترین راه برای ارتقای رتبه سایت شما در جستجوگر گوگل می باشد. به لطف الگوریتم پاندا ، امروزه از هر موضوعی در گوگل می توان محتوای کاربردی یافت و این مساله بصورت روز افزون شاهد پیشرفت و بهبود است.

به یاد داشته باشیم سئو یک پروسه ی زمان بر بوده و برای ارتقای سایت خود بصورت منطقی و واقعی باید حوصله به خرج داده و زمان بگذارید. این تنها راه کسب رتبه بالا و پایدار در گوگل است. پس دست به کار شوید و محتواهای تازه و فنی و مرتبط با وضوع سایتتان تولید نمایید و پس از گذشت چند ماه تاثیر آن را ببینید. توصیه می کنیم مقالات ما در آموزش سئوی مقالات را بخوانید چرا که رعایت اصول سئوی مقالات می تواند کمک چشم گیری به شما نماید.

 


 

معرفی الگوریتم پاندای گوگل

 

برای مشاهده سایر مقالات آموزش سئو کلیک نمایید.

دیدگاه

  • محمدجواد
    • admin
  • amir
    • admin
  • محمد
    • admin
  • Hesam
  • مهدی
  • علی محمدی
  • محمد
  • sina imanzadeh
  • علی باقر
    • admin
  • سیاوش امانی
    • admin
  • مجتبی
    • admin
  • محمدرضا کریمی