معرفی الگوریتم Page Layout گوگل

معرفی الگوریتم Page Layout گوگل

معرفی الگوریتم Page Layout گوگل – مقدمه

 

قطعا شناخت الگوریتم های موتور جستجوی گوگل و یادگیری نحوه تعامل با آن ها یک گام جدی در زمینه یادگیری سئو است ؛ که متعاقبا به کارگیری نکات و مباحث آن ها باعث محبوبیت بیشتر شما از نظر گوگل می شود. و چه بسا این مساله باعث افزایش رتبه وبسایت شما و بالا آمدن در کلمات کلیدی مورد نظرتان شود.

در مقالات قبلی با تعدادی از الگوریتم های گوگل تحت عناوین ” معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم پاندای گوگل ” و ” معرفی الگوریتم کبوتر گوگل ” به طور کامل آشنا شدیم و در این مقاله قصد داریم شما را با الگوریتم Page Layout گوگل آشنا کرده و نحوه تعامل با آن را بیاموزیم.

 

معرفی الگوریتم Page Layout گوگل

قبل از هرچیز باید اذعان کنیم که الگوریتم Page Layout گوگل مانند سایر الگوریتم ها پیچیدگی خاصی ندارد و پیام آن کاملا روشن و واضح است ولی در تعیین جایگاه وبسایت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وظیفه ی اصلی الگوریتم Page Layout جریمه آن دسته از سایت هایی است که در استفاده ی تبلیغاتی از صفحات وبسایتشان حد را می گذرانند و یا در قرارگیری تبلیغات داخل وبسایت محل های استاندارد را رعایت نمی کنند.

الگوریتم Page Layout گوگل به صفحاتی که دارای تبلیغات زیاد از حد هستند و انبوهی از عناوین تبلیغاتی آن را اشغال کرده اند امتیاز منفی می دهد که این اتفاق باعث کاهش محسوس بازدید خواهد شد. اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم استفاده از تبلیغات کمتر و متعادل را سرلوحه خود قرار دهید ، چرا که ناراحتی و نارضایتی کاربران و انجام کارهایی که باعث آزار آن ها در استفاده از وبسایت شود ؛ قاعدتا با جریمه های سنگین گوگل همراه خواهد بود.

 

مواردی که الگوریتم Page Layout گوگل به آن حساس است:

استفاده بیش از حد از موارد زیر الگوریتم Page Layout گوگل را به وبسایت شما حساس می کند که نهایتا باعث جریمه سایت شما خواهد شد. این جریمه می تواند آنقدر سنگین باشد که برخی از صفحات شما را اسپم نماید. پس به آن دقت نمایید.

 

الف) استفاده بیش از اندازه از پاپ آپ و پاپ باکس های مختلف

ب) پر کردن بخش های زیادی از صفحات با متون و بنرهای تبلیغاتی

ج) تعداد لینک های خروجی بیش از اندازه

د) به کار بردن هر نوع تبلیغاتی که باعث ناراحتی و آزار کاربران شود.

 

این نوع تبلیغات علاوه بر غیر حرفه ای بودن و جریمه شدن توسط گوگل عواملی مانند کاهش سرعت ، کاهش انعطاف پذیری سایت ، کاهش محبوبیت نزد گوگل ، آزار مخاطب و کاهش بازدید کننده را به همراه خواهد داشت.

لازم است به این مساله دقت نمایید که باید برای صفحات وبسایت خود چیدمان استاندارد و مناسبی در نظر بگیرید ؛ تبلیغات خود را در مکان مناسب قرار دهید تا به تجربه کاربری استفاده از وبسایت آسیبی نزند. در تصویر زیر نمونه هایی از ترکیب های مناسب در چیدمان صفحات سایت را مشاهده می نمایید. به محل مناسب Header , Sidebar و Content سایت در تصویر دقت نمایید.

 

page layout min 300x262 - معرفی الگوریتم Page Layout گوگل

 

 

توصیه هایی کاربردی در استفاده از تبلیغات در صفحات وبسایت

– ما به شما توصیه می کنیم ، از هر نوع چیدمانی که استفاده می کنید در هر بخش نهایتا دو الی سه تبلیغ قرار دهید.

– برای تبلیغات دگمه حذف قرار دهید تا کاربر بتواند به راحتی آن را ببندد.

– از استفاده از تبلیغات بنری رنگارنگ و شلوغ پرهیز نمایید.

– از بهره گیری از تبلیغاتی که با اسکرول کاربر کنار نمی روند و حرکت می کنند ، خودداری نمایید.

– به هیچ عنوان برای کسب در آمد بیشتر تجربه کاربری سایتتان را از بین نبرید تا الگوریتم Page Layout شما را تنبیه نکند.

 

 


 

 

معرفی الگوریتم Page Layout گوگل

معرفی الگوریتم Page Layout گوگل

معرفی الگوریتم Page Layout گوگل

 

 

admin
دیدگاه کاربران
12 دیدگاه
  • محمدرضا کریمی 10 آبا 1397 / 11:59 قبل از ظهر

    سلام خسته نباشین
    این بحث تبلیغات بیشتر روی بازدیکنندگان تاثیر منفی داره تا روی سئو سایت؟
    واینکه پاپ اپ ها حداکثر یک عدد باشه اوکی؟

    • رضا ترکی 10 آبا 1397 / 3:02 بعد از ظهر

      با سلام.
      کلا هرنوع تبلیغی که برای کاربر مزاحمت ایجاد کنه باید کنار گذاشته بشه

  • امیر 10 آبا 1397 / 6:14 بعد از ظهر

    سلام
    این الگوریتم واقعا خیلی دوستداشتنیه دمش گرم
    میشه گفت دقیقا سایتایی که تبلیغ هایی رو قرار میدن که بدون گزینه ی حذف تبلیغ هستش واقعا خیلی مزخرف و چرتن من خودم به شخصه از این تبلیغات بی زارم چون حین خواندن مطلبی جالب ، یهو یه چیز نامربوط میاد که نمیشه حتی حذفش کرد از اون سایت صرف نظر میکنم ☹️

  • محمد 10 آبا 1397 / 6:33 بعد از ظهر

    سلام من از چند جا پرسیده بودم بعضی ها میتونن روی بعضی از سایت ها تبلیغ خودشون رو بذارن مثل صفحاتی که بعد از لود شدن صفحه اصلی خود به خود باز میشه
    اینا هم امتیاز منفی ان؟
    و اینکه این مورد اصن امکان داره که کسی بدون دسترسی به سایت طرف همچین تبلیغ هایی رو انجام بده؟

    • رضا ترکی 10 آبا 1397 / 6:57 بعد از ظهر

      سلام.
      چنین نوع تبلیغی هم برای سایت مبدا و هم برای سایت مقصد شدیدا جریمه به دنبال خواهد داشت. البته ممکن است گوگل مدتی زمان ببرد تا متوجه این اتفاق شود یا الکسا هیچ وقت متوجه نشود ولی قطعا گوگل متوجه این موضوع خواهد شد و بوده مواردی که حتی سایت را در لیست پنالتی قرار داده است. چرا که این کار مصداق عینی سئوی سیاه است.

      اما اینکه کسی بدون دسترسی بر روی هاست یا پنل مدیریت وبسایت شما بتواند چنین کاری را انجام دهد باید بگوییم خیر چنین امکانی وجود ندارد

  • معین 10 آبا 1397 / 6:57 بعد از ظهر

    واقعا اذیت میکنه این‌مدل تبلیغات بازدید کننده رو
    هر وبیایتی رو وارد میشی سی تا تب دیگه باز میشه ده تا پاپ آپ میاد بعد اصلا یادت میره برا چی داخل اون سایت رفتیم و‌قصدمون‌چی بوده
    امیدوارم فرهنگ استفاده از این فضا برای همه ایجاد بشه

  • علی محمدی تبار 10 آبا 1397 / 11:49 بعد از ظهر

    سلام
    الان بعضی از سایت های بزرگ با رتبه خوب هستن که بیشتر صفحشون از تبلیغ تشکیل شده یا حتی رو لینک دانلود کلیک میکنید صفحه تبلیغاتی باز میشه. چرا این سایت ها هنوز هم رتبه بالایی دارند؟

    • رضا ترکی 11 آبا 1397 / 12:47 قبل از ظهر

      سلام.
      اولا قیاس یک سایت کوچک با یک سایت بزرگ کاری اشتباه است.
      دوما ما تعدادی از الگوریتم های گوگل را تاکنون معرفی کرده ایم و در ادامه تعداد دیگری نیز معرفی خواهی نمود ، آنچه که رتبه یک سایت را تعیین نهایی می نماید ما حصل تمامی این الگوریتم هاست و یک الگوریتم به تنهایی نمی تواند تعیین کننده باشد.
      سوما چنین سایت هایی به علت حجم انبوهی از مقالات می توانند رتبه کسب کننده ، البته با رعایت کپی رایت.
      چهارما باید آن سایت را در مقایسه با رقبای بین المللی و هم رده خودش بررسی نمود و آن وقت است که مشاهده می شود بسیار عقب مانده است.

  • مهدی 12 آبا 1397 / 8:54 قبل از ظهر

    استفاده معمول از پاپ آپ که روز های زیادی روی سایت فعال باشه ایرادی نداره؟!

    • رضا ترکی 12 آبا 1397 / 10:19 قبل از ظهر

      سلام.
      استفاده بیش از اندازه از پاپ آپ قاعدتا سئوی منفی حساب می شود.

  • محمدجواد 12 آبا 1397 / 9:12 قبل از ظهر

    سلام
    ی سری تبلیغات مخصوصا تو سایت های خارجی بر پایه google ads هستن ینی از طرف خود گوگل تبلغات میدن ، اونا هم طبق این الگوریتم مضر هستن؟

    • رضا ترکی 12 آبا 1397 / 10:22 قبل از ظهر

      سلام.
      قاعدتا تبلیغ ادوردز را خود گوگل ارائه می دهد ، لذا نه تنها سئوی منفی نیست.
      بلکه حتی به سئوی شما کمک نیز می کند ، چرا که گوگل به شما به چشم مشتری نگاه می کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *